Jump to content

Anvelope All Season


buzud
 Share

Postare recomandată

Hudrea si eu gindeam ca tine anul trecut...

Mai ales ca aveam de la fostul prop. allseasons care erau vorbite de bine prin teste/reviewuri...

Dar m-am linistit in iarna dupa Craciun...

Sint mult mai bune decit sa mergi cu cauciucuri de vara dar nu se compara cu cele de iarna...

Unele sint vorbite de bine comparativ cu altele de mai proasta calitate...chestia cu chiorul in tara orbilor...vezi te descurci e mai bine decit sa orbecai...

Dar parca e mai bine sa vezi cu 2 ochi , NU ?

Allseasons e ok pt o tara gen Turcia...unde ocazional ai si una si alta...

Iar ca diferenta de pret nu este osuper afacere...

Suma salvata sigur nu va acoperi banii sparti pe reparatii dupa o intrare intr-o bordura, gard, masina din fata, boschet in parcare ETCCCC...

Daca circuli rar cu masina iarna si esti lefter poate ca merita...

Dar cam atit...pt cine merge zi de zi in orice conditii nu recomand...

Se pierde aderenta la asfalt mult mai repede decit niste anvelope de iarna de calitate...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am folosit all-season niciodata, deci nu pot sa fiu obiectiv, asa ca o sa citez redactorii de la Auto Bild.

Care spun ca exista anvelope all-season care se comporta decent pe masini de clasa mica, conduse de soferi prudenti.

Ei recomanda folosirea anvelopelor dedicate anotimpului pentru dimensiuni ale cauciucurilor mai mari de 15".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e ciudat ca unii afirma ca poti merge vara cu cele de iarna, iar altii spun ca nici all season nu-s bune vara?

sau nu e ciudat ca povestesc oamenii cum era s-o comita cu anvelope de iarna pe uscat crezand ca franeaza ca vara? sau invers, cu anvelope de iarna vara care se duceau sanie sau "perna de aer"?

ce am auzit, ca yokohama sunt bune cele de vara si cele de iarna, sunt curios daca si cele all season de la ei sunt la fel de bune.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura diferenta nevazuta intre gumele de iarna si cele de vara este cantitatea de siliciu din amestec, care le face mai moi si aderente la temperaturi scazute sau crescute, in rest par la fel, si cele vizibile sunt acele striuri de pe suprafata de rulare prezente pe cele de iarna plus insemnele cu fulgul de zapada si m+s. mai sunt cele cu tepi metalici, insa nu sunt permise decat in tarile nordice, unde mergi si pe bancuri de gheata cu ele. daca se compara vizual una all season cu una de vara se vor vedea diferentele, ce sa mai vorbim la testarea pe masina sau in laborator, sa se vada exact compozitia chimica. fiecare dupa mintea si bugetul sau foloseste pe masina ce considera mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,sunt si o pot dovedi oricand ... bine?

daca nu esti adept ok,nu te forteaza nimeni,care e pb?dar macar stai in banca ta

Dovedeste ceea ce spui. CA , cauciucurile allseason sunt bune si vara si iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Michelin All Season Syncrone, confirm eu ca sunt niste anvelope all-season bunicele! Pe langa acestea in portbagaj avem nevoie clar de nisip, lanturi si o lopata eventual, chiar daca avem masina echipata cu roti ori/ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarna, termenul "all-season'' fiind doar o denumire comercială. Folosirea acestor anvelope nu vă scapă de la amendă în cazul în care se îngreunează circulaţia din cauza faptului că nu sunteţi echipaţi corespunzător de iarnă.

Pentru ca o pereche de cauciucuri să fie considerate anvelope iarnă trebuie să se regăsească pe acestea, pe lângă M+S, M/S, M-S, M&S şi câteva semne distinctive, precum un fulg de nea şi o creastă alpină.

5123804219-1df95a3338.jpg?width=600&height=554

Un alt lucru foarte important este faptul că atunci când le veţi monta, chiar dacă e vorba despre anvelope iarnă second hand, trebuie să obţineţi de la service un certificat de conformitate, prin care se atestă faptul că anvelopele sunt de iarnă. În cazul în care aţi cumpărat cauciucurile şi le-aţi montat înainte de intrarea în vigoare a legii şi nu aveţi un astfel de certificat de conformitate, va trebui să obţineţi unul, altfel sunteţi pasibili de amendă.

Cât poate să ne coste neutilizarea pneurilor de iarnă?

Prin OG nr. 5/2011 s-au adus unele modificări la OUG nr. 195/2001 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:

  • Articolul 102 alineatul 1, punct 28. - Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

Ceea ce înseamnă că amenda va fi de până la 4.000 de lei, în plus reţinându-se certificatul de înmatriculare, adică a talonului, eliberându-se o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie.

  • La Articolul 112 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins: Certificatul de înmatriculare, sau de înregistrare, ori dovada înlocuitoare a acestuia se reţine de către poliţia rutieră atunci când autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, cu anvelope de iarnă, iar autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori nu au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

  • Pe lângă OUG nr. 195/2002, se mai modifică printre altele şi OG nr. 43/1997, privind regimul drumurilor, La articolul 61, după alineatul (2) se introduce: pe lângă amenzile contravenţionale aplicate persoanelor fizice şi juridice de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice cu depăşirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau dimensiunilor maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, contravenientul are obligaţia de a achita în contul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A., respectiv al administratorului drumului, cu titlu de tarif de despăgubire.

Acest lucru înseamnă că, în caz de accident, la sancţionarea cu amendă se mai adaugă şi o sumă reprezentândcostul reparaţiei drumului, dacă este cazul.

deci cu all season iarna cam iei amenda.

:)

vara deocamdata sunt brici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele date ca exemplu de mine au M+S pe ele + fulgul, altceva nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti trebuie si acel certificat de conformitate, ca nu sta police sa se uite in strada la rotile fiecaruia, cine are si cine nu petece false sau reale. cere certificatul si talonul, nu este certifikat se retine talonul si gata. foarte simplu si elegant. no all season. :) just winter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar cand faci un compromis, macar vrei sa fii in regula! Nu iti cere nici un certificat, se uita la petici si cu asta basta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu certificatul de unde a m-ai aparut ?Scrie undeva in lege ? E prima oara cand aud..... :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie in lege de certificat de conformitate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca politistul este expert auto sa poata spune daca anvelopa respectiva poate fi catalogata de iarna sau nu si atunci asa este cel mai corect si civilizat, iar daca acel certificat este eliberat aiurea in tramvai in caz de probleme se duc direct la el, si nu cred ca ii convine nimanui sa certifice un fals pentru ca apoi sa isi piarda afacerea, libertatea, etc.

bine ca nu trebuie mers la RAR cu ele si platit acolo o taxa, ca atunci era show de show.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai complica lucrurile, organul este cel mai in masura sa ia toate deciziile in cunostiinta de cauza, o stiti prea bine cu totii!

Daca masina mea vine cu anvelope a.s. si am specificat pe ele(ce zice in lege), ma duc ii cer dealer-ului certificat de conformitate sau producatorului? Ai M+S si fulgul? Esti in regula zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niste anvelope alls bune,au pe ele si fulgul si muntii,si M+S = love

asa ca nu vad nicio pb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astea sunt minciuni. trebuie M+S pe anvelope, atat! asta e legea. fulgul e facultativ daca vrei neaparat de iarna.

insa am auzit ca unii ar fi sters insemnele pt dimensiuni iar politistu n-a stiu sa masoare sa vada daca e ca-n certificat si a scapat fara amenda. :) dar aici daca stergi e rau, aici ar trebui sa pui insemnele ca sa testezi politistul. :D

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astea sunt legende si povesti vanatoresti. un politist capabil iti retine pe loc certificatul si te trimite la RAR, daca ai fost istet si ai sters ce era imprimat de fabrica. cam nasol sa stabileasca doar police in strada daca sunt de iarna sau de vara. la contestatie ulterioara cum dovedesti ca tu aveai de iarna si nu de vara? asa daca ai certificatul asta eliberat si datat anterior pv nu are nimeni ce sa iti faca pe drum. asa se limiteaza orice abuz. ideea este ca suntem noiu prea smecheri si de aia atatea probleme.

off topic deja prioritatea nu se mai acorda pe strazi, cine este mai mare in trafic are si prioritate de trecere chiar si cand nu are, police se uita doar la viteza mai nou, ca au super MCV.

:)

nu pun ei odata camere din alea peste tot sa vad atunci tupeul si smecheria romaneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o pereche de Michelin Alpin M+S cu fulgul si creasta alpina si o pereche de Semperit de iarna. La fel ca multi de aici stiam si eu ca cele M+S sunt all-season, dar ieri am citit pe undeva ca daca apare pe ele M+S alaturi de fulg si de munte, sunt 100% de iarna. Lamuriti-ma va rog si pe mine. Oricum sper sa se lamureasca si treaba cu certificatul ala pt ca eu am cauciucurile de anul trecut si evident nu am nici un certificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai numai MS e allseasons, daca e si fulgul si muntele e de iarna...

Cine dreacu da certificatul ca multi de pe la Vulcanizari au 2 clase mai mult ca trenul...

Luati-va si voi cauciucuri care numele lui este elocvent: Snowtrac de exemplu :))

Ar fi culmea sa zica un politai ca sint de vara :)

Ce mai zice lumea pe net:

Cauciurile de iarnă sunt obligatorii, dar nu doar în perioada noiembrie – martie, aşa cum era stipulat în prima variantă a actului legislativ care reglementează acest lucru. Potrivit OG 5/2011, publicată în Monitorul Oficial şi aprobată prin Legea 161/2011, şoferii trebuie să aibă maşinile dotate cu anvelope de iarnă atunci când circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Comisarul şef de poliţie, Lucian Diniţă, de la Direcţia Rutieră, a precizat că pentru a fi acceptate ca anvelope de iarnă, acestea trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile "M+S", "M.S.", "MS" sau "M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate numai "all seasons".

In cazul in care autovehiculul nu este echipat corespunzator, se vor aplica sanctiuni dupa cum urmeaza: o amenda de pana la 4.000 RON si retinerea talonului auto. In plus, in cazul in care un autovehicul care nu este echipat cu anvelope de iarna/anvelope all season in perioada mentionata anterior este implicat intr-un accident in urma caruia drumul este blocat sau deteriorat, CNADNR (Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania) isi va putea recupera prejudiciul cauzat ce insumeaza costurile interventiei de degajare a sectorului de drum afectat si costurile de reparare a carosabilului.

Citeste mai mult pe http://www.cauciucurideiarna.ro/

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta si pe mn cnva , am pe Passat 4 motion anvelope quatrac 3 , asta iarna am fost cu masina peste tot prin toate zapezile pe la munte etc . ( comportament ireprosabil ) , dar nu vad nicaieri pe ele scrise M + S decat fulgu de zapada si creasta de munte , in speta am voie sa circul cu ele iarna asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie să fie inscripţionate cu unul dintre simbolurile "M+S", "M.S.", "MS" sau "M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate numai "all seasons".

pt voi are sens fraza asta? :|

cred ca cel mai bine e sa ai legea romaneasca plus directiva europeana citata in ea trase la xerox si cand te opreste un politist ii arati legea intreaga. daca nu pricepe, spui ca nu semnezi deloc si astfel e obligat sa opreasca martori iar pe aia ii pui sa scrie ce observa pe anvelopele tale, respectiv M+S.

si ii si promiti politistului ca il dai in judecata pt abuz sau necunoasterea legii.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ai voie. M&S scrie pe cele all-season.

creasta si fulgul apare pe cele de iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aici e dilema mea , anvelopele mele sunt Vredenstein Quatrac 3 merg cu ele si vara si iarna pentru ca sunt all season , dar nu inteleg cum nu au MS si au fulgu de zapada si creasta de munte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca nu are voie din moment ce directiva europeana citata in lege recunoaste doar M+S, fara pictograme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!