Jump to content
Sign in to follow this  
inspectorauto

Cum cumperi o masina rulata in siguranta.

Recommended Posts

inspectorauto

Salut, 

 

Am pornit acest topic din dorinta de a ajuta cat mai multi oameni sa cumpere o masina rulata in siguranta si sa nu fie pacaliti.

 

In experienta mea de peste 10 ani in domeniul auto, lucrand pentru Autovit.ro (din 2012 pana in mai 2015 am si codus acest business) am vazut foarte multe. Multi oameni pacaliti prin tot felul de metode si tertipuri ale samsarilor sau chiar ale unor dealeri, am vazut cat de mare poate fi ingeniozitatea anumitor vanzatori in a vinde masini cu probleme grave, am aflat despre TVA, despre carti de service cu 50 de Euro, despre masini pokemon, despre daune totale reparate la colt de strada. etc.

 

Am vazut din pacate si multi cumparatori care sunt din start pasibili de tepe plecand cu asteptari total nerealiste in cautarea unei masini second hand. Am vazut cumparatori care trimit bani in avans si "pun botul" la tot felul de povesti frumoase ale escrocilor, am vazut multeeee.

Am vazut cumparatori care nu stiu ce acte trebuie sa ceara atunci cand cumpara o masina.

 

De aceea vreau sa pun la dispozitie cunostintele si experienta mea utilizatorilor vwforum pentru a ajuta cat mai multi oameni sa nu fie pacaliti atunci cand cumpara o masina second hand.

 

Astfel, o sa va raspund cu placere la intrebari. Vreau insa sa ne focusam pe alegerea masinii in siguranta, pe proceduri, ce sa verificam, de unde sa cumparam etc.   

 

Aportul altor membrii cu exprienta este binevenit.

 

P.S. Numele meu este Mihai

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaighimpu

Salut Mihai,tizule

Multumesc pentru bunavointa de a impartasi din experienta ta in domeniul auto,cu noi,membrii vwforum.

Consider utila si binevenita initiativa ta,din care...poate,multi vor avea de invatat cate ceva,inclusiv eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

Salut si mersi de incurajari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nenciu Victor

Salut ! 

 

Eu as dori sa achizitionez pe parcursul anului viitor un VW Passat CC , din 2011 , diesel , cu dotari decente ( nu ma intereseaza full ) si cu motor de 140 de cp ... 

Am citit si rascitit despre masina asta , minusuri si plusuri ... Ce as putea verifica sa stiu ca nu pica turbina de exemplu dupa 200 de km ? Referitor la motor ! 

Stiu ca e bine sa ii sa faca o inspectie tehnica sau cand o cumperi ( daca e din targ ) sa ai un prieten mecanic bun cu tine ... 

Ma gandeam sa vorbesc la reprezentanta ,vw , das auto sa cumpar de la ei , decat de pe autovit , pretul e un pic mai piperat dar am crezut ca merita . Dupa cele spuse de tine , ma mai gandesc si cu reprezentanta . 

Asadar ma poti indruma ? 

 

Legat de asta , mai mult de siguranta , urmariti si acest clip : 

 

Multumesc anticipat ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

Salut Victor,

 

Din pacate Passat-ul este o masina foarte vandabila ceea ce inseamna ca nu este usor sa gasesti una in stare buna. Chiar astazi m-a sunat un client care vrea sa cumpere un Passat din 2013 cu 140 000 KM, adica masina care a facut 70 000km pe an.  Deci, ar trebui sa luam in calcul la o masina din 2011, de aproape 5 ani vechime un rulaj de 200 000 - 280 000 Km (considerand ca cei 70k de mai sus constituie o extrema).

Orice vezi sub 200 000km are sanse foarte mici sa fie reali.

 

Revenind acum la cumpararea masinii de la un dealer din RO situatia este destul de delicata. Iti recomand sa alegi un dealer cu renume, din reteaua WeltAuto. Dealer care sa aibe un customer support bun si cu care sa discuti inainte si sa vezi cum te abordeaza.

Sa fii atent insa ca sursa lor de masini este in general trade in-ul dar si cumparari de pe piata libera. Multe masini ajung la ei nu tocmai in stare buna, le repara si le revand.  Trebuie sa negociezi cu ei la sange garantia pe care ti-o dau si sa fii foarte atent ce include. 

O verificare a istoricului de daune este foarte util tocmai din considerentul de mai sus. Au fost destule cazurile in care masinile cumparate de la dealeri au avut reparatii destul de babane.

 

Eu as putea sa recomand in Bucuresti niste dealeri dar nu vreau sa fac reclama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nenciu Victor

Am inteles . Multumesc 

 

Trade-ingul ? Schimb , nu ? 

Eu acum am un vw bora din 2004 , cumparata noua din germania , tot in 2004 , a costat 16.000 E , e modelul basic . 

Welt Auto , face parte din grupul de la VW din ce stiu , sunt asociati sau ceva de genul ... La VW la reprezentata mi-au spus ca pot sa o dau pe asta prin rabla si sa cumpar alta . Ea ar valora acum in jur de 3000 - 2500 E , bora . 

Are 300.000 de km in 11 ani :D Reali ! 

 

Ar fi sanse sa o dau pe asta si sa mai pun diferenta si sa iau de la Welt Auto sau Das Auto ... Sh ? Nu sunt informat legat de aceste treburi ... vanzare , cumparare ... 

Edited by Nenciu Victor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bebeee

Trebuie sa sti ca in caz de buy back sau trade in, Weltauto sau orice alt dealer, iti va da pe masina 60-70% din pretul de pe piata. Ei trebuie sa vanda masina relativ repede si cu profit. Masina ta probabil are si o taxa de inmatriculare destul de mare, asa ca pretul de vanzare va fi mic.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

La welt daca o iau nu iti da mare lucru pe masina. De ce nu incerci sa o vinzi tu? Sunt dealeri renumiti in afara unde nu risti sa iei teapa. La welt au mai fost pb de masini cu istoric "impecabil". Btw-e de laudat initiativa colegului. Pe langa verificarea seriei VIN, verificarea in baza de date a asiguratorilor e f relevanta. Mai pb e cu accesul la aceasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hayate

Eu vad ca ti-au si evaluat masina:
Adica vei primi de la Welt Auto oferta pentru trade in / buy back 1500euro, cat un tichet rabla.
 

La VW la reprezentata mi-au spus ca pot sa o dau pe asta prin rabla si sa cumpar alta . Ea ar valora acum in jur de 3000 - 2500 E , bora . 
 
 
Ar fi sanse sa o dau pe asta si sa mai pun diferenta si sa iau de la Welt Auto sau Das Auto ... Sh ? Nu sunt informat legat de aceste treburi ... vanzare , cumparare ...

Sunt sanse sa o dai la Welt Auto in 1500 euro. Daca vrei mai mult pe ea, atunci o vinzi ca particular pe piata libera. Avantaj: (probabil) vei obtine mai mult decat oferta Welt Auto. Dezavantaj: posibil sa treaca mult timp pana cand gasesti sa o vinzi.

Edited by Hayate
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

Asa cum zicea si Bebeee pretul pe care il vei primi de la Welt va fi foarte mic. Si daca are timbru de mediu neplatit nu cred ca se baga.

Cel mai bine vinzi singur masina daca nu te grabesti si ai timp sa stai. 

Un alt avantaj este ca poti sa negociezi mult mai bine cu ei daca vii cu cash. Asa te fura si la masina ta si la cea pe care o cumperi :)

 

Ar mai fi masinile de la licitatii de pa alcopa sau carsontheweb dar sa ai tu cont si sa urmaresti si sa licitezi. Majoritatea masinilor respective au fie raport dekra fie alte rapoarte de inspectie atasate si iti poti face o idee despre masina.

 

Costurile ar fi undeva la 800-900 euro cu tot cu taxe si adus in Ro. Atentie insa ca preturile pe care le vezi pe site-urile alea sunt fara TVA. 

 

Ar mai fi solutia sa cauti o masina la un dealer renumit pe mobile.de (il cauti pe google). Te feresti de turci, albanezi etc. Vezi sa fie pe mobile de cel putin 5-6 ani. O sa fie masina putin mai scumpa dar asta este. Poti sa ii ceri si o verificare Dekra. 

ATENTIE!!!! Nu lauti masini pe care scrie export only pentru ca acelea au probleme si nu pot fi vandute in DE, doar la export. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
sveck78

Lăudabilă inițiativa, Mihai! Bravo, încă mai există OAMENI.  

Hai să-ți povestesc pățania mea. Acum 3 ani și un pic când mi-am luat mașina din semnătură, m-am dus ca omu' într-un târg de mașini (Florești - Cluj). Am ochit-o, m-am învârtit pe lângă ea, am plecat în probe și am luat-o. La momentul respectiv nu funcționa geamul electric și reglajul electric al oglinzii pe partea șoferului. În rest era O.K. Am crezut că e ceva minor, un cablu întrerupt sau o siguranță. Mare greșeală! Ajuns acasă am desfăcut tapițeria de pe portiera șoferului și surpriză : geamul era susținut de un lemn, lipsea cu totul macaraua, motorașul și calculatorul de pe ușa respectivă. În timp au mai apărut și altele : caseta de direcție (schimbată), sonda lambda I (schimbată), năbădăiosul check-engine (rezolvat prin curățare foarte minuțioasă a EGR-ului și schimbarea prizoanelor de prindere a acestuia), radiatorul de răcire (schimbat), rulmenți față-spate, discuri, plăcuțe, saboți, ferodouri (toate schimbate), coloana de direcție (schimbată), motorașul care reglează căldura în habitaclu (schimbat).... Acum mașina funcționează în parametri normali pentru cei 14 ani ai ei.

Deci, ca și sfat : verifica-ți toate sistemele și dotările mașinii ca acestea să fie funcționale. Orice defecțiune cât de mică poate ascunde altceva care va da mari bătăi de cap...cum am avut eu. Cred că e o regulă de bază pe care eu nu am respectat-o și m-am ars. Sfaturi și sugestii mai amănunțite sunt foarte binevenite oricând... pentru cine vrea să ia aminte! O seară bună!   

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

Salut sveck78,

 

Din pacate nu esti singurului care a patit asa ceve si nici nu vei ramane singur. Asta pentru ca tot din pacate noi ca natie nu avem o cultura in cumpararea masinilor pentru ca dataorita problemelor economice pe care le avem ne schimbam masinile destul de rar. 

Pun pariu ca sunt foarte multi romani care cumpara sau vinde o masina odata maxim de 2 ori in viata. Asa ca de unde experienta, de unde cunostinte privind ce sa faci si ce sa nu faci atunci cand cumperi o masina? Care sunt procedurile etc.

 

Pe tema asta putem discuta mult, dar va invit sa cititi un articol pe care l-am publicat pe blog privind setarea corecta a asteptarilor atunci cand cumparam o masina sh. Unul din cele mai importante lucruru este: sa nu ne grabim si sa alegem idependent, far asa mergem in targ printre masini. NU cred ca exista masini bune in targ fara ca ele sa fie pe internet.

 

Cine vrea sa citeasca articolul il poate accesa aici

 

ATENTIE! In cazul in care constatati asa ceva, ca ati fost pacalit, aveti 2 optiuni daca vanzatorul nu vrea de buna voie sa va dea banii inapoi si sa ii dati masina:

1. Actiune civila prin care invocati dolul sau viclenia ca viciu de consimtamant. Va trebui sa probati acest lucru cu o expertiza de la un service ceva.

2. Actiune penala pe inselaciune. Care desi va dura mai mult 1 - 1,5 ani din pacate (sunt cel putin 2 cai de atac) il poate intimida pe vanator si sa va inapoieze banii si sa ii dati masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
75NOR

Salut Mihai,

 

Laudabila initiativa ta si acest topic, ocazie cu care te felicit si eu.

 

Am citit referirile la WELTAUTO din posturile de mai sus, motiv pentru care vin cu cateva comentarii - din experiente personale

 

Ca si idee, pentru cei mai putini avizati, WELTAUTO reprezinta o platforma de vanzare la nivel de tara (sustinuta prin pagina de net) si un brand, tot la nivel de tara, brand care include obligatiile WELTAUTO - ma voi referi in principal la garantie - dar, mare atentie, fiecare dealer e raspunzator de "WELTAUTO" - ul sau.

 

Practic, in 2012 cautam un Passat B6 2.0TDI CR, evident cat mai proaspat si cat mai bine dotat si cu rulaj cat mai mic, ca toata lumea, nu ? :D

 

Satul de facaturile aduse de afara, am ales sa ma indrept catre WELTAUTO, asumandu-mi pretul mai mare decat cel al pietei contra provenienta verificata + garantie.

Nu erau masini disponibile pe criteriile mele la acel moment. Am vorbit cu mai multi dealeri si mi-am facut o parere despre ce inseamna "profi" pe WELTAUTO si ce inseamna "Las' ca o aranjam noi"

Am ales sa lucrez cu unul din marii dealeri din Bucuresti - nu vreau sa fac reclama.

 

Au fost transparenti, mi s-a spus ca in data X o sa primeasca mai multe Passaturi, ca sunt provenite din leasing operational, fiind flota unei companii Y, toate cumparate de noi din Ro, toate cu istoric complet, verficiabil.

La data respectiva am fost la dealer, mi-am ales masina.

 

Nu e un secret, masina era un 2.0TDI HL, 2009, interior cu facelift, 50,000km si a fost 15,000Eur, deci cu vreo 1,500-2,000Eur peste "targ"

 

Am solicitat si primit o verificare de rampa completa, cu mine de fata. S-a testat tot ce am solicitat, mi s-a raspuns la toate intrebarile si mi s-a prezentat istoricul complet al masinii, inclusiv pe parte de tinichigerie. 

 

Am cumparat masina, a fost totul bine. 

 

La 80,000km a cazut electronica turbinei, capsula vacumatica. 

Din nou am apelat la dealer: am facut o diagnoza + identificare a problemei la reprezentanta in BV, am trimis la dealerul din Bucuresti constatarea, solicitand reparatia in garantie.

 

Trebuie stiute urmatoarele lucruri despre garantie:

- 6 luni valabilitate

- este o garantie data de vanzatorul de WELTAUTO, deci nu e valabila pe tot teritoriul tarii, ci doar acolo de unde ai cumparat masina. In cazul meu, garantia nu avea acoperire in Brasov, ci doar la dealerul din Bucuresti. Daca eram din Oradea - nasol.

- se acorda "despagubirile" in caz de probleme in limita unei matrice in functie de KM masinii la data evenimentului.

 

In cazul meu, la 80,000km, dealerul a suportat 80% din valoarea piesei + manopera, iar eu am platit 20% din valoarea piesei.

Totul a fost ok, am primit si o verificare completa a masinii, ca parte din oferta garantiei - cand se termina garantia se primeste aceasta verificare.

 

Cand am implinit 1 an cu masina, avea 95,000km rulaj m-am dus la acelasi dealer si am facut trade-in: le-am vandut inapoi Passatul si am luat Superbul (de nou de data asta). Trade-inul s-a facut in conditii foarte bune, oamenii au fost transparenti, pretul a fost asa: pretul de piata - 500Eur profitul lor = valoarea la care mi-au rascumparat Passatul. Cinstit, as spune, in fond trebuie sa castige si ei ceva, munca voluntara nu face nimeni.

 

Cam asta a fost experienta mea cu WELTAUTO si o consider ok, valabila si profesionista si da, as mai apela la ei.

 

 

Atat de multumit am fost incat am recomandat si unor fosti prieteni. Au insistat sa mearga singuri, ca se descurca, ca stiu ei ce au de facut. Le-am spus exact ce sa ceara la ce sa se uite ca hartii. Cautat disperati Tiguan DSG.

Au ales un dealer din extrema de NE a tarii. Si-au ales un Tiguan 2.0 TSI care avea atunci 200,000km, masina era cel mai ieftin Tiguan existent la vanzare in Ro ! Eu si altii le-am spus ca e prea ieftina masina. Era vreo 8-9000Eur, 2011.

 

Au luat masina - dupa 500km s-a oprit, curgea ulei sub ea, bordul pom de craciun, nu mai tragea.

Au dus-o in reprezentanta in BV: reparatiile i-au costat 4,000Eur. Pistoane, Semeringuri, Chiulasa, etc.

 

Abia atunci ne-am uitat impreuna pe hartii si am verificat masina in retea: WELATUTO cumparase masina de la o persoana fizica, s-a intocmit deviz de reparatii pe exact 4,000Eur, se cunoasteau problemele masinii, masina a fost vanduta catre un X, care a optat (!) sa nu primeasca garantie WELTAUTO, care X a scos din nou masina la vanzare la acelasi WELTAUTO, dar, in consignatie (!)

Fostii mei prieteni au cumparat masina de la X si nu de la WELTAUTO, iar verificare de rampa, a fost de fapt o verificare de toamna - aia in care se verifica de fapt stergatoarele, luminile, bateria si antigelul. Asta scria pe contract: verificare toamna. A fost un fel de "Romanian Hustle" - pentru cine a vazut filmul.

WELTAUTO (adica dealerul) s-a spalat pe maini, spunand ca masina nu a fost cumparata de la ei (corect) si ca masina nu are garantie intrucat intermediarul a renuntat benevol sa primeasca garantie, a specificat asta in PV de predare al masinii. Misto, nu ? 

 

Sunt fostii mei prieteni, deoarece in opinia lor eu sunt de vina pentru teapa lor, intrucat le-am recomandat WELTAUTO.

 

Trageti voi concluziile singuri. Dar, cum spunea Mihai: daca ceva e prea bun sa fie adevarat, atunci e o facatura.

 

Si acum, vine intrebarea: e WELTAUTO un sistem profi sau nu ?

Personal consider ca da, atat timp cat esti cumparator avizat.

Doar ca sunt "unii" care reusesc sa-si bata joc si de sistemul asta, vezi patania de mai sus. Fostii mei prieteni sustin sus si tare ca au fost tepuiti de WELTAUTO...

Edited by 75NOR

Share this post


Link to post
Share on other sites
puricele

sunt n topic-uri cu sfat achizitie masina sh, chiar pe fiecare arie in parte si model, topic-uri cu zeci pe pagini,

oricate pagini noi ar aparea, care e sa fie pacalit, tot "o musca"

 

Succes!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscbn

Hai sa va impartasesc si eu cum am achizitionat singur masina din avatar cumparata de la un samsar din Pitesti, poate ajuta si pe altii.
Masina era adusa pe platforma Duminica din Germania, Miercuri am fost eu la Pitesti, masina se afla in targ si NU avea nici un fel de numere, nici macar de tol sau provizorii, am vizionat ochiometric tot exteriorul cca 1,5h incepand de la:
-masina sa aibe linie
-sa nu aibe elemente de caroserie revopsite (sau indentificarea acestora)
-pedale (cat de tocite sunt),

-mocheta (sub presul soferului sa NU fie tocita)

-volan (cat de uzat este),

-scaunul soferului (uzura lui sa NU aibe buretii lasati),

-geamurile (pe toate geamurile au anul de fabricatie +/- un an diferenta de fabricatie a autoturismului), 
-discurile de frana fata ( fierul sa nu fie plin de rugina sau corodati etrierii)
-sub capota (sa nu aibe rugina sau piesele de aluminium sa fie corodate)
-in interior sa functioneze toate butoanele.
-motorul pornit la relanti pana pleaca compresorul de AC.
-sa plece ventilatorul de racire cand apa urca la temperatura mare.
-compresia motorului la rece (bagi in prima viteza si iei usor piciorul de pe ambreiaj fara a calca acceleratia pana se pune masina in miscare)
-am dat o tura prin targ (desi era plin de gropi si am mers maxim cu viteza a 2-a)
Dupa toate acestea, am insistat expres ca vreau sa o vad pe dedesupt pe un elevator, desi eram suspectat de catre samsar ca si eu sunt tot samsar dupa toate testele astea...mi-a spus ca el NU poate iesii cu masina din targ ca NU detine numere, m-am impus ca fara teste NU o cumpar si i-am aratat banii...atunci samsarul a scos niste numere rosii de pe alta masina care o avea in targ si le-a montat pe asta care vroiam sa o cumpar.
L-am pus pe el sa conduca prin Pitesti pana am vazut un service, l-am lasat sa astepte in masina si pe toata durata testului el sa NU comenteze si sa NU se dea jos de la volan....asa am putut eu sa discut cu mecanicul si sa-i spun ceea ce vreau sa testam la ea, masina era din punct de vedere estetic si tehnic perfecta, am platit 30 de lei si am plecat.

Acum nu-mi mai ramane de facut decat sa aflu daca km sunt reali de pe masina.
Masia avea'n bord 215.500km....
Aici aveti 2 variante:
-1 te duci impreuna cu vanzatorul/propietar la un dealer VW si cu actele doveditoare va spune tot istoricul masinii....ATENTIE doar impreuna cu propietarul (poti face testarea tehnica a masininii si aici).
-2 suni pe cineva cunoscut de la VW (eu am fost mai norocos ca avut pe cineva la Porsche Romania Bucuresti Nord si i-am comunicat seria de sasiu care mi-a confirmat absolut totate datele inregistrate, masina avea carte service si m-am consultat cu aceste serviceuri facute in decursul anilor....concluzia km reali).
NU te zgarcii la portofel atunci cand faci testele unei masini SH, o cumperi pentru tine si eu personal recomand sa mergeti sa testati la un service de unde provine auteturismul, in speta VW Romania....asa NU o sa aveti dubii sau vicii ascuse.


PS: NU trebuie sa faceti totii ca mine, insa trebuie sa cunosteti minimul de mecanica macar!!!
Bafta in alegera si achizitia autoturismului dorit!!!
 

Edited by mariuscbn

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

@75NOR Foarte interesanta povestea ta. Este o mare prostie sa cumperi masina de la un dealer fie le Weltauto sau altul si sa renunti la garantie doar pentru ca masina are un pret mai mic. Oare de ce are pretul asta mic?

 

Si prietenul tau X care considera ca tu esti vinovat, face parte din tipicul romanesc in care este vinovat ala de a pus sticla de apa pe marginea mesei si nu ala care a trantit-o pentru ca nu a fost atent.


@mariuscbn

 

Iti multumesc pentru timpul acordat scrierii acestui material. Este foarte util pentru cei care vor citi acest topic. Consider ca ai facut foarte bine ce ai facut. Ca sa fie treaba treaba ar fi fost ok sa verifici si istoricul inainte sa o cumperi. De asemenea eu recomand sa ii soliciti sa ii faca el cartea si certificatul de autenticitate, pe care le platesti tu in pretul masinii, dara daca are probleme la rar nu mai cumperi masina deloc.

 

Referitor la cheltuiaia, este o prostie sa faci o economie de cateva sute de lei pentru a te asigura atunci cand cheltuiesti cateva zeci de mii de lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AkaManah

Pana acum mi-am cumparat personal toate masinile din Germania, de la proprietar. Cred cam avut si noroc pana acum dar, am mers de fiecare data extra informat. Stiam ce sa intreb, ce sa caut. Intotdeauna m-am ghidat si dupa aspectul masinii, in special al interiorului. Un om care se respecta pe sine are o masina curata, intretinuta. Interiorul spune multe despre grija proprietarului pentru masina. Daca omul vrea un interior, pentru sine, curat si aspectuos nu a neglijat nici nevoile motorului. Este metoda suplimentara prin care mi-am ales masina. De baza au fost cele spuse de colegi mai sus: verificare temeinica intr-un atelier specializat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mariuscbn

@inspectorauto
Din pacate majoritatea cand vor sa achizitioneze un autoturism NU citesc si NU se documenteaza inainte....abia dupa achizitie incep sa caute intrebari/raspunsuri si rezolvari. :((

@AkaManah
Neamtul NU este hot si bandit ca romanul, neamtu-i neamt....samsari ca in romania NU gasesti nicaieri in lume.

Recent am fost cu un amic sa-l consiliez in vederea cumparatii unui Passat CC din 2013....samsarul sustinea ca masina are 120.500km  (desi l-am atentionat ca NU are acesti km in bord) chiar si in fata la Porsche Romania unde l-am mai intrebat odata....pus in fata faptului implinit, cum a bagat tehnicianul VW cheia electronica in aparat au si aparut km reali ai masinii si ultimul service facut in germania la 240.000km. Atunci l-am ars la pret cu inca 3.000E cu mentiunea daca trece si testul tehnic (masina arata impecabil estetic)!
Concluzia e sa te feresti de samsar ca de dracu....oameni corecti si seriosi in Romania sunt putini.

Afara e invers...tot cu un amic am fost in germania acum 2 luni sa-si cumpere un Audi A4, desi propietarul stia ca ajungem miercuri, ne-a atentionat inca de la plecarea din tara ca numai vineri la orele 10:00 isi face timp sa ne arate masina chiar daca locuiam peste drum unde ne si cazam....OM serios si promt, ne-a pus la dispozitie toate actele si accesoriile care erau de la masina....inclusiv jantele si cauciucurile de iarna, suporti de bicicleteThule, cutie portbagaj Thule smd....nemteste asa.
Stau si ma intreb cati in Romania au cumparat un autoturism la pretul corect si au primit accesoriile gratuit???
Nici macar NU astept raspunsul ca deja il cunosc....:D

Pana acum am detinut 11 masini .... doar prima a fost cumparata in tinerete, de tata.

Edited by mariuscbn

Share this post


Link to post
Share on other sites
AkaManah

@mariuscbn. Un amic a cumparat un B6 din 2006 putin lovit in zona rotii drepte. Pretul la care s-au inteles a fost de 2800 de euro. Dupa cateva zile se duce omul sa isi ia masina si o gaseste pe proprietara inca decisa sa ii dea masina cu pretul agreat (si achitat!!!) dar, cu conditii: fara roti! (nici nu le mai avea deja)  :))  Fara covorase, fara trusa VW din portbagaj. Banii inapoi nu si nu ca si asa a dat-o prea ieftin (citez din memorie)! Ce sa mai zica mai ales ca  a mers 400 de km cu platforma dupa el? A luat-o asa si a facut rost de 4 roti sa o poata pune pe platforma. Cam atat despre seriozitatea la romani!  

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Nu te supara, dar cum sa cumperi o masina fara roti? Cand au stabilit pretul banuiesc ca nu s-a pus pb rotilor de a fi sau nu incluse in pretul de vanzare. Bine ca i-a dat motorul, la banii aia..ca si asa era prea ieftina :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
AkaManah

Cand a ajuns in Bucuresti masina era fara roti! Pusa pe ceva bucati de lemn pe care le-a recuperat constiincios. Pronet tu ai intreba daca iti da si rotile cand cumperi masina?! Mai ales ca erau din tabla!  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
pronet

Nici nu m-as gandi ca s-ar putea sa mi-o dea fara. Repet - fara misto acum - i-o faceam pachet sa se spele cu ea pe cap. Tipic romanesc - sa scoata bani din orice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SergiuD

E si vina celor care accepta cu buna stiinta sa fie calcati in picioare, deasta nu o sa gasiti vanzatori respectuosi. Daca imi ziceti ca ati gasit unul corect, atunci acela iti baga in pret corectitudinea lui ca nu e bijnitar, isi face un calcul SF in cap ca iti mai da nush ce accesorii sau what ever la masina ori cate piese noi a bagat el in ea, sau ca a tinut-o in puf sau mai stiu eu ce sentimentalisme despre fiare etc...

 

Deci aveti de unde alege, dar daca nu e  marsavie, e ipocrizie...

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raven1

Salut, ma bag si eu..

 

1. daca ai un pic habar, cumperi o masina buna

2. un samsar se cunoaste

3. o masina ”manarita” se cunoaste

 

Sambata trecuta am cumparat o japoneza din 2009 cu 92 000 km la bord. Cu persoana respectiva cochetam de cateva luni (masina a fost pusa la vanzare prin august, dupa ce a expirat anuntul omul nu a mai pus-o din nou). Il mai sunam, un mail, un mesaj, o glumita pt ca voiam sa ajung la banii mei. Si va spun ca nu mi-am luat absolut nici o teapa iar omul de nota 10. (chiar nu credeam ca mai exista oameni corecti). Pana la varsta care o am, am cumparat peste 10 masini (uz personal) , toate SH dar nu mi-am luat teapa niciodata. Deci, se poate, doar ca de la an la an sa faci un business bun e mai dificil

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
inspectorauto

@Raven1 

Din pacate problemele nu apar la persoanele cu "habar" ci la cele fara habar car sunt foarte multe.

Nu putem cere de la toata lumea sa fie priceputa in ale masinilor. Important este pe ei sa ii ajutam sa nu fie paclaiti.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri