Jump to content

Zgomote si probleme tren rulare Octavia 3


Aditu
 Share

Postare recomandată

On 22.12.2021 at 14:38, adrian_l86 a scris:

De ceva timp am un zgomot pe fata, un scartait foarte enervant. Buba sunt bucsele de bara stabilizatoare. Cum la modelul (OCTAVIA MK3 2015) asta vine bara cu bucse, ma gandeam sa incerc asa ceva:

Powerflex Bucșă bară antiruliu 23.2mm

A facut cineva acest lucru?

Sau sa schimb direct bara cu totul si sa nu ma complic.

A pus cineva bucsele astea? Pana la urma scartaitul vietii vine de la bucsele bara antiruliu sau de la bascule? Trebuie doar sa le gresez si asta e tot? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Am si eu cateva particularitati sonore, ca sa le spun asa, care e posibil sa aiba aceeasi sursa. Nu sunt f deranjante, dar am auzul bun si pe mine ma deranjeaza uneori, in special cu muzica oprita.

 

- la viraj stanga, viteza mica, mare, se aude un "mrrr"; la fel se aude si in treapta 1/2 pe decelerare, mers in linie dreapta, in frana de motor, la turatii sub 1500RPM pana spre relanti - am inteles ca ar fi tamponul de la cutie, corect?

- la viteze mari, peste 120-130km/h, se aude un fel de huruit general, un zgomot de fond, care creste odata cu viteza; este prezent si pe anvelopele de iarna (noi Michelin + jante noi) si pe cele de vara si se aude exact la fel; unghiurile au fost verificate si sunt ok; ciudat este ca zgomotul se aude si cand scot cutia pe liber - pot fi rulmentii? au fost verificati la revizie si nu suna ciudat niciunul;

 

Pe langa aceste chestiuni, ar mai fi o chestie care mi s-a parut evidenta din primii metri de condus cu masina asta. Cutia de viteze manuala este zgomotoasa in treapta 1? Adica se aude un marait/huruit.

Si iti da senzatia ca nu e foarte bine inchegata, ca si cum angrenajele din ea au un joc. La fosta masina, o Bora din 2001, cutia se simtea ca si cum ar fi dintr-o "bucata", si chiar si treapta intai se simtea ca merge fin. Nu stiu cum sa explic altfel. Asa este si la voi?

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamponul mai mult ca sigur. Am avut si eu acelasi zgomot si l-am schimbat pe banii mei si am scapat de zgomot (eram in garantie dar ... ).

Nu e huruit ci e zgomotul facut de curentii de aer, pe sub masina.

Cutia e zgomotoasa, angrenajele externe ale cutiei sunt din plastic in marea majoritate. In prima treapta face mai mult zgomot decat alte modele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, am un sunet pe care nu reusesc sa il depistez de unde vine. Se aude  cand schimb vitezele si scade turatia, in treptele 1-2,2-3 si 3-4. Se aude un  ca si cum un plastic/tabla vibreaza.

A mai intalnit cineva asa ceva? Ma dispera ca nu reusesc sa depistez de unde este. Ma gandesc ca poate sa fie si de la volant sau cutie de viteze.

De asemenea am reusit sa il reproduc si pe liber, turat motorul pe la 2000-2300 rpm si tinut ambreiajul apasat. Zgomotul apare cand masina a stat in soare sau este frt cald afara. Dimineata cand plec cu ea si este racoare, nu face...

Am atasat link cu o inregistrare. La secundele 4, 8 si 21 se aude cel mai bine.

https://uploadnow.io/f/fMzYgJb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Revin cu rezolvarea problemei dupa un an :). Un colt al carenajului rotii fata dreapta atingea in bara de torsiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Treaba cu suportul la cutie este valabil si pt cutiile manuale si pt cele automate?

Eu am DSG 7+1 si la fel se aude, la virajul la stanga o accentuare a sunetului motorului iar cand indrept volanul motorul se aude normal...

Ma cam enerveaza si as vrea sa o rezolv.

 

Multumesc!

Modificat de Sebu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara. Vin si eu cu o intrebare, nu stiu daca e normal sau nu, sunetul pe care il face masina/volanul/rotile in momentul in care i-au stanga/dreapta cu masina pe loc. 
Rotioe sunt R18 cu anvelope de iarna. Masina se comporta normal la drum. Am doar o vibrare in volan/caroserie cand pun frana de la 100km/h spre 80km/h dupa sau inainte nu se simte. Probabil janta nu e asezata cum trebuie pe butuc si are putin joc, sau discurile sa fir ovalizate. ( cauciucurile sunt ok si rotile sunt echilibrate )

 

Video

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică dacă ai joc in capetele de bara (ridici mașina pe cric și miști cu mâna de roata stânga-dreapta, volanul sa fie blocat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da chiar am sa incerc si asta, am un cric mare o ridic la maxim sa stea cu ambele roti ridicata, si trag stanga/dreapta de roti cu volanul blocat cu cheia scoasa din contact. 
acum o luna am schimbat bieletele antiruliu, faza e ca inainte cu jantele pe 16 nu se simtea acea vibrare in caroserie/volan cand puneam frana, de cand am schimbat jantele face asa, si le-am dat jos de 3 ori, le-am schimbat si prezoanele, am curatat butucu la fiecare roata in parte si pe janta, le-am schimbat si de pe fata pe spate si invers, le-am echilibrat din nou, dar nu am apucat sa masor, sa nu fie cu cativa mm mai mare gaura la janta decat cea de la masina (57.1)…

 

p.s -> jantele acestea pe 18” sunt originale Skoda, nu sunt strambe/sudate. Au acelasi reper 5x122 cu 57.1 ( ar trebui sa fie de fabrica , si sa nu necesite inele de centrare dar cine stie poate cu timpul sa mai olarit gaura )

Cand le-am montat am pus prezoane mai lungi fara sa-mi dau seama, si cand am plecat cu masina de la vulcanizare masina facea foarte urat la franare de la 50-60-80km/h dupa am pus prezoanele mele si a ramas vibrarea de care va spuneam, ideea e ca nu face mereu..depinde cum calc frana sau cum e soseaua cred, nu inteleg 

IMG_5507.jpeg

IMG_5510.jpeg

IMG_5511.jpeg

Modificat de Bebeee
Fara Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nevoie sa ridici ambele roți, este ok sa ridici cate o roată. 

Vibrația poate fi și de la discuri deși este ciudată coincidența cu schimbarea rotilor. De obicei când apare o problemă după o operațiune/reparație acolo poate fi cauza. Am pățit și eu să aud un sunet in viraje după ce am făcut unghiurilor. In timp s-a dovedit a fi un rulment cu început de sfârșit, dar faza este că atunci am început eu să aud zgomotul.

Gaura aia nu are cum sa se mărească, la montarea roții ar trebui să îți dai seama, trebuie sa intre fix

PS Nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar și nici regulamentar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nu mai dau Quote am observat dupa ca nu e ok. 
da faza e ca dupa schimbarea jantelor am simtit aceasta vibratie (mai mult in caroserie si putin in volan), nu cred ca sunt discurile ca inainte nu facea, ai vibratia nu o am in pedala de frana. Azi am observat ca si in viraj usor la viteza aceia de 80-100km/h am simtit 2-3 secunde vibratia si dupa a disparut, mai reapare la franare de la 100km/h spre 80km/h, deci am simtito si in mers fara sa calc pedala de frana, in functie de cum e roata/drumu cred, eram pe autostrada. Cred ca problema e de la butuc de cum sta roata, sau sa nu fie prins vreun prezon ok? Dar le-am verificat manual le-am invartit la mana pana au intrat si dupa la pistol, ma gandesc ca nu sta roata fix pe butuc si are mai are joc din cand in cand ca nu face mereu, asta e chestia, nu ii dau de cap…maine pe zi am sa ridic masina pe cric si invart de roata sa vad ce si cum, ce ar trebui sa vad/simt daca capetele de bara sunt problema? Dar cum am zis e o vibratie asa ca si cum n-ar fi o roata prinsa bine in prezon si are joc, nu e vibratie de cauciucuri neechilibrate sau discuri, e mai mult un baraitt..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifici daca are joc roata. Daca are joc in plan orizontal problema este la capătul de bara, daca are in plan vertical atunci pivotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am schimbat si anvelopele, am pus altele mai bune, echilibrate iar jantele, puse pe masina, prezoanele stranse la ycheie. Deci din cauciucuri/jante nu are cum sa fie. De la discuri nu are cum sa fie..ramane ori sa fie de la butuc (daca janta are putin joc pe butuc, ar trebui sa imi fac niste inele de centrare la comanda) sau sa fie de la masina, rulment/disc / capat de bara / pivot nu stiu. 
uitati aici am atasat niste video-uri de azi, sa va da-ti cu parerea. 
Masina face la fel la franare de la 100km/h spre 80km/h o vibratie in caroserie ca si csnd o janta nu sr fi prinsa bine de roata sau ceva ar atinge roata si provoaca o vibratie puternice ca si cand mergi pe piatra cubica cu viteza..nu stiu

 

Video 1


Video fara roata dreapta fata

 

Video fara roata stanga - fata

 

Video fara roata stanga - spate

 

Nu stiu ce sa mai fac, sa ii dau de cap, nu as vrea sa renunt la jantele astea ca imi plac, dar daca nu ii dau de cap cred ca o sa revin la loc la jante pe 16” originale, inca tin sa cred ca e din cauza butucului de la janta o fi cu cativa mm mai mare decat 57.1 cat am eu la butucu de la masina..

 

Video in mers

 

am uitat sa postez si acest video…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Adrian 1975

Stie cineva daca bara stabilizatoare la octavia 3 este identica cu cea de Golf 7? Vreau sa schimb si am gasit de G7 noua la pret bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!