Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Nu s-a schimbat limba... Nu mai e la moda sa fii destept, e la moda sa fii analfabet romglez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

     Cu parere de rau desi informatiile sunt gratis inca observ analfabetism tehnic nu doar pe grupurile de profil dar si in service-urile patriei in special la "pompagii" cu 4 clase care inca nu stiu ca solenoid in dex este:Bobină cilindrică cu spirele în formă de cercuri perpendiculare față de axa de simetrie a bobinei și străbătute de un curent electric pentru a crea în jurul lor un cîmp magnetic. [Pron. -no-id. / < fr. solénoïde, cf. gr. solen – tub, eidos – formă]. adica o armatura,un bobinaj care este actionat de un camp electromagnetic deci bobina nu este egal cu cristalul  de quartz!    (nici macar nu seamana)😅

 

 

       Injectorul piezo electric este compus din element/modul de actionare piezo electric,cuplaj hidraulic supapa de control si acul injectorului!Modulul de actionare  este compus din cateva sute de  straturi de cristale piezoceramice conectate in serie(NICI URMA DE BOBINA),cristalele astea se contracta daca aplicam o tensiune de aprox 120-200v si realizeaza o contractare(deplasare) de 0.065mm.

        Cuplajul hidraulic extinde deplasarea modulului de cristale plus ca are rol de compensare a dilatarii termice!

supapa de control este inchisa cand modulul nu este comandat.

         Modulul de cristale piezo este actionat de ECU printr un condensator cu o tensiune de 110v si 200v si aprox 13A cristalele de quartz se extind iar condensatorul de 4microfarazi se incarca,condensatorul e un buffer,la intreruperea tensiunii ecu descarca  si schimba polaritatea pentru a nu lasa expandat modulul de cristale!

         De asta e interzis  sa scoti conectorul injectorului piezo in timpul functionarii motorului,ramane injectorul actionat...si urmeaza restul

 

          Principiul de functionare a cristalelor se vede in imaginea cu cicuitul electronilor in elementele de quartz!Am pus si comanda vazuta pe osciloscop a unui injector piezo sa vedeti diferenta de comanda si cum alterneaza comanda cu plus si minus dar si cat consuma un injector !

           Particularitatea unui injector piezo este ca trebuie  depozitat intotdeauna dupa demontare in pozitie verticala fiindca camera hidraulica se goleste de combustibil si nu poate fi aerisit prin mijloace obsinuite de atelier/service,este inutilizabil!

 

            Refuzati sa va dati injectoarele sau masinile pe mana unora care nu cunosc minim elementele de baza tehnice...care confunda bobina(solenoidul) cu cristale piezo!

Internal-components-of-a-piezoelectric-injector.png

Piezoelectric-valve.png

shutterstock_236457343.jpg

inj piezo consum amperi.png

Piezo_Voltage.png

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/5/2024 at 12:29 PM, Ambrus Bela said:

Salutare , detin un Golf 6 1.6 tdi 105 cai cod motor cayc  , am avut probleme cu injectorul nr 1   am dus la service scoase toate 4 nr 1 reparat adica schimbat interiorul cu unul din dezmembrari + calibrate celelalte 3  calibrate  cost total testate calibrate + piesa 800 ron  ,  remontate  pe masina schimbate toate o ring uri saibe foc simeringuri , ulei toate filtrele schimbate  + schimbat egr + galerie admisie  si momentan masina merge bine trage nu oscileaza la relanti doar scoate fum la accelerare cate un puf ( fum negru ) si dupa un timp se aprinde spirala cu  codul de eroare p0101  debitmetrul – semnal neplausibil  ( debitmetrul este ok a fost verificat si in service si la reprezentanta skoda ) a mai patit cineva asa ceva cu golful ? Mentionez ca inainte masina nu scotea fum  nu era negru treava de esapament .

IMG-20240522-WA0004.jpg

IMG-20240522-WA0007.jpg

IMG-20240522-WA0008.jpg

IMG-20240522-WA0003.jpg

Salut Ambrus Bela,

Si eu am avut acum o luna si ceva , exact problema pe care ai descris-o cu fum negru, la mine se auzea si un tacanit la 2000 ture mai ales cand plecam dupa loc si facea regenerari multiple.

Dupa multe investigatii am decis sa imi reconditionez injectoarele. Am sunat la cei de la Maracineni, Buzau, am facut o programare, mi-au demontat injectoarele, le-au pus banc si dupa testarea lor au constatat ca cantitatea injectata este mare si din acest motiv, masina scotea fum si regenera des. Precizez ca imi oscila in ralanti si se misca acul de la turometru. Un injector nou costa undeva la 2500 Lei.

Costul de reparatie la mine a fost 650 Lei / buc. reconditionare completa cu fisa de calibrare electronica. Nu mi-am permis sa imi cumpar noi , eu zic sa mergeti cu incredere daca aveti probleme cu injectoare 1.6 TDI CAYC, oamenii sunt profesionisti si nu te lasa sa pleci cu masina nerezolvata. AM vazut in ziua in care am fost clienti din toata tara la ei. De cand am reparat injectoarele nu mai am probleme cu fumul negru, regenerari sau tacanit la plecarea de pe loc.

Am rezolvat problema cu 2600 lei (4 bucati) reconditionate si montate pe masina in aceeasi zi. O sa atasez aici rapoartele de verificare la cele 4 injectoare.

WhatsApp Image 2024-07-19 at 09.53.30 (1).jpeg

WhatsApp Image 2024-07-19 at 09.53.30 (2).jpeg

WhatsApp Image 2024-07-19 at 09.53.30.jpeg

WhatsApp Image 2024-07-19 at 09.53.31.jpeg

Modificat de BogdanEnache
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/28/2024 at 5:01 PM, UNHleaSHD said:

si cost?

Pret final 2600 Lei. Pretul unui injector Reconditionat 650 Lei , codare electronica, garantie si montaj inclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun pretul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 4/19/2021 at 10:51 PM, adrian001 said:

Ma bucur pentru tine, acum sa vedem si cat va tine. Toti vrem soutii din astea minune, dar din pacate istoria ne invata ca o problema hardware nu prea o poti drege din software.

UPDATE dupa 3 ani si jumatate......."coafura rezista" si iaca se mai poate si cu softul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut la doua motoare cayc adaptare cantitate minima injectata la setări de baza ultima linie.

Motorul a mers mult mai bine după operațiune, și corecțiile au mai scăzut.

In fine, acum la alt motor nu pornește operațiunea, deși zice running pe vcds și motorul doar creste puțin turatia la 900, când trebuia sa urce la 3000 și sa scadă și tot asa vreo 10-15minute.

Oare de ce? Am pus un injector sh fără cod, doua verificate și generat cod nou, și motorul nu mergea strălucit. Injectorul sh la rece a urcat la 2.5, la cald 1-1,5. Din acest motiv era foarte bine daca reuseam cu adaptarea sa știu dacă e sau nu problema de injector sau se adaptează.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Versiune de soft e mai mare de 9970?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/11/2024 at 4:25 PM, dnysterian said:

UPDATE dupa 3 ani si jumatate......."coafura rezista" si iaca se mai poate si cu softul 

 

Unii "are" noroc in viata. Asta nu inseamna ca nu exista probleme cu injectoarele la tipul asta de motor, chiar topicul asta e marturia perfecta. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o "mica" problema dupa reconditionarea injectoarelor (la un golf 6 .16 tdi CAYC), a inceput sa imi innegreasca esapamentul, iar la drum intins uneori (probabil la regenerari) scoate fum vizibil (am fost atentionat de masina din spate un amic).

Am fost cu ea la centrul unde am reconditionat injectoarele si mi-au recomandat o "adaptare a cantitatii minime injectate" (injectoarele au fost montate in alt service doar cu codarea aferenta a noului cod).

Credeti ca rezolv ceva sau problema ramane ... am inteles ca doar cu injectoare noi as putea scapa de fum (reconditionarea nu prea face mari minuni).

In rest masina merge bine zic eu, fara rontaieli sau zgomote ciudate, regenerari la 210 km vara /150 km iarna, circulat doar prin oras.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Bună  ziua  ...o  rugăminte ptr  cn ma poate ajuta in leg.cu vw .jetta 2011  1.6.tdi cayc.am  fost  ieri  la  maracineni 104 .. ptr  verificarea si  reconditionarea si rescrierea inj.siemens 03L...rezistenta valori la masurare.

199 kohmi 7

176kohmi 8

174kohmi 6

200kohmi10

Simptome tremurat la relanti dimineata la rece..parcă si o ronțăială si  fum alb sau abur  nu.mi dadeam seama  sincer  ce e plus parca isi facea  regenerare  des  adik statea mai tot timpul la 1000 de ture.. si .mi.a fost teamă  sa nu dau in altele gen sa  infund filtrul de particule...

Domnul de acolo  nu mi.a  mai  garantat cele doua inj de 176/174 adik mia mai dat  juma de an  la ele si a zis sa le schimb ... Nu  mai  zic cat ma costat .. adevarul este dim mam  dus cu consum de 5.7 iar la  intoarcere  de 4.2.... ce parere aveti  mai  mergeau  cele de 174..6 ??? Si  a doua intrebare  de ce  s.a  dus  piezo din partea electronica ... Sa fie din cauza bateriei eu având o varta12v 70ah A760 AGM..de 5 ani ... Domnul de acolo  a zis ca  sau ars  di cauza asta  si  ca tre  so schimb cat mai  repede cu baterie originala12v 68A 380 din 680..ce parere aveti,trebuie sa  schimb si bateria ?  Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, Myr09 said:

Domnul de acolo  a zis ca  sau ars  di cauza asta

:banghead:
Injectoarele aste se “repara” doar prin inlocuire cu unele noi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu respect pentru EEXCALADE, situatia la CAYC este urmatoarea:
03L130277B nu merita sa fie reparate, se schimba obligatoriu cu 03L130277S sau A2C9626040080 (diferenta o face calitatea modulului piezo, mecanic sunt la fel).
03L130277S sau A2C9626040080 se repara fara probleme, dar, ca masina sa functioneze bine, conditia importanta este ca valorile LL (idlling) si VE (preinjection) pentru cele 4 injectoare sa fie foarte apropiate, nu doar in domeniu (important si cand se amesteca injectoare vechi cu noi).
Pentru VL (full load) si EM (half load) valorile trebuie sa fie doar in intervalul acceptat de producator.
DIn cauza filtrajului mai slab din calculatorul Continental (fata de Bosch) este foarte important ca legaturile electrice intre baterie si caroserie, baterie si bara de plus, ECU la masa si la plus sa fie perfecte (deoarece, la Continental, bateria are si rol important de filtraj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un piezo de sute de kOhmi sa dai vina pe baterie sau pe vreun spike tranzitoriu in circuitul electric ca motiv pentru defectarea acestuia este cam prea mult.

Daca vorbeam de elemente mai sensibile, cu totul de acord. 

 

In rest, @Myr09, citeste topicul si o sa intelegi tot despre aceste injectoare.

Trebuie sa cumperi altele noi AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria slaba nu are absolut nici un rol in defectarea injectoarelor, daca legaturile electrice sunt in regula.

Contactele electrice imperfecte pot influenta regimul de functionare al injectoarelor (foarte mici variatii care se pot suprapune peste comanda injectoarelor, din cauza filtrajului mai slab al ECU Continental, fara sprijinul filtrajului bateriei). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ce-ai vrut sa spui, ca niste injectoare aflate la limita tehnica de functionare corecta pot sa iasa din aceasta limita doar din cauza calitatii circuitului electric al masinii. Nu pot sa te contrazic tehnic.

 

Oricum trebuie schimbate, bateria sau conexiunile la masa si plus sunt doar panaceu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sutele alea de kiloohmi pe care le masori cu un simplu ohmmetru sunt de la un rezistor care se afla in paralel cu elementul piezo, am mai discutat pe aici in trecut. Elementul piezo in sine poate fi modelat ca un condensator si banuiesc ca are un ESR destul de scazut. Am auzit si eu explicatia cu faptul ca injectoarele se strica din cauza bateriei slabe chiar de la cei care mi-au reconditionat injectoarele, dar evident ca am trecut direct la gunoi aceasta ipoteza. Dar ce zice @florilar1 are sens, in ideea de varfuri de tensiune care pot aparea la comuntarea injectoarelor. 

 

Teoria ca teoria, dar la mine au trecut aproape 4 ani de cand le-am reconditionat (cele cu B in coada) si inca merg fara probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ești singurul. Am o cunoștință care a recondiționat un injector din prima serie acum 3 ani și merge perfect mașina. Este doar noroc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut multe “reconditionate” ,dar niciunele sa mearga ca cele noi .

Multi vor doar sa mearga ,unii vor sa mearga bine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna ca nu merg ca cele noi ? Ce nu fac mai exact ? Eu nu am observat nici o problema, mers round,  dinamica buna, timp 0 - 100 km/h putin sub cel specificat in carte, regenerari normale si consum bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot pronuntat la rece si turatii mici ,compensatii mari ….

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 28.01.2025 at 15:28, Myr09 a scris:

Bună  ziua  ...o  rugăminte ptr  cn ma poate ajuta in leg.cu vw .jetta 2011  1.6.tdi cayc.am  fost  ieri  la  maracineni 104 .. ptr  verificarea si  reconditionarea si rescrierea inj.siemens 03L...rezistenta valori la masurare.

199 kohmi 7

176kohmi 8

174kohmi 6

200kohmi10

Simptome tremurat la relanti dimineata la rece..parcă si o ronțăială si  fum alb sau abur  nu.mi dadeam seama  sincer  ce e plus parca isi facea  regenerare  des  adik statea mai tot timpul la 1000 de ture.. si .mi.a fost teamă  sa nu dau in altele gen sa  infund filtrul de particule...

Domnul de acolo  nu mi.a  mai  garantat cele doua inj de 176/174 adik mia mai dat  juma de an  la ele si a zis sa le schimb ... Nu  mai  zic cat ma costat .. adevarul este dim mam  dus cu consum de 5.7 iar la  intoarcere  de 4.2.... ce parere aveti  mai  mergeau  cele de 174..6 ??? Si  a doua intrebare  de ce  s.a  dus  piezo din partea electronica ... Sa fie din cauza bateriei eu având o varta12v 70ah A760 AGM..de 5 ani ... Domnul de acolo  a zis ca  sau ars  di cauza asta  si  ca tre  so schimb cat mai  repede cu baterie originala12v 68A 380 din 680..ce parere aveti,trebuie sa  schimb si bateria ?  Multumesc 

In primul rind trebuie stabilit daca masurarea rezistentei injectorului sa facut cu un aparat de masura corespunzator,adica unul care in timp ce masoara,sa administreze si impulsuri de 130v injectorului,altfel nu putem sti daca intradevar injectorul avea 170k sau 50k,ori daca injectorul avea capacitatea corespunzatoare,adica intre 2,5 si 6 microfarazi.

In alta ordine de idei,bateria masinii nu are nicio legatura cu defectarea injectoarelor ,cel putin nu directa,impulsurile primite de injectoare vin de la ECU si sint de 80v...130v si 5...20A.

Injectoarele piezoelectrice Siemens-Continental 03L130277B montate pe motoarele 1,6 TDI din grupul VAG ca de altfel TOATE INJECTOARELE existente in comert,de acelasi tip,dar referinte diferite,sint reparabile 100%

Elementele piezoelectrice nu se pot repara,ma refer la ,,bobine" ci se inlocuiesc cu altele de acelasi tip,SH pentru ca nu se fabrica noi.

Un injector de acest tip care are rezistenta de 170k poate functiona corect,deasemnea chiar si cu rezistenta mai mica,eu personal am vazut functionind corect injectoare cu rezistenta de 140k DAR....tinind cont de faptul ca rezistenta normala este de aprox 200k,se recomanda schimbare acestuia deoarece se presupune ca ceva se intimpla cu el,din moment ce nu mai are valorile cu care a iesit din fabrica.

Am vazut destul de des comentarii pe marginea acestor injectoare,si stiu ca prezinta un interes deosebit datorita pretului foarte mare,aici la mine unul nou,costa 340 eur plus 21% impozite,iar cele cu litera S 520 eur cu 21% .Repararea acestui injector,depinde de zona,si pompangiu bineinteles,si oscileza intre 180 eur si 250 eur.

Cum stiu ca faptele bune,nu ramin niciodata nepedepsite......in realitate,o duza noua costa 30 eur ...40eur iar ,,bobina" in functie de cum se descurca fiecare.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, EEXCALADE a scris:

Am vazut multe “reconditionate” ,dar niciunele sa mearga ca cele noi .

Multi vor doar sa mearga ,unii vor sa mearga bine .

Te citez doar ca sa fac un comentariu alaturi de afirmatia ta,nu este o critica.

Majoritatea pompangiilor,schimba ,,bobina" dar nu si duza,iar rezultatul este cel care spui tu,merg,dar nu prea bine.Pe de alta parte,termenul de ,reconditionat" implica anumite detalii.Exista injectoare reconditionate in care se schimba duza si bobina,sau duza,bobina si orice alt component,daca este necesar,si exista injectoare in care se schimba strict doar bobina.

In toate cazurile,se presupune ca injectorul va functiona conform parametrilor stabiliti de fabricant,numai ca exista si un parametru pe care pompangii datorita preturilor,sau datorita avaritiei,nu schimba duza,elementul cel mai important al injectorului,si cu toate ca injectorul va scoate cantitatile recomendate in protocolul bancului de probe,forma conului rezultat la iesirea din duza,si a modului de pulverizare-atomizare,nu este cea corecta.

Un injector care in loc de combustibil in forma gazoasa scoate combustibil in forma lichida,cel putin partial,nu va da randamentul necesar unei bune functionari.

Revenind la pompangii.....ca sa nu ma certe prea tare,mai ales ca stiu ca activeaza pe acest forum citiva,de fapt doar isi fac publicitate....au si ei dreptate,cind unii isi cumparau case,masini,sau mergeau in vacante,ei cheltuiau zeci de mii de euro ca sa isi cumpare bancuri de probe,si sculele necesare pentru asi putea practica meseria.

Partea in care nu le dau dreptate este acolo unde renunta la calitate si in felul asta isi atrag astfel de comentarii mai putin pozitive.Poate cu timpul vor intelege ca trebuie sa lucreze mai mult pentru cei care isi doresc calitate,pe preturi corespunzatoare acesteia,si mai putin ca sa multumeasca clientul mai putin educat in ale mecanicii.

Si la mine vin destui romani sa le repar injectoare,si mereu cu vesnica milogeala, ,,hai mosule,fa si mie ceva mai ieftin ca dau si eu o bere"...dar prefer sa-l trimit la cimitirul de masini sa isi cumpere decit sa-i dau o solutie pe bani putini,pentru ca la final te critica pe la colturi de strada zicind ca esti un cirpaci,si in felul asta pierd potentiali clienti care isi doresc rezultate foarte bune fara sa comenteze asupra preturilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!