Jump to content

Passat B8 vs. Concurenta


75NOR
 Share

Postare recomandată

Asta! Nu e chiar de Golf dar platforma este destul de invechita si avand in vedere ca nu mai e mult pana apare modelul nou, care ar trebui sa ajunga la cateva mii in plus fata de Passat-ul normal, eu as astepta pana atunci.

Pana la urma, daca ai 40k sa dai pe o masina, dar nu ai inca 5k sa adaugi pentru noul model, atunci, probabil, nu ar trebui sa iei masina de 40k... zic si eu, nu dati cu parul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un impatimit adevarat de design-ul CC-ului. Era mai frumos inainte de facelift. Intre B8 si actualul CC, ar trebui sa se ajunga la o diferenta considerabila de peste 5k ca sa incepe sa se justifice CC-ul. Interiorul a primit ultimele sisteme de infotainment, renuntand la RNS si RCD, dar platforma este PL46, varianta mai mare de la PQ35. Passat B6 a fost primul pe aceasta platforma. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VAG, Q este transversal, L e longitudinal, deci PL46 este Audi. Aici e vorba de PQ46.

 

Doar ca PQ46 este derivat din PQ35, de fapt o varianta alungita a ei. Diferente sesizabile nu sunt la geometria rotilor, articulatii, etc.

Iar in mers, diferenta nu este deloc mare, Passatul este doar o varianta usor mai rafinata, insa pastrand aceleasi calitati VW - directie, suspensie, stabiltiate, dinamica.

 

40K mi se pare o suma SF pt asa ceva. E discutabil si pt MQB, ce sa mai vorbim de platforme de 10 ani, chiar daca aduse la zi cu electronica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu actiunea traveller (-2800e), se poate ajunge la un CC 2.0 184 dsg cu destule dotari la 40,2k din configurator. Sigur se mai poate negocia sa ajunga sub 40.

Un 2.0 TDI DSG 150, cu destule dotari (alcantara, roti 18'', Park Assist, Pachet Iarna, Climatronic - da, nu e standard :( , VW Sound System, Composition Media, Geamuri laterale fumurii + laminate, parbriz incalzit, Kessy + deschidere electrica portbagaj, pachet lumini ambientale si decor brushed alu) iese sub 35k cu putin efort din partea dealerului

 

Personal, am gasit foarte ok design-ul CC-ului, chair daca varianta pre FL era mai unitara in design.

 

Totusi, dincolo de problema cu "Press & Drive" (care se poate rezolva cu Kessy) si butonul frana mana, masina nu a avut slabiciuni generalizate.

 

In ceea ce priveste platforma tehnica, exceptand zgomotul la trecerea peste denivelari scurte, cel putin in ceea ce priveste Passatul B6, diferenta fata de B8-ul cu MQB nu am gasit-o spectaculoasa. B8-ul e o idee mai agil, dar setarea mai dura a suspensiei si garda la sol mai mica de pe CC, il aproprie foarte mult de B8.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interiorul totusi isi spune cuvantul, arata invechit ca MY2016.

Macar daca e final de generatie si pe sfarsit de plaforma ar trebui motorizarea si dotarile de top.

Plus ca daca ai avut B6, este o intoarcere la origini unde diferentele sunt doar estetice. Macar nu ai surprize mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar un impatimit adevarat de design-ul CC-ului. Era mai frumos inainte de facelift. Intre B8 si actualul CC, ar trebui sa se ajunga la o diferenta considerabila de peste 5k ca sa incepe sa se justifice CC-ul. Interiorul a primit ultimele sisteme de infotainment, renuntand la RNS si RCD, 

Problema este ca, spre diferenta de B6, incepand cu B7 si continuand cu B8 nu mai exista o echipare Sportline.

Chiar si la B8 Highline scaunele sunt "confort".

 

Cat despre diferenta, un B8 HL cu 2.0TDI 150, cu dotarile puse mai sus sare de 40.5k Eur, deci avantaj pentru CC >5k Eur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe faras este si A4 care se poate configura  2.0TDI 150 Multitronic (din pacate) cu vopsea metalizata, S-line exterior, xenon, led spate, scaune incalzite, park control, ACC, jante 17 pe la 41,5k. Fiind deja anuntat noul model sigur se mai pot scoate inca 2k reducere.

 

Macar are platforma din 2008 :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in ce consta diferenta aia mare de platforma intre MQB si PQ 46? In afara de muuult marketing pentru consumatorul final si o reducere de greutate reala sub ce raporteaza ei, eu nu am sesizat diferente semnificative. Macar la PQ 46 toate modelele au suspensie spate independenta, la MQB nu prea mai e asa. Nu mai confundati economiile de scala realizate de VAG din logistica, piese de schimb si modularitate cu avantajele pentru client. Ei se lauda cu reducerile de costuri prin modularitate, dar nu pot sa nu ma intreb cum se face ca modelele lor sunt mai scumpe in 2015 decat erau in 2011 (chiar daca luam in considerare inflatia) pentru aceeasi marca si model?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai confundati nici cuvintele rele aruncate de oameni pe forumuri sau nu, cu experienta condusului si cu ce e adevarat sau nu.

 

Exceptand insonorizarea mai slaba, care e vina modelului nu a platformei, Leon-ul MQB e mai bun din toate punctele de vedere decat Golf-ul VI. Desi golff-ul avea mai multi cai si cuplu, Leon-ul e masina mai rapida, sensibil mai rapida. Asta in timp ce e trecut in talon cu fix aceeasi greutate ca Golf-ul.

Masina se simte mai agila, raspunde mult mai bine la schimbarea directiei si sta mai bine pe strada, cu tot cu puntea lui de pe spate, fata de Golf-ul "independent".

 

Primele luni tot cautam lucruri in care asta e mai prost decat Golf-ul, pentru ca inca ma simteam atasat de Golf. Acum, dupa ce mi-a trecut, pot sa spun obiectiv ca e o masina mai buna decat Golf-ul.

Incercati sa va duceti la test-drive fara prejudecati si sa faceti unul mai lung, o zi, un weekend chiar, nu doar 15 minute si apoi sa judecati obiectiv masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se poate face un TD de o zi?

Eu as vrea sa inverc o masina intr-una din zilele saptamanii, prin noiembrie, casa-gradinita-birou-supermarket-parinti (sa recuperez copiii)-casa.

Asta ar fi pentru mine un test relevant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rave, pe dyno Leonul sigur scoate aceleasi valori de pe golf de cp si cuplu.

 

Apoi am mai zis, noul 1.4 TSI 122/125 este singurul motor unde exista reduceri vizibile de kg, ilustrate si de VW. La restul motoarelor, liniste date concrete afisate. 

2wrlqn7.pnguvh1j.png

1.4 150 are ceva mai multa greutate datorita tehnologiei ACT si implicit a axelor cu came.

vw_polo_BlueGT_test_big_92.jpg

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

N-am crezut ca o sa ajungem la momentul asta... Cam trist...

Clasa Premium/"Placerea de a conduce" mai ieftina ca "masina poporului" si la acelasi pret cu "simply clever", dar ambele pozitionate "premium" :(

 

Bavaria are o promotie la Seria 3, productie curenta, echipare X Drive, motor 2.0TDI 190 (generatia noua), Cutie automata 8 trepte.

Sunt 3 variante de echipare:

Advantage

Luxury

M-Sport

 

BMW SERIA 3 ADVANTAGE CU xDRIVE.

29.900 EUR PLUS TVA = 37.076 EUR cu TVA

BMW Seria 3 Advantage 320d are următoarele echipamente incluse în preţ: senzori de parcare, pilot automat cu funcţie de frânare, servotronic, transmisie automată în 8 trepte, faruri LED, sistem de navigaţie Business, pachet compartiment depozitare, scaune faţă încălzite, direcţie asistată electric, motor BMW TwinPowerTurbo, senzor de ploaie, volan multifuncţional, hands-free cu interfaţă USB, display 8.8'', anvelope run-flat.
- Operaţiuni gratuite de întreţinere 5 ani sau 100.000 de kilometri prin BMW Service Inclusive.

 

Passatul echivalent este asta:

Passat Highline 2.0 TDI DSG 4Mot Tractiune Integrala, Motorina / 2.0l / 140kW/ 190CP, Direct Shift Gearbox, 4 Usi,  Pret cu TVA 36.669,28 Gri (uranus grey) 0,- Tapiterie: Alcantara  

Faruri cu LED High 1.516,52

Jante aliaj "Dartford" 8J x 18, 804,76

Sistem de navigatie Discover Pro 1.793,04

Total:40.783,60

 

Superbul echivalent este asta:

Superb Style TDI 4x4 DSG Tractiune Integrala, Motorina / 2.0l / 140kW/ 190CP, Direct Shift Gearbox, 5 Usi,  Pret cu TVA 34.932,04 Albastru Pacific 0,- Tapiterie: Stofa  

***Cleverpack Style*** 1.331,76

Actiune Cleverpack Style -500,01

Adaptive Cruise Control 593,96

Jante aliaj usor Pegasus 8Jx18" 350,92

Pachet fumatori 0,-

Pregatire telefon cu Bluetooth 208,32

Total: 36.916,99

 

Luxury vine cu piele integral si costa 39 556Eur cu TVA.

 

Passatul echivalent este:

Passat Highline 2.0 TDI DSG 4MotTractiune Integrala, Motorina / 2.0l / 140kW/ 190CP, Direct Shift Gearbox, 4 Usi, 
Pret cu TVA36.669,28

Gri (uranus grey)0,-

Tapiterie: Alcantara sau Nappa

 Faruri cu LED High1.516,52

Jante aliaj "Dartford" 8J x 18,804,76

Piele/piele ecologica "Nappa"755,16

Sistem de navigatie Discover Pro1.793,04

Volan multifunctional piele 3 spite,95,48

Total:41.634,24

 

 

Superbul echivalent, ar fi:

Superb Style TDI 4x4 DSG Tractiune Integrala, Motorina / 2.0l / 140kW/ 190CP, Direct Shift Gearbox, 5 Usi,  Pret cu TVA 34.932,04 Albastru Pacific 0,- Tapiterie: Stofa  

***Cleverpack Style*** 1.331,76

Actiune Cleverpack Style -500,01

Adaptive Cruise Control 593,96

Interior piele / piele artificiala 1.347,88

Jante aliaj usor Pegasus 8Jx18" 350,92

Pachet fumatori 0,-

Pregatire telefon cu Bluetooth 208,32

Volan multifunctional imbracat in piele 81,84

Total: 38.346,71

 

M-Sport este... Advantage cu pachet M interior si exterior si e 42 000 cu TVA

MW SERIA 3 M SPORT CU xDRIVE.
33.900 EUR PLUS TVA.

BMW Seria 3 M Sport 320d are următoarele echipamente incluse în preţ: transmisie automată în 8 trepte, faruri LED, sistem de navigaţie Professional, sistem extins de conectare smartphone, BMW ConnectedDrive Advanced, scaune faţă încălzite, servotronic direcţie asistată electric, motor BMW TwinPowerTurbo, senzor de ploaie, volan multifuncţional, display 8.8'', Anvelope run-flat, tapiţerie Alcantara, pachet compartiment depozitare, senzori de parcare, pilot automat cu funcţie de frânare, scaune sport pentru conducătorul auto şi pasagerul din faţă, ornamente din lemn Fineline light cu finisaje crom Pearl, pachet lumini, lumini de ceaţă LED, volan M îmbrăcat în piele, pachet aerodinamic M, ornamente BMW Individual Shadow Line, capitonaj plafon BMW Individual antracit, jante din aliaj uşor M Star-spoke de 18''.
- Operaţiuni gratuite de întreţinere 5 ani sau 100.000 de kilometri prin BMW Service Inclusive

 

Passatul echivalent este:

Passat Highline 2.0 TDI DSG 4Mot Tractiune Integrala, Motorina / 2.0l / 140kW/ 190CP, Direct Shift Gearbox, 4 Usi,  Pret cu TVA 36.669,28 Gri (uranus grey) 0,-

Tapiterie: Alcantara sau Nappa   

Faruri cu LED High 1.516,52

Jante aliaj "Dartford" 8J x 18, 804,76

Pachet R-Line " Exterior": 1.235,04

Pachet R-Line "Interior": 1.656,64

Sistem de navigatie Discover Pro 1.793,04

Volan multifunctional piele 3 spite, 95,48

Total: 43.770,76

 

Nu am mai socotit intretinerea la Passat si Superb, fie ea si cu revizii la 30,000km, rezulta 3 x revizii + 1 x revizie DSG = 800-1000Eur aprox in total

 

Fain, nu ?  :tuktuk:

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai sa vezi oferte anul viitor la grupul VW doar nu credeti ca au sa le creasca vanzarile dupa scandalul asta . Scandal care ar trebuii sa ii aduca cu picioarele pe pamant ca in ultimii ani au inceput sa pluteasca si sa viseze ca vand Mercedes .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa fim sinceri. Nu o sa vina cu mari promotii. Cel putin nu in Romania unde oricum au vanzari (chiar si second). Daca urmariti commenturi la stiri si prin forumuri, oamenii is Forever VW chiar daca au dat-o in bara.

Noi nu avem (inca) acea cultura in care sa ceri calitate, sa iei oamenii de gat cand au dat-o in bara.

 

Concluzia e ca nu vor scadea preturile si nici oferte super speciale nu o sa aiba (altele decat de obicei). Din fericire, concurenta creste, vin masini interesante din urma. Talisman era o varianta de care discutam si noi aici, Mazda 6 etc. Le stiti voi. Oricum, urmatorii ani vor fi foarte interesanti pt industria auto. Inainte de scandal ma gandeam sa schimb Superbul meu. Dar acum cred ca mai astept 6 luni, poate un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca un aspect de mentionat la cele spuse mai sus de catre colegul 75NOR: tu ca si client, ai putere de negociere mai mare cu cei de la Bavaria de cat cu cei de la Porsche in ceea ce reprezinta eventualele discount -uri. Deci inca un mare + pt concurenta, din pacate :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand se spunea pe threadul de Superb III ca a ajuns scump si ca intra peste modelele premium la pret, apareau "pasionati" care sa gaseasca argumente pro.

Iar daca aduci in discutie Audi/BMW/Mercedes intr-o discutie comparativa cu VW/Seat/Skoda, deja ti se pune eticheta corespunzatoare.

E un oarecare sentiment de frustrare dar si de superioritate a unora de pe forum fata de oricine face o recomandare de genul asta.

 

Si e logic sa apara astfel de recomandari pentru ca deja incepi sa te gandesti de doua ori inainte sa dai 35k pe super-oferta Passat CC pe PQ46, cum se discuta pe pagina anterioara, sau 38k pe Skoda/40k pe Passat B8, ca deh, e platforma noua.

 

75NOR, oferta aia am vrut sa o postez si eu la un moment dat, dar am renuntat din motivele enumerate mai sus.

Oricum e bine ca lumea incepe sa caute si alternative, pentru ca au inceput sa fie mult mai atragatoare, chiar si din perspectiva pretului.

 

Legat de configurari, Discover Pro e totusi navigatia cea mai mare de la VAG, in timp ce prima configuratie de la BMW are navigatia mica, Business. Comparativ cu Discover Pro ar fi Professional.

E de urmarit si noul A4 care a aparut in configuratorul de Romania.  Poate vor aparea oferte in viitorul apropiat.
Pachetele standard sunt chiar decente, xenonul fiind inclus in toate configuratiile din cate am vazut, iar echiparea Sport pare a fi un punct bun de pornire.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clasa din care face parte VW Passat are avantajul de a avea parte de dotari similare cu un A4, dar la un pret mult mai mic.

Spre exemplu pana si vopseaua este 500 euro vs 1000 euro. Deja din start este o diferenta de 7000 euro intre HL 2.0TDI 150 DSG si acelasi motor in echipare Design si cu S-tronic 7 rapoarte daca se socoteste vopseaua. Ok, are in standard xenon, iar passat-ul nu. Peste 6000 tot ramane.

Xenon e deja norma, practic inlocuieste halogenul daca vrei sa ai pretentii de clasa premium. Poate de asta si-au si permis sa ofere LED la 1400, iar matrix led la 1900 euro.

De asemenea clasa superioara are niste optionale ridicole, cum ar fi "cotiera centrala confort fata cu reglaj pentru adancime si inclinare", adica banal, dar 180 euro. Nu e mult pt un Audi, dar sa nu incluzi in optional lucruri de bun simt ca sa mai ciupesti e aiurea. La fel procedeaza si celelalte marci cu pretentii.

Bord digital + Discover Pro = 2200 euro. Audi virtual cockpit + MMI Navi = 3700.  La dotari similare se face o diferenta foarte mare.

 

De Skoda Superb nu mai vorbesc, acolo dotarile sunt si mai ieftine. Totul se rezuma daca in acel buget se prefera motor, dotari sau badge si o calitate mai buna. Clasa superioara merita daca exista bani si de dotari specifice cum ar fi un HUD, Led Matrix, sistem audio B&O.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand te referi la clasa superioara te referi la premium vs. non premium adica A4 vs Super/Passat?

daca da, atunci ia in considerare sasiul care este incomparabil mai bun la A4, suspensie multilink, distributia maselor stanga/dreapta fata/spate si pozitia soferului fata de axa fata/spate

mult timp am condus masini normale cu motor transversal Golf, Passat, Astra, Vectra, chiar si Dacia 1310 si Logan si ajunsesem la parerea ca Passat-ul este excelent si orice e mai scump e un moft insa de cand am trecut la A4 pot sa spun ca diferenta intre Passat si A4 e la fel de mare ca diferenta intre Logan si Passat

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul se rezuma daca in acel buget se prefera motor, dotari sau badge si o calitate mai buna. Clasa superioara merita daca exista bani si de dotari specifice cum ar fi un HUD, Led Matrix, sistem audio B&O.

Exact, totul se rezuma la dotari vs masina in sine.

Cum am zis, la A4 e de urmarit daca vor aparea oferte, pt ca inca e destul de scump.

Dar ideea ar fi ca acum, in 2015, cu un A4 standard nu ti-e rusine, se poate trai lejer, zi de zi cu el. Restul dotarilor sunt in functie de asteptarile si standardele fiecaruia.

Cu o oferta de pachete si reduceri cum a fost la A4 B8, audi ar putea deveni destul de tentant pt cine cauta o masina in gama superioara de pret a skodei superb sau passatului b8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi, care e avantajul motorului transversal de pe Audi in fata Passatului sau Skodei? In utilizarea curenta nu am vazut nici unul. Clasa premium merita pentru motorizarile puternice, plus Quattro si dotari de tipul Audi Individual piele si directia activa sau S Line-ul altfel Vw sau Skoda ofera pachete mai complete. De la A6 in sus se schimba situatia, dar la clasele compacta sau small family car am o problema cu "premium".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vad problema acolo unde se doresc masini "obisnuite", Passat sau "viteza din gama Skoda" - vorba piesei si se doresc echipari/dotari peste medie.

 

Intervine problema pretului ce creste foarte mult si ajungi foarte aproape de gama premium 3/A4/C Klasse. Si atunci iti pui problema daca poti/merita sa faci efortul pentru a avea si badge-ul si "acel ceva" pe care masinile premium le au. Evident la 3-ar se multiplica exponential factorul "placerea in conducere". Orice a condus stie ca nicio tractiune nu se poate compara cu propulsia.

 

Atat timp cat vrei un Superb 1.4TSI / Passat 2.0tdi 150 echipare de mijloc si nu ai nevoie/buget de alte optionale viata e simpla si alegerea vine de la sine.

 

Cat timp te uiti la un 2.0TSI DSG sau un 2.0TDI 190 DSG in echipare HL sau Style sau Skoda si mai doresti si o tapiterie alcantara/piele, atunci viata devine foarte foarte complicata. Caci esti la "foarte putin" de un A4 sau un 3.

Si atunci, ca si cumparator, ce faci ?

 

Inteleg ca sunt cumparatori care vor prefera Passatul full in dauna unui A4, pentru ca nu vor sa se afiseze cu bagde-ul, sau nu le permite politica de companie sa se afiseze cu bagde-ul, dar pentru cumparatorii PF, nu prea vad sensul unui Passat full in dauna unui A4. Nemaivorbind de valoarea la revanzare, net superioara clasei premium.

Aici vad eu marea problema a VAG: nu stie sa-si aprecieze/respecte acei cumparatori care vad o masina bine dotata si sar calul cu preturile... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Clip cu Talismanul aici

 

Imi place mult masina asta. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie-mi place numele, parca iti inspira faptul ca vei avea noroc in viata daca o sa cumperi un Renault Talisman, asa daca te orientezi catre Passat, te paseaza norocul si dai de dieselgate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!