Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

dragos_extasy

Da este normal ,pentru ca fara tambur cilindrul se deschide complet la apasarea pedalei de frana. nu trebuia sa faci treaba asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că şi scrie prin manual să nu apeşi frana când ai tamburii daţi jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum 3 zile am facut boacana .... si pana astazi am facut cam 75 km prin oras(unede am cam solicitat-o la frane) in afara de probele de frana pe care le-a facut dupa ce am montat - franele tin foarte bine , urme de lichid nu sunt pe la tamburul respectiv , si nici in vasul de lichid nu s-a modificat nivelul .

Oare este nevoie sa inlocuiesc acel cilindru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu scapă lichid şi are cursa normală nu ai de ce să-l shimbi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai monitorizez lichidul cand imi aduc aminte ...

pana acum nu am si asa sper sa ramana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta a fost un fel de aerisire de urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin si eu cu reply referitor la sistemul de franare pe fata trebuie schimbate discurile si ma gandeam sa ii pun unele ventilate/perforate, am auzit ca diferenta de pret fata de unele normale nu e foarte mare si ma intrebam daca aveti ideea de unde as putea da o comanda pe net? Am gasit undele Brembo la vreo 400 de lei..dar nu stiu diametrul exact la ale mele, cei drept nici nu am dat roata jos sa masor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antonik91

Brachezi rotile maxim stanga sau dreapta si poti masura pe interior fara sa dai roata jos.

Daca ai janta de 14 nu ai cum sa ai mai mult de 256mm.

La fabia sunt 3 dimensiuni.

233 sau 238 aici nu sunt sigur, apoi 256 si cea mai mare 288(la asta iti trebuie janta de 15)

 

In cazul in care ai de 233/238 poti monta de 256, din cate stiu etrierul si fuzeta iti permit pana la 288, acuma aici rog colegii sa ma aprobe sau dezaprobe si tu vb. eventual cu mecanicul.

 

Pentru fata si discurile de fabrica sunt ventilate, pe spate sunt pline.

Te referi la Brembo MAX? Alea sunt ventilate si cu striatii pentru eliminarea prafului de placute. La fel si Ate PowerDisc, la Zimmermann gasesti ceva perforat dar cred ca unpic mai scump decat primele doua.

Arunci o privire si la ATE si Zimmermann.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa iti cumperi ATE PowerDisc si placute ATE si un lichide de frana mai bun. Nu te complica cu cele perforate, nu are sens si costa si mai mult. La motorizarea ta de 1.4 ai discuri de 256 mai mult ca sigur. Am eu la 1.2 de 256. Si daca mai vrei un pic de upgrade, pune niste conducte de frana Goodridge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am intrat intr-o curba dubla in forma de S cu a treia si acceleram. nu stiu viteza, ideea e ca la viraj masina scartaia si am avut senzatia ca s-ar putea sa n-o redresez. Colac peste pupaza, la iesirea dn curba era stationat pe partea carosabila un vw. Am franat de urgenta si nici eu nu stiu cum am scapat fara sa ating masina sau vreo bordura.

   Morala: nu va bazati atat pe frane,cat pe un comportament normal in trafic,fara teribilisme. Franele standard sunt ok.

Modificat de megamotoreta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ma gandeam sa ii pun unele ventilate/perforate  Am gasit undele Brembo

Sunt ok, are sens...daca asta iti doresti tu Antonik.

Gasesti la  orice magazin de piese auto....pe comanda.

Ca idee, sa vezi cum arata....si nu numai cum arata, banuiesc ca stii la ce ma refer, priveste:

6fcd2q.jpg

2zeh6vq.jpg

4usweq.jpg

Final:

34ovbk3.jpg

Ce zici Antonik? :winter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar mi-a picat fata cand am vazut ce ai postat aici.... cred ca m-am indragostit si bag divort cu portofelul :))

Imi poti da un PM cu mai multe detalii? Chiar mi-au pus capac arata mortal discurile cu etrierii aia :X

 

Megamotoreta iti dau perfecta dreptate in ceea ce priveste franele standard... eu sunt foarte pasnic in trafic iar modificarile pe care vreau sa le aduc masinii sunt din proprie initiativa am eu boala asta sa bag bani poate aiurea in masina si am zis daca tot schimb suspensia si discurile fata sunt uzate sa ii fac un upgrade!

Modificat de Antonik91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat placutele de frana si dupa ce apas pedala scartie cateva secunde, cel putin pana se incalzesc

am banuit ca poate a prins ceva mizerie si o sa se duca cu timpul dar am facut vreo 2000km si tot se aude un scartit de fier pe fier

se retrag mai greu placutele sau ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă discurile au o bavură formată pe margine, atunci aia este cauza şi nu scapi de scârţâit decât dacă iei bavura aia cu flexul sau teşeşti puţin marginea plăcuţei care calcă acolo. Nu are legătură cu încălzirea frânelor ci cu faptul că plăcuţele nu se depărtează dintr-o dată de disc ci treptat o dată cu creşterea vitezei. Am avut şi eu problema asta şi s-a remediat prin schimbarea discurilor (erau cam duse oricum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am intrat intr-o curba dubla in forma de S cu a treia si acceleram. nu stiu viteza, ideea e ca la viraj masina scartaia si am avut senzatia ca s-ar putea sa n-o redresez. Colac peste pupaza, la iesirea dn curba era stationat pe partea carosabila un vw. Am franat de urgenta si nici eu nu stiu cum am scapat fara sa ating masina sau vreo bordura.

   Morala: nu va bazati atat pe frane,cat pe un comportament normal in trafic,fara teribilisme. Franele standard sunt ok.

 

Cu conditia esentiala sa ai fortele repartizate egal st-dr si conform standardelor spate-fata. Amortizoarele bune ( peste 60% ) contribuie si ele esential la eficienta franarii dar putini baga in seama aspectul.

Am mai spus despre asta si e suficient sa spun ca azi dimineata am oprit intr-o lungime de taxi logan de la 40 km/h la 0 la o trecere de pietoni.

Asta fara ABS si fara sa ma duc taras !

Dozarea optima a fortei o fac din experienta la pedala.

Reglajul de pe standul Brady facut de curand isi merita toti banii ; desigur si amortizoarele KYB schimbate isi merita investitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza revizia si printre altele trebuie sa schimb si lichidul de frana
Ce imi recomandati ca sa folosesc ?
Am gasit Castrol Response DOT 4 credeti ca este bun pt masina din semnatura ?

 

 

post-19919-0-45962200-1365410325_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATE 03.9901-6202.2  Lichid de frana 1L, ATE Typ 200 Dot 4/Punct fierbere uscata/umeda: 280/200^C/Interval schimbare: 3 ani...in jur de 45 lei bidonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e perfect si castrol response dot4 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi pune Castrol Response DOT 4 ,

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mi se intampla cateodata, cam o data la 1 sapt-2, imediat ce pornesc motorul..la primele 5-6 apasari ale pedalei de frana sa fie foarte tare. Si parca nici frana nu tine asa bine! Dupa asta, la apasari mai tari..isi da drumul si revine ok.

O fi vreun pistonas? Lichidul e schimbat de curand! Placutele de frana? Mentionez ca scartaie destul de rau pe franare...de la service au zis ca sunt ok, nu recomanda sa le schimb. Cred ca sunt ceva firma proasta...

 

Si poate imi dati cateva sugestii si de ce vibreaza masina pe franare, dar doar la viteze mari. Anvelopele sunt noi, discurile de vreo 5000-6000km schimbate, bucse ok. Ce sa le zic sa mai verifice la service? Amortizoare/ Planetare?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pedala se intareste din cauza la servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca pornesc motorul, e tare dupa ce il pornesc. Sa fie pompa de servo frana? Stiu ca ea cu motorul oprit se intareste, dupa 3-4 apasari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta zic ca or fi obosite acele garnituri/simeringuri si poate acestea isi mai revin dupa putina miscare, sa etanseze.

 

De la altceva nu se intareste pedala.

 

Acu' ceva ani, cand eram incepator in ale masinilor, un mecanic cu service mi-a schimbat pompa de frana fiindca se intarea pedala in mers, in timp ce o actionam si i-am spus ca banuiam servo dupa comportament, dar de cocos ce se tinea mi-a inlocuit pompa :grrrrrr: Dupa ceva vreme m-am invatat minte sa-mi bag mana in masina pe banii mei si am inlocuit servo singur si am avut frana de oameni normali (PS - si-a uitat o surubelnita solida ca un levier in compartimentul stergatoarelor, :santa:  dupa ce mi-a mancat 100 de lei doar manopera la o amarata de pompa si de masina. Simt ca o pastrez ca pe un trofeu, cum altii pastrau arma dusmanului)

 

Sergiule, 

te rog mai multa atentie la limba romana .

 

Pedala se intareste de la pierderea de vacuum, care poate fi din cauza pompei, dar de cele mai multe ori este de la furtune sau de la stuturi...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Aceeasi problema o am sau o aveam si eu de la pompa de vacuum....

Stutul respectiv de la pompa are un mic joc si pierde vacuum pe acolo.

Am rezolvat in felul urmator: 

- am luat niste pasta de aia neagra pentru facut garnitura, am dat de jur-inprejurul stutului si peste furtun am lasat sa se intareasca si problema e rezolvata :)

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 002

[Go!]

This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Aerisire frane daca ai abs.....

,,bleeding brakes" parca asta era denumirea.

salut, intrebare referitor la metoda de mai sus.

se face cu motorul oprit sau pornit?

se face cu frana de mana ridicata sau lasata jos?

se face mai intai aerisirea individuala la fiecare roata si ambreiaj dupa care cu vag-com sau invers? sau doar cu vag-com si atat?

 

multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!