Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Trebuie desfăcuţi etrierii. Dacă arată bine (garnituri şi pistonaşe intacte, culisele uşor de mişcat, unse), atunci problema e în altă parte. O aerisire cu vagcom n-ar strica. Pompa de ABS sau pompa centrală ar putea fi de vină.

Însă, dat fiind faptul că dezechilibrul se menţine şi pe acţionarea mecanică, mizez pe etrieri gripaţi.

Data viitoare schimbaţi lichidul la 2 ani, să evitaţi astfel de probleme.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gripeaza si cu lichid de frana schimbat la 2 ani. Conteaza mult cat de des mergi prin apa, zapada, etc , sarea de pe drumuri, etc. Acestea provoaca daune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervențiile regulate sunt menite să depisteze şi probleme pe componentele adiacente, nu schimbi lichidul cu ochii închişi... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar acum am venit de la masina , am reusit sa verific partea spate , etririi nu sunt gripati , culisele functioneaza , ba chiar au vaselina pe ele , clemele placutelor au fost scoase din nou , a fost curatat sub ele cu peria de sarma . Rotile nu se bloceheza dupa actionarea franei de serviciu sau a celei de stationare . Ramane sa mai reglez daca am posibilitatea frana de stationare ptr ca acolo am un dezechilibru foarte mare . Mecanic partea din spate ar fi ok . Ramane sa verific amanuntit si fata iar daca problema eficacitatii franarii nu se schimba mai fac inca o data aerisirea . Ps. Masina a fost mereu verificata si inlocuit tot timpul ce a fost nevoie , lichidul de frana a fost singurul care nu a facut obiectul si asta ptr ca m-am luat dupa mecanici de romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu..N-ai verificat cum trebuie. Sigur, mecanismul franei de mana nu functioneaza cum trebuie. In interiorul pistonului, ai un mecanism cu un filet mai special, care la actionarea franei de mana, se roteste si iese in afara, impingand placutele de frana. Problema generala este ca aceste mecanisme se blocheaza. Asa am patit eu la Golful fratelui meu. Am desfacut etrierii, am curatat totul,  am scos cilindrul din etrier... am scos mecanismul franei de mana, am inlocuit toate garniturile, am inlocuit cilindrul, aerisit si e alta treaba! Nici nu se compara! Inainte nu tinea frana de mana deloc...acum reusesti sa pleci cu masina de pe loc daca frana de mana e trasa. 

Eu as inlocui la tine toate garniturile, eventual si pistonasele. fata+spate - ~ 200 ron. Aerisit mecanic, apoi aerisit cu VCDS (ABS - Output test). Si ar trebui sa fie totul ok, asta daca nu ai probleme cu pompa de frana, vacuum, etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai idee cat ar costa manopera pentru servisatea celor 4 etrieri ... kitul de reparatii stiu unde sa gasesc?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    

Set reparatie etrier VW PASSAT (3B3) 1.6, AUTOFREN SEINSA D41048C  fata

Set reparatie etrier VW PASSAT (3B3) 1.6, ERT 400945 spate

Verifica si culisele, daca au joc le schimbi, sa ai vaselina siliconica (vine in kiturile de reparatie suficienta sa folosesti si la culise). Dupa toata operatia asta, si aerisierea corecta a sistemului de franare,  reglati frana de mana si apoi testare pe stand de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect colegi.Domnul Emy a spus buba etrierilor spate.Eu am schimbat garnituri de presiunesi praf pe fata,curat ,gresat iar pe spate am schimbat aeleasi garnituri si pistonasul dar in urma defectarii filetului la aerisitor stânga am schimbat etrierul.Dar pe dreapta nu revenea clapeta de la frâna de mana daca o împingem putin sarea la loc Ampus arcuri de revenire de pe un Passat dar nu mergea am dat etrierul jos si scos tot lichidul din el scos garnitura de la ax clapeta dat cu Wd 40 pe lângă ax miscat si s-a deblocat montat tot acum e ok,aerisit.Mi se pare cursa lunga la pedala de frana si doar către final cursa prinde frana.Si lichidul a fost schimbat nu are un an.Si pe fata am senzorul de uzura aprins deci tre aa schimb discuri si plăcute.Am cumpărat Brembo Max pe fata dar nu stiu ce placute sa pun mai ales ca frâna fata tine masina.Pe spate discuri brembo normale si plăcute Bosch,pana acum Ok.Va rog recomandare pt placute fata,si sa aerisesc cu Vag com?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut si partea din fata a sistemului de franare , culisele lucreaza corect , le_am dat oricum jos , sterse si unse din nou cu vaselina , pistonasele lucreaza usor , am facut o parghie cu doua inelare intr_re etrier si pistonas si se introduc foarte usor.Am desfacut si garniturile de praf , pistonasele curate .Am frecat etrierul si umerii placutelor cu peria si smirghel , pe lateralul placute am pus vaselina si montat la loc .Placute om (pagid ) 50% , discuri Om 20, 5 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am plăcute Pagid(asa s-a schimbat in De) dar sunt crăpate ,adică ferodou fisurat.Nu mai pun asa ceva  discuri Swt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucu l-am observat si eu la mine , o sa fac o poza ptr detaliere ( referitor la fisura ferodoului ).

Am uitat sa mentionez un lucru pe care abia acum eu consider ca nu este ok cu placutele din spate . Cand au fost schimbate am vazut ca forma ferodoului la contactul cu discul vine sub o forma tesita ( un fel de trapez cu varf taiat mai mult vazute din profil ) , ele practic de noi intra in contact cu discul doar pe o suprafat de aprox 60-70 % din valoarea lor normala. Dupa ce se tocesc cam 30-40 % ele ajung sa aiba toata suprafata in contact cu suprafata de franare . Eu zic ca si de aici se pierde un procent din coeficientul de franare . Asta o spun la modul general nu ca ar fi la mine asta cauza defectului . Pun si o poza cu forma placutei ptr edificare .

placute.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asa e, dar la ambele roti e lafel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am specificat ca nu acesta este un inconvenient in defecul masinii mele , am vrut sa subliniez ca acest model de placute scade eficacitatea franarii.Poza are titlu informativ .Nu se considera reclama de nici un fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asa sunt si cele orginale ale masinii, nu e ceva specific de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Setul care l_am avut anterior de la ATE au fost perfect plane pe toata suprafata de contact , fara nici o tesitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramase de golful diesel vandut anul trecut , fuzetele , discurile de 280 si etrierele ( toate ptr axa fata ) , intentionez sa le montez in locul discurilor de 256 pe care le are in doare golful de 1.4, si asta ptr imbunatatirea sistemului de franare.Oare merita ? A facut cineva acest artificiu .Mentionez ca la diesel trecusem la 288 si nu se simtea diferenta .ñ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre 256 si 280 e o diferenta mai mare decat intre 280 si 288. De la 280 la 312 ai fi simtit o diferenta notabila. Eu as zice sa treci la 280 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum nu stiu daca placutele se potrivesc de la 256 la 280 . Am deja cumparate placule noi ptr discurile de 256.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt aspect pe care l_am observat si care mai mult ca sigur contribue la dezechilibrul franelor pe spate este faptul ca desi placutele au fost noi la montaj , aceiasi marca si acelasi producator , ele nu calca pe toata suprafata discului egal stanga_dreapta .Pozele spun mai multe .prima este pe stanga .

15336269184101382437809.jpg

A doua pe dreapta Se vede clar la parteadreapta o bordura ramasa mult mai mare decat stanga.

15336270840241866585078.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau ca trebuie sa-ti spun dar discurile tale arata jalnic. La poza 2 nu calca, posibil din cauza ca nu-ti culiseaza etrierul cum trebuie. In spate oricum nu e forta de franare prea tare cand e masina goala. Schimba discurile ca arata jalnic, au adancituri pe suprafata, sunt ruginite si au si uzura. Eu discuri din astea le schimb in secunda 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_gti Musai  discuri si placute noi,verificare/curatare/gresare culisanti si pistoane etrieri 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dap ....stiu ca nu este o avere dar placutele tocmai ce au fost montate noi , au aprox 10 k facute cu ele . Discurile cu certitudine ca vor fi schimbate , desi ma gandeam sa le fac o rectificare acestea fiind om si sigur  nu mai gasesc calitativ . ( momentan desi arata cum arata au inca 8 mm pe suprafata de contact ) .Cum s-a ajuns aici ......Cand am schimbat vechile placute , ele nu calcau simetric pe ambele discuri , se ovserva ca la unul ramanea o bordura  de aprox 7 mm iar la celalat cam 4 mmm, cauza nu o cunosc . Cand am montat noile placute buzele respective au fost smirgheluite si curatate , dar tot ramase in exterior cam 2-3 zecimi . In present placuta a luat forma discului , dar calca normal pana in exteriorul discului , ramanand doar o bordura de 1-2 mm , lucru aproape normal .

Am vazut ca si discurile de noi , unii fabricanti le fac de 230 iar altii de 232 . Si de aici diferenta ramasa la exterior dar incorect ptr ca nu este egala pe ambele discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

putem sa analizam pana in anul 2200. Ia discuri si placute de la acelasi producator si se vor potrivi la fix. Eu nu am avut problema asta la nici o masina. toate placutele calcau frumos pe toata suprafata. Chiar daca sunt "noi" placutele ele sunt deja formate pe discul asta, pana le formezi (daca le mai formezi) pe discul vechi e risc sa nu franeze cum trebuie.

Exista discuri si placute super OK, totul depinde de buget. Eu la elementele de siguranta nu am bugetul limitat, ca vreau nu stiu ce LED in masina, acolo ma uit la bani, dar la frane nu ma uit.
Aici e numai un exemplu la cati bani se pot gasi discuri si placute bune:
https://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIBEN-BREMSBELAGE-HINTEN-AUDI-A3-VW-GOLF-4-Variant-Kombi-1J1-1J5/172870978554?hash=item283fe9cbfa:g:6V0AAOSw0oBZv9u9

Eu am schimbat de 4 luni totul fata spate si m-a costat 200 de euro. totul e ATE. Franeaza masina perfect si ma simt in siguranta si nu am nici o dunga lasata pe disc.
Faci cum vrei dar nu are rost sa mai descrii cati mm se vad, cati calca si asa mai departe.
Scurt si la subiect franele arata jalnic, trebuie schimbate, curatate culisele si unse, verificat daca pistonul merge OK sau trebuie curatat si etrierul. 
Polizare si aducere la cote si mai stiu eu ce reprezinta un pericol, o curatare/polizare, etc costa 20-50-100 de lei, de banii aia ai luat deja un disc... mai pui 100 si dormi linistit.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Rectificare" ,"smirgheluire" .....ne pierdem timpul .

De frana depinde viata ta si a pasagerilor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!