Jump to content

Consum Leon 5F - TDI si TSI


cristi511
 Share

Postare recomandată

Se poate ca la el sa-i intre regenerari dese?  sau sa fie vre-un defect tehnic?  sau sa fie mai multi factori adunati? (roti de 18, picior putin mai greu, si nu zic de kickdown, zic doar ca o mai calca la accelerari. E prea departe consumul declarat de cel obtinut, e mult prea mare diferenta. La asemenea consum mediu cred si eu ca mai bine isi lua 2.0 benzina.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 140kmh mers constant ma aștept regenerariile sa se facă pasiv, în mers. Mai ales ca vorbim de 500 din 600km parcurși pe autostrada. Vântul influenteteaza mult consumul, dar din nou datorita unui număr destul de mare de km nu se poate sa fi fost vânt nefavorabil mereu.

Eu am 8% la 140kmh/3000rpm în condițiile unui motor care nu e adaptat pt autostrada și cu roti 18 grele. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego:  la viteza aia am max 2300 rpm, gratie minunatei cutii de viteze. Cred ca e mai greu cu regenerarile in cazul asta. Personal nu ma deranjeaza consumul ci faptul ca mergand pe firul legendei, am ajuns sa conduc ceva care nu ma satisface si m-am privat de ceva cu adevarat frumos....alde 1.8 sau 2.0...cu ciclu Otto.

@deenman asta e si comentariul meu..ca vorbim de 3l (aproape) peste cei 4.4% declarati de SEAT. Misto sa ai E6 pe masina :)).

@Cristian a iesit o medie de 6.7% dar tot mi se pare mare date fiind conditiile. 

@vdragos o sa incerc, se curiozitate, acelasi traseu facut in tr5. Sunt curios de rezultate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, cristi511 said:

Peste 7%. Sub 7% vad pe la 110-130kmh.

Cam mult, no offence. Traiasca E6 :(

110-130km/h pe tempomat tot A2 in orice directie si nu-mi sare de 5.3-5.6%, nu fac misto. Masina mea e mai grea ca a ta.

La 140km/h pe tempomat atinge 6%.

7% scoate la "legal+ 20%" :)

1 hour ago, The_Ego said:

La 140kmh mers constant ma aștept regenerariile sa se facă pasiv, în mers. Mai ales ca vorbim de 500 din 600km parcurși pe autostrada.

Din pacate, nu e o regula. M-am trezit cu regenerare in Constanta, dupa un drum de 400km BV- CT, din care tot A2-ul pe tempomat 130km /h. E ciudat algoritmul de calculare regenerare...

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmaresc cu atentie cele mentionate de cristi511, stiu ca se pricepe si au baza cele spuse de el. SI eu am masina(combi pe deasupra, deci mai grea cu 50 kg daca nu ma insel) cu motorizare si marca identica. SI eu la fel ma consider un sofer cu talpa destul de grea, care face multe drumuri extraurbane. In ultimele 2 saptamani am facut 2000 km extraurban. Cluj - Budapesta- Győr si inapoi...acest drum l-am facut cu 5.3 la mers 2 pers si portbagaj foarte plin, 5.1% la intoarcere 1 persoana portbagaj plin , Cluj-Oradea-Cluj bagaje putine dar mers alert - 5.3% la mers si la fel la intoarcere in conditii total diferite(ninsoare puternica mers mult relativ subturat) . In weekend mers Cluj-Sovata-Campu Cetatii si retur. Fix 400 km. La mers 5.7%: 2 pers si foarte incarcat, pe autostrada A3 mers dupa un Superb nou cu tempomat setat la 150-160 de la un capat la altul 55 km si in rest drum superaglomerat si multe depasiri efectuate de mine pe acest tronson. Unde nu se putea nu se putea. La intoarcere 5.5, mers mai linistit dar cu viteze oricum cam peste tot peste viteza legala. Pe masina inca sunt anvelopele de iarna 205/55 R16, probabil conteaza si acestea... Eu mergand mult extraurban am un stil de condus foarte stabil, conduc cam tot timpul la fel, cu viteze relativ mari si niciodata nu stau in coloane, cum am ocazia le depasesc. Din cauza asta la fosta masina 1.4TSI am avut intotdeauna consum extraurban 7, 7.1%. Fata de ala mi se pare bun consumul la actuala si la stilul meu de mers. Vitezele 5-6 ale cutiei si dupa mine sunt mult prea lungi pentru drumurile din Romania(de fapt mult prea lungi pentru orice alta tara in afara de Germania - viteza a 6-a fiind inutilizabila sub 120km/h) . Motorul incerc sa-l tin intotdeauna in marja de cuplu intre 2000-3500rpm rareori il coinduc sub sau peste aceste turatii. Sunt convins ca o sa am o crestere de consum cum trec pe cauciucurile de 225/17 cele originale... Si toate acestea cu faptul ca se pare ca eu chiar am o problemea cu regenerari foarte dese de DPF lucru pe care vreau sa le mentionez la reprezentanta  saptamana viitoare (regenerare foartata mai nou si dupa fiecare drum extraurban).

Ca consuma sau nu mult motorizarea mea pe aceasta caroserie 1358kg conform cartii, nu stiu, dar cunoscandu-ma si raportat la ce am avut pana acum, cum merg acum mie nu mi se pare asa mare tragedie. Recunosc in familie mai este un leon 1.4TSI ACT 150CP si in extraurban diferenta de consum este sub 0.5% si motorul ala este o revelatie cat de frumos fuge si trage...raportat la ala chiar nu este asa mare scofala...si nu tu regenerari la fiecare 200 km...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, cristi511 said:

Peste 7%. Sub 7% vad pe la 110-130kmh.

Consum de Cupra, ar trebui sa fii mandru :))

Fostul meu diesel(184tdi) era absolut minunat la capitotul consum. Pe cat de economic era pe atat de plictisitor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 minutes ago, saibot said:

Consum de Cupra, ar trebui sa fii mandru :))

 

Nu mai rasuci si tu cutitul :) , lasa-l ca si asa nu are liniste :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: vad bucurie mare in tabara pseudo Euro 5 EA 189. Sa vedem daca mai e bucurie si dupa ce implementeaza tovarasii de la VAG masurile de remediere ale softului :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot pseudo Euro 5 este si pe generatia noua EA288(TDI184-CUPA) care nu se incadreaza in scandal. Problema consumului la masina colegului este in alta parte.

Cristi, cu rotile OEM pe 17 tot la fel consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, nu e vreo diferenta notabila intre cele 3 seturi de jante care au rulat pe masina pana acum ( sienna de vw. si cele 2 de seat...17 si 18).

Inca o data, nu ma streseaza consumul, chiar deloc, pentru ca e un aspect nesemnificativ. Ma streseaza diferenta aia dintre mediu declarat si mediu obtinut de mine adica aia aprox. 3l. E o problema de principiu.

Nu am luat benzinar pentru ca:

1. nu am gasit 1.8 sau mai mare in momentul in care am avut nevoie de masina

2. masina a fost necesara imediat, asa ca nu am putut comanda una

3. bugetul a fost, la momentul respectiv, limitat la max 21k

4. obligatoriu trebuia masina noua, pentru ca achizitie pe firma si pentru ca TVA. 

5. masina am luat-o pentru viitoarea sotie deci nu intentionam sa ma plimb prea mult cu ea.

Mi-as dori ca mai multi colegi sa posteze pe aici, sa ne putem face o idee mai buna asupra realitatii. 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe forumul dedicat de low-costuri din grupul VAG  sunt destule cu motorul tau si au consumuri ok....daia zic ceva nu e la locul lui cu cel inregistrat de tine.

TDI-ul de 184 consuma 5.5-5.8 % la 140km/h. L-am verificat de f multe ori avand in vedere ca masina mea a vazut 70% din km totali pe autostrada. Cam la fel au si cei de carw am amintit mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, vdragos said:

@75NOR: vad bucurie mare in tabara pseudo Euro 5 EA 189. Sa vedem daca mai e bucurie si dupa ce implementeaza tovarasii de la VAG masurile de remediere ale softului :biggrin:

Colegu, Dragos, dincolo de usorul sarcasm pe care il vad in mesajul tau, nu e nicio bucurie in nicio tabara. Singura calitate a acestui diesel este consumul redus la extraurban sustinut. In rest, am gasit prea multe minusuri, care nu compenseaza consumul scazut extraurban, intrucat fac relativ putini km anual (max 20k)

Personal, abia astept sa scap de dieselul asta... cu tot consumul lui extraurban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saibot Am inteles si mersi de info. Cum ziceam si mai sus, vineri o sa bag iar un A2 pana la Bucuresti si o sa merg cu tr5 sa vad ce se intampla. Inca o data, in momentul de fata consumul nu e pe lista mea de batai de cap dar e chiar curios ca am nimerit singurul 2.0 tedei care consuma mult. 

O sa revin cu info pe parcurs ca nu prea sta masina in parcare. !3k km pana acum and counting. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR: era o gluma pura. Acelasi pseudo Euro 5 il am si eu pe Touran, personal sunt foarte multumit de el, mi se pare mult mai rafinat si mai economic in functionare decit EA 288, asta ca impresie a unui care le conduce pe amindoua in paralel zi de zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru stiu numai: sunt mult mai placute de condus un 1.8TSI sau 2.0TSI dar ma stiu bine si la km pe care ii fac in stilul meu, as avea minim. 7,5-8% extraurban cu benzina premium, extracost pe care totusi eu personal l-as simti, masina fiind proprietate personala si putine drumuri decontate pe firma. In acest cez dieselul totusi are de castigat pe termen scurt . Daca as face jumatate din cat fac acum, fara dar si poate ceva benzinar!!! End Off Topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vdragos: ca si o gluma am interpretat-o :) Interesanta observatia ref la rafinament, sesizasem si eu diferenta de "timbru" intre motoare in cadrul drive-testelor, dar am crezut ca mi se pare.

 

@Andrei1980: din nou, pentru rulajul tau nu aveai de ce sa iei altceva decat diesel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, vdragos said:

Acelasi pseudo Euro 5 il am si eu pe Touran, personal sunt foarte multumit de el, mi se pare mult mai rafinat si mai economic in functionare decit EA 288, asta ca impresie a unui care le conduce pe amindoua in paralel zi de zi.

Diferenta de consum in favoarea Touran-ului mi se pare justificata, avand in vedere ca punem in balanta 2.0 TDI 140 CP (tractiune fata) cu 2.0 TDI 184 CP 4x4.

Nu stiu ce aspect aveti concret in vedere cand va referiti la rafinament. Fratele meu are atat Octavia Combi 2 2.0 TDI 140 CP 4x4 cat si Octavia Combi 3 2.0 TDI 150 CP 4x4 si mi-a spus ca se simte diferenta de silentiozitate intre cele doua, desigur in favoarea modelului mai nou. In plus, dupa parerea mea VW va fi intotdeauna ceva mai bine insonorizat decat Seat si Skoda. Iar comparatia privind rafinamentul avea in vedere tocmai un VW si un Seat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la Touran e clar ce pun in balanta: 150 de kile in plus fata de Seat plus o aerodinamica de caramida.

La rafinament, mi se pare ca dieselul Euro 6 e mai aspru la timbru, in special cind e rece sau la turatii mici. Cel de pe Touran e la fel de silentios si lipsit de vibratii ca o benzina. Aceeasi senzatie am avut-o si la Skoda Superb 2 pe care am avut-o vreo doi ani.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am promis am facut un mic experiment parcurgand traseul obisnuit Miov - Buc cu max tr 5. Concluzia e ca tr 6 e degeaba.Am avut consum 6.6% asa ca nu e vreo diferenta notabila.

Zgomotul e acelasi, consumul e acelasi daaaar...masina e cu totul alta cand ai nevoie de putere. Asadar..cutia in 6 tr e degeaba. Concluzie personala.

viteza: 140kmh pe pilot@ 2800 rpm. La 3k rpm am 156kmh si la 4k rpm 200. Deci..suficient pentru mine.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi cu toate ca nu e aproape deloc relevant, poate ca si o observatie a evolutiei motoarelor, azi venind dinspre Harghita am avut ocazia sa testez pe autostrada niste consumuri instante pe o distanta mai lunga si pe un teren cat mai plat posibil (cu tempomat):

 

la 100km/h am 4.5 %/ 120 km/h- 4.9%/ 130km/h-5.5 %  Masina golf 5 motorul clasic 1.9 BKC doar 5 trepte de viteza, probabil cu 6 trepte (BLS/BXE) este mai economica, insa eu am doar jante pe 15, de aici si aceste valori.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buc - Pit, mers legal, 1 pers, ac on :---> 6.8%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa i soft cumetre. Au pus aia de la IT vre o virgula aiurea in ECU si trebuie stearsa. Dc nu vrei de performanta atunci un update la OEM. Ies constant update uri dar reprezentanta nu le face din lipsa de chef si unele sunt chiar necesare, in special pt cele cu DSG care trepideaza de subturate ce sunt and so on.

Dc nu ai unde....PM la mine.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, cristi511 said:

Buc - Pit, mers legal, 1 pers, ac on :---> 6.8%.

Intreb si eu (desi probabil ai verificat pana acum): ai corelat ce arata computerul cu un calcul exact la pompa? Poate doar arata mult, dar nu si consuma atat...?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CristiALF  toate valorile sunt corelate cu ce spune matematica la pompa. Cb-ul este mai optimist de felul lui, realitatea la pompa nu.

@saibot continuam discutia pe pm. Mersi.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un A1 dar de data asta s-a intamplat ceva, nu stiu ce: 5.6% @108kmh medie.

Vedem la retur....

ps: este cel mai mic consum mediu ( dupa un drum mai lung) pe care l am vazut in bord, de cand am luat masina :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!