Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Atita timp cit va imaginati ca acea corectie reprezinta o valoare reala,corecta,sau demna de luat in seama,mereu veti termina fara o solutie finala.

Am mai comentat pe undeva,acea corectie este ca si masuratoarea returului cu eprubetele,adica la fel de buna,sau de rea,dupa cum vrea sa creada fiecare,sau bineinteles dupa cunostintele fiecaruia,atit teoretice cit si practice.

Mai am o alta opinie asupra acelor rezultate prezentate de bancul de probe,in viata reala,bobina de 200k cred ca am vazut decit o singura data,si vorbim despre masurarea a citorva sute de astfel de injectoare.

In general, o astfel de bobina arata pe instrumente 195k...197k atit sub tensiune cit si la rece.

Bancul de probe face masuratoare o singura data,inaintea inceperii testelor propriuzise,numai ca,dupa ce incep probele,valoarea bobinei poate suferi schimbari,atit in rezistenta cit si in capacitate,inclusiv poate intra in scurt circuit si simulatorul nu va simti acest lucru.

Pe de alta parte,chiar conectorul electric de pe masina,unul din cele 4 ale injectoarelor,poate fi slab,si poate face ca injectorul sa functioneze aiurea.

In ce priveste comentariul despre functionarea foarte fina,cind toarce ca o pisicuta....asta se poate face doar daca pompangiul are masina la dispozitie,cel putin odata,ca sa analizeze cu osciloscopul sau auditiv sunetul produs de fiecare injector,apoi vazind ce cantitati injecteaza fiecare,si coroborind cu sunetul...sa regleze fiecare injector,in bancul de probe,dupa cerinte.

Uneori un astfel de reglaj nu dureaza prea mult,depinde de temperatura de lucru,de calitatea combustibilului,si de uzura interioara a fiecarui injector,ca sa nu mai vorbim ca aceste motoare inca din fabrica sint zgomotoase mai mult decit ale altor masini diesel.

Daca piesele interioare ale injectorului sint toate noi,ceea ce nu cred ca este posibil la ce pret ziceti ca sa efectuat reparatia,se poate ajunge la un motor putin galagios pentru o perioada satisfacatoare,1 an,sau chiar mai mult.

In concluzie,lucrind cu datele oferite de bancul de probe,eu as ruga pompangiul sa coboare cantitatea la IDLE a injectorului 1,de la 6,1ml la 4,5...4,7ml si preinjectia de la 1,52ml la 0,5ml-

Alta metoda,as asculta fiecare injector la ralentin,cu ajutorul unei surulbenite mai lungi,sau ce va trece prin minte,un capat lipit de corpul injectorului,iar la celalalt capat puneti urechea si ascultati,atentie ce ustensila folositi sa nu va raniti.Injectorul care suna mai puternic,mai metalic,trebuie calibrat.

Mai exista si codificarea ,,mincinoasa"pentru injectorul mai zgomotos,copiati codurile altor injectoare de aceeasi referinta,si incercati unul cite unul codificind injectorul care face zgomotul cel mai puternic.

Uneori merge din prima,alteori este nevoie si sa iesiti cu masina la drum ca sa ,,invete" ECU cum trebuie sa faca corectia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompagiul a zis ca a vazut cum face motorul, a zis ca injectoarele nu erau scrise si ca dupa ce le-a scris merge bine. Eu stiu sigur ca pe cel nou l-am scris, si pe celelalte nu le-am verificat, le-am numerotat si pus la loc de unde le-am scos. Am dat si refresh la toate codurile insa fara sa verific pe injectoare ce scrie.
Eu sunt sceptic si nu cred ca s-a rezolvat ceva, oricum cele 3 au fost pe masina ani de zile, deci ma gandesc ca codul ala nu mai conteaza ca deja ecu le-a "invatat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune motorina buna,amesteca ulei 2T in rezervor,ia masina la drum,si fa un drum spre Turnu,dupa ce treci de Izvorul Rece,de dealurile alea,bagi in 1 viteza,si mergi asa vreo 200m...300m,apoi a 2-a si la fel citeva sute de metri,si continui in fiecare treapta de viteza,in acelasi mod,iar cind ajungi in ultima treapta de viteza,incepi sa cobori din viteza in viteza,pina la 1-a.Repeti de 2...3 ori chestia asta.

Ideia este sa mentii masina in aceeasi treapta de viteza cit mai mult timp,fara sa exagerezi bineinteles,ca sa-i dai timp ECU sa invete fiecare injector.Apoi foloseste masina in mod normal.

A doua zi,daca ai posibilitatea,verifica cu masina de diagnoza,ce corectii ai,si noteaza rezultatele.Iesi iar la drum,mai fa inca odata aceeasi manevra cu invatatul ECU.Repeta doua sau trei zile toata istoria.

Daca nu vezi imbunatatiri in corectiile ECU,scoate injectoarele,si schimba-le locul in motor,NU codifica nimic.Schimba prima data sa zicem inj 1 cu inj 2 si urmeaza procedeul cu invatatul.

Toata tarasenia,poate dura citeva zile,nu te grabi,nu mereu se observa imbunatatiri din prima zi.

Daca nici asa nu vrea,ori cumperi injector nou,ori te duci la pompangiu si il rogi sa iti recalibreze injectorul care bate mai tare.Daca nu sau pus duze noi la injectoare,este posibil sa nu iti reuseasca nimic.

Vad ca pompangiul tau are un banc de probe destul de apreciat,dar daca nu stie sa il foloseasca,nu prea ai ce sa faci.Alta varianta nu ai,sau poate sa duci masina pe Podul Nou si sa o ineci in Vedea cind pun aia barajul.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!