Jump to content

Passat B8 vs. Concurenta


75NOR
 Share

Recommended Posts

In 4 ani se vinde la pretul acela vreo masina manarita cu 200k+ km, adica pentru cei care vor cumpara in necunostinta de cauza. Zic de un Passat ce initial a costat 35-40k euro.

Link to comment
Share on other sites

E imens pentru un passat care in 4 ani se vinde cu 12-14 mii de euro maxim.

Dupa logica ta, atunci Fordul s-ar vinde cu 7-8k tot dupa 4 ani. Samsareala asta strica piata si oamenii care vor masini super dotate, km putini si pret derizoriu, utopii din astea de adormit copiii.

Vad ca de Mazda6 nu prea zice nimeni nimic. Am un amic care are 2 Mazda(3&6) si mi le ridica in slavi ca-s cele mai fiabile, ca au design modern etc

Link to comment
Share on other sites

Jetta20tdiHLDSG6

Mda foarte ciudat. Acum am observat taspicul...Mie ce imi place la VW este faptul ca fata de majoritatea marcilor chiar gen mercedes/bmw/skoda etc camera pentru spate este securizata si ascunsa in emblema, pe cand la altii este cumva deasupra numarului expusa

aiurea, la Mercedes e ascunsa, la BMW se ridica sigla (la actuala generatie).

dimpotriva, la VW camerele AM vin montate in suport deschidere portbagaj, deci expuse, iar (ca si la touareg) la cele cu area view, oricum cele din lateral + fata raman expuse permanent

deci nue  asta mare filozofie.

Link to comment
Share on other sites

Passat/Golf sigur sunt in emblema ! Si iti zic clar ca seria 5/ x5 etc masini duble ca pret si pretentii au camera expusa

As fi vrut area view dar cand am observat camera frontala atat de expusa..am zis ca oricum ma descurc si fara si mai elimin posibile probleme :D

Da la toureg este expusa nu stiu de ce. Eu aici faceam referire la passat vs restul cumva cu privire la acest aspect

Edited by Serban F
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Interesant dar ciudat sa nu iasa Mercedes C classe daca nu pe prima pozitie macar pe locu 2. Sa inteleg ca doar niste jurnalisti voteaza?

Edited by Serban F
Link to comment
Share on other sites

Am vazut zilele trecute un Ford Mondeo. M-am uitat la exterior unde arata bine, si la interior unde este destul de reusit. M-a surprins un singur lucru, am inchis usa din spate din a 4-a incercare cand a trebuit sa o trantesc tare ca sa  se inchida. O fatuca statea langa mine sa imi prezinte masina si eu ma chinuiam sa inchid usa. A fost o faza de...

Link to comment
Share on other sites

Poate avea sistemul ala de inchidere a usii automat cand este apropiata,tocmai pentru oamenii care trantesc usile :))) ,dar tu poate ai fortato sa se inchida normal:))

Edited by duku228
Link to comment
Share on other sites

Sau...pur si simplu poate nu a fost usa bine reglata din fabrica. Se intampla foarte des. La fel si farurile si multe alte "reglaje"

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca soft close va aparea incepand cu golf 9 si b10 etc si masinile adiacente

Edited by Serban F
Link to comment
Share on other sites

Am fost la Tiriac BV la un al doilea contact, mai amanuntit cu Mondeo.

 

In continuare imi place designul exterior, punctele slabe mi se par cateva de la interior:

 - vizibilitatea foarte slaba spre in fata: parbrizul foarte arcuit, stalpul A face o groaza de puncte fara vizibilitate, iar bordul pare "umflat" astfel incat nici macar nu vezi unde incepe capota. Probabil ca e chestie de obisnuinta, desi vizibilitatea slaba spre stanga e o chestie periculoasa, mai ales la treceri de pietoni.

- fetele de usi: foarte slab asamblate, daca apesi cu degetul pe ea se misca de zici ca va iesi din cleme

- baghetele decorative de pe bord: la orice atintgere ai senzatia ca ramai cu ele in mana

 

Totusi...ce m-a enervat cel mai mult a fost atitudinea lipsita de profesionalism si fair play a omului de la vanzari, care, in loc sa-mi povesteasca despre masina, imi spunea doar cat de naspa e noul Passat si cat de misto este Mondeo, fara ca eu, posibilul client sa fi pomenit de Passat... De doi lei atitudinea :(

 

Evident, Powershift nu are nimeni la drivetest, caci  "cutia automata nu are cerere in Romania". Pe bune ???

Link to comment
Share on other sites

Doamne fereste...or o fi incepator, nou venit in lumea vanzatorilor, ori era cu IQ mai mic...hai faza cu passatul este mai subiectiva dar faza cu cutia automata...Bine poate in RO cei care cumpara orice inafara de masina nemteasca cumpara cu manuala ca nu au incredere in ceialti, dar am vazut am oameni care au auto si pe renault si nissan, marci care sunt cumva sub ford..

Link to comment
Share on other sites

Si cam zicea el ca e naspa la Passat? A dat niste argumente sau doar a aruncat-o asa aiurea?

Am avut si e experienta asta cu un sales rep, eram la o revizie si s-a nimerit ca aveau o masina libera pt drive test, un Golf, iar tipul mi-a dat-o la radacina cu propozitia 'hai zi ca nu e misto masina asta, nici nu se compara cu Skoda'. I-am zis frumos ca eu am o Skoda.... A inghitit in sec si mi-a prezentat mai departe motorul, and I quote: 'turbaciunea si racheta de 1.2tsi'.

Se pare ca e la moda printre sales repi sa faca masinile concurentei de rahat, pentru a o scoate pe a lor in fata.

Edited by bZ1
Link to comment
Share on other sites

"Mondeo chiar e o masina noua si este o revolutie, totul este schimbat si este mult mai calitativ, nu ca Passatul, o masina obosita si prea scumpa, i-au facut doar un facelift, nu are nimic nou."

M-am uitat ca la "masini straine" si am vrut sa-l intreb daca planul lor de training presupunea si familiarizarea cu produsele concurentei.

 

Mi-a pierit si pofta de TD cu omul asta, o sa caut la dealerii din Buc un Powershift, doar ca sa zic ca am condus masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pana la urma care vi se pare cel mai important concurent pentru Passat in clasa asta (Skoda Superb, Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6, Peugeot 508, Honda Accord, Renault Laguna). Argumente pro si contra.

Link to comment
Share on other sites

Probabil Mazda 6 FL cand apare (in caz ca nu a aparut). Parca este putin diferit, arata ok si exterior si interior

Mondeo are probleme la inchiderea portbagajului automat, dar asta nu inseamna ca nu face parte din segment, chiar si asa datorita dimnesiunilor mondeo mi se pare pe aceeasi unda cu Superb 3

Insignia si Laguna sunt cam vechi si trebuie sa fie actualizate ca sa fie comparabile cu passat, altfel raman doar cu pretul competitive

Link to comment
Share on other sites

sorindf2001

Eu zic ca deocamdata doar Mondeo..restul sunt doar modele vechi care au trecut printr-un FL, mai vechi sau mai nou, nu ca nu ar fi concurenti si in momentul de fata insa, sa vedem cind vor scoate modele cu adevarat noi nu doar leduri prin stopuri sau butoane in minus pe consola central.... Mai ramane sa vedem Skoda Superb 3, eu inca nu am vazut-o in realitate nici preturi ( vreau sa zic la dealer, nu configuratoare).

Edited by sorindf2001
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Prin prisma prețului.... Absolut toate!

Mondeo și Passat nu își vor împărți decât vânzările de flote (hai sa zic zona PJ-urilor unde bugetele sunt clar definite)

Utilizatorul de Ford își va lua Mondeo iar cel care își dorește Passat va face pe dracu-n patru sa și-l ia. Singurii care rămân de atras sunt cumpărătorii "rationali" dacă vreți sa le spun asa însă, cum suntem un popor balcanic, dpmdv aceștia vor fi putini în ansamblul pieței.

Astfel se explica și faptul ca Passatul este lider detașat în segment la noi de ceva vreme, urmat de Superb deși este mașina cea mai scumpa intre cele considerate de volum.

Personal consider principalul concurent noul Superb chit ca va veni fără bitdi, led șamd. Este, poate, cel mai estetic Superb făcut vreodată iar ce-i sub tabla nu e de lepădat.

Centii mei

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
madhorsefuzzy

Pacat de motoare:

- diesel 1,5 dCi 110 CP, 1,6 dCi 130 CP şi 1,6 dCi bi-turbo 160 CP

- benzina 1,6 tce 150 si 1,6 tce 200 CP.

 

Poate doar sa concureze clientii chtiti pe 2,0 TDI 150CP cu 1,6 dCi bi-turbo 160 CP. Altfel ...

Link to comment
Share on other sites

Adica marea majoritate a clientilor...si cei cu 1.4 act.

Edited by cristi511
Link to comment
Share on other sites

madhorsefuzzy

Posibil. Ceva calcule or fi facut si francezii. Dar aceeasi francezi au facut calcule si la Laguna 3 si la cat de urata era nu au vandut mai nimic. Au incercat ceva la facelift dar raul era deja facut.

 

Asta arata mai germana. Poate ca o sa prinda.

 

Eu ma inteb daca 1,5dci 110CP o sa reziste si o sa fie si la urmasul Talisman-ului asta.

Edited by madhorsefuzzy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • ev21
      By ev21
      Hai ca am decis sa incep si eu un jurnal, sper sa ma tin de asta Pe principiul "long time listener, first time caller" am citit sute de pagini de pe forumul asta, in special jurnalul lui @75NOR pana sa-mi fac cont, pagini care m-au ajutat in luarea decizilor ce tin de masina asa ca am zis sa contribui si eu cu cel putin o pagina.
       
      Povestea incepe ca in cazul multora de aici, hatchbackul din dotare nu mai facea fata inevitabilului: aparitia primului bebe. Asa ca m-am apucat de cautari. Voiam o masina noua, spatioasa, fiabila, cu un motor oarecum potrivit pentru nevoile si stilul meu (nu CUV/SUV cu 1.2-1.3 benzina), neaparat benzina sau hibrid, neaparat automata si cu dotari demne de vremurile actuale. Eram ok si cu nou dar si cu un second relativ nou, bugetul fiind acelasi, mai "exact" in jur de 20k euro :). Bugetul fiind setat mai mult psihologic, la cat de mult folosesc eu masina nu merita sa dau 40k, dar asta e alta poveste. Pe lista am avut Mazda 6 sau CX-5 2.5 benzina (second, relativ peste buget ambele chiar si asa), Kia Proceed 1.6, noua-aparuta Kia Xceed careia i-am zis "nu" dupa ce am vazut-o in realitate, Sportage/Tucson dar am renuntat ca nu am gasit nimic decent la banii aia si m-a socat ca Kia in 2020 cerea 27k euro pe un Sportage cu faruri cu halogen, eu avand xenon din fabrica pe Mazda mea de 13 ani. Tot pe lista de masini noi a fost pentru putin timp si noua (pe atunci) Octavia care a iesit rapid de pe lista cand nu am gasit nimic automat pe benzina, ulterior au aparut dar prea tarziu. Am mai cochetat si cu noul Golf Variant mild-hybrid dar n-am reusit sa pacalesc configuratorul sa stea sub 27k cu ce voiam eu de la masina  Dupa multe mailuri si discutii si mai ales afland timpii de asteptare pentru o masina noua care ar fi depasit oricum bugetul imaginar sau ar fi fost cu compromisuri am decis ca cel mai ok in cazul meu ar fi o masina second asa ca am luat la puricat siteurile de specialitate si dupa multe ups and downs si analizat Octavia 3 FL, Kodiaq (slaba oferta pe benzina), Karoq (unele echipari meh), Audi A4 (ciudata echipari pe benzina) si altele  am ajuns la masina actuala. In momentul ala pe autovit erau vreo 6 Superb 3 pe benzina, doua 1.4, una 1.8, un 2.0 Style in celalat capat de tara, un Sportline lime green 280CP care e si acum la vanzare si asta a mea. In fine, dupa ce am cumparat masina prima mare bucurie a fost ca am scapat de cautari, de documentat pe formuri, de reviewuri pe YouTube etc etc si am suflat usurat si abia apoi am inceput sa am bucur de masina.
       
      Masina a fost cumparata de la un dealer care a importat-o din Germania, avea in jur de 95k km, istoric service si mai multe dotari decat imi trebuiau.
       
      Pe scurt: Skoda Superb 2.0 TSI 220CP, fabricatie 2016, culoare "gri business" (parca asa se cheama), echiparea L&K + niste optionale, adica full-full fara trapa.
      Dintre echipari, ce-mi place mie cel mai mult pe langa clasicele Apple Carplay, chestiile din pachetul simply clever, senzori de parcare si camera etc:
      scaune ventilate fata (sunt si incalzite fata-spate dar ventilatia e ce trebuie mai ales vara asta phew) adaptive cruise control (ACC - mi se pare foarte misto desi eram oarecum reticent mai ales pe drumurile noastre) perdelute geamuri spate si luneta (epice, mai ales cu bebe in spate) deschiderea portbagajului si capacitatea (d'uh!) insonorizarea si confortul (are geamuri duble, sau cel putin mai groase decat am vazut la alte masini, si DCC)  
      Pana acum - o am de vreo 2 luni - o singura chestie ma omoara: suportul de pahare pentru locurile din fata. Efectiv nu gasesc ceva care sa intre ca lumea si daca intra sa stea ok, gen sa nu cada la curbe. Compromisul e sa tin o sticla de apa in buzunarul portierei. Fun fact: cotierea e racita deci as putea tine acolo sticla de apa dar cotiera are niste greieri super enervanti, care e de fapt a doua chestie enervanta dar vin de pe o masina de 13 ani desi as zice ca nu pot sa ma plang desi acum ca scriu asta parca in Mazda aia nu prea scartaia nimic. Ma rog, o scot eu la capat cumva.
       
      Cum ziceam, am masina de vreo 2 luni, aproape 3 de fapt si in timpul asta:
      am schimbat bateria ca venise cu cea originala care era cam descarcata. Bunvenit in lumea masinilor cu start-stop unde o baterie costa cel putin 700 lei. am cumparat un OBD11 cu care, pe langa diagnoza, am facut si niste mici ajustari: enable fan level display on auto, DRL settings in head unit (opresc DRL-urile cand butonez seara la OBD11), high beam memory, refuel quantity in dashboard, comfort turn light pe 5 in loc de 3, Scandinavian DRLs, open door alarm off si cam atat, multe altele erau deja activate iar pentru alte retrofitu-uri trebuie ceva mai mult timp, pricepere si/sau hardware aka @sabinx  am cumparat anvelope de vara - masina a venit cu niste Dunlop de iarna, in stare foarte ok dar cam vechi asa ca voi vedea la iarna ce fac. Pentru cele de vara am optat pentru Michelin Primacy 4 235/45R18 98WXL. am luat CASCO de la Generali. Distractie mare si cu CASCO, multi asiguratori imi considerau masina ca fiind cea de 280CP si nu se putea schimba asta, preturile fluctuau super mult, de ex. Groupama mi-a facut o "oferta" de 2000e pe an cu fransiza de 100e (permis de 16 ani si n-am avut niciun accident din vina mea, doar doua tampoanari - da, sunt sofer boring). La Generali am scos-o pe undeva pe la 3500ish cu 100e fransiza. am pus benzina OMV max motion de m-am plictisit in rezervorul de peste 60L, stai la pompa si astepti    
      Tot in timpul asta am facut aproape 1700km ca nah, iti faci drumuri cand ai masina noua  De vero 3 ori pe la munte, o data la mare, mai prin si pe langa Bucuresti. Dupa fiecare drum am concluzionat ca am facut o alegere foarte buna cu masina. Imi place mult cum merge si ca e oarecum sleeper, nu striga "220cp!". Imi place mult cum schimba cutia DSG (e DSG6 btw), in trecut am mai experimentat un timp mai lung CVT pe Honda Civic si Hyundai Elantra, cutie "clasica" pe Mazda 6, DCT pe Kia si Hyundai, DSG7 pe Golf (am mai codus si niste BMW si Audi automate dar mult prea putin sa-mi fac o idee despre ele) deci cam imi facusem o idee la ce sa ma astept de la cutia automata dar sincer mi-a depasit asteptarile; schimba fix cum as schimba eu ceea ce mi se pare epic, de cateva ori voiam sa-i dau downshift din padele si fix atunci a retrogradat ea singura - poate pare chessy dar nu m-am impacat asa bine cu nicio alta cutie autoamata (DSG7 de pe Golf era cumva brutal, nu stiu cum sa explic dar era si masina de la rental car asa ca poate nu e chiar relevant). Am condus-o putin si in manual din padele si schimbator dar si in modul S pe care-l mai folosesc doar cand sunt singur in masina si se umfla orezul in mine in masina de familie  Cel mai mult conduc pe Confort si Normal, m-am jucat si cu modul Individual si am pus DCC pe confort, directia pe Sport si restul in normal dar nu vad mare diferenta fata de modul Normal. Tot legat de asta mi se pare interesanta directia progresiva (parca asa se cheama) mult mai ok fata de volanele fake de PlayStation pe care le-am vazut pe alte masini.
       
      Legat de consum, nu ma intereseaza prea mult avand in vedere cat merg eu cu masina (cam 10 poate 15k km pe an) si in general tind sa merg in afara Bucurestiului (nu fac naveta cu ea) dar am mai facut niste poze la consum pentru prietenii care "stiu" ei ca benzinarele consuma mult, le voi pune mai jos. Nu cred ca am poza cu asta dar ultima oara cand m-am uitat consumul long term era 9.3, dar in primele saptamani as putea zice ca "m-am prostit" putin cu masina sa vad ce si cum poate  La drumuri spre mare/munte am scos in medie cam 7.5-8.5 cu ACC si AC, bagaje ca nah, incap deci luam cu noi tot ce se poate si condus asa cum as cum as conduce oricum fara grija la consum, deci per total sunt multumit.
      Legat de intretinere, uleiul din cutie a fost schimbat la 60k km, cand am luat eu masina a fost facuta o revize la PBN si eu voi planui sa fac revizia anual, asa cum am facut si la cealalta masina.
       
      Planuri de viitor? Nu foarte multe dar mi-ar placea un AID si tips-uri la evacuari ca la varianta 280cp - a mea are 2 evacuari reale dar sunt ascunse, ca nah...  Ah si va trebui sa ma motivez sa ma duc sa pun niste folii de protectie pe faruri si capota, asa am citit pe aici ca e bine. Nu stiu inca unde deci cutia de sugestii e deschisa. Si, evident, nu voi scapa fara sa-l contactez pe @sabinx  
       
      Si acum niste poze pe care le-am gasit prin casa ca n-am facut special pentru postarea asta dar sper ca vor urma unele mai dragute:
       
       

       

       

       

       

       

       

       
       
       
    • ciolib
      By ciolib
      Salutare, 
      Ma conformez celor promise si deschid topic pentru noua masina.
      Nu am talentul de povestitor al celorlanti colegi de forum dar sper sa vin cu informatii actualizate pentru cei care vor sa se documenteze inaintea cumpararii acestui model. 
      Cateva date despre masina : Superb 3 MY 2019 (asa apare in VIN Decoder) , motor  2.0 TDI 150 cp, cutie manuala in 6 viteze, echipare  Ambition +  Cleverpack Ambition, culoare Business Grey.  Masina a mai primit de la dealer covorase de cauciuc ,de la mine protectie tunel median, prezoane antifurt , CASCO si binenteles un plin de motorina. Masina a venit echipata cu Pirelli P7 215/55/17. Am solicitat oferta pentru motare incalzire stationara (Webasto) , am aceasta optiune pe Golf si m-am cam dezvatat sa dau iarna la racleta . 
      Am platit masina Luni 01.10.2018 , a ajuns la dealer pe 4.10.2018 si am preluat-o astazi 05.10.2018. Masina a fost aleasa din cele deja configurate si aflate pe stoc. 
      La prima alimentare au intrat 68,47 litri si ca sa raman in registrul premierelor cum am iesit de pe poarta delarului am notat si primul gainat. Sper sa fie cu noroc . 
      Dupa primi 97 km imi afiseaza un consum mediu de 6.3 l/100km si o autonomie AdBLUE de  10500 km , nu este concludent mai vedem dupa perioada de rodaj.
      Cateva impresii dupa 97 km:
      - masina are garda la sol mai mare decat ma asteptam  / am vazut in poze si filmulete ( bine majoritatea erau cu suspensie sport acolo  ) nu am PDG.
      - fara "greierasi"  si alte zgomote
      - cuplul se simte bine chiar si la turatiile limitate de rodaj
      - farurile BiXenon cu AFS isi fac foarte bine treaba ( ramane sa vedem cum se comporta pe ploaie si ceata)
      - oglinzile heliomate exterioare sunt binevenite in conditiile noastre de trafic ( la Golf o aveam doar pe cea interioara)
      - nu da impresia de barca 
      - ecranul multimedia este un magnet de amprente precum si suprafata glosy de sub el.
      Atasez mai jos cateva poze facute astazi pe fuga.  
       
       
    • Ursu82_kiki
      By Ursu82_kiki
      Vă salut! Am și eu probleme cu claxonul la o Skoda Superb 2002 1.8 turbo AWT. Am verificat siguranța, releul si volanul! 
      Cand apas claxonul se aude releul, l-am inlocuit sa fiu sigur. Am folosit un multimetru sa văd dacă imi ajunge curent la claxon, si nu ajunge! Ceva idei? As trage fire separat din ecu sau din alta parte dar nu stiu de unde. 
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept