Jump to content

Octavia 3 Climatronic


Eto
 Share

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Detin masina din semnatura si am observat ceva cel putin ciudat la sistemul de climatizare.

 

Tin sa mentionez ca inainte de octavia am avut un Passat B5.5 cu climatronic, si o Octavia 2 cu climatronic. Ambele masini le tineam constant pe 22 grande AUTO. Aerul mergea asa de bine incat nu aveam de ce sa umblu la el.

 

La octavia 3 in schimb, am vazut ca, (virgula) daca tin clima pe 22 AUTO, parca nu baga suficient de puternic aer in interior si trebuie sa umblu la putere sau la directionarea aerului (spre sofer, spre geam sau spre picioare).

 

Mi se pare ca e prea cald in masina, nu din cauza ca nu da aer rece din cauza ca nu are asa putere pe AUTO, asa cum aveau masinile mele vechi.

 

Voi a-ti observat asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Climatronicul poate fi setat in 3 moduri(soft, mediu si hard). Poate la tine este pe soft. La mine apas butonul setup de pe climatronic si apoi de pe ecranul radioului selectez.

Link to comment
Share on other sites

La mine este light, mediu, sau strong. L-am pus pe strong normal. Trebuie sa ma mai joc un pic cu setarile cred. Inca ceva daca opresc la semafor, automat se opreste motorul (start-stop), in momentul in care s-a oprit motorul aerul nu mai vine cu acesi intensitate, vine mai slab. Cand porneste motorul atunci aerul porneste normal.

Link to comment
Share on other sites

Asta e normal. Daca vrei aer mai mmult, sau mai rece, poti sa-l dai ori mai rece la inceput, ca sa faca mai repede rece si apoi doar sa mentina temperatura, ori sa opresti S/S...

Link to comment
Share on other sites

Filtrul de praf/polen câți kilometri are?

Link to comment
Share on other sites

Filtrul de polen/praf are 15.000km, cati are si masina. Revizia abia la 30.000 trebuie sa o fac.

Link to comment
Share on other sites

Si crezi tu ca daca aia de la fabrica zic ca filtrul de polen se schimba la 60k sau la 30k, regula e valabila si in Romania...

Aia e regula valabila in tarile cu apa calda, unde masina se spala de 2 ori pe an si atunci din plictiseala.

Da-l de curiozitate afara si vezi cum arata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Azi am fost la reprezentanta. Mi-au confirmat ca la acest model (octavia 3) filtrul de polen se imbacseste mai repede.

Normal trebuie schimbat o data la 30.000km, dar al meu are 18.000km si abia mai da aer pe viteza maxima.

Eu cred sincer ca e o problema de proiectare. Am mai avut passat b5.5, skoda octavia 2 si nu am avut aceasta problema. Dar in schimb am avut si un golf 4 si cand ma apropiam de 15.000km simteam ca aerul in cabina vine mai greu si filtrul cand il schimbau era plin de praf.

Cost filtru nou cu demontat si montat 137 lei cu tva.

Edited by Eto
Link to comment
Share on other sites

BMW = aspirator de femei

Octavia = aspirator de praf

 

:))

Mai hai pe la forum, Eto.

Link to comment
Share on other sites

stiu ca sunt offtopic dar o atentionare nu strica.

mergeti pe interval de 15.000 km / 1 an la revizie ( ulei si filtre)

nu va luati dupa marketing

Edited by andrei_221
Link to comment
Share on other sites

Eu am 20.000 de km cu masina si nu am probleme de genul asta nu am schimbat nimica la masina . Raceste foarte bine este tinut climatronicul pe 22 de grade si mediu la setari daca pun pe strong devine deranjant .  Revizie si schimb ulei arata peste 10.000 de km sau 260 de zile nu merg mai devreme sa fac revizia . Nu vad ce marketing ar face producatorul in conditiile in care ai garantie 4 ani sau 120 .000 de km . Mai toti producatorii seriosi au trecut la revizii de 2 ani ,marketing fac reprezentantele sa te duci mai des la ei . @ Eto ai schimbat filtru marge mai bine clima acuma ?

Link to comment
Share on other sites

Maine la 9 sunt programat. Vin dupa cu un review.

Link to comment
Share on other sites

Nu vad ce marketing ar face producatorul in conditiile in care ai garantie 4 ani sau 120 .000 de km . Mai toti producatorii seriosi au trecut la revizii de 2 ani ,marketing fac reprezentantele sa te duci mai des la ei . 

Orice masina tine 4 ani sau 120000 de km. daca o vinzi dupa fa reviziie rar, daca o tii in continuare tine cont de sfatul lui Andrei.

Edited by lucian.1950
Link to comment
Share on other sites

Si la mine se aude un zgomot / suierat cand e cuplat compresorul, care este direct proportional cu acceleratia. Initial se auzea mai incet, dupa ce am fost la service (reprezentanta) pentru verificare freon, imediat s-a auzit mai tare acel mornait (acum se aude si la relanti).

Masina este in garantie si s-a comandat compresor nou. Compresorul de pe masina este Sanden. Am intrebat daca trebuie facut si altceva (curatare instalatie, schimbare filtru) si au raspuns ca schimba doar compresorul si nu garanteaza ca o sa dispara zgomotul.

Mentionez ca aerul conditionat functiona si inainte si dupa verificarea freonului perfect, singura problema fiind suieratul.

Intrebarea mea este: procedeaza corect ca schimba direct compresorul?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca este in garantie, f.bine sa-l schimbi, si cel nou va beneficia de 2 ani garantie, sper ca vei avea noroc de el mai mult decat de primul.

Link to comment
Share on other sites

Nu vad de ce ar trebui sa schimbi intervalul de service complet pentru 2 filtre ce pot fi schimbate usor de oricare din noi.

La mine dupa 1 an si 2 luni (17.000km) filtrul de polen arata ca in pozele de mai jos. L-am schimbat impreuna cu filtru de aer si pot spune ca se simte diferenta. Se raceste mai repede in masina, iar ventilatorul nu mai lucreaza la fel de mult.

Preturile de la reprezentanta pentru cele 2 filtre sunt mai mult decat exagerate.

post-130791-0-27579200-1434441220_thumb.

post-130791-0-80503900-1434441226_thumb.

post-130791-0-48039400-1434441237_thumb.

Link to comment
Share on other sites

In principiu e o regula de bun simt sa le schimbi in functie de regimul de mers, nu automat ce scrie la carte e litera de lege. Logic ca o masina care vede mult extraurban, regiuni muntoase are cu totul alt grad de imbacsire decat o masina care merge foarte mult urban. Diferenta intre cele doua filtre dupa 10.000km este mare.

 

Personal nu inteleg trecerea la intervalul de 2ani/30k km cand poluarea chiar s-a inrautatit si filtrele au aceeasi compozitie ca in urma cu 3-4ani. Vorbim de tara noastra unde brusc acum se poate totul face la 2ani.

Este o strategie prin care se reduc costurile de intretinere ca sa o faca poate mai atractiva la achizitie. Ce se economiseste acum, va fi platit ulterior dupa ce masina iese din garantie. Masinile noi si asa sunt fragile, iar intervalul de 2ani la toate filtrele si mai ales la ulei nu fac decat sa le scada fiabilitatea pe termen lung. Evident ca insusi producatorul doreste asta ca sa vanda mai multe masini noi si pentru ca o reparatie e mai scumpa decat o revizie.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

Nu vad de ce ar trebui sa schimbi intervalul de service complet pentru 2 filtre ce pot fi schimbate usor de oricare din noi.

La mine dupa 1 an si 2 luni (17.000km) filtrul de polen arata ca in pozele de mai jos. L-am schimbat impreuna cu filtru de aer si pot spune ca se simte diferenta. Se raceste mai repede in masina, iar ventilatorul nu mai lucreaza la fel de mult.

Preturile de la reprezentanta pentru cele 2 filtre sunt mai mult decat exagerate.

Filtru se schimba pe la torpedou? Nu am vazut undeva clar cum se schimba la O3

L-ai schimbat cu unul cu carbon activ ?

Link to comment
Share on other sites

Da, e in spatele torpedoului. Cred ca e primul clip postat in topicul DIY http://vwforum.ro/topic/116376-diy-octavia-3/.

Trebuie putina atentie la parghia ce face capacul torpedoului sa culiseze usor.

Filtrul e cu carbon activ. http://www.frecious-plus.com/https://www.mann-hummel.com/en/mann-filter/news/newsdetail/?tx_ttnews[tt_news]=765&cHash=87419a701fd2333a3633b689a78aa965

Edited by kidmanis
Link to comment
Share on other sites

Am ridicat azi masina dupa ce s-a schimbat filtrul de polen. Alta viata. 

 

Ventilatorul sta pe 2 liniute din 7 in mod automat. Inainte statea pe 4 din 7. Facea eforturi ca sa aduca temperatura la gradele solicitate.

 

Se simte o diferenta foarte mare, baga aer cu putere.

 

Deci la skoda octavia 3 intervalul de schimbare a filtrului de polen la 30.000km este o minciuna. Trebuie schimbat la maxim 15.000km. 

 

Restul inca nu stiu (aer, combustibil, ulei), om trai si om vedea.

Link to comment
Share on other sites

La cel de aer o sa simti diferenta la "picior" si sub bancheta spate (rezervor) :D .

Filtru meu de aer dupa aprox 17000 km arata ca in poza de mai jos. Nu cred ca este zona in tara asta in care filtru de aer ar fi de tinut mai mult pe masina. Ba mai mult, sunt oameni mai grijulii care schimba chiar si sub 10k.

post-130791-0-54628300-1434525233_thumb.

Edited by kidmanis
Link to comment
Share on other sites

@kidmanis

Am vazut cum arata filtrul de aer dupa 17k km. Ma intreb cum ar mai merge motorul daca l-am schimba cum indica planul de mentenanta Skoda:

"Air filter:
All vehicles: Every 90 000 km or 6 years"
Link to comment
Share on other sites

Deci la skoda octavia 3 intervalul de schimbare a filtrului de polen la 30.000km este o minciuna. Trebuie schimbat la maxim 15.000km.

Este o minciună, ne mințim noi pe noi înșine.

Când se vindea mașina cu interval fix, toată lumea țipa că de ce nu se trece pe interval flexibil, ca în vest (în Germania).

Iată rezultatul.

Ce înseamnă asta? Mai multe vizite neprogramate în service, timp pierdut. Țara noastră nu e de interval flexibil, praful de pe mașini spune tot.

Link to comment
Share on other sites

Desi cu riscul de a ne duce off-topic schimbul intermediar la 15.000 km sau 1 an iti aduce in plus pe langa schimbul filtrelor de aer/habitaclu si schimbul de ulei/filtru ulei. Cred ca acolo e si diferenta la cost total revizie. Atat timp cat filtrele de aer/polen se pot schimba usor cand dau semne de oboseala, discutia se rezuma la uleiul Long Life si viata filtrului de ulei. Si eu sunt curios cum arata acest filtru dupa 2 ani, drept pentru care atunci voi decide daca raman pe variabil sau trec pe fix.

Revenind la clima, dupa 1 an de utilizare nu reusesc sa ma inteleg cu setarile acesteia. Setat pe mediu - climatronicul mi se pare mai mult spre Low. Apoi avand si pe cel mic in masina ma gesesc surubarind des la A/C.

Link to comment
Share on other sites

Pai da, imbacsirea filtrul de habitaclu genereaza un efect imediat sesizabil, si poti sa-l schimbi cand vrei, nu neaparat la revizia periodica. Urmeaza filtrul de aer, care genereaza un efect semi-sesizabil, sa zicem; dupa mine se reflecta in modul in care "trage" motorul si consum. Si pe-asta poti sa-l schimbi daca vrei in afara calendarului de revizii. La ulei si la filtru efectul se vede in timp, si se traduce printre altele in uzura motorului, si de aceea e bine de facut "cand trebuie". Desi sunt si eu curios cum arata dupa 2 ani, am decis deja ca primul filtru si primul ulei "pleaca" dupa fix 1 an, adica la sfarsitul lui 2015, indiferent de km (probabil vor fi undeva la 10-12k). O sa-mi satisfac curiozitatea prin intermediul lui kidmanis, daca ne transmite un feedback :)

La Passatul din semnatura am folosit in primul an dupa ce a venit din Germania ulei long-life, dupa care m-am linistit si am mers pe interval fix anual. Asta chiar in conditiile in care am folosit-o mai mult extraurban. Si filtrele de aer si habitaclu la fel, o data pe an. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!