Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

893 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      465
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      44


Postare recomandată

torentmonkey

Variaza in functie de producator cifra pt temperatura bujiei. Fiecare are o scara a lui.  

 

De ex la ngk cu cat creste cifra termica bujia e mai rece, iar bosch e invers. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles..tu ce ai recomanda Bosch -OEM sau NGK7 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

torentmonkey

NGK, pana acum nu au facut figuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acrod ca cifra cu 4 ani e de marketing insa totusi sa nu ne inchipuim ca e safe sa tinem o bujie 10 ani in motor chiar daca am face 1000 K pe an.

 

Legat de codificare, fiecare producator pe site-ul sau are explicatii privind ce inseamna fiecare cifra si litera din cod.

 

NGK vs Bosch = Oem si se va lua care-i mai ieftina.( eu am gasit oem cel mai ieftin chiar la reprezentanta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Imi puteti spune si mie cum anume aflu ce tip de bujii ar trebuii sa cumpar? (golf 4 1,6 , motor BCB). Am tot citit in topic despre bujiile NGK, Exista un criteriu anume la alegerea lor sau pur si simplu 4 bujii NGK pe benzina si asta a fos tot.

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O bujie se cumpara (cauta) dupa codul motor.

Altfel e ca si cum ai spune ca-ti cumperi masina VW insa fara sa specifici modelul, varianta de echipare smdp.

 

Astea sunt pt tine (la fel ca si in cazul motorului azd)

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VW%20VOLKSWAGEN/GOLF%204/PZFR6J-11/20469/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am trecut din curiozitate pe iridiu si simt imbunatatire la demaraj, sunt mai multumit de ele decat de cele cu 3 electrozi.

 

Poate conteaza si orientarea scanteii, am incercat sa le potrivesc cu electrodul de masa spre supapele de evacuare, pentru ca scanteia sa fie expusa amestecului dinspre admisie, am gasit pe net informatii legate de ideea asta si am incercat.

 

Nu sustin ca se vor vedea efecte si la alte motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil simteai acelas lucru daca inlocuiai cu alte bujii noi normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost inlocuite si cu aceleasi bujii "normale", adica modelul OEM, dar luat pe filiera AM tot NGK, ceea ce nu cred ca sunt la calitatea OEM din ce am vazut de cand erau noi pana la culoarea dupa exploatare, desi erau aceasi marca si model.

Repet eu de curiozitate le-am pus fiindca configuratoru NGK mi le dadeau ca alternativa, daca e placebo sau nu eu nu pot demonstra, dar sunt mai multumit, atat am vrut sa zic celor care stau pe ganduri cum am stat si eu, si anume daca merita sa incerce sa dea dublu pe bujii.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Sper ca nu scriu in locul gresit. As dorii sa stiu daca bujiile Bosch cu specificatiile din atasament

 

sunt compatibile cu motorul 1.4 16v BKY? si daca sunt bune :)

 

Sunt din catalogul Boch online, singura chestie care ma "sperie" este faptul ca scrie ''cutie de viteze automata", chiar daca in teorie nu ar avea nici o treaba cu cutia...

 

https://cdn.pbrd.co/...es/2OhikXZZ.png

Modificat de 2012
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut sunt si eu un pasionat de Volkswagen Golf 4 si sustin cele spuse. Am si eu bujii DENSO IK20 puse pe motorul meu tip AXP de 1,4 si acelasi lucru am observat dupa 22000 km. Practic electrodul de iridiu din mijloc e in stare buna dar electrodul de masa deja sa mancat de atata aprinderi repetate. O sa trec pe bujia urmatoare tot cu iridiu electrodul central DENSO VK 20 care are pe electrodul de masa o pastila de platina. Observatia mea este ca bujiile cu IRIDIU si PLATINA sunt solutia perfecta pentru o aprindere foarte buna, demaraje rapide la o masina cu motor destul de mic pentru caroseria destul de grea pe care trebuie sa o miste. Nu cred ca NGK este in opinia celor de pe forum solutia cea mai buna, de asta am incercat alternativa competitiei: DENSO care sa mai numit pe vremuri TOYOTA MOTORS !

Nici o firma nu poate sa garanteze 60000 sau 100000 km, sunt povesti de adormit copii.

O constatare remarcanta: scade consumul de combustibil o aprindere buna, motorul este mai energic si creste in turatii destul de repede.

O noutate si o provocare pentru cei cu fite in cap de la firma NGK noua bujie cu RUTHENIUM : http://japansparkplugs.com/boutique/en/ngk-plugs/926-1x-bkr6erx-p.html

Pret: http://japansparkplugs.com/boutique/en/ngk-plugs/926-1x-bkr6erx-p.html

Cu stima Gratian din Hunedoara.

Modificat de Gratian68
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic... si mie mi-a stat gandul la Denso datorita pretului mic, dar in acelasi timp m-am gandit si la calitate:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Salut, aveti idee ce coduri OEM au bujiile pentru motorul de ALZ din 2002-2003?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

101000033AA   NGK BKUR6ET-10

Este 40 de lei bucata la reprezentanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna tuturor. Am schimbat azi toate 4 bujii dupa vreo 25000 km am pus NGK cu 3 electrozi. Iar bujiile care le-am schimbat (mai exact a 3-a de la stanga spre dreapta cum te uiti la masina) are roseala aia pe ceramica. Am rugamintea daca imi puteti spune ce inseamna mai exact ce sa intamplat si carui fapt i se datoreaza. Multumesc anticipat. O zi buna

20160427_093232.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca la clasa normala a bujiilor ramane beru ca cel mai bun producator, iridium sau platina nu-mi dau cu parerea pentru ca nu am folosit

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Ieri am schimbat bujiile la lupino, am pus beru ultra cu platina  si se cunoaste radical fata de cele normale. :D

 

Spoiler

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

OEM: NGK PZFR6R (platina).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare... 
Trebuie sa schimb si eu bujiile la Octavia mea (O2 FL - 2010) ca a trecut de 60 000 de la ultimul schimb.

Am nevoie de o recomandare de service pentru asta.

 

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n-ai probleme cu ea si le ai si de platina/iridium atunci lasa-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, SacreDro said:

Daca n-ai probleme cu ea si le ai si de platina/iridium atunci lasa-le.

Nu știu de care am ca abia am cumpărat mașina, dar știu ca trebuie schimbate la 60 000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!