Jump to content

Probleme pornire 1.6 tdi


rimniceanum
 Share

Postare recomandată

On 29.01.2021 at 13:32, haky a scris:

Salut dragii mei, pentru masina din semnatura,

 

vreau sa expun si eu problema mea, in speranta unui raspuns:

Pe 4 ianuarie vreau sa plec la job in prima zi de lucru a noului an. Pornesc masina, dau in spate, bag 1 si dupa 150-200 se opreste motorul.

Am incercat sa-l pornesc si  .... nimic. Simteam cum electromoturul merge, dar nu porneste.

Cum blocam drumul, ma ajuta cineva sa o mut intr-o parcare si am chemat un coleg sa ma duca la serviciu.

Cand a ajuns el, dupa 20 minute, am zis sa incerc iar si .... surpriza. A pornit, la inceput nu uniform, cum eram obisnuit, dar incet incet, motorul s-a reglat si mergea rotund.

Acum ... problema este ca dupa 2 saptamani am patit la fel. Era intr-o vineri seara si de data asta s-a oprit motorul dupa ce am parcat cu spatele. La inceput am crezut ca am luat eu prea repede piciorul de pe pe ambreiaj, dar nu .... motorul s-a oprit singur. De pornit nu a mai fost vorba.

Am vorbit cu mecanicul si urma sa o duc luni la el. Luni dimineata am incercat iar sa vad daca porneste (eram si curios) sau o duc tractata si a pornit la fel ca data trecuta.

Mecanicul mi-a zis, dupa ceva verificari a gasit ca injectorul 3 are valori foarte mari, chiar si dupa ce se incalzeste motorul si trebuie schimbat.

L-am schimbat de o saptamana si pare ca e Ok pana acum doar ca sesizez acum un zgomot mai puternic al motorului dimineata la pornire, chiar si un tremurat mai pronuntat pana se incalzeste si turatia nu mai scade asa repede la cea de relanti cum eram obisnuit.

In privinta asta acum sesizez chiar si o ciudatenie:

Cand motorul este cald si dau in marsarier scade turatia la cea de relanti, dupa care se tureaza singur si creste iar in jur de 1000.

Am mai observat: motorul pornit, cald, oprit la semafor. Turatia 1000, daca accelerez in gol turatia scade la 800 dupa care in cateva secunde se autotureaza si sta iar la 1000.

 

acum vreau sa va intreb:

- acel injector poate sa creeze problema deschisa in prima parte?

- ce se intampla acum cu turatia are legatura cu problema sau e vorba de altceva?

 

Multumesc mult si scuze pentru postarea lunga, dar nu am stiut cum sa deschriu mai clar problema.

Salut dragii mei, va rog sa ma ajutati ....

Dupa cele intamplate mai sus, vineri iar mi s-a oprit masina, la fel ca data trecuta.

Am dus-o la service si dupa un control mi s-a spus ca acum injectorul 2 are valori mari.

Ce sa fac, sa-l schimb si pe asta? Chiar asta o fi cauza?

Am inteles ca aceste injectoare sunt comandate electronic. Poate sa fie si o alta cauza?

Modificat de haky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic. Totul OK. Doar valori mari la rece si la cald pentru injector ..... ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am si eu o problema asemanatoare cu cele expuse (1.6 TDI CAYC)

Am schimbat de curand bateria (dupa ce o data am reusit sa o descarc complet lasand farurile aprinse si ceva zile mai tarziu nu a mai pornit), iar acum masina da ceva semne de pornire grea - cateodata (invarte de cateva ori bune pana porneste):

- marti pornire grea dupa ce am pus bateria cea noua apoi plimbat un pic cu masina si facut regenerare (s-a nimerit sa ii vina momentul), lasata masina la relanti fara alte probleme de pornire

- miercuri iarasi a pornit mai greu, plus ceva drumuri in care nu au mai fost probleme

- joi a pornit ok, nici o problema

- vineri (astazi) iarasi pornit greu

Masuratorile de la garantia bateriei facute miercuri tensiune alternator 14,3V, iar bateria a scos 13.1 V

Am scanat cu VCDS si nu am nici o problema legata de baterie sau ceva adiacent (am ceva legat de o usa din spate care mai ramane blocata inchisa sau deschisa).

Injectoarele sunt +/- 0.5 (2 cu 2)

 

Sunt alte lucruri pe care as mai putea sa le verific? Am fost la un service si singura idee a fost ca e posibil sa fie de la injectoare si ca ar trebui date jos si verificate.

 

Mentionez ca nu am avut nici o alta problema de pornire inainte de cele intamplate 😕 

 

Multumesc,

Cristi.

Modificat de xtcr1st1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.01.2021 at 13:53, flavius1611 a scris:

revin si eu cu info dupa cateva zile de la update.

la mine porneste perfect acum,nu s a mai intamplat sa porneasca greu indiferent de distanta parcursa cu motorul rece.

tremuratul la ralanti inca nu a disparut la mine in totalitate,dar s-a ameliorat,si dispare mai repede ca inainte,adicapana sa imi ajunga apa la 50 de grade.

eu zic ca a meritat investitia de 300 de lei.

sa vedem cum se v-a comporta pe viitor.

Salut,

 

Ai mai avut probleme cu pornirea dupa update si pana acum? A mea face figuri undeva in intervalul 10-20 de grade. Poate sa imi porneasca dimineata la sfert si apoi dupa 6 7 ore sa invarta secunde bune pana sa porneasca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@flavius1611 sa înțeleg ca vanzarea este rezolvarea tuturor problemelor?😄

Nu am schimbat cele 2 injectoare asa cum mi-am propus deoarece am tot auzit ca acest cod de motor este mai "sensibil"si ca nici stage 1 nu este recomandat. Toată lumea își da cu părerea si nimeni nu știe sigur de la ce poate fi. Sunt depășit de problemă 🙆‍♂️

 Cred ca te voi urma 😞

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nynysincer am fost multumit de ea,a facut asa de cand am cumparat o. era de 2 ani la mine de obicei asa le tin intre 2 si 3 ani,nu mai mult.

nu asta a fost motivul vanzarii,dar in alta ordine de idei nu i da nimeni de cap,sincer iti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei2491 Trebuie sa astept intervalul de temperatura 10-18 ca sa iti zic, dar in putinele zile de 10+ nu mi-a facut. 

 

@Nyny Normal ca nimeni nu stie pentru ca noi aveti mecanici de tester sau de inlocuit la ghici, nu avem ca nebunul ala de pe youtube care a pus osciloscopul pe masina sa observe ca se infunda vvt-ul si o ia razna timingul. Motoare sensibile, asa face toate, ie boala lor.

 

@xtcr1st1 I-ai "zis" masinii ca ai schimbat bateria? (vcds)

 

Eu nu-mi fac griji de nimic ce nu arunca cod de eroare, ce am mai scris pe aici sunt asa de hobby. Eu sunt multumit de masina.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GeorgeDa I-am zis masinii ca am schimbat bateria.

Am schimbat tipul bateriei din AGM(fosta) in EFB(actuala) si am pus un nou cod (cum nu are BEM am generat eu ceva) iar capacitatea este aceeasi ca pe cea veche. O chestia ciudata am observat-o: masina inca nu recunoaste bateria la capacitatea ei (70Ah) - drept urmare a mai variat procentul si nivelul de incarcare. Pe un alt topic ziceau oamenii ca se "regleaza" dupa ceva timp.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Considerand ca cealalta baterie a tinut cam 3 ani si jumatate (Banner Running Bull AGM 70 Ah 720A), am zis sa incerc si altceva - EXIDE EL700 ECM 12V 70AH 720A.

Momentan nu am mai avut probleme cu pornirea, dar este drept ca s-a si incalzit.

O sa mai incerc sa monitorizez injectoarele si presiunea in rampa la porniri.

Mersi

Modificat de xtcr1st1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,dețin un golf 6 1.6 tdi 2010 am o problemă dacă mă poate ajuta cineva,pornesc dimineața mașina tot ok,opresc motorul pentru două minute și se incepe problemă nu vrea să pornească trebuie sai dau vo trei chei după ce se incarzeste aproximativ 30/40° nu am probleme va rog cine cunoaște la diagnostica nu îmi arată nici o eroare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Vasilet22

Am mutat postarea în acest topic pentru că acoperă o plajă mai largă de discuţii. Te rog să fii mai atent la exprimare pentru a fi mai uşor de înţeles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

salut, incerc sa ajut pe cineva....nu i mai porneste masina dupa ce a aparut spirala in bord, motor 1.6 tdi cayb

nu sunt erori pe vcds....desi am scos pe rand mufele la injectoare, nu ramane eroare

pompa din rezervor merge, i am dat test din vcds

masina porneste dar cu start pilot

bateria are 12v....invarte dar nu porneste

presiune in rampa cand dau la automat...in jur la 29000 kpa...sper sa nu gresesc

ce as mai putea verifica? multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a aparut spirala in bord ar trebui sa aibe erori stocate pe 01engine, ar trebui verificata siguranta de alimentare la ecu. Presiunea in rampa este mica, ar trebui sa fie in jur de 290000-300000 kpa, aici verifica regulatorul de presiune.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a aparut erori...decat cand am scos mufele la senzorii din rampa

sigurantele sunt ok...mai trz ne apucam iar de ea, incerc cu alt regulator de presiune

masina are doar 110kkm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, xmisterx said:

trebui sa fie in jur de 290000-300000

daca convertim in bari ar iesi vreo 3000...cred ca e cam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 23.02.2021 at 16:13, GeorgeDa a scris:

@Andrei2491 Trebuie sa astept intervalul de temperatura 10-18 ca sa iti zic, dar in putinele zile de 10+ nu mi-a facut. 

 

Salut, ai mai avut probleme cu pornirea dupa update?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

1.6TDI CAYC porneste lung doar la prima cheie a zilei. Stie cineva ce as putea verifica? In rest nu are probleme, porneste sfert. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea ar trebui pusa altfel, are cineva vreun exemplar de motor CAYx care porneste sfert la prima cheie cand temperatura ambientala este de aprox 15 - 20 C? Si a mea face la fel si e plin internetul de oameni care reclama acelasi comportameant, culmea chair si la generatia urmatoarea de motoare 1.6 EA288 fara VVT. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, CAYC porneste foarte rapid indiferent de temperatura.

 

In ultimul an am schimbat injectoarele, toate 4 si rampa de retur.

Trebuie sa precizez ca pornea foarte bine si inainte, injectoarele le-am schimbat pentru corectiile mari la rece si pentru ca faceau zgomot-ul clasic.

Rampa de retur, pentru ca exista schimbare de cod si banuiam ca limiteaza puterea motorului in conditii de condus activ si in forta in temp ambientala de peste (41-45gr.C).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la tine porneste la fel si la rece si la cald, in special la temp mentionate mai sus. Trebuie precizat ca diferenta nu e mare intre pornirea intarziata si cea normala, dar e clar sesizabila. In cazul meu e diferenta de aprox. 1, maxim 2 secunde. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste la fel si la rece si la cald si dupa stationare lunga (zile).

Bateria are 1 an vechime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!