Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Daca nu porneste mai greu sau ai probleme in mers, mai lasa-le.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

momentan chiar nu am nici o problema cu ea, Bogdan ...  mie teama sa nu inceapa la iarna sa imi tremure la relantiu sau alte simptome si atunci e mai greu de lucrat la ea cu scutul ala de plastic ... poate o sa mi se crape sau mai stie cine ce surprize.

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare! Aveti idee ce bujii sunt necesare pentru un Audi A4 B6 1.8T BFB 163cp? Are importanta daca masina este resoftata? Am citit pe unele forumuri de afara ca ar trebui bujii mai reci cu o clasa daca masina este resoftata. Multumesc si astept raspuns:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.Am un golf 4 1.4 16 valve, cod AXP.Vreau sa schimb si eu bujiile si vreau o parere despre bujiile NGK pro si contra.Merita sa cumpar NGK? Ce set de bujii s-ar potrivi pe golful meu?Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK, Bosch, sunt producatori de top, produse f bune.

Alti producatori buni sunt Champion, Beru.

 

Pt motoarele noastre, OEM sunt produse doar de Bosch si NGK.

 

De la ngk BKUR6ET-10, 2397 sau V-line 24 3045

sper sa mearga link-ul

http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VW%20VOLKSWAGEN/GOLF%25204/BKUR6ET-10/18303/

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si japonezele de la DENSO sunt extraordinar de bune si au un pret destul de bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, sunt multi altii, insa ca regula, fiecare producator pe al sau site are un configurator.

Acolo vedeti ce recomanda ei pt fiecare tip de motor in parte si astfel stiti ce sa cereti.

 

Desigur, teoretic cel mai simplu ar fi sa intrebi un vanzator dintr-un magazin mai rasarit si ar trebui lucrul asta sa ti-l spuna el insa din experienta mea nu e chiar asa, sunt si unii care-si dau doar cu presupusul si adopta "las ca merge si asta".

 

Insa, in teorie, ca o bujie sa fie potrivita respectivului motor trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:

-dimensiunea sa fie ca bujia de prima echipare, implicit lungime si diametru,

-apoi temperatura de lucru sa fie aceeasi, altfel riscati fie sa colmatati bujia, fie sa functioneze la tempt mia mare si sa se uzeze prematur, insa riscati si alte cele datorate incalzirii cilindrului ( cazuri extreme cei drept).

 

Apoi, pentru o functionare optima ar conta si distanta dintre electorzi, insa acest lucru poate diferi de la o versiune constructiva la alta.

 

Am facut aceste precizari deoarece cand am cumparat masina aveam pe ea bujii Beru Ultra X cu 4 electrozi si tare mi-a fost mirarea cand pe site-ul lor nu apareau ca fiind potrivite pt motorul meu.

 

Desigur, masina a mers perfect pt ca bujiile respectau cerintele si specificatiile unei bujii oem.

 

Asta daca vreti sa puneti o firma care nu va ofera date complete pt motorizari.

 

Insa, daca pot face o recomandare, mergeti pe oem, nu neaparat ca vai de mine sunt oem, ci, pt simplul fapt ca eu la reprezentanta din Bacau am gasit bujiile mai ieftine decat in oricare alt magazin din oras.

Si bobinele de inductie la fel, acestea fiind singurele repere ce le-am gasit mai ieftine decat in magazine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu-iulian09

pentru un Golf 4 1,6 16 valve cod motor BCB ce bujii sa cumpar?NGK? am gasit pe internet si cu doar 1 electrod pretul e de 45- 50 lei..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti pune si v-line 24 fara pbme, doar sa le schimbi la max 30.000.

Cele cu un singur electrod ( cu dubla platina ) sunt cele recomandate, insa sunt duble ca pret fata de v-line-uri.

Si sunt garantate 60.000 km.

Cele oem sunt la fel, cu un singur electrod.

Daca nu e un efort financiar din partea ta, sfatul meu e sa le folosesti pe acestea.

Altfel, precum am spus, merg fara pbme si v-line 24.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu-iulian09

mi-am cumparat pana la urma NGK  pzfr6j-11...acum astept sa le schimb.mai trebuie reglate?ce parere aveti,am facut o alegere buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NGK-uri am pus si eu la sfatul mecanicului binenteles si nu am probleme..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu, ai facut o alegere f buna.

De reglat nu ai ce sa relgezi, nu ai treaba cu distanta intre electrozi si dinastea.

Bujiile vin din fabrica reglate.

Doar montate, stranse la cuplu recomandat si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu-iulian09

multumesc Dan de raspuns.si o sa simta ceva diferenta fata de cele vechi la pornire dimineata sau si in mers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca celelalte erau in stare buna nu.

Daca erau uzate da.

Eu nu am simtit diferenta in absolut nimic cand foloseam Vline 24 comparativ cu oem ( care sunt echivalentul ngk-urilor tale ).

Dar, teoretic, cele cu platina solicita mai putin bobinele de inductie asta daca e sa citez din fisa tehnica a bobinelor, sincer asta a fost singurul lucru care m-a determinat si pe mine sa pun cu platina.

Altfel, foloseam in continuare vline 24 pe care le schimbam la max 30.000.

 

Dar, daca calculezi pe termen lung, tot acolo iesi cu banii, atat doar ca la cumparare nu trebuie sa scoti din buzunar decat doar jumatate din suma de bani necesara pt platina.

Chestie psihologica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu-iulian09

am schimbat azi bujiile..cele vechi erau Bosch cu sigla VW si Audi pe ele.tot cu platina..vreo diferenta nu mi se pare sa fie intre cele vechi si cele noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F bine.

Asa si trebuie.

NGK spune ca o bujie trebuie schimbata nu cand se vede ca e uzata, ci cand abia incepe sa de-a seme de uzura.

De fapt sa reformulez, cand se atinge nr de km necesari schimbului, bujia trebuie sa prezinte urme superficiale de uzura, nicidecum sa fie vizual f uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Ce bujii sa pun si eu pe o Bora 1,6 16V cod BCB, 146.000 km + GPL ??

 

In prezent masina merge foarte bine, nu intrerupe la relanti, insa am noxele cam mari pe benzina (masurate la RAR) dar pe GPL sunt Okey.

 

Actualmente, pe masina sunt bujii NDK (sigur nu NGK), iar la o simpla vizualizare, mecanicul mi-a zis sa le schimb, deoarece electrodul nu mai arata cum trebuie.

 

Singura chestie care m-a pus pe ganduri, e o problema la pornirea la cald, care se manifesta destul de rar (o data la 3-4 zile).

Am explicat mai multe aici (in postul nr. #29) : http://vwforum.ro/topic/19801-pompa-benzina-sau-releu/page-2

 

Ce bujii ati recomanda, tinand cont de faptul ca masina are si GPL si aproape 150 mii km.

 

Mercy!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fly_lex conform site-ului Ngk bujiile recomandate pt. motorul tau sunt :LPG 6 .

Avand tot gpl pe masina eu am pus ceva cu iridiu acum 5 ani si inca n-am treaba cu bujiile,tot de la ngk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercy de raspuns !

De bujii NDK  (nu NGK ) am impresia ca tot pe baza de iridium, a auzit cineva ??

Eu am googe-it un pic si n-am prea gasit ca ar fi indicate pentru VW benzina. Probabil ca or fi mai bune pentru mersul pe GPL  ?

 

Masina o am de aproximativ o luna si vanzatorul mi-a spus ca le schimbase el de vreo 3-4 luni,  ca sunt aproape noi si ca a avut grija sa cumpere ceva recomandat pentru GPL. 

 

Inginerul de la RAR care mi-a masurat noxele, mi-a spus sa verific bujiile, pentru ca e posibil sa nu se realizeze complet arderea pe benzina tocmai din cauza lor si ca acesta ar fi motivul pentru care nu ar fi prea bune valorile pe noxele de la benzina. (pe GPL a iesit perfect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujii OEM (de la un dealer din DE), parca BOSCH erau.

Modificat de pcp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca pentru motorul AZD, se recomanda pe forum NGK BKUR6ET-10, dar pe site-ul NGK nu apar ca fiind compatibile cu motorul AZD, ci doar cele cu codul  PZFR6J-11. Exista si o explicatie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spune site-ul ngk e sfant.PZFR6J-11 sunt bujiile recomandate de ngk pentru motorul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si VW tot codul acesta il recomanda, impreua cu codul specific al bujiilor Bosch care sunt tot cu dubla platina.

Insa motorul va merge bine cu orice bujie ce respecta dimensiunile si temperatura de lucru al acestor bujii, astfel incat NGK Vline 24 merg si ele fara pbme. Atat doar ca in acest caz eu unul recomand schimbul mai devreme, la max 30.000 km.

Insa daca calculezi pe termen lung tot acolo iesi cu banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!