Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Pt 1.6 16v FSI, cod motor BAD, codul bujiei este: b101 000 068 AA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promptitudine.

Acum dau o fuga pana la ei si le si iau ... poate reusesc sa le si schimb intre timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai nevoie de cheie solida pt bujii de 16 iti pot imprumuta eu una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. Le-am luat.

Codul este 99% identic cu cel care mi l-ai dat tu. Singura diferenta este ca nu mai apare acel "b" in fata codului in rest este acelasi. Mai exact codul lor este 101 000 068 AA.

Multumesc pentru intentie, dar momentan sunt la munca. Speram sa aiba unul din colegii de pe aici ... dar se pare ca nu am avut noroc. Astazi sunt foarte mici sansele sa reusesc sa le schimb ... nici la intalnirea de la CP nu stiu daca ajung. O sa incerc maine dimineta sa merg sa le schimb si cat pot de repede sa revin si cu impresiile de rigoare.

In legatura cu pretul ... au fost 37.5 RON bucata si sunt bosch cu 4 elementi.

Alte detalii nu stiu daca ar mai fi ... daca totusi am omis ceva ziceti-mi si in masura in care pot sa vi le ofer ... cu cea mai mare placere.

Multumesc inca o data abuwz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere. Daca ai vreme pune, te rog, o poza cu ele. Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate le-am lasat in masina, maine (astazi dar ceva mai incolo) urmeaza sa le montez. Imi notez ca sa nu uit sa le fac niste poze inainte de a le monta si revin si cu pozele.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios ce marca scrie pe ele, ma cam indoiesc ca scrie doar VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt bosch cu 4 elementi.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as fi ales totusi NGK, Bosch nu sunt cele mai bune bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum am spus mai sus, nu poti sustie ca o marca de bujii e mai buna decat alta in orice situatie. Avand in vedere ca masini VAG vin echipate original cu Bosch, nu cred ca poti pune la indoiala calitatea bujiei. Si inchei flame-ul cu o experienta proprie: anul trecut am schimbat si eu bujiile. Am pus tot originale, cumparate de la reprezentanta: bosch f7hpp 222 platinum. Cele vechi de pe masina erau NGK PFRZ5J-11 (tot platinum). Masina se comporta la fel cu noile bujii care performeaza foarte bine de mai bine de 40.000km. Si cred ca vor merge la fel pana la 60.000 cat e durata lor de viata.

DIn cate inteleg de la Ravenman, ale lui sunt bosch cu 4 electrozi de masa. De aici cred ca sunt bosch super 4. Aceste bujii au o dispunere speciala a electrozilor, a.i. scanteia sa nu fie mascata in nicio situatie, Aceasta proprietate constituie, in opinia mea, un avantaj in cazul motoarelor FSI care au nevoie in sistemul de aprindere de componente cu precizie si performanta mult mai ridicate decat motoarele otto normale.

Numia bine,

abuwz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, nu pot sustine ca NGK sunt peste Bosch, insa am zis asta dupa ce am citit tot felul de reviewuri, impresii de la utilizatori si faptul ca sunt folosite pe masini unde performanta e ridicata si au nevoie de bujii de calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ieri nu am mai avut timp sa urc pozele cu bujiile in cauza, astfel ca le atasez acum. A trebuit sa le mai micsorez ca sa poate fi uploadate, sper sa se vada ok si sa puteti descifra datele care va intereseaza.

post-54469-1275231307_thumb.jpg post-54469-1275231311_thumb.jpg post-54469-1275231317_thumb.jpg post-54469-1275231357_thumb.jpg

Cam astea ar fi.

Am observat ca aveam Denso inainte ... banuiesc ca cele standard cu 3 elementi (nu am retinut codul). Ca si comportament ... motorul se comporta ceva mai bine, dar tot mai apare acea vibratie care ma streseaza. Concluzia mea ar fi ca bujiile care le-am luat sunt ceva mai bune decat ce aveam inainte, dar nu sunt cauza principala a acelei vibratii.

Cu ocazia asta va intreb daca aveti idee cum se pot testa bobinele de inductie. Cea mai simpla metoda ar fi sa le schimb (dar nu imi permit momentan sa mai dau aproximativ 800 RON pe toate bobinele de inductie) si cu atat mai mult sa constat ca nici ele nu ar fi de vina. Ma gandeam daca se pot verifica individual in vreun fel. Macar sa stiu daca sunt sau nu ele de vina. Inca o idee care o am, dar nu am cu ce sa fac asta ... daca se poate cumva face cu VCDS-ul (daca am retinut bine numele softului) un log la mai multe componente, EGR, Sonda Lambda, Senzor NOX si tensiunea din bobine si sa vad daca se modifica cumva parametrii in momentul in care apare acea vibratie. (putin ajutor ar fi binevenit in sensul in care sa ne vedem intr-o seara la intalnire si sa mearga cineva cu mine in masina cu Vag-Comul si sa testam cele de mai sus).

Inca ceva. Nici una din bujii nu era umeda, doar o singura bujie avea deasupra filetului putin ulei nears. Banuies ca asta se datoreaza faptului ca la un moment dat mi s-a ars una din bobinele de inductie si am mers putin cu masina in 3 pistoane.

Dupa schimbarea bujiilor ar trebuie recalibrata clapeta de acceleratie? Intreb pentru ca acum totusi parca turatia variaza putin mai mult decat inainte.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

O zi cat mai buna in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca masini VAG vin echipate original cu Bosch, nu cred ca poti pune la indoiala calitatea bujiei.

Eu cred că generalizezi. Depinde cu cine lucrează momentan producţia.

Săptăm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Si cele NGK cu cati elementi erau? Tot cu 4 sau doar cu 3?

Si cu ce le-ai schmbat (tot cu NGK-uri)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erau cu 3, Am schimbat tot cu NGK, tot cu 3 electrozi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine ma asteptam sa fie Bosch pentru ca tipul asta de motor are Motronic (care e facut de Bosch).

Banuiesc ca si asta are o influenta cand se aleg bujiile de catre producator (VAG). Probabil vin la pachet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ocazia asta va intreb daca aveti idee cum se pot testa bobinele de inductie. Cea mai simpla metoda ar fi sa le schimb (dar nu imi permit momentan sa mai dau aproximativ 800 RON pe toate bobinele de inductie) si cu atat mai mult sa constat ca nici ele nu ar fi de vina. Ma gandeam daca se pot verifica individual in vreun fel. Macar sa stiu daca sunt sau nu ele de vina. Inca o idee care o am, dar nu am cu ce sa fac asta ... daca se poate cumva face cu VCDS-ul (daca am retinut bine numele softului) un log la mai multe componente, EGR, Sonda Lambda, Senzor NOX si tensiunea din bobine si sa vad daca se modifica cumva parametrii in momentul in care apare acea vibratie. (putin ajutor ar fi binevenit in sensul in care sa ne vedem intr-o seara la intalnire si sa mearga cineva cu mine in masina cu Vag-Comul si sa testam cele de mai sus).

Daca ar fi de vina una din bobinele de inductie la scanarea cu Vag-Com ai gasi erori pe modulul Engine, de genul missfire on cylinder x (1-4). Daca nu ai erori de genul asta inseamna ca nu e din cauza bobinelor de inductie. In plus, missfire-urile se pot monitoriza tot cu Vag-Com, la modulul Engine, in Measuring Blocks, canalele 14, 15 si 16.

La fel in cazul EGR, sonda lambda, ar trebui sa ai erori stocate. Tensiunea in bobine nu cred ca se poate monitoriza cu Vag-Com.

In concluzie, te intreb: Ai facut cumva o scanare cu Vag-Com?

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc pentru lamuriri. Nu apare nici o eroare de acest gen, dar motorul are o vibratie aleatoare si nu stiu care ar fi cauza. Oricum nu o sa mai continui discutia pentru ca ne abatem de la tema principala a acestui topic. Initial am zis ca ar fi bujiile, dar mai investighez si incerc sa ii dau de cap.

O saptamana cat mai usoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marea majoritate a posesorilor de masini pe benzina au aceeasi problema ca tine, aparent nu exista nici o cauza, insa eu suspectez benzina si uzura motorului, desi trepidatiile apareau si cand masina era noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca nu este tocmai o vibratie normala. Sau mai bine zis pe langa acea vibratie normala apare aleator o alta vibratie ce se simte mai puternic si care se simte si in pedalier, motorul trage mai slab si face un zgomot mai puternic si totodata consumul instantaneu scade (cel putin pe computerul de bord).

Vibratia de care vorbesc este aleatoare. Ultima data mi s-a recomandat sa schimb bujiile si eventual bobinele de inductie. Bujiile le-am schimbat dar nu se simte mare lucru. Din anumite puncte de vedere este mai bine, din altele mai rau:

- la pornire (cand este motorul rece, de obicei dimineata) porneste mai rau si da impresia ca se inneaca si sta un timp turata (1100 - 1200 rpm). Per total pare sa porneasca ceva mai greu.

- cu motorul cald merge ceva mai liniar si vibratia respectiva apare mai rar, dar tot apare ... deci nu era vina bujiilor.

O sa mai revin cu impresii despre noile bujii in circa o saptamana. Momentan este posibil ca cele spuse mai sus sa fie premature. Mai fac niste verificari si vad cum se comporta dupa.

:icon_cool: Intreb ca poate ma poate ajuta cineva. Aveti cumva posibilitatea sa ma ajutati sa fac o proba cu niste bobine de inductie noi? Daca se dovedeste ca problema este de la ele, le cumpar ... daca nu ... nu. Nu va suparati pentru intrebarea de mai sus, dar nu imi permit sa mai schimb bobinele doar ca sa constat ca nu se schimba nimic.

Multumesc anticipat si imi cer scuze daca am mai vb si pe langa tema topicului.

Modificat de Ravenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

eu am ngk dar sincer numai asta am incercat asa ca nu prea pot sa mi dau cu parearea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ieri, la revizia de 75.000 de km am descoperit ca la cea de 60.000 bujiile nu au fost schimbate conform cu planul de revizii.

Acum, am sa le schimb ca trebuie nu ca merge motorul altfel.

Unde pot gasi bujii bune in Bucuresti? Augsburg?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu unul mi-am luat originale de la reprezentanta dupa codul masinii. Au fost sub 40 Ron bucata. Oricum inainte de a-ti lua verifica pe site-ul NGK sau DENSO (banuiesc ca una din astea ar fi ceea ce vrei) ce model ti se potriveste in functie de motorul care il ai.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine stie daca este vreo diferenta constructiva intre NGK BUR6ET-10 si Beru Ultra-X UXF79?

Cineva spunea ceva de o rezistenta electromagnetica...sint pe dinafara la capitolul asta...

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi mi-am schimbat si eu bujiile. Aveam BOSCH cu 4 electrozi si am bus BERU Ultra-X UXF79 tot cu 4 electrozi.

Sincer nu stiu la cat timp se schimba bujiile, dar stiu ca astazi aveam 30.000 km de cand le-am schimbat ultima data.

Cineva mi-a zis ca la 20.000 km e bine sa le schimbi. Astea BOSCH de erau pe ea, partea din interior, ceramica aia de sub electrozi, era de culoare caramizie deschisa... Le mai puteam folosi linistit ?

Am cautat si nu am gasit perioada de schimbare a bujiilor :)

Modificat de GeoB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!