Jump to content

Skoda Superb - my first project


EmilianPop

Postare recomandată

@cxr2test, multumesc!

Si motivul pentru care a trebuit sa renunt la parchet.. bara spate nu e asa rau. Nu e stramba, doar crapata in cateva locuri.. si ditamai luftul pe o parte..asta e, o facem si pe asta :) pana atunci merg cu bara mea.  Ca daune, bara spate stop dreapta (putin crapat) si armatura.

grilele le-am pus. Mai trebuie grila din fata, treaba de un minut cu ea dar nush daca sa o pun acuma sau cand schimb bara fata. Cea actuala e crapata putin pe mijloc.. (mi-a sarit o pisica la 100+.. ) :(

Meanwhile, a intrat cineva in mine la semafor.. 

post_44.jpg

post_44_1.jpg

Link către comentariu

Parca e prea mare contrastul cu grilele astea noi, dar cred ca se vad mai bine in realitate. Ghinion cu accidentele, si acum vad ca te-ai mai lipit de unul. Ori esti prea low si nu te vad astia, ori iti admira prea mult masina si uita sa apese frana. Sper sa nu fie ceva grav. 

Link către comentariu

@ionutMK4, una din doua :)) accidentul in care mi-am spart bara spate a fost ca la prosti... un prieten cu un Leon era atent la telefon, si nu a vazut ca eu m-am oprit la semafor.. asta e se face. Cu ocazia asta, posibil sa schimb bara fata. Prioritar pentru masina e sa ii schimb garnitura de chiulasa, iar apoi va urma sa imi refac softul pe dyno. Poate poate mai scoatem ceva din setupul asta. Vedem ce zic si injectoarele :D 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Astazi am lasat masina la vopsitorie. Voi schimba bara spate, armatura spate, reglat portbagaj, bara fata (cea veche era crapata), si reparat niste defecte de vopsea. Inca nu am renuntat la ideea de a o vopsi, dar pana atunci mai este :) Meanwhile, am cumparat si urmatoarele piese pentru operatiunea schimbare garnitura de chiulasa.

Prezoane chiulasa de ARL

Tacheti 

Cuzineti ax came

Oring ax cu came

Oringuri injectoare,

garnituri pompa tandem

suruburi injectoare. 

Curea distributie Gates

Pompa apa

Garnitura de chiulasa o sa o schimb dupa ce duc chiulasa la rectificat. Luni intra la service, sa speram ca totul decurge bine. Cu problema asta am mers de mult timp, nu facea presiune mare decat daca o calcam peste masura. In rest nu pierdea gram de apa.

Cu ocazia asta ma gandeam sa fac upgrade si la injectoare.. dar nu sunt 100 % hotarat. Mi-e sa nu iau ceva injectoare care sa nu fie foarte bune, si dupa sa nu le mai pot returna. Ale mele sunt ca noi. Doua sunt pe 0.00 si doua au corectii 0.15 sau ceva de genu. Masina merge si trage foarte bine.. dar mi s-a pus piticul sa urc in 250.. Dar in acelasi timp, banii de injectoare, pot sa ii folosesc la bugetul pentru  vopsit integral. Grea decizie :)) Le-am pus pe ale mele la vanzare, si daca iau cat am cerut, o sa pun diferenta si le iau pe alea de v10. Si pe viitor indepartat, in cazul in care fac upgrade,  o sa incep sa ma gandesc si la turbo de 3.0.. In cazul asta ma gandesc si la varianta cu doua softuri, unul de street fara fum, si unul de race. Am vazut la unii ca au facut chestia asta din tempomat. Nu stiu ce implica exact, si cat costa. 

O sa revin cu noutati. 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Dacă zici că sunt în stare bună, eu le-aş păstra şi le-aş vinde după ce iau unele bune de V10. 

Şi, cine vinde de V10 şi nu oferă garanţie, măcar să accepte banii după montaj, reglaj şi probă, altfel pa.

Link către comentariu

Doua softuri se rezolva cu boost controller. E cam scump, dar e o investitie pe masura. Bafta!

Link către comentariu

Step 1/2 completed. Azi am scos masina de la vopsitorie. Am schimbat bara fata, bara spate, revopsit aripa spate, aripa dreapta fata, bara fata spate. 

Poze nu am apucat sa ii fac, dar a iesit ft bine. In sfarsit am o bara fata cumsecade, la linie impecabila. Bara spate la fel si ea. Cele de dinainte aveau niste defecte ce imi stateau pe creier. :)

Azi m-am si apucat sa ii dau chiulasa jos. Urmeaza maine sa fie trimisa la planat, rectificat si inlocuit ce trebuie in ea. Sper sa iasa totul bine.

Link către comentariu

O intrebare am, planetarele tale ce parere au despre cuplul de acum?

Link către comentariu

In asteptare dupa chiulasa... Nu mai am rabdare sa o vad gata! Astazi am primit o veste la care ma asteptam.. Ax came e cam mort.. Cu ocazia asta, probabil ca voi trece la ax came de SDI. Deschide mai mult supapele fata de cel al masinii, deci mai furam si de acolo cativa caluti. :) E o cheltuiala in plus, dar ma asteptam la ea.  Cateva poze de la vopsit :) 

Hfvieum.jpg1La8ycj.jpg

 

Meanwhile, imi ocup timpul (dupa lucru) lucrand cu niste prieteni la masinile lor.. Una din ele pot sa zic ca e off-topic :D Este vorba de un Tico, care a primit motor de honda 1.6, putere undeva la 130-140 cp. Mai e de finalizat instalatia la el si il vom porni. Iar al doilea proiect, este vorba de un Golf 4 care a trecut de la 1.6 la 2.8 VR6 24v. A fost multa munca, nervi, mai ales ca am facut totul in fata garajului, fara elevatoare si fite de genu. :)) Dar si satisfactia de la final a meritat :) 

kJKpXB7.jpgRezI4oy.jpg4KUUme6.jpgSMMGDCS.jpg

 

Iar cireasa de pe tort, masina unui alt prieten cu care am avut ocazia sa ma plimb zilele astea. Un Golf 2, 2.8 VR6 12V cu Turbo upgrade realizat recent. Putere undeva la 400-450 cp. Pe 1000 de kg +/-..   Speechless masina :) 

TEXnsSu.jpg3rSKdH7.jpg

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

@tr03ssr, Eu am vazut pe net la 1080 ron Kolbenschmidt. Probabil pe varianta asta voi merge.

@~LauR~, mersi! Si multumesc pt info legat de ax :D

Deabea astept sa fie gata! Sa speram ca totul decurge bine. 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
cristi_eftimie

Bravo man???

Ce pot sa zic,nu aveti nici voi "toate ţiglele pe casa" ??

Link către comentariu

Acel Golf 2 :wub:

bafta la modificari!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Balena este ready. In mare, s-au inlocuit urmatoarele (sper sa nu fi uitat ceva)

- kit complet distributie Gates cu pompa apa SKF 

- garnitura chiulasa VICTOR REINZ 

- planat, rectificat chiulasa

- suruburi chiulasa ARL VICTOR REINZ 

- supape

- semeringuri supape

- ax cu came de SDI (KOLBENSCHMIDT)

- cuzineti ax cu came

- kit oringuri injectoare BOSCH

- suruburi noi injectoare

- reconditionare locas injector 2 si 3..  cauza pentru care a patruns motorina in chiulasa, fapt ce a dus la uzura destul de mare a camelor.. Cum ziceam, tot raul spre bine :) 

- tacheti INNA BLACK

- garnituri noi peste tot unde a fost nevoie + furtune

- ulei Valvoline 5W30

- conducta tur ulei turbina

- un cot siliconic pe unde pierdeam  boost 

- antigel

- conducta de clima.. cumva a ajuns sa intre in contact cu traseul de la intercooler si mi-a fisurat-o.. 

Tehnic, masina este impecabila.. Mi-a si dat o gaura frumoasa in buget dar asta e :)) Si cum toate au picat la fix, in timp ce masina era in service, mi-a expirat asigurarea si ITP. Le-am refacut si pe alea. 

 

Cat despre masina, inca nu mi-am facut o parere... merg cu ea frumos pana fac un mic rodaj. Pot sa zic ca motorul se aude mai frumos, parca e mai silentios. Dupa rodaj o voi forta putin sa vad cum stau cu temperatura apei si daca mai face presiune. Teoretic nu ar trebui sa mai am probleme, dar nu stii niciodata :) 

Urmeaza sa imi refac softul.. vedem ce mai pot sa scot din setupul asta si aia e. 

 

Si o poza inainte de ITP unde a trecut cu brio! :)) 

4GUGtpp.jpg

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Sunt tare curios de efectele axei sdi, se zice ca micsoreaza mult lagul. Astept impresii, spor la treaba in continuare!

Link către comentariu

Bun, revin cu noutati.

Ieri am fost la CarsX unde am refacut softul pe dyno. Am facut evident un test si inainte sa ne apucam de soft sa vad cum stau. Eram curios cati cai am pierdut/castigat la un an de la primul dyno. (Cel din Timisoara). Au iesit  220.76, deci 221 fara un picior :)) Cuplu a iesit mai mic. 420+ fata de anul trecut.. Desi ciudat ca, caii sunt tot acolo dar cuplu mai mic.. bine e si axul cu came de sdi, in chiulasa tot e nou...   Nu stiu ce sa zic, poate dyno-ul de la Timisoara era mai optimist, habar nu am.. sunt multe posibilitati. 

Bun dupa primul run, Luci s-a apucat de soft. Am incercat n variante si pana la urma am ajuns la puterea finala de 232 cp si 437 nm. Teoretic nu e o crestere mare (11 cp) daaar caii astia ii am pe o plaja de turatie mult mai mare fata de plaja pe care aveam 221cp pe vechiul soft. Limitarea am ridicat-o din 4800 in 5100 iar acum trage pana in limitare. Boost-ul a crescut si el de la 1.8 la 2.1. Per total, sunt foarte multumit :) 

Concluzie: masina trage semnificativ mai bine, si ma bucur ca imi trage acum pana in limitare. Lag-ul e si el mai mic acum. Iar fumul e o idee mai mult in ture joase fata de primul soft. A meritat! 

 

Mi-am luat si un set de jante frumoase :))Glumesc, nu exceleaza la capitolul look, dar sunt foarte usoare. Plus ca masina deja o da pe filmul de sleeper cu ele, si asta imi place :D o sa raman cu ele o vreme 

XFYBy7u.jpg

13XfCq9.jpgDWUjLE0.jpg

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

E fix ce trebuie! Presupun ca in viitor urmeaza injectoare? Sau ne oprim aici?

Link către comentariu

@rudiRUD, mersi!!! Ca sa urc mai sus, imi trebuie injectoare si turbo.. turbina duce safe 240 cp din ce zicea Cipos, si injectoarele sunt blana.. Poate pe viitor duze firad 80% sau 120% si 2260vk. Cu ele sus, pot sa urc spre 300cp unde ar fi limita la interne. SI la puterea aia cred ca trebuie sa ma gandesc si la cutie in 6 trepte.. asta inseamna sa o iau de la capat cu ambreiajul, trimis la intarit etc.. alta distractie si acolo.  Vedem pe viitor, momentan ma opresc aici la capitolul power :) 

 

Zilele astea seara am masurat si temperatura in admisie. Am fortat mai mult masina sa vad in cat urca maxim. La 16 grade afara, mi-a urcat 28 maxim in admisie. Deci intercoolerul isi face treaba cu brio. Am masurat dupa la un prieten pe un A3 (stage 2), doar ca el are intercooler stock. A urcat la 85 la el.. Racirea la motor pare sa fie si ea in regula acum, nu am mai pierdut gram de apa. :) 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 1 month later...

Mai facem un update la jurnalul masinii.

Incet incet ne apropiem de pragul de 300k km. In ultima luna am scos masina la niste drumuri mai lungi. Am facut o plimbare si la cluj, masina s-a comportat foarte bine. Pot sa zic ca am abuzat de ea pe drum incolo si mi-a aratat ce poate. Mai pot sa zic ca se simte o diferenta mare cu noul soft. Faptul ca masina trage de 232 cp pe o plaja mult mai mare de turatii face diferenta. Si asta datorita axei de sdi. A meritat investitia. :)

Pe serpentine, in ciuda anvelopelor inguste (205 / 60 / 16) masina a stat foarte bine pe drum. Am scos un consum de 7.1 l/100 km la un mers destul de "sportiv". Pe drum inapoi in schimb, aproape de casa, pompa tanden a hotarat sa isi dea duhul. Dar si asa am ajuns ok acasa doar ca, cu mers la consum (4.1l/100 km, dupa ce a cedat pompa :))). Asa ca am luat o pompa Bosch de pe modele 2.0 tdi 8v. E plug & play si mai buna decat cele de pe 1.9 (LUK). A fost putin chin sa o schimb dar am reusit.

Luna ce vine, urmeaza sa imi pun furtune siliconice, si sa pregatesc masina pentru prima participare la drag racing. O sa anulez debimetru de aer, el fiind problema pentru care puterea masinii pe grafic dyno nu mai urca liniar intre 3000 - 3500 turatii. In realitate nu se simte diferenta doar pe ceasul de boost observam ca imi scade putin boostul la turele alea. Deci mafless.

Sunt intr-o dilema cu anvelopele pe fata. Pentru drag, vreau sa pun altceva deoarece cu cele actuale (dunlop winter sport) imi rupe aderenta destul de grav.. si voi pierde enorm la plecari. Ideal ar fi semislicks pe 225 / 50 / 16. Problema e ca nu se gasesc pe dimensiunea asta. Asa ca ori iau 2 anvelope noi 225 / 50 / 16 pe fata de vara, ori 2 semislick-uri pe 205 / 50... Nush care m-ar ajuta mai mult... Daca aveti sfaturi, le astept. :)

P.s BBS-urile le-am vandut. Urmeaza la anu, ori ceva concav, ori ceva jante de Bentley / Lambo :D

 

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Păi ce faci cu anvelope de iarnă, vara? 

Normal că te-ar ajuta cât mai late şi cu cât mai multă carne (dacă nu slick, măcar semi-slick).

Eu o să vând semi-urile mele în toamnă, dar nu cred că te ajută, sunt 225/40/18. Stai cu ochii pe anunţuri (olx, grupurile de facebook de profil, forumuri), poate ai noroc şi găseşti ceva pe 16.

Link către comentariu

@MyKe, pai mi-am vandut jantele de vara si am ramas doar cu astea pe 16 ce erau incaltate cu anvelope de iarna. Cum ziceam, semislicks pe 16 nu am vazut sa fie decat 205 latime. Si eram curios care ar fi solutia mai buna pentru mine: semislick pe 205, sau anvelopa normala de vara pe 225.. o sa ma mai uit pe grupuri si vedem ce gasim :)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!