Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

citeam ca pentru masinile cu stage 1 cum este si cazul meu ar fi recomandat modelul BKR7EIX din cauza ca bujia este mai rece ca cea stok; asa este?

Modificat de redlife
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca maresti performanta da, ai nevoie de o bujie mai rece, sa nu faca autoaprindere.

Dar la rece merge mai neregulat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari,

 

detin un polo 9n din 2003 1.4 16valve cod motor bby, cutie automata pe GPL. Va rog imi puteti recomanda niste bujii compatibile cu aceasta motorizare si gpl. Multumesc.

 

La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat astazi bujiile si sunt OK. electrozii sunt caramizii. in viitorul apropiat vor trebui schimbate ca sufera de 3 ani saracele si au si unele pete pe izolator.

acum am Bosch WR6DC . ma gandeam ca ar fi responsabile si cu distrugerea sondei lambda.

am incercat sa le schimb cu Beru cu 3 elementi si parca se rupea masina......am revenit la cele vechi. :(

ca ideeie cam ce model cu iridium ar fi indicate sau sunt OK si cele cu electrod de argint?

 

1.6 AEE

 

 

multumesc

Modificat de catalin_911
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Ce bujii imi trebuie (recomanda-ti) pentru un motor cod APE 1.4 16v VIN WVWZZZ1JZYW558784. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, pentru BCB ce bujii recomandati ?

 

Masina se accelereaza si se deccelereaza in socuri atunci cand apas pedala de acceleratie si masina merge in frana de motor.

 

Exemplu: merg in coloana de masini treapta a 2a, 1500 rpm. Iau piciorul de pe acceleratie si masina deccelereaza putin in suturi. Turatia ajunge la 1000-1100 rpm, apas din nou acceleratia ca sa maresc viteza si masina se accelereaza in suturi timp de 2-3 secunde.

 

Se manifesta putin si dupa ce schimb din 1 in 2 si iau piciorul de pe ambreiaj. Este destul de enervant.. face si la rece si la cald !

 

Bujiile sau clapeta murdara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt BCB sunt aceleasi bujii ca si pt AZD deci fie varianta ieftina NGK vline 24 cu 3 electrozi, fie varianta originala si recomandata bujii cu dubla platina, Bosch FR 7 HPP 33+ sau NGK PFZR6J-11.

La fel de bine poti cumpara din reprezentanta, cele oem sunt de Bosch facute si eu personal l-ema gasit mia ieftine decat cele NGK din magazinele de profil din oras.

 

La tine, e posibil sa fie ambele, atat bujiile cat mai ales clapeta, cel mai bine efectuezi ambele operatiuni daca nu ai un istoric al lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pun bujii cu 3 electrozi la motorizarile cu bobine individuale (BCB/AZD),singurele care merg sunt:

BERU  Z176

DENSO  PKJ20CR-L11

NGK PZFR5D-11

BOSCH 0 242 236 566

 

post-64586-0-21543200-1421914546_thumb.j

post-64586-0-53308300-1421914546_thumb.j

post-64586-0-74745400-1421914546_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie confirm cataloagelor producatorilor nu, insa pana si eu (nestiind la acea data si indrumat aiurea de catre firmele de profil inclusiv de marile firme de piese auto) am folosit Beru ultra x si NGK Vline 24. Singurul minus ce l-am observat e durata de viata cred eu, in jurul a 30.000 Km deja bujia prezenta mici uzuri ale electrodului central, insa fara a perturba in vre-un fel functionarea motorului. Pana la urma, au aceeasi dimensiune si acceasi clasa termica cu cele dubla platina.

Atuul celor cu dubla platina e faptul ca dau scanteie mai usor decat cele normale, fapt ce solicita mai putin bobinele de inductie individuale. Asta ar fi cam singura diferenta ce am gasit-o fata de cele normale, conform informatiilor oferite de producatori pe siteurile lor. Si teoretic durata de viata care e de 60.000 Km, desi unii sustim ca in motoarele unde sunt recomandate si cele multielectrod cu nichel ar tine la fel. Nu stiu ce sa zic, poate tu stii mai multe Gabi.

Dar oricum, desi poate unora nu le pareau uzate eu le-am schimbat pana in 30.000 pt ca, NGK sustine ca o bujie ajunsa la capat de exploatare nu trebuie sa prezinte urme mari de uzura.

 

Dar cu mana pe inima spun ca nu am observat absolut nici o diferenta in pornire, acceleratie, consum si orice alt lucru intre cele cu electrod de nichel si cele cu dubla platina.

De aceea zic, daca nu ai bani pt dubla platina poti folosi si cele din gama vline 24 dar cu mentiunea ca mai mult de 30.000 nu se recomanda (din experienta mea) sa le tii in motor. Daca pui pe hartie si calculezi, nu faci nici o afacere, tot acolo iesi insa na, mai sunt persoane care stau prost cu banii. 

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  PZFR6J-11

Cod motor   AZD; BCB

Deschidere cheie   16,0 mm

Filet exterior (mm)   14,0

Lungime filet [mm]   19

Bujie   Electrod mijlociu-Platina

Bujie   1-Electrod masa

Bujie   deparazitare interferenta 1kOhm

pozitia scanteii (mm)   7

 

 

  BKUR6ET-10

Cod motor   ATN; AUS

Deschidere cheie   16,0 mm

Filet exterior (mm)   14,0

Lungime filet [mm]   19

Bujie   Electrod mijlociu-Nichel

Bujie   3-Electrod masa

Bujie   deparazitare interferenta 1kOhm

pozitia scanteii (mm)   5,2

 

 

Daca montezi ce trebuie protejezi bobinele , daca nu montezi ce trebuie reduci intervalul de schimbare la jumatate si tot acolo ajungi la bani...basca peste asta risti sa iti cada bobinele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna pozitia scanteii? De unde si pana unde se masoara aceasta pozitie? Nu am gasit nimic ce sa ma lamureasca pe siteurile producatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cititi pagia aceea cautand raspuns inainte sa te intreb.

 

Nu cred ca pozitia scantetii este distanta dintre electrozi, acela e gap-ul care e de 1,1 mm la dubla platina si 1.0 mm la cea clasica cu nichel.

Daca ar fi sa dam cezarului, adica respectivei pagini citire, bujia cu nichel ar fi mai buna pt ca un gap mai mic solicita mai putin bobina, insa nu poti compara pt ca sunt totusi metale diferite ceea ce da constructii diferite.

 

Poate pozitia scantetii o fi pozitia scanteii in cadrul diametrului bujiei? Daca filetul exterior este de 14 mm, la dubla platina existand electrod central, el se afla chiar in mijloc, deci e normal ca scanteia sa apara la diametru/2=7 mm.

La cele cu 3 electrozi, oricum unul e de curatire, iar scanteia va apare la 5,2 mm de marginea bujiei. Inas nu cred ca are vreo importanta unde are loc scanteia, avea probabil daca diferea si desenul pistoanelor dintre cele 4 variante ale motorizarii 1,6 16v, insa din ce stiu eu e la fel.

 

Citind site-ul ngk nu am gasit nici o atentionare cu privire la forma scantetii, la dimensiunea ei, ei atat atentioneaza: dimensiunea bujiei (diametru filet, lungime) si temperatura.

Daca scanteia era asa de importanta, anume lungime si alte caracterisitici, zic eu ca scriau indeosebi in cadrul bujiilor cu dubla platina.

 

Din  ce vad in graficele lor

http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9361

si

http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9980

 

singurul camp unde e diferenta e precum am spus durata de viata, nici macar la performanta ei zic ca nu difera.

 

Oricum, pt azd si bcb, bujiile cu dubla platina au fost introduse precum a fost introdus si uleiul 5w30: service long life, era aiurea sa ceri revizii la 30.000 Km si sa pui bujii ce tin optim tot 30.000 Km nu?

 

Asta e si principalul motiv pt care toti recomanda aceast tip de bujie, precum si toti producatorii de ulei recomanda pt azd si bcb uleiul 5w30.

 

Parerea mea.

 

Insa, desi in cazul uleiului dupa un anumit kilometraj si nu doar din cauza kilometrajului, sunt uleiuri din alta gama precum 5w40 ce se preteaza mai bine in motor, bujiile cu dubla platina oricum merita cu varf si indesat pt ca iti ofera mai multa exploatare pt ceva mai putini banuti.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ca sa iti dai seama ce diferenta mare este la bujiile in cauza (ngk sunt vechi dar nu are relevanta,bosch sunt noi noute ....ambele sunt bujiile despre care am discutat).

Dupa cum vezi Bosch intra mult mai bine in camera de ardere si diferenta este destul de semnificativa.

 

post-64586-0-03700500-1421940556_thumb.j

post-64586-0-52500900-1421940584_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha. deci pozitia scanteii ar fi practic distanta dintre marginea filetului si locul unde efectiv se intampla scanteia. Cam asta ar fi.

Oricum, ma asteptam la mai multe detalii tehnice pe siteurile producatorilor.

 

Ms Gabi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Trag de bujile din fabrica de 75.ooo km. Motor BUD, 58 KW.

Merg bine, pornesc bine. Sunt NGK parca.

Sper sa pot gasi unele la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija totusi la intervalul recomandat de schimb.

Asa am vazut si eu persoane cu motoare azd ce au schimbatr bujiile oem in jurul a 90.000 fata de 60.000 cat era recomandat si asta cand i-a lasat masina. Bine, la fel afirmatia a fost: de ce sa le fi schimbat daca masina mergea bine.

 

Eu stiu ca doar cele cu iridiu au interval de 90.000 la exploatare normala, specifica Romaniei si in jur de 110.000 la exploatare in regim de autostrada.

Insa nu stiu sa se fi pus astfel de bujii din fabrica.

 

Dupa configuratorul NGK tu ai bujiile astea:

ZFR6T-11G

Sunt obisnuite, cu nichel, recomandarea mea e sa le schimbi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A folosit careva bujii NGK BKUR6ET-10 pt golf 4,motor AZD ;1,6;16v?Am vazut,din ce am citit pe aici ca nu sunt indicate.Ce e curios ca astea mi s-au dat de la magazin pe baza talonului si mecanicul a zis ca nu sunt cele care bune.Am mai intrebat in vreo 3 locuri si am primit raspunsuri diferite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PZFR6J-11 sunt bujiile pe care le recomanda NGK pentru motorul AZD de 1,6 si 77 kw.

Ce-i drept sun cam scumpe ca sunt cu iridium dar merita fiecare banut.

Eu am pe masina ceva asemanator de 6 ani si inca nu am probleme cu ele desi au trecut de 100.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit careva bujii NGK BKUR6ET-10 pt golf 4,motor AZD ;1,6;16v?Am vazut,din ce am citit pe aici ca nu sunt indicate.Ce e curios ca astea mi s-au dat de la magazin pe baza talonului si mecanicul a zis ca nu sunt cele care bune.Am mai intrebat in vreo 3 locuri si am primit raspunsuri diferite...

 Merg, dar nu sunt recomandate. Adica masina va functiona fara pbme insa nu in parametrii ideali.

Insa din practica mea, la fel ca si a ta, adica mers la un magazin serios si chipurile renumit de piese, primit aceste v line 24 cu mare fast si tromba ca fiind cele mai tari din parcare, bujii ce le-am purtat in motor aproape 30.000 Km fara nici un fel de pbma. Masina mergea la fel, consuma la fel. Insa, banuiesc ca problemele apar atunci cand bujia incepe sa capete uzura, astfel incat trebuie schimbate devreme, adica pana in 30.000 Km.

Daca pui pe hartie 90-100 lei cat te costa un set de BKUR6ET-10 si 180-190 cat e setul de PZFR6J-11, care e garantat 60.000 Km, pe termen lung iesi in pierdere daca optezi pt cele nerecomandate.

 

Iar Vortexo, ele sunt cu dubla platina, nicidecum cu iridiu si schimba-le, te pot lasa in orice moment.

 

Deci in concluzie, daca te lasa in drum si trebuie sa-i schimbi musai bujiile si nu gasesti altceva, pot fi folosite, dar daca ai timp de ales, atunci pune cu platina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul in care le-am achizitionat nu erau lansate pe piata cele cu platina.

Iar cele cu iridiu [ BKR6EIX-11 ] mergeau pana la 90.000 km


Tot astea sunt recomandate si acum pt motorul meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am citit mai bine si am vazut ca ai ceva asemanator, am crezut ca ai tot cele cu platina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!