Jump to content

Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece


slip
 Share

Postare recomandată

Si la mine e crapata bobina pe mijloc, o schimb sa vedem daca acolo a fost buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat bobina si vad ca nu mai are simptomele respective, azinoapte a plouat si vad ca nu mai are probleme cum avea inainte, deci bobina a fost de vina ca avea o fisura pe mijloc. Am scapat si ieftin cu 135 lei si am schimbat-o cu un coleg :)

Multumesc mult lupo_bv.

Modificat de ddaniel006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare tuturor , poate gasesc aici rezolvarea la masinuta mea ( VW. polo 6N 1996 , 1.4 AEX , 44 kw ) pt ca nu stiu ce sa mai cred si ce sa mai fac .

Deci .. , acum cateva zile sa oprit masina in mers fara martori si fara sa se auda ceva ( a pornit imediat dupa cateva secunde ) , am mai mers 2 zile fara probleme dupa care ieri iar sa oprit in mers si a pornit imediat iar dupa 15 minute a murit iar doar ca de data asta definitiv ( nu mai vrea sa porneasca sub nicio forma ) . invarte normal dar nu porneste .

 

De aici a inceput chinul .. am verificat pompa de benzina care functioneaza deci ..ajunge benzina la motor . Ma rog dupa mai multe verificari date de mai multi " cunoscatori " am ajuns la bobina de inductie care spre surprinderea mea nu mai dadea scanteie deloc ..e moarta ! Anul trecut dupa o verificare cu testerul a aparut cum ca as sta prost cu aprinderea si am schimbat tot fise , bujii , bobina ( doar senzorul hall nu l-am schimbat . Mentionez ca si celalalte functionau cand le-am dat jos) . Deci , am schimbat bobina de inductie cu tot cu fisa si le-am pus pe cele vechi care functionau si nici acestea nu dau nici cea mai mica scanteie .

Am zis ca ma depaseste asa ca am chemat pe cineva cu un tester sa vedem ce are si imi gaseste el acolo cateva errori dar care nu aveau cum sa influenteze aprinderea .. ( una era ca nu citise odata cheia iar alta mai importanta era cu clapeta de acceleratie care nu era colerata ) , a remediat imediat si nu a mai dat nicio erroare dar masina tot nu porneste .

 

Acum intrebarile sunt urmatoarele pentru ca el mi-a spus ca ori bobina de inductie este dusa ( cu toate ca am probat 2 ) , ori senzorul hall nu mai da impulsuri catre calculator care la randul lui da semnal spre bobina de inductie care da scanteia . Inca ceva important este ca acel senzor hall la scos si tot nu dadea nicio eroare pe calc si a zis ca nu a mai intalnit ca trebuia sa dea eroare cu el scos sau cu motorul oprit pur si simplu e ca si cum nu ar fi acel senzor in circuit ( dar daca decuplez senzorul pun contactul dupa care cuplez senzorul se aude clapeta de acceleratie deci ceva semne de viata da senzorul )

Nu stiu cum sa mai procedez sau ce sa schimb prima oara ca este 2 . 5 mil senzorul si nu as vrea sa-l cumpar degeaba bobina gata gata sa bag mana in foc ca nu are cum sa aibe ceva. Cineva imi mai spunea sa nu fie calculatorul care nu mai trimite semnal la bobina .. dar am masurat mufa care intra in bobina de inductie si are 12 V .  

 

Astept si alte pareri , poate a mai patit cineva ca mine

PS : Scuze pentru tot romanul asta dar am vrut sa explic problema pe larg :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat in cele din urma dupa mai multe teste , am schimbat senzorul Hall si merge masina acum , chiar mai bine decat inainte . Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Cine ma poate ajuta si pe mine?

Am un polo 6n din 95 1.3 ADX, probleme la el:

Pana recent cand bagam cheia in contact si voiam sa pornesc, avea un delay de 2-3 secunde dupa care pleca demarorul, acum nu mai schiteaza nimic.

Am schimbat starterul de la electromotor crezand ca asta ar fi problema dar tot nimic. Daca dau la contact se aud releele de la panou cum lucreaza(nu stiu si daca merg cu trebuie si mai ales care e cel corespunzator pentru asta daca asta e motivul).... Care poate sa fie cauza?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Baterie descarcata, carbuni electromotor, borne baterie nestranse, lipsa masa?

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baterie este, carbuni electromotor nu am verificat dar acum 2 zile a pornit (dar ar trebui sa plece mai intati starterul si apoi rotorul electromotorului, nu se aude nimic), lipsa masa nu cred, dupa cum spuneam, exista un delay din momentul in care dadeam la cheie la automat si pleca electromotorul dar cand pleca mergea la parametri corespunzatori.... e posibil sa fie de la contact? dar cum spunem in panou se aud releele ca merg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un final si dupa cateva cautari mai amanuntite pe aici prin forum am elucidat problema si anume acel fost delay vedea de la faptul ca exista un contact imperfect in partea electronica a contactului.

Modul schimbat, problema rezolvata.

Multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari,

 

daca cineva s-a mai confruntat cu urmatoarea situatie: masina un Polo 6N2 din 2001 1.4 MPI nu mai porneste. Pun contactul si toate becurile din bord palpaie. Dupa 30 sec, un min se stabilizeaza. Dau la automat in orice moment si nu porneste. La o scanare nu apar erori.

Mentionez ca inainte, acum 2 saptamani, pornea la prina cheie, dar daca incercam sa plec de pe loc murea motorul si incepeau sa palpaie becurile. Dupa mai mutle incercari ratate pana la urma pornea.

Ce ar putea fi, senzorul de la axul cu came?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă fac becurile în bord precum pomul de crăciun probabil că ai o problemă cu bateria (bateria, contacte electrice oxidate, contactul). Electromotorul învârte bine?

Verifică tensiunea de pe baterie cu un multimetru în următoarele situaţii şi scrie aici valorile:

- fără să pui contactul

- cu contactul pus

- pe timpul încercării de pornire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns prompt.

Am uitat sa mentionez ca electromotorul invarte foarte bine si bateria este aproape noua: Bosh Silver.

Masina ne mai fiind a mea, proprietarul s-a dus ieri la electrician (unul foarte penal), l-a taxat cu 100 de lei, dar nu a vrut sa-i spuna care a fost defectul. Cica secret profesional.

Ideea e ca masina merge acuma, insa si eu tind sa cred ca a fost ceva contact oxidat, etc ceva foarte simplu, care sa "merite" 100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare tuturor, sunt nou pe forum si acesta este primul meu post

Recent am achizitionat un polo 6n2 motor 1.4 mpi aud an 2001 si am inceput sa am probleme cu ea.Mi-au aparut erori in bord precum check engine, epc si bateria.

Am facut o diagnoza proprie si am urmatoarele erori:

                Address 01: Engine       Labels: 030-906-032-AUD.lbl
Control Module Part Number: 030 906 032 CG
  Component and/or Version: ME7.5.10            3622
           Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 26930  
                      VCID: 51A993C69B4937964BD-517A
4 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
            P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
            P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 -  - Intermittent
16685 - Cylinder 1
            P0301 - 35-10 - Misfire Detected - Intermittent

Readiness: 0000 0000

 

Masina porneste normal dar la relanti are flucuati si uneori scade turatie de da sa moara masina in rest e ok. Problema este cine imi poate interpreta si mie erorile ca se le pot rezolva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Senzor de temperatura apa din motor, probabil contacte oxidate, scoate-i mufa si curat-o cu spray contacte, se afla in carcasa temostatului ,unde intra-ies furtunele groase de apa din motor spre radiator. daca eroarea persista, schimba sensorul. In bord temperatura arata normal sau ai observat inicatii bizare?

2. Probleme cu alternatorul sau cablul oxidat la laternator or borne la baterii

3. Rateuri aleatorii la mai multi cilindri, poate bujii vechi, bobine de inductie obosite,injectoare obosite sau murdare

4.Rateuri intermitente in cilindrul 1, remedieri ca la pct.3

 

Dupa ce repari probleme povesteste te rog aici cum si ce a fost, cum s-a reparat ,ca sa invete si altii mai multe, e plin forumul de insi care doar pun intrebari, culeg rezolvarile si nu mai impartasesc apoi cu altii cum s-a rezolvat.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns!

La prima varianta cel mai probabil este senzorul de vina deoarece acum o luna de cand am masina am schimbat termostatul la masina deoarece vechiul proprietar il avea scos pe motiv ca era rupt si la schimbarea lui, mecanicul la care l-am montat a observat ca senzorul isi face de cap, ba imi ridica acul in bord ba imi cobora, l-a miscat si pana azi nu am mai avut probleme cu indicatorul din bord, masina mergand in parametri optimi.

O sa incep maine o inspectie practica a pasilor pe care mi-ai zis si o sa postez aici rezolvarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua! Tatal meu are si el o problema f grava cu VW Polo 6N, in sensul ca de-abia porneste, iar daca porneste, dupa 2-300 m se opreste si chiar se chinuie s-o porneasca si iar se opreste. Imi poate spune cineva care ar fi problema? La carburator s-a uitat (el fiind mecanic in tinerete, dar de Dacie). Nu are nici manual tehnic, iar la service nu poate ajunge cu ea ca i-ar trebui o zi intreaga, asa se chinuie s-o porneasca. Multumesc anticipat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scanare - postate erorile si dupa aia datul cu parerea ca altfel nu are nimeni cum sa stie de ce se comporta asa.

Pai la tine in semnatura vad ca ai diesel, deci la ce carbelitor s-a uitat nenea ala ? Daca si la benzinare se uita dupa pompa de injectie spune-i sa se impuste.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e pe motorina, poate am scris eu gresit in semnatura. E pe benzina masina. 

Ce scanare sa faca? Chiar este o problema grava si eu chiar credeam ca s-a mai confruntat cineva de pe acest forum cu aceasta problema, sau ceva asemanator. Macar sa stie de unde sa porneasca cu cercetarile si eventual sa-i indrume in sensul ala pe cei de la service. Nu trebuie sa fiti nepoliticos, ci astept doar o parere competenta din partea celor care chiar se pricep si chiar patiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare in primul rand , bine v-am gasit. am tot cautat raspunsuri si nimic pe toate forumurile dedicate si nimic , sper ca am nimerit bine.

recent mi am cumparat un polo 6n2, totul bine si frumos, inscris, schimbat placute/consumabile + scos carbuni catalizator ( fiind desprins )

radiator ptr ca a fost "gaurit" + adaugat freon. problema ar fi cu pornirea + turatia la relanti de care am zis mai jos. ar fi asa..gen puneam contactul, asteptam sa se "incarce" prin bord apoi ii dadeam cheie..a pornit, s-a turat pana la 2500 rpm apoi a murit motorul. i-am dat a doua cheie + pedala sa o ajut si a inceput sa scoata muult fum si se tura singura, ma puteti ajuta? imi ies din minti. mentionez ca i am schimbat si bobina inductie ( mecanicul a zis cand a bagat testerul ca ar da scantee pe langa la 2 fise , facut ) dar nu am simtit nicio diferenta intre cele doua, problema asta mi a facut-o si cu bobina veche. vreau sa rezolv cat mai repede.. imi pierd rabdarea.

sa fie de la clapeta acceleratie? de cand am luat-o (( nu stiu daca facea si inainte sa o iau ) se tureaza intre 900-1000 rpm singura la relanti  la orice ora.. 

atasez si niste poze cu masina, sa o vedeti. multumesc  :(  :wacko:

 

jtlats.jpg2d6pixd.jpg2enyis2.jpg2im8474.jpg

 

2j0zbk6.jpg

Modificat de bogdan32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata clapeta , dupa care sa-i faci o adaptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O scanare ar oferi un indiciu, ceva, aşa este greu de spus ce are. Ar putea fi de vină şi senzorul temperatură lichid răcire.

Pentru poze poţi deschide un topic de prezentare pe aria Maşina mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la scanare mi a aparut ca da scanteie pe langa doua fise..ceva de genu, si am schimbat bobina dupa spusele mecanicului si imi face la fel..nu e nicio diferenta intre cele doua bobine !

 

o sa incerc astazi sa curat clapeta, poate o fi din cauza ei
urmatorul pas ar fi sonda lambda..este vba de cele doua dintre catalizator? daca da, care din ele ? 1 sau 2 ? 
multumesc

Modificat de bogdan32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are treabă sonda lambda cu pornirea.

  1. Când porneşte greu? La rece, la cald sau nu contează?
  2.  Fum scoate tot timpul mai mult sau doar la pornire (dacă a pornit greu este normal să scoată fum pentru că se acumulează combustibil în cilindri, ăsta ar fi un semn că scânteia este deficitară)
  3. Dă rateuri, la ralanti sau în mers? cum este sunetul motorului?

Răspunde la întrebările de mai sus ca să ne orientăm puţin. Într-o primă fază ar trebui să scoţi bujiile şi să le examinezi, eventual nişte poze puse aici. Aspectul lor poate să de un indiciu despre natura problemei. Dacă tot le scoţi, le cureţi (atenţie nu cu perie de sârmă de fier, trebuie perie de sârmă din alamă şi în nici un caz nu le arzi la aragaz) şi verifici scânteia:

  • pui fişele la bujii
  • le aşezi cumva să facă contact corpul lor cu motorul (nu pui mâna pe ele!)
  • scoţi releul de combustibil
  • pui pe cineva să dea la automat iar tu le urmăreşti (să fie umbră ca să poţi vedea mai bine)

Dacă bujiile şi fişele nu-ţi mai aduci aminte când le-ai schimbat, ar cam fi cazul să le schimbi, bujiile sunt consumabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are treabă sonda lambda cu pornirea.

  1. Când porneşte greu? La rece, la cald sau nu contează?
  2.  Fum scoate tot timpul mai mult sau doar la pornire (dacă a pornit greu este normal să scoată fum pentru că se acumulează combustibil în cilindri, ăsta ar fi un semn că scânteia este deficitară)
  3. Dă rateuri, la ralanti sau în mers? cum este sunetul motorului?

Răspunde la întrebările de mai sus ca să ne orientăm puţin. Într-o primă fază ar trebui să scoţi bujiile şi să le examinezi, eventual nişte poze puse aici. Aspectul lor poate să de un indiciu despre natura problemei. Dacă tot le scoţi, le cureţi (atenţie nu cu perie de sârmă de fier, trebuie perie de sârmă din alamă şi în nici un caz nu le arzi la aragaz) şi verifici scânteia:

  • pui fişele la bujii
  • le aşezi cumva să facă contact corpul lor cu motorul (nu pui mâna pe ele!)
  • scoţi releul de combustibil
  • pui pe cineva să dea la automat iar tu le urmăreşti (să fie umbră ca să poţi vedea mai bine)

Dacă bujiile şi fişele nu-ţi mai aduci aminte când le-ai schimbat, ar cam fi cazul să le schimbi, bujiile sunt consumabile.

 

 

 

1. mi-a pornit greu ieri dimineata cand am plecat la munca. cand am vrut sa plec inapoi acasa la fel mi-a facut.

2. am pornit-o, s-a turat singura pana la vreo 2300 apoi a murit singura. am pornit iar si i-am dat "pedala" si a scos fum incontinuu.

3. nu-mi da rateuri, problema mea este oscilatia turometrului. motorul merge bine..nu prea ma pricep.

oscilatia aia nu cred ca este de la bujii, multi mi au zis ca este de la clapeta de acceleratie, ca trebuie curatata. asa o fi ?

 

baiatul mi a zis ca a schimbat fisele ptr ca dadea in nas, mergea in 3.. bujiile n-au fost schimbate.

 

multumesc :)

Modificat de bogdan32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai două probleme: pornirea grea şi ralanti oscilant.

De partea de aprindere am pomenit pentru pornirea grea, este clar că nu are treabă cu oscilaţia ralanti-ului.

  • Pentru pornire dificilă în general cauzele sunt legate de alimentarea cu combustibil adică ce ţine de dozarea combustibilului şi momentul injecţiei (pompa combustibil, regulator presiune combustibil, senzori: senzori temperatură (lichid răcire şi aer, cel mai des face probleme cel de la lichidul de răcire), senzor presiune, senzor acceleraţie, senzor ax came sau arbore cotit, injectoare). Ca o particularitate când porneşte şi se opreşte în afară de cele subliniate mai sus mai poate fi de vină valva de la canistra de vapori
  • Pentru ralanti instabil sunt o parte din cauzele de mai sus plus corpul clapetă şi EGR dacă ai aşa ceva pt că nu ai scris în profil ce cod are motorul.

Oricum pentru o funcţionare corectă este clar că trebuie să ai corpul clapetă curat şi clapeta adaptată cum a spus colegul mai sus şi verifică toate furtunaşele care vin prin admisie şi corpul clapetă să nu ai vreo scăpare de vacuum.

În rest poţi avea o singură problemă (de exemplu numai senzorul de temperatură lichid răcire poate cauza ambele manifestări) sau un concurs de cauze.

 

LE

Apropos de senzorul de temperatură citeşte postul ăsta să vezi ce probleme a creat (chiar dacă nu este aceeaşi maşină funcţionarea este cam aceeaşi)

http://vwforum.ro/topic/47950-motor-azd-16-16v-functionare-probleme-specifice/?p=2427668

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. asa cum am zis, ieri am fost sa curat clapeta de acceleratie. am facut-o BEC. nu mai oscileaza turometrul mai deloc, fffffooooarrrte putin, dar este mult mai BINE ca inainte, dar dupa ce am terminat si a stat vreo 2 ore pe loc, cand am pornit-o nu vroia s-o ia..am insistat putin, banuiesc ca nu era"amorsata" ?

pare a fi ok momentan deci teoretic 2/1 rezolvat.

am citit postul de mai sus si problemele sunt aproape identice.

asta este senzorul ? se schimba usor ? http://www.mister-auto.ro/ro/senzor-temperatura-aer-admisie/volkswagen-polo-6n2-1-4-16v-75cp_v14064_g3939.html

 

multumesc.

Modificat de bogdan32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Polo 6N/6N2 - Probleme pornire la cald/rece

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!