Jump to content

inspectorauto
 Share

Postare recomandată

E si vina celor care accepta cu buna stiinta sa fie calcati in picioare, deasta nu o sa gasiti vanzatori respectuosi. Daca imi ziceti ca ati gasit unul corect, atunci acela iti baga in pret corectitudinea lui ca nu e bijnitar, isi face un calcul SF in cap ca iti mai da nush ce accesorii sau what ever la masina ori cate piese noi a bagat el in ea, sau ca a tinut-o in puf sau mai stiu eu ce sentimentalisme despre fiare etc...

 

Deci aveti de unde alege, dar daca nu e  marsavie, e ipocrizie...

Sa inteleg ca asteptarea ta ar fi ca cea mai ingrijita masina din modelul respectiv sa fie la acelasi pret cu cea mai prabusita, caci tu nu accepti argumente de gen: "corectitudinea lui ca nu e bijnitar, isi face un calcul SF in cap ca iti mai da nush ce accesorii sau what ever la masina ori cate piese noi a bagat el in ea, sau ca a tinut-o in puf sau mai stiu eu ce sentimentalisme despre fiare". 

 

Incerc sa inteleg de unde ai tras tu concluzia ca unul care a avut grija de masina lui si cere peste media modelului respectiv e ipocrit...

 

In orice tara civilizata, masinile de particular, foarte ingrijite si bibilite sunt mult mai scumpe decat prabusiturile alergate de "n" insi la rupere.

 

Dar...astia suntem noi. Aproape orice discutie de vanzare incepe inevitabil cu intrebarea "posibilului cumparator": "Care e ultimul pret?" 

 

Cu ce e mai putin "samsar" aka oportunist aka "om de afaceri" un ins care pune problema asa, decat unul care iti spune clar in fata ca el traieste din vanzarea de masini ? 

 

Din nou, etica nu e punctul forte al nostru, ca populatie.

Din fericire, inca mai exista vanzatori si cumparatori de calitate. De obicei sunt aceia care te intreaba despre povestea/istoricul masinii si nu despre "ultimul pret"...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

75NOR - sunt oameni si oameni, pareri si pareri, aproape totul tine de experienta personala, deci nu putem fi 100% obiectivi si nu putem avea o parere unanima.

 

Unii, daca sunt abordati, intreaba in primul care e ultimul pret deoarece nu se incadreaza in pret dar sunt la limita cu bugetul si nu stiu sa negocieze, sa gaseasca defecte la masina, sau nu au chef sa faca pe detectivul daca vanzatorul nu e dispus la negociere.

 

Pentru mine e ipocrizie sa bagi in pretul masinii piesele si reparatiile efectualte, acele aspecte nu o fac decat mai vandabila decat restul pentru ca e o masina corecta adica INTRETINUTA CORECT. Intretinerea corecta a masinii nu se numeste investitie, face parte din procesul de EXPLOATARE CORECTA (unde intra si stilul de condus si folosinta ingrijita a masinii), dar nu creste valoarea bunului (nu e un bun imobiliar, unde chiar se poate pune problema).

 

Pentru mine un proprietar e corect daca exploateaza si intretine corect o masina (gen: cauciucuri noi nu resapate sau second sau prea uzate sau prea batrane etc) si apoi o vinde la pretul normal de pe piata. Daca devine vanzator si imi cere mie bani peste pretul de piata ca el si-a transportat in siguranta familia si nu a fost pericol public pt. ceilalti sau nu a poluat planeta, nu e altceva decat un ipocrit. Daca masina lui are valoare sentimentala ca si-a bagat banii in ea atunci e un materialist cu impresii de spirit civic, de aici si ipocrizia...

 

Deci sa nu cadem in extrema in care pot aparea zgarciti, sau rai de paguba, care sa ceara pe o masina de cativa ani aproape pretul uneia noi, motivand cu facturi ca tu trebuie sa i le platesti in parte ca el a decis sa aibe masina.

 

Sa fim realisti si sa constientizam ca masina nu e investitie ci e o pierdere financiara. Una pe care foarte multi proprietari de masini, daca nu chiar majoritatea, nu si-o permit. Daca ITP s-ar face pe bune, la fel si controalele in trafic, in litera si spiritul european daca tot o ardem occidentali si vrem masina, s-ar securiza mult traficul si reduce poluarea.

 

In concluzie masina e un lux pe care multi romanasi nu si-l permit, dar la noi primeaza mentalitatea gresit formata in care masina e un "must have", vezi parinti care cumpara masini de 10 ani unor copii care nu-si permit sa le repare/intretina sau altii care nu vor sa bage in intretinere ca zic ei "e inca odata valoarea masinii", chit ca atat costa normal intretinerea oricarei masini. La noi lipseste cultura de intretinere corecta a masinilor de aceea e plin de cazane pe strazi si in ziare.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor cu tot respectul propun sa ne focusam pe tema acestui topic. Sa incercam sa venim cu sfaturi utile despre cum sa cumperi in siguranta o masina rulata.

 

 

De exemplu hai sa gasim un set de 6-10 intrebari pe care sa si le puna orice cumparator cand cumpara o masina. Scopul fiind ca sa il ghidam spre o optiune cat mai corecta din punct de vedere: financiar (ce masina isi permite de un buget dat), benzina sau diesel, hatckback/break/sedan/suv/monovolum , 4x4 sau nu, 75 cp sau 180 cp, etc.

 

Ce ziceti reusim sa facem aceasta lista?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E utopica idea de a cumpara in siguranta ceva second, nu exista siguranta nici la cele noi ca nu vor avea probleme...

 

Poate la capitolul hartogarii ar trebui insistat putin cu siguranta, in rest nu poti generaliza, fiecare are interese si viziuni diferite, si experianta diferita. Prin analogie e aproximativ ca si cum ai dori sa facem un ghid de casatorie, nu exista termeni care se pot cuantifica intr-un ghid. Doar din punct de vedere legal te poti acoperi sau preveni unele probleme, asa e si cu piata auto.

 

In rest sunt topic-uri dedicate care discuta pe cazuri mai concrete, plus aria fiecarui model e o sursa buna de informare cu privire la ce si cum se verifica modelul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SergiuD

 

Da, poti spune si asta dintr-un punc de vedere, dar cum spuneam mai sus, multe din chestiunile elementare nu sunt stiute de majoritatea cumpratorilor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Pentru mine un proprietar e corect daca exploateaza si intretine corect o masina (gen: cauciucuri noi nu resapate sau second sau prea uzate sau prea batrane etc) si apoi o vinde la pretul normal de pe piata. Daca devine vanzator si imi cere mie bani peste pretul de piata ca el si-a transportat in siguranta familia si nu a fost pericol public pt. ceilalti sau nu a poluat planeta, nu e altceva decat un ipocrit. Daca masina lui are valoare sentimentala ca si-a bagat banii in ea atunci e un materialist cu impresii de spirit civic, de aici si ipocrizia...

 

 

 

  Nu acum mult timp am vrut sa vand masina personala. Cea din semnatura. Am cerut 8200E negociabil.(la momentul respectiv, raportat la piata, pe o scara de la 1 la 10, pretul s-ar fi incadrat la un 7-7.5). Am studiat piata si asta l-am considerat eu a fi un pret corect raportat direct la starea si varsta masinii.

  Motivul nu era vreunul ascuns. Ci pur si simplu ma batea gandul sa trec si eu la altceva dupa mai bine de 7 ani.  

  

  Am primit in mare oferte jenante, de 6500-7000E pe baza unor argumente gen:

 

- e cheala domnule, n-are piele, n-are nimic!

- e scumpa tare, dumneata nu vezi ca in 8000E imi iau passat din 2010 din Germania, aproape full daca nu chiar full?!

- aaahh, pai daca nu ai totul trecut in carte nu ma intereseaza!  (asta in masura in care, totul este trecut mai putin reviziile periodice - ulei si filtre - pe care le fac la 10.000km si nu le-am trecut pe toate, riscand sa raman fara rubrici libere in scurt timp)

 

 Au fost si doua cazuri in care doi tipi au fost interesati mai serios cum s-ar spune. Unul a vazut-o, cu celalalt am corespindat pe mail, oferindu-i poze detaliate&co. Ambii spuneau ca au in target si alte masini similare, urmand sa aleaga una. Au ales probabil, caci nu am mai azuit de ei. Ambii au mentionat ca a mea ar fi fost cea mai scumpa. Insa nu au incercat sa traga de pret, desi am mentionat in anunt ca este negociabil. 

 

Si apoi, inevitabil, cativa tematori vis-a-vis de modificarile tehnice aduse masinii. Oameni care in mare, nu se pricepeau deloc in ale mecanicii. Dar i-am inteles, nu am incercat sa-i conving de nici un fel.

 

Si acum, intrebarea mea este (vis-a-vis de ce spunea colegul SergiuD), sunt eu irealist cerand pretul acela stiind care sunt preturile pietei?

Nu are rost sa detaliez starea masinii. Cert este ca de ar fi sa o dau maine chiar si pe pretul cerut, alta similara care sa mearga cum merge asta, in bugetul rezultat, nu voi gasi . Poate chiar niciodata. Si nu, nu sunt deloc visator.

 

Sunt ipocrit ca gandesc asa? 

 

Apropo de banii investiti. Totusi nu poate fi ignorat aspectul asta. Unul cere 7500 pe o masina care cere bani(probabil de aia o si vinde, nu stii niciodata) si eu ceream 8200 pe o masina luata din tara, km reali si relativ putini si cu facturi pe ultimul an de ~3000E(nu, nu defectiuni. Ci anvelope noi, revizie generala - discuri, brate, amortizoare, placute, turbo nou si multe altele - care nu era necesara ori urgenta, ci pur si simplu pt ca am considerat eu ca dupa 7 ani e cazul sa le schimb). 

 

Deci, o masina in care potentialul cumparator nu ar fi avut de investit nimic macar 1,2 ani. (exceptand factorii ghinion/neatentie/nepasare). Si asta, pt 500E in plus. 

 

Asadar, repet. Sunt ipocrit? 

 

 

L.E.

 

De fapt, toata treaba asta este o rpoblema generala, generata de o multitudine de factori: interesele samsarilor, nesimtirea samsarilor, blandetea legii, prostia si ignoranta cumparatorului si asa mai departe.

 

Prostii pot fi prosti, isi vor gasi mereu samasarul potrivit. Si se vor alege, inevitabil, cu o masina "pe masura". Dar, culmea, pe bani multi, mult prea multi pentru ceea ce au primit de fapt. Si cu toate astea, nu se invata. 

 

Partea proasta in schimb este ca, eu, tu sau altfel spus, noi, cei care suntem seriosi si punem pe piata o oferta buna dar la un pret corect (se stabileste pe baza multor criterii, nu doar prin prisma preturilor de dumping practicate de catre samsari si ale lor poame) suntem inevitabil prinsi in acest joc vicios creat de prostia, ignoranta si viclenia unora, a multora de fapt. Suntem astfel fortati sa vindem ieftin, greu sau deloc. 

 

Iar eu nu pot sa nu-mi exprim nemultumirea si gustul amar lasat in gura cand vad ca sunt destui care, intr-un fel sau altul, intr-o maniera mascata, sustin drojdia masei. Pacat.. 

 

E usor sa vorbesti despre munca, banii si grija altuia. Dar incercati sa ganditi si ca atunci cand v-ati afla de aprtea cealalta a baricadei.

 

 

Topicul asta a fost creat pe baza unei initiative foarte bune. Dar din pacate, aici nu e vorba doar de factorul fizic, tehnic, material. Ci de cel uman, social si intelectual. Si de spiritul civic. Care tinde sa lipseasca din ce in ce mai mult.  

 

Nu poti cere oricui sa aiba idei despre mecanica. Unii nu pot, multi nu vor si nici nu art rebui sa fie obligati de circumstante. Ca atunci cand te duci sa cumperi o masina noua. O cumperi de buna credinta ca e OK si pleci linistit. Dar nu toti isi permit luxul asta. Piata SH este mai mare. Si aici ar trebui ca lucrurile sa mearga intr-o maniera similara. Categorii de produse, de calitate si implicit de pret. Omul sa stie din start la ce sa se astepte. Dar e greu. Orice gura trebuie hranita, din pacate chiar si cu pretul onestiei. 

 

Oricum ar fi, oricine ar trebui sa stie ca nu exista nimic care sa fie in acelasi timp si ieftin dar si bun. In orice arie comerciala ori domeniu. In special cand vine vorba de produse deja utilizate. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tepe care tin de ACTE si tepe care tin de STAREA TEHNICA.

 

ACTE:

1. Cumpara de la proprietar, nu de la interpusi. A se confrunta talonul cu CI-ul vanzatorului.

2. Asigura-te ca are impozitele platite la zi. Te vei lovi de asta la inmatriculare. A se solicita Certificatul de atestare fiscala in termen.

3. ................

 

STAREA TEHNICA:

1. Cumpara, de preferat, de la unicul proprietar. Cu cat lista se lungeste, cu atat creste riscul ca masina sa fi fost "batjocorita". A se confrunta cartea masinii.

2...................

Modificat de Not_used_calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca s-au scris km de sfaturi si totusi lumea se "plange" ca e inselata.

 

Cati din cei ce urmeaza sa cumpere o masina se obosesc sa faca putin "research" despre viitoarea achizitie? Cati sunt dispusi sa plateasca pretul real al masinii?

Cum se poate sa ai pretentia,sa cumperi masina SH,servisata doar la reprezentanta,fara elemente revopsite sau inlocuite, la pret de... bicicleta(o bicicleta poate ajunge la peste 10.000 de euro)?

Atata timp cat vor fi persoane care vor fi dispuse sa creada ca nemtii cumpara masinile, le "pun la iernat" cativa ani in garaj, ca apoi sa-I faca bucurosi pe romanii care cu 5000 de euro vor neaparat "FULL DE FULL pana-n 150tkm", cred ca nu se va schimba nimic.

 

Cam asa arata cei de la care cumpara samsarii romani            post-99325-0-45788000-1447266590_thumb.j

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine intra pe forum fie se documenteaza si vede legat de fiecare model ce si cum, plus sfaturi ce sa caute sa nu ia teapa, fie si-a luat deja masina samsarita, are probleme si cauta rezolvari.

 

M-as feri instant de anunturi care incep cu "primul proprietar" si "recent adusa". Daca e primul proprietar inseamna ca a venit frumos neamtul cu ea in Romania sa o vanda :)). Asa e al doilea proprietar (in cel mai bun caz) si cu el nu pot discuta istoria masinii pt ca de fapt nu stie nimic. Eventual stie cati km a dat inapoi.

Cartile service mai nou se falsifica, atentie daca toate stampilele arata la fel si la fel si semnaturile.

 

Un sfat de bun simt este daca exista buget de Golf sa nu se caute A4. Masina aia o vei folosi tu, nu vecinul. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre anunturile cu poze pentru revista nu zice nimeni? Sute de poze modificate, masinile stralucesc de zici ca sunt noi, la Galati am vazut ca e la moda sa faci poza la masina intr-o parcare (nustiu cum ii zice la locul acela dar am vazut sute de masini pozate in acelasi loc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Florin,

 

Aceasta practica este de fapt instrumentul folosit de ani buni in targuri cu masinile lucioase si curate, mutat acum pe net.

 

Trebuie sa fim foarte atenti. Eu in general nu recomand sa facem distante lungi dupa o masina. Mai bine ne alocam putin mai mult timp si cresc sansele sa gasim una pe langa locatia noastra.

 

Si la Constanta sunt numai samsari. La fel ca la Salaj, Arad, Calarasi, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai observat in ultima vreme si in pietele auto dar si pe net textul "Dotari FULL" sau asemanator. 

In opinia mea FULL inseamna ca nu mai ai ce dotari sa ii mai pui ca le are pe toate sau hai sa zicem ca are 99% din cele posibile.

 

Am vazut zeci de masini la care scrie FULL si masina e cheala de tot, se trec la dotari pozitii care oricum orice model de serie le are.

De exemplu eu nu stiu sa existe Passat B6 fara ABS,ESP , dar cei care le vand le trec acolo ca lista de dotari sa fie mai lunga si cei ce nu cunosc sa puna botul.

Majoritatea samsarilor pe asta se bazeaza, sa gaseasca un cumparator care nu se pricepe si pune botul.

Pe mine personal ma enerveaza persoanele care vand masini si vor sa te convinga cat de extraordinara e masina... lasa sa ma uit la ea sa ma conving eu singur, nu trebuie decit sa imi raspunda scurt la cateva intrebari, in rest vreau sa inspectez masina in liniste...

 

Da mno, fiecare face cum crede pe bani lui. 

Eu am luat un Passat de la WELTAUTO, am cerut copie dupa carte, m-am documentat de dotari din fabrica, am verificat tipul motorului, m-am uitat la probleme specifice, costuri ulterioare, pe urma am sunat, am negociat...m-am dus am vazut masina, am facut un test de drum, am ridicat-o pe rampa, mi s-a dat lista cu reparatiile la masina de cand a fost cumparata (in reteaua VW), am cerut sa imi arate seria motorului pe amebele locatii sa fie identica cu cea din carte, etc etc.

Avea ciupituri pe capota de pietricele, era zgariata bara spate dr dar nu in adincime, altfel era ingrijita.

O am de 6 luni si merge impecabil, fostul proprietar o avea de 5 ani, cumparata din Germania, iar el si-a luat o masina noua de la reprezentanta, asa a dat-o pe asta.

 

Si daca masina pare ok se poate intimpla ca dupa 10k-20k-30k km sa se intimple ceva la motor, sau cutie, dar asta nu inseamna ca a fost aranjata. Daca era aranjata pica in max 1k-5k km (parerea mea).

 

 

Acum fiecare alege pe barba lui (bani lui). Cu siguranta, prima masina sh cu probleme si nedocumentata indeajuns e taxa de scolarizare pt viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionarea dotarilor standard nu este un lucru rau.

Nu toata lumea cunoaste dotarile de baza si omiterea lor, pentru anumiti clienti, poate fi sinonima cu lipsa acestora.

Modificat de loghy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@logy este un punct bun de vedere.

 

Pentru ceilalti hai curaj, nu este nimeni in cautarea unei masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu doua nelamuriri si anume:

 

1.De ce difera uneori pretul aceluiasi model(acelasi an si dotari 90%)?Ma refer la diferente de pret de mii de euro.

2.Am gasit o masina care arata super intretinuta in poze,insa de regula revizia se face din 10,000 in 10,000 km iar in anunt se specifica ultima revizie la 35.000 km si masina are 51.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@floryn2.0

 

O sa incerc sa iti rapsund la intrebari in ordine.

 

1. Intr-o lume ideala,  principalul aspect al acestei diferente ar fi starea masinii repsective si eventual rulajul.  Din pacate in ziua de astazi in majoritatea cazurilor este vorba fie de masini cu km multi si dati inapoi care au un pret sub media pietei, fi de masini cu diverse probleme grave care sunt publicate la preturi atractive pentru a atrage cumparatori.  De regula, in domeniul auto, cand o masina este sub pretul pietei, ridica niste semne de intrebare.

 

2. Sunt si cazuri in care reviziile se fac la 15 000 sau chiar 30 000 mai ales in vest. Este vorba de reviziile "long life". Acolo se foloseste un ulei special care rezista lejer la 15 000 km si poate duce pana la 30 000. Restul filtrelor care se schimba la o revizie obisnuita, sunt mult afectate de calitatea mediului in care masina este condusa precum si de calitatea carburantului.  

Astfel ca in vest foarte rar sunt maisni care fac revizii la 10 000 Km ca la noi. 

La noi aceasta regula de 10 000km sau un an este si o strategie a dealerilor de a te chema mai des la revizie, dar are si puncte bune pentru ca de multe ori eu cand am schimbat filtrul de aer si polen la un an, erau imbacsite deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut floryn2.0,

 

1) Fiecare cere cat vrea, nu inseamna neaparat ca va si lua. De regula, diferentele de pret sunt cauzate de diferiti factori:

  - masina are ceva probleme - mai ieftin

  - masina a fos dauna, reparata - un pret redus ce te pune pe ganduri

  - Masina nu e conforma descrierii - mai ieftina sau pret normal (al pietei)

  - masina de proprietar, intretinuta foarte bine, fara rpobleme si care sa nu ceara bani - la pretul pietei ori(de regula) mai scumpa.

 

Cam astea ar fi o parte din situatii dar, desigur, pot varia si ele. Factorul uman este cel mai greu in toata ecuatia asta. Un raspusn concret nu-ti paote oferi nimeni la aceasta intrebare. 

 

Oricum, litera de lege. Nu te uita la cele mai ietine. Nu pica in palse de genul (plec urgent din tara, am gasit alta amsina, etc). Nimeni nu-si bate joc de banii lui. Decat probabil unulc are are sa-si puna si-n cap. Dar in acest caz, omulr espectiv ar vinde o masina la care noi, ce de aici, nici nu ne-am permite sa ne uitam macar.  

 

Orienteaza-te la cele ce au ca rpet media pietei, sau cele imediat peste.

 

 

2.Pentru ca amsina a fost sau este inca in garantie si omul a fost la revizii conform planului de service al perioadei de garantie. Dupa garantie, se recomanda(in RO) revizii la intervale de 10-12.000km. Dar, nu toti o fac. Multi, necunoscatori de regula, merg tot din 15 in 15 mii sau, mai rau, la 20.000 - sunt cativa care si ignora. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la introducerea platformei MQB (sfarsit de 2012) se fac reviziile si la noi la 30 000km sau 2 ani. Personal eu cred ca in Romania nu ar trebui sa se aplice asa ceva pentru ca romanul de multe ori face drumuri scurte, eventual urban si nici nu avem cine stie ce autostrazi pe care sa parcurgem distantele mari la viteze de croaziera.

 

On topic: Eu m-as feri de masini care au reviziile la 30k si sunt din Romania. Proprietarul anterior s-a scumpit la revizii, iar asta pe termen lung se poate vedea. Uleiul si filtrele sunt consumabile importante de care depinde conditia motorului. Sunt multi aici pe forum cu masini dupa 2012 care fac reviziile la 1 an/ pana in 15 000km, asa ca nu e litera de lege la 2 ani.

Masinile au devenit mai putin fiabile si pentru ca se utilizeaza acest interval extins cand nu e cazul. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oportunitate job de content writer la inspectorauto.

 

Caut content writer pe domeniul auto care sa aibe experienta cu masinile (sa scrie in cunostinta de cauza si nu din auzite). Ma intereseaza sa abordam in principal subiecte cu masini second hand, sfaturi utile, pareri, cum sa? etc.

 

Daca este vreun doritor pe aici il rog sa imi dea PM.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles cu msta treaba,evident ca nu sunt atat de tembel sa cred in anunturi gen "plec di ntara urgent" sau "full option" iar masina arata deplorabil.

Chestia cu reviziile am inteles-o,iar referitor la km ciudat este ca acelasi tip de masina,dotari,an costa aproape la fel sau diferenta de 3-4000 euro iar km sunt chiar si cu 40-50 000 mai multi.Cred ca singura solutie ar fi sa cer VIN-ul masinii si acolo sa vad km,la reparatii este foarte greu,de exemplu daca masina a fost avariata poate proprietarul a reparat-o la un service oarecare si nu la showroom.

Modificat de floryn2.0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reparatia a fost facuta prin asigurari, cel mai probabil va aparea in raport, chiar daca a fost facuta la un service independent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa tineti minte un lucru , cel care a cumparat masina de noua , nu s-a zgarcit la revizii ( a facut reviziile la timp si cu piese originale )  , piese OEM  , remedierea unor defectiuni , a avut grija de masina ( gropi  , interior ingrijit , garaj , vopsea in limite normale ) va cere un pret putin mai mare decat media pietei , e si normal deoarece stie ca vinde o masina buna . Calitatea are un pret . Dupa parerea mea cea mai buna masina SH e cea iesita din garantie 4-6 ani cu un pret decent fata de cea noua si istoric .


Sa va spun patania mea : Golf 5 2005 1.6 mpi , ajunsa in TG-Mures de 8 ore , pusa pe net , din poze impecabila interior exterior , in anunt 147 k KM sun vanzatorul intreb de masina ( imi spune ca masina de abia a intrat in oras ) cadem la intelegere ( i-am spus ca va suferi  cateva teste si ca o iau doar daca are km reali verificabili la vw cu tot istoricul la ei ) sa ne intalnim a doua zi la 17 la sediul firmei . II iau pe ai mei de la lucru pe la 16 si il sun pe vanzator ca vom fii la sediul firmei in 15-20 min . Surpriza , masina era la un service pentru ceva martor ABS aprins in bord si ultimele retusuri , binenteles ca totul era gata pe ora 17 doar ca eu i-am facut o scurta vizita service-ului unde era masina , baietii schimbau amortizoarele , bieletele , chestii de suspensii cu altele SH care nu aratau prea bine , masina arata super OK la inspectia vizuala doar ca avea km in bord 210 K . Am renuntat la masina din pricina neseriozitatii vanzatorului care a umblat la KM si am luat un A3 ingrijit cu istoric complet  Audi putin mai scump decat media pietei dar care imi ofera o oarecare siguranta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu oricine cumpara o masina noua va face ce spui tu. Sunt cazuri, dar putine. 

Masinile abia iesite din garantie nu sunt intotdeauna o afacere buna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De multe ori bate la ochi faptul ca aceeasi masina(dotari/an) costa la fel iar diferenta intre km ajunge si la 60 000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa tineti minte un lucru , cel care a cumparat masina de noua , nu s-a zgarcit la revizii ( a facut reviziile la timp si cu piese originale )  , piese OEM  , remedierea unor defectiuni , a avut grija de masina ( gropi  , interior ingrijit , garaj , vopsea in limite normale ) va cere un pret putin mai mare decat media pietei , e si normal deoarece stie ca vinde o masina buna . Calitatea are un pret . Dupa parerea mea cea mai buna masina SH e cea iesita din garantie 4-6 ani cu un pret decent fata de cea noua si istoric .

 

De acord cu tine. Eu sunt unul din acele cazuri, voi face -din nou - un experiment pe mine, pentru ca voi vinde masina la anul, adica la 3.5 ani vechime, deci cu garantie ramasa de fabrica 6 luni, iar rulajul va fi in zona de max 70k km.

 

Evident masina va fi mult mai scumpa decat cele "proaspat aduse", cu 90-100k pe bord dupa 4 ani si care costa 10k Eur in targ.

 

Ca fapt divers, fostul Passat B6, l-am dat avand 4 ani vechime si 97k km pe bord cu 13,500Eur, in conditiile in care in targ erau 10k Eur.

Nu oricine cumpara o masina noua va face ce spui tu. Sunt cazuri, dar putine. 

Masinile abia iesite din garantie nu sunt intotdeauna o afacere buna. 

Sunt putine cazuri pentru ca sunt putini vanzatorii - persoana fizica - ce au luat masina de noua si au fost singurul proprietar. Cel mai bine e sa cumperi de la primul proprietar - ma refer la ala care a scos-o din showroom, nu la primul (samsar) proprietar in Romania. Vezi omul, discuti cu el, iti dai seama ce si cat stie despre masini si felul in care a avut grija de ea. Dar trebuie sa-ti asumi ca va cere mai mult ca samsarii.

 

Problema e ca 90% dintre cumparatori vor "si cu aia in dos si cu sufletul in rai", adica cea mai ieftina masina posibila, dar cea mai ingrijita - evident un nonsens.

 

Ref la masinile iesite din garantie - sunt o loterie. In principiu, defectele de fabricatie ar fi trebuit sa se manifeste pana in acel punct, iar tot ce apare sa fie defect de rulaj, uzura, nu de fabricatie. Nicio garantie nu-ti acopera amortizoare, discuri, placute, etc, adica ceea ce reprezinta consumabile functie de rulaj.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!