Jump to content

Motorul 1.2 TSI (distributie pe curea) - probleme si rezolvari


Merlinboy
 Share

Postare recomandată

In primul rand dupa culoarea bujiilor 1 si 2 motorul merge cu amestec bogat, culoarea albicioasa indica acest lucru, depuneri de gudron au toate cele 4 buji semn ca motorul consuma ulei pe la supape( semeringuri supape uzate + ghiduri in special la supapele de evacuare) si pe la segmenti( avand in vedere culoare si depunerile de la bujiile 3 si 4 , cel mai probabil segmentii de ungere sunt blocati/coxati sau distrusi pe pistoane). In orice caz motorul trebuie desfacut si reconditionat complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ii trebuie bani serioși : set segmenti, dacă e necesar de alezat cilindri la următoarea cota de reparații + refăcut chiulasa + cuzineți biela. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/6/2022 at 3:27 PM, georgstelsib said:

da, ii trebuie bani serioși : set segmenti, dacă e necesar de alezat cilindri la următoarea cota de reparații + refăcut chiulasa + cuzineți biela. 

Estimez in jur de 6000 RON. Va tin la curent cu lucrarile. Multumesc tuturor pt postari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am urmatoarea problema: vw golf 7 1.2 TSI la care s-a facut motorul (schimbat simeringuri la supape, rectificat chiulasa, schimbat segmenti pistoane, verificat turbina care este in parametrii) pentru ca masina ajunsese sa consume 5l de ulei la 10000 km..problema este ca si dupa refacerea motorului masina continua sa consume ulei, undeva la 2l in 400 km...ce ar mai fi de verificat in acest caz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde, dacă sunt uzate ghidurile de supape, tot va arde ulei intre tija supapei și ghid 

la fel și cilindru dacă e ovalizat sau zgariat sau e uzat, degeaba ii pui segmentii noi pe piston ca tot iti va consuma ulei. 

Daca pistonul e uzat sau canalele din pistoane pentru segmenti s-au marit, iar vei avea consum de ulei. In cazul asta schimbi pistoanele uzate. 

Deci mecanicu e de vina, ca nu a masurat piesele înainte și nu le-a dat la rectificare la Atelier de reparații . 

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum zice colegul georgstelsib cel care sa ocupat de lucrare nu a facut treaba calumea, daca inainte de reparatie consuma 5 l de ulei in 10000 de km, acum dupa reparatrie consuma mai mult ca inainte, 5 l la 1200 km, doar pe la chiulasa nu are cum sa consume atat de mult oricat de uzate ar fi ghidurile , deci operatia de segmentare a fost facuta pe genunchi, asta inseamna cilindri ovalizati/cu rizuri, la consumul asta ar trebui sa dea si cu fum albastru pe esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

segmentare + chiulasa facute pe genunchi pe strada fara masuratori , bani aruncati pe geam.Mergi la mecanic,pe garantie sa iti faca iar motoru 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/8/2022 at 8:24 PM, adrian001 said:

@Andrei1590 Scoate fum albastru ?  

Nu, nu scoate fum deloc, nici albastru, nici la pornire. Inainte de reparatie esapamentul era plin de ulei, ''scuipa'' uleiul pe esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 3/4/2022 at 9:23 PM, Hoha Gigi said:

Buna seara. detin Skoda O3 1.2 TSI CJZA 2014. Mi-a consumat un litru de ulei la 7000, apoi 3000, si acum la 1600. Problema este ca de putin timp parca mergea in 3 timpi, am putere mult mai mica, iar la acceleratie se inneaca. Scoate fum si daca fortez se aprinde check engine ... Bujia de pe bobina 4 se murdareste de ulei si de aici vine si mersul in "3 timpi"...  Peste cateva zile sint programat la un service sa desfac motorul si sa vad unde e problema. Deja am schimbat bujii, injector,facut compresia  (10 bari pe fiecare), facut verificare la presiune alimentare cu benzina.=ok ... A mai patit cineva asa ceva? Rezolvari? Sugestii... Multumesc pentru raspunsuri

Am schimbat capete pistoane,segmenti,  semeringuri, garn. chiulasa, bujii, distributie ...astfel am rezolvat problema cu consumul de ulei; De asemenea am mai schimbat si toate bobinele (cand se defecteaza una se defectecteaza toate) si in felul asta am rezolvat si cu zdruncinarile  la acceleratie.  Piese 3500; manopera 1500; Atentie la bobine ca va da niste simptome ca cele de mai sus... Acum motorul merge perfect, dar va trebui sa desfac sampania dupa rodajul complet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@Hoha Gigi doar 5000 Ron te-a costat reparatia?

Cum se comporta motorul dupa rodaj? 

In ce oras/service ai facut reparatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut, am un Golf 7 din 2014 1.2 TSI 105 CP. Masina e cumparata de mine acum o luna si are 160 mii km. Pe drumul inspre casa, dupa vreo 200 km facuti de mine cu masina, s-a aprins Check engine si motorul mergea intrerupt. Initial am crezut ca e o bobina de inductie dar nu am avut norocul asta. Pe tester dadea misfire pe cilindrul 2 si apoi, dupa cateva accelerari, pe toti cilindrii. Am scos bujia de pe cilindrul 2 si era topit varful. Compresie 0 pe acel cilindru. Acum, dupa o luna, am reusit sa desfac si chiulasa. Din una din valvele de pe evacuare de la cilindrul 2 lipseste o bucata.

golf7 - bujia topita.jpeg

golf7 - valva sparta - highlight.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, urata treaba, iti recomand sa demontezi si pistoanele, eu in trecut am avut experiente cu un 1.6 fsi de pe un golf 5, am gasit 2 supape sparte la cil 3 si pistonul spart intr-o zona in care sa vazut numai dupa demontare. Cu ocazia asta ii faci si o segmentare si verificare a cuzinetilor de la biele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgstelsib

Schimba toate supapele. Scoate toate pistoanele și verifică sa nu fie fisurate sau sparte bucăți din el, inclusiv la canalele de segmenți.

Pune segmenți noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, dețin un 1.2 tsi cjzb 2014, acum 6-7 luni am schimbat bobinele și bujiile și de atunci au început problemele cu intreruptul in mers și la relanti, compresia am luat-o acum 2-3 luni și era ok, ieri a început să întrerupă și să primesc missfire pe cilindrul 4, mă gândesc să iau alte bujii că poate nu au fost astea ce trebuie. E a 3-a oară când pățesc să întrerupă rau și să o țin parcare. Voi ce spuneți? Sa incerc cu alte bujii? Are perioade când merge perfect și din când în când întrerupe rău. Am inversat bobina de la cilindrul 3 cu 4 și tot pe cilindrul 4 a rămas eroarea. Deobicei își revine daca sta 2-3 zile. Ce ar putea avea? Bobinele și bujiile puse sunt NGK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut! Am incercat sa schimb doua bobine intre ele ... dar cauciucul ala se tot intinde si am vrut sa nu raman de tot fara bobina. A mai intampinat cineva problema asta? Cum ati rezolvat? Multumesc.

Modificat de mihai73
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut ! Caut si eu un raspuns la o problema destul de intalnita din ce vad prin postari . Masina in cauza un seat toledo 1.2 tsi (2016)110 cp cod cjzd 80.000 km, schimbat bujiile pe aproape de 70.000 din cauza unor intreruperi la relanti, dar fara sa rezolv. Pe la 75000 a aparut si martorul in bord si masina mergea practic in 3. Am oprit motorul si la repornire si a revenit sa mearga rotund dar tot cu usoare intreruperi. Problema sta in felul urmator: cod eroare p0300 si p0304. Aceste coduri de eroare au mai fost dar am mutat bobina de pe cil 4 pe 2 in speranta ca va fi din bobina, dar persista eroarea pe cil 4. consum de ulei pana in 500ml la schimb de 10.000 km, deci exclud ca fiind problema  din segmenti. Astept pareri si sfaturi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare baieti! Pt toti cei care au la motoarele 1.2 tsi cu distributie pe curea si au zgomot metalic la motor, care dispare in frana de motor sau decelerare, desi motorul merge bine inca.. problema este de la pompa de inalta presiune. Daca vreti, porniti motorul si puneti o surubelnita mecanica pe pompa si ascultati cu urechea la capatul surubelnitei. Veti auzi acea bataie. Spaniolii s au lovit de mult de problema asta. 
una noua costa vreo 1500 lei. 

On 2/7/2020 at 3:12 PM, ncristi said:

Mașina a fost reparată și se pare că am scăpat ieftin. Defectul a fost undeva la "instalatie sistem presiune înaltă" (conform factura service).

Reparația a costat 621.39 roni.

 

Despre asta vorbeam. Dar cred ca la el au schimbat doar pistonasul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutări. Am și eu o întrebare. Am ocazia să cumpăr o Skoda rapid, 1.2tsi, 110cp, cod motor CJZD. Mașina are 100000km. 

Am tot observat că sunt probleme și cu aceste motoare chiar daca distributia s-a trecut la curea. 

Mașina a fost fabricata in noiembrie 2016. 

S-au mai rezolvat din problemele de consum ulei care implica schimbare chiuloasă, costuri mari.

 

Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca depinde cum a fost intretinuta masina. In mod normal motoarele astea sunt facute sa duca 200000 km. Toate motoarele noi sunt facute astfel incat sa se reduca costurile de productie. Daca masina nu a fost pe long life, adica schimburi de ulei la 30000 km, eu zic ca e ok. Acum depinde si pretul la care o cumperi dar asta e alta poveste.
Si ca sa continui istoria de mai sus despre masina mea (Golf 7 2014, CJZA), in aprilie 2022 cand am reparat-o am rectificat chiulasa si s-au schimbat supapele care nu isi faceau treaba perfect (900 lei), am schimbat toate bobinele de inductie (600 lei), bujiile (NGK 200 lei), garnitura de chiulasa (162 lei). Cand am scos masina din garaj avea misfire pe cilindrul 3. Am pus una din bujiile vechi si misfire a disparut complet. Dupa asta masina imi consuma ulei 1 litru la 500 km, scotea fum, esapamentul era negru, etc. Consumul de ulei e vizibil daca te uiti la esapament. Trebuie sa fie perfect curat, fara depuneri negre.
In aprilie 2023 am desfacut din nou motorul si am schimbat 4 pistoane (NURAL 1600 lei, au venit cu segmenti noi), separatorul de ulei (200 lei, cred ca nu trebuia schimbat), bujii (BOSCH 185 lei) cuzineti biela (100 lei), suruburi chiulasa, garnitura chiulasa, distributia si cureaua de la pompa de apa.
Reparatia in total a fost in jur de 1500 euro. Am 15000 km facuti din aprilie si nu mai consuma ulei deloc. Esapamentul e perfect curat acum. Cand sunt 12-16 grade afara am observat de cateva ori la pornire ca variaza un pic turatia (probabil sunt cateva misfire-uri). Aceste misfire-uri se intampla cel mai probabil pentru ca deja au inceput sa apara depunerile specifice injectiei directe si eu zic ca pot fi ignorate. In rest masina merge perfect si dupa schimbarea pistoanelor motorul trage mai liniar, cuplul se simte exact cum ar trebui. Ulei Castrol Magnatec 5W40. Sunt sigur ca as putea pune si 5W30 si nu ar consuma deloc dar am ales 40 pentru ca fac drumuri scurte destul de des.
Motoarele astea de 1.2 pe curea sunt niste jucarii foarte faine care din pacate nu sunt foarte fiabile. Totusi fata de generatia anterioara, pe lant, eu zic ca sunt mai bune. Cheia e intretinerea. Daca sunt intretinute corect e totul bine. Si ai o masina de oras care isi face treaba mult mai bine ca un diesel.
Salutari si bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi cod motor l-am avut si eu pe 1.2 TSI CJZA, luata de noua. Experienta mea nu a fost ft buna. In jur de 80.000km incepuse sa manance putin ulei, urmand ca pe la 100.000km sa manance 1l/1000km. Masina eu zic ca a fost intretinuta corespunzator (schimburi ulei 10-15k) si drumuri majoritar extraurbane. Am ramas cu un gust amar dupa acea experienta vis-a-vis de grupul VAG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Andrei1590
On 3/8/2022 at 4:59 PM, Andrei1590 said:

Salut,

 

Am urmatoarea problema: vw golf 7 1.2 TSI la care s-a facut motorul (schimbat simeringuri la supape, rectificat chiulasa, schimbat segmenti pistoane, verificat turbina care este in parametrii) pentru ca masina ajunsese sa consume 5l de ulei la 10000 km..problema este ca si dupa refacerea motorului masina continua sa consume ulei, undeva la 2l in 400 km...ce ar mai fi de verificat in acest caz?

Va salut, 

 

Revin si eu pe problema cu consumul de ulei, masina in tot acest timp nu a mai circulat; mi s-a recomandat sa nu mai refac motorul de pe masina pentru ca mai mult ca sigur problema consumului va reaparea in timp. 
Vin cu o intrebare: ma gandeam sa schimb motorul de pe masina cu cel de 1.4 TSI, am vazut ca practic sunt cam la fel.. ce presupune acest schimb de motoare? Ce trebuie sa iau in calcul, injectoarele si restul anexelor se potrivesc de pe cel 1.2 pe 1.4? Calculatoarele din start trebuie schimbate, trebuie schimbat ceva si la instalatia electrica? 
Ce motor 1.4 recomandati, ce cod motor si putere?

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_221

se recomanda motorul original al masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Xman_ghio

Salutare!
O cunostinta vrea sa cumpere un Polo (08.2014) cu motor 1.2 CJZC. Masina de la primul proprietar, service-uri numai la reprezentanta. Ma puteti ajuta: distributia este pe lant sau pe curea? Nu a fost schimbata niciodata...

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!