Jump to content

Skoda Superb - my first project


EmilianPop

Postare recomandată

Debut pentru balena la etapa de drag race -Arad.

A fost interesant, o experienta noua care mi-a placut si la care voi mai participa cu siguranta in viitor.

Inainte de event, mi-am propus sa scot un timp de 15 maxim. Primul run am scos 14.8  2.3 60ft, si 152 km/h viteza de iesire si ala a ramas si best-ul. Am incercat diferite tipuri de plecari, diferite presiuni in roti etc sa gasesc cel mai bun setup. Cel mai slab timp scos a fost 15.1 (am uitat sa dezactivez esp :)) ) si constant mergeam 14.9. 

Per total sunt multumit. La kilele masinii timpul este unu bun zic eu..   inafara de tub de bas nu am dat nimic jos. 

Anvelopele mi le-a dat un prieten. Niste federal 205 50 16 cam moarte. Dar si-au facut treaba ok. 

 

amzH9iJ.jpgXlwgHG4.jpgy8aSR7Y.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Dupa o pauza de la modificari/retrofit-uri, e timpul sa ne punem la treaba :D Deci: 

Zilele astea ma pun sa caut grila de facelift, si ornamentele interioare de pe usi de facelift (de aceeasi culoare cu grilele de ventilatie ce le-am pus). 

Pentru 2018, jantele de pe masina vor fi BBS RS. Maine merg sa vad un set pe 19,  de data asta 9.5j toate 4. Sunt foarte usoare, 10 kg janta din ce spunea proprietarul. Jantele sunt ca noi, au o luna de cand au fost cumparate si au fost puse pe o masina de expo. Plus ca proprietarul mi-e si prieten, deci nu am nici cea mai mica indoiala de starea lor. Tot maine, merg sa vorbesc de interior. Vreau sa retapitez scaunele bancheta, fetele de usi si plafonul sa il fac in alcantara neagra. La scaune, am in cap cateva idei, vedem la ce pret imi iese si pe cand ma poate programa. 

O sa revin cu noutati zilele astea :) 

 

 

Link către comentariu

Jante check :) Anvelopele de pe fata sunt 215 35 19 iar cele de pe spate 225 35. Sunt foarte trase :D

S7whhOW.jpgDE0QP3z.jpg3XK6xTX.jpg

Legat de interior, am vorbit azi. Va mai dura pana se apuca de el deoarece baiatul la care il fac este foarte prins cu altele. Dar vestea buna e ca va fi facut. Cel tarziu pana in primavara, inainte sa inceapa sezonul de expo-uri, va fi gata. Dar eu sper mult mai repede. Mi-am cam facut o idee cum il vreau, sper sa si iasa cum mi-l imaginez eu..  ideal ar fi sa il fac atunci cand vopsesc masina. Cu putin noroc  as face si pasul asta.. si atunci ar mai ramane pernele :D

Momentan, voi merge zilele astea sa schimb o planetara (cea actuala are joc cam mare), termostat (blocat pe inchis), si placute fata iar pe finalul saptamanii merg sa pun alta tija mai scurte la senzorul de xenon (cu ocazia asta scap de eroarea de lights failure ce o primesc de fiecare data cand pun contactul iar autolevelul va fi functional again. Sper sa activez si staging la cluster. Si cam aia e. 

 

Link către comentariu

Mersi @~LauR~ ! Ce fac, ce nu fac, tot la BBS ajung :)) initial eram setat pe Inforged 29 dar uite ca au aparut astea si m-au convins :D

 

Link către comentariu

Astazi am platit avansul pentru perne. Deci 'static days are numbered' :D 

Am optat pana la urma pe ceva de la Air Lift Performance. Momentan astept sa vina air managementul din America. Undeva la 2-3 saptamani tre sa astept dupa el.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dupa lungi cautari... am gasit si grila de facelift :D. Mai raman ornamentele din interior de pe usi de facelift, bandourile cromate din exterior de pe usi si bara fata/spate. 

O2WECsX.jpg

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Goana dupa piese continua. Am gasit niste faruri OEM cu sticla impecabila la un pret foarte bun asa ca nu m-am putut abtine. Sticla de la ale mele e cam moarta si nici polishul nu o mai salveaza.. asa ca le-am luat si pe astea. Mai pe scurt am un bot de Superb facelift in living :))

Mai raman doua chestii sa iau: bandourile cromate, si ornamentele din interior de pe usi de pe un Elegance facelift (aceeasi nuanta ca si grilele)  Cu astea va fi mai greu deoarece noi nu gasesc si la dezmembrat, majoritatea Superb-urilor sunt cu volan pe dreapta.

lITMjsK.jpg

Am mai luat si niste presuri noi, si stopul dreapta.. la cel actual, era desprinsa sticla si a intrat praf in el.. arata urat. Acum ambele arata bine, nu se vad diferente intre ele.

UGvRHDM.jpg

 

Am facut si pasul mult dorit. Adica alt daily car. Este vorba despre un Polo 6n. Cat se poate de stock, 1.0 benzina. Ii voi face un topic separat curand :)

 

Pana una alta.. tot astept dupa cei de la AFS sa imi zica, ca au sosit pernele.. parca trece asa greu timpul.. :(

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Pana una alta mai mesterim si la balena ceva. Am luat emblema fata de Skoda Rapid de data asta. E o idee mai mare ca cea de Citigo si se potriveste perfect 

0Up05O0.jpg

uTCoXIR.jpg

 

Legat de vopsea m-am hotarat. Am decis sa 'readuc' prima meu Superb la viata. Asa ca voi merge pe exact aceeasi culoare (Deep pearl black era denumirea parca). Asta la primavara. Pana atunci ramane sa iau bandourile cromate. 

Btw, ma uitam peste topic si ma amuza maxim piticii ce ii aveam in cap la varsta aia :))

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Balenă chioară :)) Masina va ramane asa pana marti/miercuri cand ajung farurile. Voi face interiorul negru la ele :)

20171027_130054.thumb.jpg.57966722dd83f0b5b30ee279a660d7d7.jpg

Link către comentariu

@cxr2test, asta e motivul pentru care a ramas fara dinti :)) Nu are nimic, avem dintii mai noi in living. II punem sus cand o revopsim 

20170903_182047.thumb.jpg.a30d3d3fbba4bbcc463004b0cdbbcee1.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Balena a ajuns Luni la Bucuresti. Colegul @Vise01, a dus-o si ii multumesc si aici pentru ajutor :D Este la AFS acum, baietii s-au pus pe treaba. Momentan astept sa fie gata.... si da, timpul trece foarte foarte greu. Sunt foarte curios cum va da cu BBS-urile deoarece nu am apucat sa le pun pe masina cat timp a fost la mine.. Din cate stiu va fi al 2-lea Superb 1 din tara pe perne :D 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu
  • 1 month later...

La multi ani colegii!!

Postez cu o mica intarziere deoarece am vrut sa imi spun si primele impresii dupa ceva timp cu balena bagged, poate ajuta pe cei care au de gand sa isi monteze. Deci.. 

Masina a ajuns pe finalul lui Noiembrie la AFS, iar in decembrie, baietii s-au apucat de ea. Montarea pernelor a tinut aprox 5 zile dupa care, a fost in teste. 2 zile au lasat-o maxim sus sa vada daca pierde pe undeva presiune. A trecut cu brio testul. Apoi pe strada cu ea in teste.  Amortizoarele pe fata au fost verificate, si schimbat uleiul in ele. Nerabdator am ajuns in Bucuresti, am fost la AFS unde Razvan Balas mi-a facut un mic tutorial. Am scos-o la cateva poze, dupa care la o plimbare prin Bucuresti, dupa care a doua zi de dimineata, ne-am pus pe drum spre Timisoara. Singurul regret ce il am e ca m-am ambitionat sa vin cu rotile pe 19 acasa.. Si pana la Faget, aproape de Timisoara a fost foarte bine pana cand am facut pana.. :( Am oprit pe autostrada, si in secunda 2 a aparut si politia care m-au amendat pentru ca nu aveam pus triunghiul.. am incercat sa le explic ca doar ce m-am oprit dar nu aveam cu cine... Totusi ma multumesc cu atat deoarece erau setati baietii sa imi ia si talonul pentru jante, dar m-au iertat. :)) 

Deci ca si impresii: 

Pro:  1. Stabilitatea!!! Pe serpentinele de pe drum, nu am iertat-o. Am pus suspensia la lucru, si am ramas uimit cat de bine isi face treaba! Pot sa zic, ca masina sta mai bine decat cu reglabila. Probabil air-managent-ul de la AirLift isi spune cuvantul. Am venit cu 5.8 bari pe fata si 3 pe spate. (un nivel mai ridicat fata de cum eram static cu aprox 2 cm). Foarte multumit de stabilitate, tre sa recunosc ca aveam putina frica de acest aspect inainte sa montez pernele deoarece auzeam vorbe in stanga dreapta cum ca vei pierde din stabilitate cum ca nu se compara cu o reglabila.. pot sa zic ca sunt basme, cel putin la un sistem airride independent. Masina isi face si reglaje in mers in functie de ce dicteaza senzorii de presiune. (1 la fiecare perna)

        2. Nivele prestabilite - AirLift iti ofera 5 nivele dintre care 2 sunt pre-stabilite si 3 se pot seta in functie de dorinte. 

  •   Ride height (nivelul cu care circuli, se poate seta de catre utilizator) el se actioneaza prin apasarea butonului din mijloc de pe telecomanda (cel cu AirLift). 
  •   Celelate doua nivele costumizabile: unul l-am setat o idee mai sus decat ride-height, iar celalat cat se poate de jos dar nu pe burta (cat sa pot conduce masina ) 
  •   Max-up, sau jeep mode (cum imi place sa ii zic) :)) Se actioneaza prin apasarea butonului cel mai de sus. In functie de cat tii apasat, atat se ridica masina.
  •  Air-out, 0 bari in perne, masina pe burta. Nivel prestabilit

       

       3. Rise up on start -  O functie foarte utila. La pornire, masina se ridica la ride height fara sa actionezi nici un buton. Optiunea se poate dezactiva din meniu.

       4. Control individual pe fiecare roata. Telecomanda imi ofera posibilitatea, sa "ma joc" cu fiecare roata in parte

       5. Notificari in caz de probleme - Daca bateria ti-e descarcata, primesti un warning pe telecomanda, care iti spune acest lucru, daca sunt probleme la vreo perna, air-mag stie sa iti zica exact care perna e cu problema, si ce fel de problema e. 

       6. Nu poti sa pui masina pe burta in mers. Iti apare un warning "Min. driving height reached" si o poti cobori maxim la un nivel ce ti-l stabilesti din Settings. Foarte util in caz ca din greseala, ii dai pe air out in mers.

      7. Fara ceasuri de presiune si alte improvizatii, tot ce am in plus in interior fata de cand eram static e telecomanda care se afla in cotiera. Acolo ai toate informatiile necesare.

      8. Aplicatie pe telefon - Genial, raspunde foarte repede, nu simt diferenta intre aplicatie si telecomanda la raspuns. Comunica prin bluetooth

      9. Masina e mai comfortabila fata de cand eram static. Comfortul depinde de presiunea cu care mergi in perne. Aici nu pot sa zic ca am experimentat foarte mult. Am mers la acelasi nivel cu care mergeam cand eram static sa vad diferente. O sa incerc cu mai multe setup-uri si o sa revin cu impresii. Pentru un comfort marit, era recomandat sa merg pe amortizoare stock. Cica sunt si mai rezistente. Cu toate astea am mers pe cele de V-maxx deoarece mi-au oferit o stabilitate destul de buna. 

      10. Pot sa umflu rotile direct de la butelie :))

Practic, punctele 2-9 sunt datorita air-managementului digital de la AirLift. Este foarte smart, stie destul de multe fata de altele. E si mai scump, dar parerea mea este ca isi merita banul.

 

Contra:  1. Inca o grija in plus. Odata la luna, e recomandat sa golesc butelia. Operatiea este foarte usoara,  doar ca pana acum nu era. :D 

               2. Compresorul face zgomot cand porneste. E ceva normal la un sistem air-ride, nu e deranjant dar inca nu sunt obisnuit inca cu el. 

               3. Amortizoarele sunt mai solicitate. Multi aleg sa isi puna perne pe amortizoare stock deoarece au o durata de viata mult mai mare fata de cele de pe suspensia normala. Eu am ales sa reconditionez amortizoarele actuale. Se prezentau oricum in stare destul de buna. Vedem cat tin, daca o sa am surprize, pun stock.

              4. Daca jantele pe spate aveau ET40-42, era perfect. Din cauza ET-ului rotile intra la fix sub aripa. Nu este nici o problema atata timp cat suprafata e perfect plana. In caz contrar imi atinge putin in buza si o zgarie

            

       fFCyr6g.jpgjjkH2uR.jpgWrBTSKo.jpg1WEeuR7.jpgZWwHiiG.jpgFo6fYhj.jpg24zvCFX.jpg

La portbagaj momentan sunt in lucru. Am renuntat la parchet, la subwoofer si voi face o incinta in locul rotii de rezerva. Asa voi avea mai mult spatiu si va arata portbagajul mai clean. Voi face o postare si despre asta cand e gata.

Imj33nX.jpg

Preset-ul low 

kW6uIiX.jpg

Ride height - asta l-am setat momentan asa pana ma mai obisnuiesc cu suspensia. Pe viitor probabil o sa o mai cobor

DmAFmIK.jpg

Max up - putin mai sus decat suspensia stock

1fOFbeQ.jpg

 

La capitolul filmari stau mai prost. Am momentan doar asta :( (scuzati limbajul)

 

Cum ziceam mai sus, momentan lucrez la portbagaj. Am comandat si alt dif de la eXcursion. Peste 1-2 saptamani estimez ca e gata. Lucram doar in weekend la el ca altcandva nu imi permite timpul :( 

                

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

Cu toate că știam că ai pus airride si am văzut poze... acum ca ai si dat detalii...e mindblowing ?. La primăvară vii și facem un film frumos. Ma bag tare....drona...etc. Trebuie să te am la cv :)

Link către comentariu

Frumos! Poti sa detaliezi putin costurile ( management, rezervor, compresor, perne cat au fost si de unde, montaj, etc... 

Si daca ai idee cat consuma compresorul cand merge :) 

Link către comentariu

Felicitari pentru munca, timpul si resursele pe care le dedici acestui proiect. :study:

Sa ne tii la curent cu modul in care se comporta suspensia in sezonul rece, nu de alta, dar cred ca asta e cea mai mare teama a celor care au visat vreodata la asa ceva. ;) (incluzandu-l si pe subsemnatu').

 

Link către comentariu

@ursachicatalin, mersi ! :D Anu ce vine sper sa ajung la tine oricum sa facem BC-ul ala color. De cand l-am vazut e in top la wishlist dupa vopsit si interior :)) 

@Bebeee, mersi!!! :) 

@Rave, mersi ! Tot sistemul m-a ajuns 10200  + manopera instalare 1200 + verificare si schimbare ulei pe amortizoarele fata 500. Deci 11900 ron. De la AirLift am primit butelia, cabluri, valve, telecomanda, si air management-ul. Pernele sunt Rubena si flansele sunt facute de baietii de la AFS (AirForceSuspension). Ei s-au ocupat de tot.  Butelia are 19l, si compresorul este VIAIR 480c. Este exact ce mi-am dorit. Nu am vrut sa o fac masina de airride battle, nu ma pasioneaza asta si Superbul nu cred ca ar da bine la asa ceva. Am vrut pur si simplu sa o ridic si cobor intr-un timp ft scurt si sa am stabilitate cel putin la fel de buna ca inainte. Butelia imi ofera destul aer pentru a ma juca cu ea de cateva ori sus jos. Plus ca, compresorul incarca destul de repede. Nu intentionez sa fac upgrade-uri la sistem in viitor. (gen butelie mai mare, inca un compresor etc.) Nu stiu sa iti zic cat papa compresorul. 

@cristi511, multumesc domnu! :D Pot sa zic ca proiectul este un challenge: Vanatoarea dupa piese, cum sa fac aia sa fie bine, cum sa modific aia, cum sa etc. De exemplu, se fac 2 luni de cand caut niste ornamentele de pe usi din interior de facelift. Se gasesc doar pe modelele 2007-2008, trebuie sa fie Elegance sau Ride... si noi costa 2500 ron. Asa ca mai astept pana apare un Superb de dezmembrat cu volan pe stanga. La fel si cu grila de facelift, care am gasit-o intr-un final. :D 

Legat de suspensie voi reveni cu feedback, pana acum totul pare ft bine. Am lasat-o pe burta peste noapte, a doua zi era inghetat, Rise up on start a functionat perfect. Am mers cu ea nu am sesizat probleme la perne. Singura chestie ce o am este o bataie mica in fata dar e de ceva de la directie. Va fi remediata curand. Pe parte tehnica, mai am sa ii schimb bucsele pe spate, o baterie mai mare, si bujiile. In rest, totul e ok :) 

 

 

 

Modificat de EmilianPop
Link către comentariu

@EmilianPop Mersi mult! E mai decent decat ma asteptam :) Nu ieftin dar decent

@Muale adica 0,276 kw (banuiesc ca sunt kwh)?? Sunt praf la chestii d-astea, nu trebuia sa-mi iau electrica... :)) 

Link către comentariu

Unul din cele mai complete si la obiect reviewuri de air-ride. Din ce spui se apropie sau poate e chiar mai bun decat oe-urile de pe citroenurile mai vechi.

23A este foarte mult, insa de inteles pentru cat volum de aer are de umplut... (ca idee pentru necunoscatori, pe casetofonul normal de masina de 4x25w iesire, siguranta se pune de 10-15A...)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   1 membru

    • EmilianPop
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!