Jump to content

Octavia 3 Climatronic


Eto
 Share

Postare recomandată

Salutare, intrebare: Octavia 3 cu Climatronic are 2 trepte pentru electroventilatorul din fata masinii? Cel pentru radiatorul de apa. 
Mi se intampla un fenomen dubios: dupa ce isi face regenerare DPF-ul si daca opresc Ac-ul (pentru a usca instalatia inainte sa ajung la destinatie) imi arunca antigelul afara pe la vasul de expansiune( apa nu trece de 90 grade pe VCDS in mers)
Teoria mea e ca am o treapta arsa la electroventilator care ar mai merge dupa ce apas eu butonul de Ac dar care fiind arsa, nu mai functioneaza. 
Ventilatorul pleaca dupa ce apas butonul de Ac, dar nu pot sa estimez daca pe treapta mare sau mica( daca are). 
 

Arunca apa doar dupa regenerare, dar nu imediat. Exemplu, am facut 60km dupa regenerare, am stat la relanti cu ac pornit, nu a aruncat antigelul. Am ajuns la destinatie, cu 5 min inainte am oprit ac-ul, am parcat si dupa 2 ore pornesc cu martor de antigel in bord. 
S-a manifestat asa dupa 2 regenerari consecutive. Intre regenerari functioneaza normal( chiar si daca continui obiceiul cu oprire Ac). 

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are viteza variabila 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o noua intrebare. E normal sa vina un aer foarte cald de sub bord, sub volan, axul pedalier, in special in mers? Daca merg cu pantaloni scurti vara se simte cald bine de tot de acolo, chiar deranjant. Asta cu AC-ul pornit, dat pe 21.5.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie,nu. Vezi sa nu ai ceva dop, etc...desfacut, in panoul ignifug

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 5/12/2022 at 9:23 PM, yeeeeman said:

Salutare! Am o intrebare referitoare la comportamentul electroventilatorului.

Nu am fost foarte atent la acesta anul trecut, insa anul acesta, chiar de cand erau 15 grade afara, cu AC pornit, daca masina sta pe loc, ventilatorul este si el pornit. Nu-mi dau seama daca la turatie maxima, dar tind sa spun da, avand in vedere ca se aude putin si in interiorul masinii. La 15-20 temp ext, acesta porneste, din cate imi dau seama doar daca stau pe loc. In mers, nu.

 

Bun, astazi au fost 30 de grade. Ventilatorul este la maxim non-stop, fie ca stau pe loc, fie ca ma deplasez. Daca opresc AC si ventilatorul se opreste. Este normal?

Din cate imi amintesc de vara trecuta, parca pornea sporadic ventilatorul, chiar si cand stateam pe loc nu era mereu pornit.

Mentionez ca AC-ul face rece, deocamdata la 30 de grade afara pare OK.

Ce parametri as putea verifica pe VCDS daca acest comportament nu e normal?

 

Multumesc.

Raspund la aceasta intrebare din mai...intre timp a trecut vara, AC-ul a racit cu brio, dar cam lesinat si chinuit (ventilator la turatie mare, zgomots, mereu pornit si trepidatii de la compresor).

Asa ca am mers la reprezentanta si ghici ce? Sistemul mai avea 200g din cele 500g de freon. Acum cu sistemul incarcat face rece de-ti ingheata fata, aproape instant si ventilatorul NU mai functioneaza non-stop. Functioneaza cu pauze, cum era si cand am luat-o acum 2 ani. Deci ventilatorul NU trebuie sa functioneze constant, asa cum mi s-a explicat intr-un post anterior sau cel putin nu la turatie mare cum mergea la mine, non-stop, ca nebunul. 

 

Daca e asa, verificati freonul.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, bun, dar cauza pierderii s-a gasit/remediat ?

 

La o fosta masina de firma am avut 4 completari de freon si tot nu se rezolvase :( (ba radiator, ba o conducta, ba nush ce garnitura, etc). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut am fost plecat vreo 2-3 luni si masina a stat pe loc, nepornita. 

Cand am revenit si am repornit-o, am simtit ca AC-ul se chinuie sa faca rece, compresorul trepida fin, ceea ce nu facea niciodata inainte si ventilatorul se invartea mereu.

Banuiesc ca in perioada asta de pauza s-a dezamorsat instalatia si a scapat majoritatea freonului.

 

Statul nepornit nu ar trebui sa insemne pierderea freonului, dar asta s-a intamplat la mine.

Cei de la service mi-au zis povestea cu un por mic, prin care pierde lent si dupa 8-9 ani cat are masina, normal sa piarda freonul. Nu stiu...

Ea oricum inca racea destul de bine, chiar si cu 200g din 500g in instalatie.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 7/25/2022 at 6:25 PM, smecs said:

Salutare, intrebare: Octavia 3 cu Climatronic are 2 trepte pentru electroventilatorul din fata masinii? Cel pentru radiatorul de apa. 
Mi se intampla un fenomen dubios: dupa ce isi face regenerare DPF-ul si daca opresc Ac-ul (pentru a usca instalatia inainte sa ajung la destinatie) imi arunca antigelul afara pe la vasul de expansiune( apa nu trece de 90 grade pe VCDS in mers)
Teoria mea e ca am o treapta arsa la electroventilator care ar mai merge dupa ce apas eu butonul de Ac dar care fiind arsa, nu mai functioneaza. 
Ventilatorul pleaca dupa ce apas butonul de Ac, dar nu pot sa estimez daca pe treapta mare sau mica( daca are). 
 

Arunca apa doar dupa regenerare, dar nu imediat. Exemplu, am facut 60km dupa regenerare, am stat la relanti cu ac pornit, nu a aruncat antigelul. Am ajuns la destinatie, cu 5 min inainte am oprit ac-ul, am parcat si dupa 2 ore pornesc cu martor de antigel in bord. 
S-a manifestat asa dupa 2 regenerari consecutive. Intre regenerari functioneaza normal( chiar si daca continui obiceiul cu oprire Ac). 

Rezolvat problema cu aruncat antigelul pe la supraplin după regenerare prin schimbarea caloriferului de caldura din bord. 

Fiind vara nu am avut probleme pana a început sa fie frig afara. 

 

Acum după schimbarea caloriferului, la aproape 4 luni distanta, pe partea stânga(șofer) îmi bage caldura normal, în schimb pe partea pasagerului frig. În blocurile de măsură se vede clar diferența de temperatura stânga-dreapta ( ex- 45 grade stânga, 23 grade dreapta). 

 

Nu am făcut flush instalației înainte de schimbarea caloriferului. 

Sa se fi blocat iar acum? 

Erori pe instalația de climatizare nu am. Flapsurile isi fac basic settings. 

Pe partea dreapta chiar e schimbat (cu OE) motorasul.

Pana de curând tot auzeam bolborosind în spatele bordului, i-am dat bleeding sistemului și nu mai am bolboroseala, dar caldura pe dreapta tot nu da. 

 

Dacă puteți să-mi dați pașii pentru a face flush instalației complet și dacă aerisirea completa o pot face cu VCDS, aș fi recunoscător pt ajutor( fiind 3 circuite separate pare destul de complicat de abordat). Mai mult îmi e teama de aerisirea instalației după.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii bagi detergent pentru sistemul de racire (Liquimoly pro-line, Wynns Pro sau 2+2). Mergi cateva zile cu masina, dai afara, clateste de  4-5ori. Daca vrei sa nu iti bati capul cu aerisitul, mergi la un service care are aparat de vidat instalatia de racire. Daca erai din Bucuresti te pueam ajuta noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e infundat iar caloriferul. Aerisirea se face singura.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca aveti dreptate. La ce nisip am pe fundul borcanului de expansiune, e clar ca si in caloriferul din bord a ajuns ceva(iar).  

Am notat ideea cu detergentul de curatat. 

Prima data cand am schimbat caloriferul nu eram foarte bine informat pe tema asta. Am zis ca il schimb, bag antigel si totul revine la normal. 

La masina a fost umblat la antigel doar cand s-a schimbat pompa de apa de pe distributie( asta pe la 7 ani vechime si ~120.000 km). 

Vazand ca este un circuit de racire cu mai multe pompe, e clar ca doar antigelul din motor a fost improspatat, cel de pe circuitul calorifer + EGR a ramas ( fiind contaminat) si amestecandu-se cu celalalt, a rezultat o problema iar.

 

Daca imi mai puteti spune si pe unde scurg tot antigelul din toata instalatia, as aprecia. 

 

Pana acum stiu asa: 

- circuitul calorifer+egr: Din turul si returul de pe peretele de foc deconectez Y-ul si fac flush. 

- circuitul mare ( motor): Dau drumul la antigel prin furtunul cel mai de jos din radiatorul mare si fac flush bagand apa prin furtunul de sus tot de pe radiator.

- circuitul racitorului de aer din admisie: Dau drumul la antigelul din radiatorul mic din fata si fac flush si prin el. 

 

Pe langa toate astea trebuie curatat si vasul de expansiune.

 

Imi scapa ceva? 

 

Va multumesc.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Avand in vedere ca pompele electronice de recirculare antigel sunt in partea de  jos a motorului,iar furtunele de vin si pleaca din ele urca in partea de sus,pe acest circuit  va ramane antigel sau apa.cred ca va trebui sa scoti si un furtun din aceste pompe,sa scurgi apa dupa spalare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfat. 

Scos furtun de la pompa auxiliara din dreptul busonului de scurgere ulei, scos furtune radiatoare fata. 

Flush la caloriferul din bord. 

Folosit apa distilata( foarte multa) la temperatura camerei + un tub de detergent special pt radiatoare de la LiquiMolly. 

Spalat si vasul de expansiune dupa fiecare flush.

Clatita foarte bine instalatia dupa detergent si aerisita instalatia. 

Eu am clatit de 4 ori instalatia.

Verificat ca toate furtunele sa fie conectate bine. 

La final atentie la amestecul de antigel sa fie facut conform specificatiilor altfel vor aparea probleme. 

 

Dupa aproximativ 5 zile in vasul de expansiune nu s-a mai strans mizerie. Culoarea antigelului se pastreaza.

 

Si ca sa nu fiu total offtopic: Acum am caldura egala pe climatronic stanga-dreapta( la 23, 24+ pana la 29)

Mai am o problema cu incalzitorul ala auxiliar, siguranta aia electrica mare care e pe caloriferul din bord. 

La HI pe climatronic nu-mi baga caldura egal stanga-dreapta, dreapta fiind cu 10 grade in minus. 

Din cate am inteles nu raporteaza cod de eroare. Trebuie sa o dau jos sa o inspectez. Stiu ca am avut un episod iarna trecuta cand am lasat masina pornita cu clima pe HI si cand am venit am simtit miros de ars puternic, posibil sa o fi ars atunci. 

 

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Am si eu o problema pe o Skoda Octavia 3. 

Am avut un drum de aproape 550 km (aproape toata distanta a plouat, nu stiu daca influenteaza asta cu ceva). Am constatat ca, undeva pe la jumatatea distantei unitatea de climatizare subit a inceput sa nu mai bage caldura in habitaclu, atat pe stanga, cat si pe dreapta. Temperatura apei era ok, la 90 grade, nivelul si culoarea de antigel era ok.

 

Dupa ce am ajuns la destinatie si a stat undeva la 30 min, am repornit-o si am realizat ca pe partea soferului clima sufla rece rece la sofer si cald la pasager dreapta. Am incercat sa ii dau reset din butonul de A/C si cel pentru ventilatiile sus ( pentru a reseta flaps-urile ) insa nu s-a rezolvat.

 

Am facut si o diagnoza cu VCDS, iar pe auto HVAC aveam o eroare pe care am putut sa o sterg, insa problema persista.

 

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 5G0-907-044.clb
   Part No SW: 5E0 907 044 R    HW: 5E0 907 044 R
   Component: Climatronic   H04 1002  
   Revision: 00001K07    
   Coding: 02010104002100011005004000101000
   Shop #: WSC 73430 031 00063
   ASAM Dataset: EV_ACClimaBHBVW37X 004131
   ROD: EV_ACClimaBHBVW37X_004_VW37.rod
   VCID: 3467A9D79F3B662B17-8060

   Fresh air blower control module (front):

   A/C pressure/coolant temperature sensor:

   Air quality sensor:

1 Fault Found:
1048835 - Functionality limited due to Engine Control Module
          P1719 00 [008] - -
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 206
                    Mileage: 187775 km
                    Date: 2022.12.09
                    Time: 08:55:44

                    Voltage terminal 30: 14.1 V
                    Auxiliary heater: in stages-Enabling for auxiliary heater operation: Enabling stage 3
                    Auxiliary heater: in stages-Act.val.: 1
                    Auxiliary heater: in stages-Target value: 3
                    Auxiliary heater: in stages-Specified value for control: 3

 

Am verificat si log-urile cu temperaturile stanga dreapta, care arata asta, logurile au fost citite dupa ce masina a stat undeva la 30 min si nu mai era atat de cald motorul,, iar A/C era setat pe 26 grade atat pe stanga, cat si pe dreapta:

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 08: Auto HVAC  (5E0 907 044 R)

18:10:00
  IDE00976   Left front vent temperature 30.7 °C
  IDE00984   Sun intensity left 0 W/m²
  IDE00998   Left temperature flap - actual value 233
  IDE00998   Left temperature flap - actual value 99.0 %
  IDE00999   Temperature door left - Specified value 240
  IDE01040   Left Temperature Control Door - cold stop 28
  IDE01041   Left temperature flap: warm stop 235
  IDE01217-MAS01447   Left heated seat stage-Act.val. 0
  IDE01217-MAS01448   Left heated seat stage-Target value 0
  IDE01442-MAS01554   Pressing a button-Left heated seat Not operated
  IDE01443   Left push-and-rotary knob counter 0
  IDE01694-MAS01767   Left rear heated seat-Left rear seat heater stage N/A

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 08: Auto HVAC  (5E0 907 044 R)

18:11:06
  IDE00977   Right front vent temperature 41.7 °C
  IDE00985   Sun intensity right 0 W/m²
  IDE01042   Right temperature flap: actual value 98.5 %
  IDE01042   Right temperature flap: actual value 231
  IDE01043   Temperature door right - Specified value 239
  IDE01044   Right temperature flap: cold stop 24
  IDE01045   Right temperature flap: warm stop 234
  IDE01218-MAS01447   Right heated seat stage-Act.val. 0
  IDE01218-MAS01448   Right heated seat stage-Target value 0
  IDE01442-MAS01556   Pressing a button-Right heated seat Not operated
  IDE01444   Right push-and-rotary knob counter 0
  IDE01695-MAS01771   Right rear heated seat-Right rear seat heater stage N/A


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Singurele chestii mai ciudate este ca:

   -In momentul in care dezactivez recircularea aerului in habitaclu se aude un click in partea dreapta. Insa cred ca daca era problema cu acel motoras aparea pe scan.

   - Diferenta de valoare intre cold stop pt cele doua zone: IDE01040   Left Temperature Control Door - cold stop 28 si   IDE01044   Right temperature flap: cold stop 24.

 

Este posibil ca radiatorul de caldura sa fie infundat ?

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi!

Legat de climatronic, in cateva randuri cu AC pornit pe auto,dintr-o data nu mai exista flux de aer pe nici o duza, ventilatorul se aude ca merge dar nu mai iese aer pe nicaieri.La diagnoza nici o eroare, am calibrat si clapetele.Practic cand face "nazuri" nu isi revine decat daca opresc motorul si o las oprita cam 15 min.

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza,  sa vedem ce erori ai pe clima. Ai servomotor defect, care necesita inlocuire 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut!

Am o Skoda Octavia 3, astăzi am încărcat instalația de freon iar după cateva comutări ale ventilatiei aceasta a rămas blocată pe poziția habitaclu și nu vrea sa schimbe pe parbriz sau la picioare!

Cod eroare 7010B!

 

In orice poziție schimb, aerul vine doar pe ventilația spre habitaclu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnoza cu vcds sau odis si posteaza tot codul de eroare, cu textul care apare dupa acesta. De regula servomotor defect,  se inlocuieste 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După codul de eroare apare mesajul: Eroare necunoscuta! (VCDS)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca vorbești de o interfata clona, nu originala? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este tester de la service autorizat!

Acum aerul este blocat spre parbriz!

O să revin cu detalii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testerul e autorizat sau service-ul ?

Service care sa foloseasca clone de vcds ..... ce sa mai zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, advdorin said:

Este tester de la service autorizat!

Acum aerul este blocat spre parbriz!

O să revin cu detalii!

Chiar daca este , atata timp cat nu sculele potivite, nu pot face o diagnoza corecta/clara, din pacate 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/13/2023 at 6:56 AM, F l o r i n said:

Chiar daca este , atata timp cat nu sculele potivite, nu pot face o diagnoza corecta/clara, din pacate 

 

In fiecare zi aerul rămâne blocat când la picioare, când spre parbriz, când spre habitaclu! Problema este de la ultima încărcare de freon și schimbarea filtrului de particule!

On 6/12/2023 at 9:40 PM, Al Bundy said:

Testerul e autorizat sau service-ul ?

Service care sa foloseasca clone de vcds ..... ce sa mai zic.

Service-ul! Mă poște ajuta cineva din Brașov?

Sau trebuie sa merg la reprezentanta Skoda pt diagnoză?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, advdorin said:

fiecare zi aerul rămâne blocat când la picioare, când spre parbriz, când spre habitaclu! Problema este de la ultima încărcare de freon și schimbarea filtrului de particule!

In teorie nu au legătură. Problema pare sa fie de la.servomotoare. sa incerce o setare de baza a flapsurilor.

Nu ai nevoie de reprezentanta....ci de service ok care sa fie dotat cu ODIS original,  VCDS original,  etc...asa cum avem si noi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!