Jump to content

Anvelope All Season


buzud
 Share

Postare recomandată

Ce imi plac chestiile astea. Imi pun anvelope de iarna ca sunt mai bune ca cele all season dar sub 7 grade circul cu cele de vara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Justin91 said:

Daca dai de un filtru si esti cu anvelope de vara, iar pe jos nu e zapada, gheata sau polei, iti continui drumul linistit. 

Se recomanda montajul anvelopelor de iarna sub 7*, dar legislatia noastra nu o impune.

Justin partial corect !

Nici o tara Europeana nu impune prin legislatie montarea anvelopelor de iarna( sau all season) in functie de temperatura exterioara. Daca cautati pe google gaseati toate informatiile. Sunt tari care impun o data calendaristica si alte tari ca Romania care conditioneaza folosirea lor, functie de conditiile meteo, zapada,polei,gheata .

Va rog sa cititi articolul urmator pana la capat :

https://www.michelin.ro/anvelope/descoperiti-trimiteti/ghid-de-cumparare/ever-heard-about-winter-tyre-regulations

Michelin face o referire la un moment dat la temperatura dar pentru mine este cu iz comercial si atat .

Va doresc sa va gaseasca iarna echipati corespunzator !

Numai bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intru si eu in discutie. De aproximativ 3 ani conduc masini cu anvelope all season (Michelin CrossClimate si GoodYear Vector  4Seasons) si am parcurs in total pana acum cam 40000 km. Le-am testat in toate conditiile si pot spune ca nu am avut nici o problema indiferent de suprafata de rulare. Pentru un codus normal si fara a cauta situatii speciale eu recomand aceste anvelope.

Eu de exemplu am intodeauna pe timpul iernii o pereche de lanturi in Masina, indiferent ce cauciucuri are Masina pe care o conduc.

 

 

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 minutes ago, snack said:

Michelin CrossClimate si GoodYear Vector  4Seasons

pe care din cele 2 o pui pe primul loc dupa ce le-ai testat in toate conditiile ?

includ aici - zgomot , confort , etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu pot sa iti raspund 100% pentru ca am avut doua masini diferite pe care le-am testat in ultimii 3 ani (opel Astra cu michelin pt.  aprox. 15000 km si in rest am avut Insignia dar doar cu Goodyear). Dupa mine sunt cam la fel, poate Putin mai ok este Goodyear.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost utilizator de Michelin CrossClimate 205/55/16 o iarna + o primavara spre vara, iar concluzia mea, pentru stilul meu de condus si pentru drumurile pe care merg: niciodata nu voi mai folosi anvelope mixte pe o masina de strada. Niste anvelope de buget specifice sezonului sunt peste cauciucurile mixte folosite de mine. Marea dezamagire a fost in conditii de iarna, in special ca aderenta laterala si franare.

Ca puncte de reper: vara eu folosesc 235/40/18 Debica Presto UHP, iar anterior am avut Matador Hectora 3. Pentru iarna am 215/55/16 Matador Sibir snow.

Pentru un mers linistit, in mare parte in oras, sunt suficiente anvelopele mixte, cu mentiunea ca e de preferat sa fie niste anvelope cu profil de iarna care sa poata fi folosite vara, si nu invers cum sunt CrossClimate-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu conduc de 40k km (18 luni) GoodYear Vector  4Seasons (prima generație, cu frânare C pe ud)

deși mi se pare că alunecă pe frânare (deh, ăștia nu zic de proști că sunt clasa C) în rest super mulțumit. am intrat în zăpezi de 15-20 de cm fără probleme. pe polei la fel, nu am avut nicio problemă. acum au 62k km de când sunt pe mașină și au foarte multă carne. cam 4.8 mm. mă și enervează că nu se toacă mai mult :))))

următorul set o să fie tot allseason, pentru că:

- scap de grija a 2 seturi (spațiu etc)

- scap de grija „profesioniștilor” și  timpului pierdut pe la vulcanizări

- deși sunt mai scumpe, dacă pui costul schimburilor, diferența se acoperă

- au apărut anvelope allseason cu frânare A pe ud

- circul des de la temperaturi de vară de bucurești la temperaturi de vârf de munte

- am fost prins de ninsori „neanunțate”  

 

Au fost 2 situații în care am simțit că mașina alunecă pe frânare, ambele pe ploaie și 2-3 grade afară

Eu le voi schimba cu bridgestone weather control a005

 P.S.: de când a apărut maimuța în familia nu mai circul super sportiv și nu mai „trag de mașină” pe viraje. pentru cine circulă așa, clar recomand cauciucuri dedicate și performante.

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-ti traiasca maimutica :)) @bobalex18. Dar de ce nu mergi spre GY gen 2? Despre bridgestone nu am vazut feedback pentru ca este nou. Deci vei fi cobai...cam la fel cei cu Alpin 6 (OT)

Eu cred ca voi merge pana la urma pe 2 seturi dedicate momentan, avand in vedere ca cele de vara au doar 6500km iar cand se vor uza acestea si implicit cele de iarna voi trece pe all season. Acum nu vad rostul sa iau all season pentru ca, cum a spus un coleg de forum, pierd mai mult decat castig (nu voi lua mare lucru pe cele de vara daca le vand).

Dar inca ma gandesc si studiez :)

PS. Incerc cat mai mult in teste sa ma orientez strict dupa dimensiunea anvelopei care ma intereseaza pentru ca exista diferente de clasament intre 195/65 R15 si 205/55 R16 (cele de care am eu nevoie acum) cat si dupa parerea utilizatorului final este peste teste...zic eu

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valyemil81 mulțumesc.

dacă deja ai un rând de anvelope nu cred că merită allseason pentru că au un preț mai mare și avantajele lor sunt reduse.

 

de ce prefer bridgestone? față de GY gen 2 și M crossclimate au B la frânare pe ud pe dimensiunea mea. Bridgestone au A. În teste par mult mai bune decât cele enumerate. 

eu sunt deschis la nou și cred că atunci când au dezvoltat această anvelopă au ținut cont de părțile bune sau mai puțin bune ale altor producători. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mereu speram sa fie un plus de valoare o anvelopa noua..sau revizuita. La fel s-a intamplat si cu Hankook I*ceept RS2 care acum ceva vreme a iesit jalnic in teste iar acum este pe locuri fruntase conform altor teste recente. Stiu ca este tot OT dar ma opresc cu asta....promit pe cravata de pionier

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/3/2018 at 4:53 PM, emanoeladrian said:

Folosesc anvelopele de vara pana se anunta prima zapada, nu schimb rotile in functie de temperatura. Daca plec de la 30 grade si merg la munte la -5 dar uscat ..nici o problema, raman pe vara.

Ca o paranteza, la capitolul curiozitati, aeronavele (civile) nu au cauciucuri de Vara/Iarna iar profilul este unul si acelasi la toti producatorii. O sa fac o poza astazi la un BA si o incarc...

E o problema la -5 grade pe munte, din cauza umiditatii din aer usor apare poleiul, si deja se impune cauciuc de iarna, legal nu mai ai voie sa circuli, tragi dreapta si suni undeva sau pe cineva... Allseason se preteaza perfect pentru astfel de situatii, ele nu au fost concepute pentru zgarciti ci pentru cei cu bani, poate deasta sunt mai scumpe, dar au mai fost concepute si pentru cei cu nevoi multiple cum esti si tu. Teoretic in astfel de excursii tu ar trebui sa-ti pui allseason, in rest vara/iarna daca esti chitit pe ele. ?

Ca o paranteza la capitolul curiozitati pistele de avioane se degivreaza, dar noi nu discutam avioane aici si nici nu facem apologia cauciucurilor vara/iarna care ies clar invingatoare daca sunt marci premium.

 

Legat de ce ai mai scris anterior Allseason premium in stare buna te scot din zapada mai bine decat niste mediocre de iarna (prin care se intelege: altele decat premium sau premium uzate o treime sau au 3 ani). Daca vrei sa discutam allseason low cost sau vechituri si sa avem pretentii eu nu ma bag in discutie.

Diferenta intre allseason si iarna e foarte mica daca vorbim de marci premium astfel ca o uzura mica sau o imbatranire usoara fac allseasonul nou sa bata si unul de iarna premium. Ideea e ca pentru iarna cauciucul e foarte pretentios la ani, orice review zice ca in 2-3 ani randamentul scade drastic - cauciucul se intareste - in 5 ani unele de iarna se fac beton. de asemenea si putina uzura la crampoanele mici scade randamentul considerabil. Cam de aceea e plin de centre de anvelope second, aduse din lumea cu bani mai multi. Si tot de aceea la orice review pe zapada allseason ia putina bataie de la winter, pentru ca ambele sunt noi, nimeni nu compara allseason noi cu winter folosite 3-4-5 ani. ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Draga Sergiu,

Combati..combati dar nu prea ai instrumente !? DexOnline zice "DEGIVRÁ vb. I. tr. A înlătura straturile de chiciură sau de gheață formate pe anumite suprafețe (metalice). [Var. dejivra vb. I. / < fr. dégivrer]."  Nu intram in detalii dar pistele se curata mecanic de zapada si se 'degivreaza' cu uree pentru a nu se forma gheata. Degivrare ca termen inseamna topirea zapezii printr-un tratament termic(chimic) de pe suprafete  si se face cu un amestec dintre apa si Kilfos(glicerina) la temperaturi peste 80 grade C in cazul aeronavelor, mai exista si antigivrare tot ca procedeu folosit, depinzand de temperatura si de conditiile climatice, adica depuneri de zapada , chiciura..etc, tot pentru avioane. Am terminat....in aviatie am 33 de ani de experienta si stiu ce vorbesc.

Referitor la anvelope fa bine te rog si intreaba un specialist despre diferentele dintre all season si dedicate, cand treci pe langa un Euromaster opreste si pune intrebarea, raspunsul e simplu dar te las sa il afli singur.

In rest anvelopa cea mai buna este cea cu care este echipata masina ta...pana la proba contrarie !

Numai de bine !

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am inlocuit vechile crossclimate de pe spate cu cele de pe fata si pe fata masina a primit un set nou de goodyear vector 4seasons gen2.

Din ce imi dau seama goodyear sunt axate mai mult pe iarna avamd in vedere profilul,adancimea si duritatea.

Ramane sa vedem cum se comporta.

Michelinurile au fost montate in iarna 2015-2016.

Consider ca am facut cu ele aproximativ 75.000km dar arata...

20181006_083605.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata ca mai era un pic pana la martorul de uzura :). Nu stiu daca este si cel sub care nu mai sunt recomandate. Oricum te-au tinut 3 ani si destui km (25k/an).

Erau prima versiune sau cele cu +?

Cei de pe tyrereviews spun ca, gumele Michelin sunt spre vara, GY spre iarna iar Conti media intre cele 2.

Sa te duca multi km si fara incidente. Asteptam pareri de pe parcursul evolutiei

PS. Eu as fi luat set nou de 4 buc

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Erau prima versiune. 

Nu am schimbat 4 deoarece cele de pe fata le-am dus pe spate si sunt montate anul trecut si se prezinta bine ca uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ceva informatii gasiti aici:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-ADAC-All-Season-Tyre-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

Dar nu m-as lua 100% dupa topul facut. Oricum 80-90% din situatii se merge pe uscat sau umed si restul pe zapada.

Deci as alege un cauciuc cu cele mai bune calitati uscat/ud si apoi m-as uita si la performantele pe zapada.

Referitor la barum nu stiu ce sa zic dar am circulat 2 ani cu un v-class 6+1locuri facand naveta luni-vineri intre cta si cernavoda cu niste debica all season si m-am descurcat fara probleme.

La urma urmei tine putin si de stilul de condus.

Degeaba ai varf de gama cauciuc de iarna daca esti zmeu pe sosea ca nu te va ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am montat anvelope BFGOODRICH G-GRIP ALL SEASON2 195/65R15 91H de la Norauto, 230 de lei bucata. Sunt produse de Michelin in Polonia. La eficienta franare pe ud au categoria B si la eficienta carburant au categoria C. In teste se prezinta destul de bine. http://www.testanvelope.eu/cursuri-autozeitung-205-55-R16

O sa revin cu impresii dupa iarna asta si dupa vara.

Modificat de mihaibzgica
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns si eu la momentul cand trebuie sa-mi schimb anvelopele. Ce am pe masina sunt niste SH vechi...M+S, fac putini KM anual deoarece in weekend si in concediu ce o folosesc. Sa zic 10.000 KM pe an. Unde locuiesc eu (Germania) zapada nu prea e...mai mult uscat si ploi. Temperaturi cu minus doar doua...trei luni pe an si alea mai mult noaptea. Stau si ma gandesc daca isi au rostul anvelopele de iarna...85 % din KM ii fac in anotimpul cald. Eu sunt adeptul la doua randuri de anvelope, dar clima de aici e ciudata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr tine ideal = all season tip vara cu proprietati care te ajuta si iarna = michelin crossclimate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat le ele și mai sunt Vredestein Quatrac 5 parcă...jumate-jumate la profil vară - iarnă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minute în urmă, z_a_c a scris:

Vredestein Quatrac 5

asa ceva am eu. Anul trecut le-am pus dupa ce initial am avut Vredestein Q-Lite timp de 4 ani si 60 de mii de km (tot Germania si eu). Cand le-am dat jos mai aveau 4mm profil. Super multumit. Eu sunt adeptul spatiului liber si nu doresc sa-mi umplu pivnita cu roti mai ales ca as avea 8 la 2 masini. Asa ca am hotarat all season. La nevasta tot all season am luat. Nici o problema.

Quatrac 5 sunt foarte ieftine si de calitate, am dat 69 de euro pe bucata. Sunt silentioase, mult mai silentioase decat Q-Lite iar probleme de aderenta nu am avut desi la 160 de cai ar cam trebui sa ai :D doar ca eu sunt un om care merge prudent si dau talpa doar pe autostrada dar si acolo usurel ca-mi ies consumuri mari :D

Deci din punctul meu de vedere Quatrac sunt recomandabile pentru all season. Poze aici: https://vwforum.ro/topic/110171-skodita-furioasa/?do=findComment&amp;comment=2865556

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici am gasit cu 69 Euro Michelin Crossclimate + , fara montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze...in Berlin. Michelinurile sunt 195/65/15.  Nu prea difera preturile de la un magazin la altul, dar vad ca preturile sunt cam la fel ca in Romania. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!