Jump to content

Alegere anvelope de vara 2015


The_Ego
 Share

Modelul anvelopei alese și motivul principal  

186 voturi

  1. 1. Ce marca È?i model ati ales sau veti alege?

    • Michelin Pilot Sport 3
    • Goodyear Asymmetric 2
    • Dunlop Sport Maxx RT
    • Continental Sport Contact 5
    • Nokian zLine
    • Pirelli P Zero
    • Pirelli Cinturato P7
    • Michelin Energy Saver
    • Continental Premium Contact
    • Goodyear Efficient Grip Performance
  2. 2. Care a fost cel mai important criteriu in alegerea facuta?

    • Pret
    • Performanta
    • Clasa de eficienta a consumului de combustibil
    • Raportul cel mai bun intre cele de mai sus
    • Longevitate


Postare recomandată

pai dunlopurile aveau indici mai buni decat michelin. de ce le-ai ales? pretul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu,le-am ales pentru comfort si longevitate. adica comfortabile cred ca sunt ambele fiind anvelope de top dar la uzura am inteles ca dunlop sta mai prost.

dunlop erau 309 astea au fost 331,deci pretul nu a fost un criteriu cand le-am ales. 

 

LE sa nu se inteleaga ca nu m-am interesat de franare pe ud,uscat si toate cele, dar cele doua  fiind pe primele locuri pentru dimensiunea mea am ales dupa alte criterii

Modificat de manu01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat si eu saptamana trecuta un set de Michelin Primacy 3 225/45/17 91Y cu dot 1015 la 508 ron/bucata. Pentru ce folosesc eu masina, e fix ce imi trebuie. Fostele, ce le'am avut pe masina Michelin Primacy HP au venit din dotarea de fabrica si au tinut aprox 60-70000 de km ( nu pot sa imi dau seama exact pentru ca nu am masurat cat am mers cu cele de iarna) si 5 sezoane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am schimbat Dunlop sport maxx cu asymmetric 2, sper să mă țină mai mult de doi ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu păreri: le-am scos la plimbare cam 1500 km, și sunt mai silențioase sport maxx decât asymmetric 2, frânează mai bine, și, am făcut și pană.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista gy assym XL. Eu asa am luat si scrie pe ele clar extra load. Atat de 17, cat si de 18.

Ca ele au talonul ceva mai moale e alta discutie, dar sunt xl.

 

Am observat ca multi producatori merg pe solutia talonului moale.

Desi cauciucurile ies bine sau foarte bine la specificatii (clasele A/B/C si zgomot relativ mic) si confort, in viata reala uzura este mai pronuntata si stabilitatea in curbe lasa de dorit.

Cum ti s-au parut GY Assymetric pe viraje, comparativ cu alte cauciucuri?

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut  225/45 R17 xl s-au comportat foarte bine in conditiile in care le-am impins pe viraje pe la poiana brasov, rasnov, transfagarasan, paltinis. Eu atunci veneam dupa 2 ani de 225/40 R18 Michelin PS3 si n-am simtit un compromis in privinta stabilitatii. Totusi talon mai moale nu mai ofera acelasi feedback la limita. N-am reusit sa le fac sa scartaie ori sa simt vreun moment de nesiguranta.

Daca e sa le compar cu anvelopele de fabrica, 225/45 R17 Bridgestone Potenza RE050 as spune ca GY este un cauciuc mai bun, urban si extraurban.

 

Fac multi km in oras, iar in opinia mea diferenta intre Michelin PS3 xl si Asymm 2 xl este semnificativa dpdv al confortului. Nu ma refer doar 18 vs 17, dar si 18 vs 18. PS3-ul dadea socurile mai departe si au avut de suferit jantele si flansele, iar anvelopele erau impecabile. Nici cu asymm nu am facut vreo galma si am rulat in aceleasi conditii.

Anul acesta nu pot face comparatie 225/40 R18 asymm2 pt ca am pus si o suspensia mai dura care schimba dinamica si stabilitatea in viraje.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine cred ca talonul mai mic (eu folosesc roti R16) a compensat oarecum pentru peretele moale al cauciucului.

Ai spus ca nu mai ai feedback la limita, banuiesc ca in sensul in care iti transmit ca pierd aderenta. Insa pana la limita, ti s-au parut, ca ruliu, la fel de ex. fata de Bridgestone?

 

Am trecut recent la GY EfficientGrip Performance, care la specificatii stau excelent si in teste sunt in top, insa comparativ cu Bridgestone Potenza RE050, runflat, pe aceeasi dimensiune, sunt o complet alta poveste.

Bridgestone, destul de slabute ca aderenta si cu o rigiditate mai mare, ofereau mult mai mult feedback si un raspuns aproape imediat la schimbarile de directie.

Masina se simtea ca e dintr-o bucata si in acelasi timp foarte controlabila in curbe.

In timp ce GY EfficientGrip Performance sunt ca un balon de aer, care transmite cu intarziere comanda si amplifica ruliul la miscari bruste ale directiei. De feedback nu vorbesc, sunt complet detasate.

Insa sunt cele mai confortabile si silentioase cauciucuri cu care am mers, si au succes rasunator in teste si reviewuri online.

 

Strict dpdv al sofatului, anuleaza orice caracter sportiv al masinii, si din pacate vad ca asta e directia generala.

Probabil trebuie trecut la dimensiuni mai mari ale jantei pt a miscora talonul, pt cei interesati de sportivitate.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@themusso: Cine franeaza mai bine ca nu se intelege? Am inteles ca Dunlop-urile sunt mai silentioase.

In RO nu se gasesc asymm 2 pe dimensiunea 225/45 R18. Trebuie sa ma reorientez. :(

Ori le caut pe afara. Intre timp am pus pe masina Dunlop-urile vechi.

Modificat de madhorsefuzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Paul: Ruliul nu era/este mai pronuntat. Pentru 2 luni anul trecut am mers cu 225/40 Bridgestone Potenza RE050 care aveau un perete destul de tare. Desi mai aveau 6mm, erau vechi (DOT2109) asa ca n-am stat sa le imping prea mult pe curbe.

 

La 205/55 R16 mai mult se gasesc anvelope pentru touring. Adica confort, consum bun si automat se sacrifica din aderenta la limita, comportamentul pe viraje. Exista si PS3 pe acea dimensiune, dar cam atat din ce imi aduc aminte. Oricum runflaturile de felul lor sunt mai dure si au peretii intariti fata de nonRF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dunlop sunt mai bune părerea mea, ori unde sunt celelalte prea noi, deși nu cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-am echipat tractorasul cu 4 anvelope Vredestein Sportrac 5.

Ca si aspect arata foarte rau (stau mult mai rau decat vechile Matador cu care a venit masina din fabrica). Balonul mi se pare mult mai pronuntat si nu imi explic de ce. Probail conteaza cat de tari sunt peretii laterali.

Mai mult, au rizuri pe toata suprafata exterioara si dupa un drum scurt pe ploaie au acumulat multa mizerie si arata de parca ar avea cativa ani vechime.

Ca si zgomot se simte clar diferenta (mai silentioase), urmeaza sa vad cum se comporta dupa cateva sute sau mii de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se compara cu Matador (care sunt slabe), balonul probabil spui ca e mult mai pronunțat pt ca are protecție la janta și arata altfel pe mașină - personal prefer anvelopele cu protecție janta. Iar de murdărit..pe mizeria de afara de zilele astea, exista anvelope care nu par a fi de 10 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai prin protectia pentru janta inteleg o mica bordura chiar langa buza jantei si nicidecum un balon mai umflat dar nu prea ma pricep la anvelope. Oricum la 195/65 R15 nu prea am nevoie de protectie.

Despre Matador sunt de acord ca sunt slabe dar m-au tinut cam 63000 km si inca nu au ajuns la indicatorul de uzura dar am preferat sa le schimb ca au implinit 6 ani si aveau mici crapaturi pe lanaga creste. Cel mai tare m-au deranjat ca erau zgomotoase. In rest nu am avut probleme cu ele chiar si la 2 franari de urgenta (violente, cu pornirea automata a avariilor) s-au comportat foarte bine.

Referitor la murdarit, pentru iarna am Continental si paraca nu se lipea chiar asa tare mizeria de ele. O sa incerc sa aplic un dressing de la 3M la urmatoarea spalare si poate o sa stea curate mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In RO nu se gasesc asymm 2 pe dimensiunea 225/45 R18. Trebuie sa ma reorientez. :(

 

Am dat comanda de PSS-uri. Sper sa nu imi iau teapa cu ele. :icon_confused:

Modificat de madhorsefuzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Bridgestone turanza, foarte zgomotoase... Si tari. Vroiam ceva silențios și confortabil asa ca am luat gy eficient performance 16"

Dar nu le recomand.. Parca am rotile de iarna pe 15 cu balon de 65,stabilitate fix pix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai obtinut ce urmareai: silentiozitate si confort?

 

Confort => scaderea stabilitatii sau cel putin a raspunsului pe viraje care intarzie.

 

E nasol sentimentul. Si eu am urmarit silentiozitate si confort la cele de iarna. Le-am obtinut tot cu compromiterea stabilitatii/raspunsului pe viraje.

 

Mixul ideal mi se pare ca e la Conti in ograda la anvelopele non XL. La GY si Dunlop trebuie musai XL (ranforsate).

Modificat de madhorsefuzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut turanza(cu ele a venit masina din fabrica si le-am schimbat la 12k ca nu le mai suportam) si subscriu la ce a scris  mai sus dar gy efgp mi se par ok desi si eu le consider un pic cam moi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am obtinut cat de cat ce urmaream, in sensul ca am in continuare zgomot de roti in masina, dar diminuat, si confortul e asemanator rotilor de 15". Insa de acum e vina masinii, nu a avenlopelor (o2fl e mediocra dpdv al insonorizarii si suspensia slabuta).Fata de turanza este diferenta mare la cele 2 aspecte, desigur, cu pierdere la stabilitate. 

 

Nu-mi pare rau de achizitie, insa nu cred ca le-as mai cumpara a doua oara. Cu turanza cand trageam brusc de volan, era o bruma de feedback, acum s-a cam dus si aia :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca eu am trecut pe efg de la ps3(asta am pus dupa er300)...dar nu mi se pare asa grav. E cert ca sunt o gama orientata pe comfort dar sunt foarte ok, le-am testat si la topspeedul masinii pe la nemti si se comporta foarte bine.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe toate nu le poți avea..turanza mi s-au părut interesante, dacă frânau mai bine pe ud probabil și acum aveam tot Bridgestone pe mașină. Chiar se ținea bine mașina cu ele, aveau și protecție de janta..cat despre uzura, la 91800km sunt la al treilea rand de anvelope de vara. Depinde cum mergi cu ele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

madhorsefuzzy

Michelin Pilot Super Sport 225/45 ZR18 95Y XL  DOT 0315

 

Pret: 875RON (- 50 RON, sper, conform unei promotii a Michelin care a fost pana pe 30 aprilie.)

 

Presiunea in roata la rece este de 2.5. In poza anvelopa are data o tura pe A2 pentru testarea echilibrarii deci un 0.2-0.3 mai mult.

 

Impresii comparativ cu Dunlop Sp Sport 01 225/45 R18 95W XL DOT 2011 ajunse la uzura de 3mm:

- mult mai silentioase. Mai silentioase si decat BluRespons-urile DOT2013 si uzura 6-7mm

- absorb mult mai bine neregularitatile suprafetei de rulare (asfalt poros)

- absorb surprinzator de bine bump-erele de limitare de viteza

- absorb foarte bine liniile de tramvai

- au o problema cu trecerea peste denivelarile mai mari decat sinele de tramvai dar mai mici decat bump-erele de limitare de viteza: transmit foarte direct socul in directie. De asta sunt un pic contrariat: linii transversale de tramvai ok, bump-ere ok, intre not ok?

- pe A2 pe bucatile de beton au un usor suierat; cand se trece peste poduri cu asfalt dispare complet

- au necesitat la echilibrare (plumbi lipiti doar pe interiorul jantei): 20, 20, 20 si 35 de grame. Dunlop-urile aveau cam dublu.

- despre aderenta nu pot spune nimic pentru ca trebuie sa se "rodeze". Stiti in cati Km scap de maglavais-ul de pe calea de rulare?

post-5318-0-70578900-1430988508_thumb.jp

post-5318-0-33700000-1430988519_thumb.jp

post-5318-0-18503700-1430988526_thumb.jp

post-5318-0-31320000-1430988532_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproximativ 400 km sunt necesari pentru rodarea anvelopelor la suprafata anvelopei ramane putin lubrefiant necesar pentru extragerea usoara a anvelopei din matrita in procesul de fabricatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate recomanda si mie cineva o anvelopa 205 55 16 vara CU protectie de janta? Aparent s-a redus puternic oferta de anvelope cu protectie pt janta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,
Am un GOLF IV Hachback si vreau sa ii schimb anvelopele de vara imi merg de 195/65/R15
Cu el fac anual cam 3000-5000km, condus batraneste.

M-am orientat catre:
Anvelope Vara HANKOOK Kinergy eco 195/65 R15 91 H
Anvelope Vara PIRELLI Cinturato P1 Verde 195/65 R15 91 H
Anvelope Vara DUNLOP SP Sport BluResponse 195/65 R15 91 H
Anvelope Vara GOODYEAR EfficientGrip Performance 195/65 R15 91 H
Anvelope Vara GOODYEAR Excellence 195/65 R15 91 H

Ma intereseaza sa cumpar ceva care sa nu imbatraneasca atat de repede.
Care spuneti ca se pliaza mai bine pe masina si la km care ii fac anual.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!