Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Revin pe topic, un pic cam târziu, şi văd că unele spirite sunt puţin inflamate. La acest service-ul am fost mereu mulţumit de tot ce s-a făcut la maşinile pe care le-am deţinut şi din punct de vedere mecanic şi financiar (manopera). Probabil că mai trebuie să umble puţin la reglajul saboţilor. Din ce am mai întrebat în stânga şi în dreapta, chiar dacă are autoreglaj, tot trebuia reglată (întărită) înainte de a monta tamburii înapoi. Am înţeles că ar avea o tijă de reglaj, care prin înfiletare, apropie sau depărtează saboţii de tambur. Ar fi trebuit să apropie saboţii de tambure la o distanţă care să asigure chiar o frecare foarte foarte mică în timpul mersului, fără să fie acţionată pedala de frînă, pentru a se aşeza sabotul. Cred că distanţa aia este mare, iar când calc frâna sabotul "mai târziu" la tambur şi de aceea se duce pedala mai jos decât înainte. Maşina frânează, nimic de zis, dar nu ca înainte.

B0gdy-, m-ai înţeles greşit : la al 7-lea dinte maneta de frână de mână este trasă la maxim, cu roţile din spate înfrânate. Am încercat să plec de pe loc cu frâna de mână trasă. Teoretic maşina ar fi trebuit să se târască efectiv de spate, cu roţile blocate, dar a mea are o oarece mişcare spre înainte, roata se învârte, foarte greu, dar se învârte.

Ce e drept nici nu am avut timp prea mult la dispoziţie,

Off : Plecat joi spre vineri noaptea la Constanţa cu unele probleme personale, trebuia să ajung vineri spre seară acasă, la Bacău. Dar, aşa cum se întâmplă mai mereu la noi, după niţică zăpadă şi puţin viscol, s-a blocat drumul între Tişiţa şi Adjud şi gata, din Focşani nu mai pleacă nimeni. Ştiţi voi "pe aici nu se trece". Şi am făcut o noapte de "sinistrat al zăpezii" în Focşani. Pe undeva aveau dreptate să nu ne lase să ieşim spre Adjud, pentru că riscam să rămânem înzăpeziţi, dar nu mi se pare normal să nu se facă nimic, mai ales când e anunţat cod portocaliu, iar tu ca autoritate locală să nu-i scoţi la muncă pe toţi cei care au atribuţii şi responsabilităţi pe această linie. Păi cu trei sărăriţe şi o freză ieşi la deszăpezit un drum european, vital pentru legătura dintre sudul ţării şi zona maritimă cu Moldova? Nu e normal, dar trăim în România şi mereu vom avea situaţii de acest gen din cauza unor incompetenţi. Deci, am fost şi eu "sinistrat".

Cât despre problema cu service-ul, sunt absolut convins că se poate remedia amiabil, pentru că băieţii sunt de treabă şi nu va fi nevoie de reclamaţii şi descărcări de nervi.

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am schimbat sabotii pe spate am facut si test de frane apoi.

Si asa as face dupa orice interventie pe la sistemul de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca puntea spate e responsabila cam cu 20% din forta de franare, sunt multe masini care circula cu probleme la franare pe puntea spate fiindca sunt greu sesizabile de un amator si isi dau seama doar la ITP ca au probleme

dupa simptomele tale ar trebui sa fie aer in instalatie care nu se stie cum a ajuns pe circuitul de pe fata daca nu s-a umblat sau probleme la pompa de frana, dar iar nu se poate sti daca s-a umblat sau nu, si nu aveau de ce sa umble nici la cilindrii de pe spate, deci aer in instalatie nu ar avea de unde sa apara

ideea e ca baietii trebuiau sa umble doar la rotile spate dar din ce relatezi se pare ca au cam umblat cam mult pe la masina si din senin sistemul de pe fata responsabil cam 80% cu franarea si sistemul central (pompa) nu mai fac fata? sper sa se rezolve magic, dar nu vad ca autoreglajul de pe spate sa faca diferenta, ar trebui ca cel de pe fata sa fie uzat peste limita

recomandarea mea e sa te uti tu personal sub masina sa vezi scurgeri de lichid de frana, daca sunt inseamna ca daca s-a umblat sau sunt urme ca s-a umblat la furtune sau la pompa de frana si mecanici ti-au facut ceva aiurea rau...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii gresit !

Puntea spate trebuie sa aiba min 40% la gol si max 50% la plin, altfel nu ai frane !!!

Deci 1700 N pe spate si 1900 N pe fata, acestea sunt valorile ok de la mine pe stand dupa reglaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar pe drum nu mai e ca pe stand, fiindca cu cat franezi greutatea se muta pe puntea fata, de fapt centrul de greutate din cauza inertiei... oricum masina e mai grea pe fata... deci nu stiu sincer cat de mult te ajuta spatele in ideea ca stiu pers. mai amatoare la condus care nu siau dat seama ca i-a lasat frana de pe spate :D fiindca nu a fost sesizabil pt. ei...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vorbest prietene ?

Tu vorbesti din auzite iar eu din propria experienta !

In 2005 am fost nevoit sa aduc skodita 120 L acasa de la job doar cu frane pe fata din cauza unor avarii la conducta spate.

Senzatia la prima franare a fost ca am franat pe zapada desi era asfalt uscat !!!

Te duci taras de nu-ti vine sa crezi chiar si la 20 km/h !

Asa ca lasa prostiile si nu mai abera daca nu ai trecut prin asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai conducta sparta/pierderi asa e indiferent care... ;)

daca vrei sa te convingi desfa un aerisitor pe spate sa vezi cum pleaca pedala la fund :D

sigur sti daca i-ai aerisit instalatia

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

m-am hotarat sa schimb garniturile pistonasului buclucas. ce recomandati? ate sau lucas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in final le-am comandat pe ambele,ramane ca mecanicul sa aleaga la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am senzatia ca vorbesc singur pe topicul asta, tot cu ciocanitoarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei sa mai spunem daca tu deja ai achizitionat garniturile?

Sunt ok ambii producatori, sa nu ai emotii deloc!

Nu vorbesti singur...deocamdata... :winter:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am profitat de vremea frumoasa si m-am apucat sa vopsesc tamburii. Doar ca am gasit o problema. Cel de pe stanga se invarte foarte greu, cu doua maini, pe cand cel de pe dreapta se invarte cu un deget. Ma gandesc ca nu e ok. Precizez ca frana de mana tine trasa la maxim, si se aude un zgomot daca imping masina, ca un scartait asa..zgomot care se aude si atunci cand sunt pe loc si apas frana de serviciu cu putere. Ce sa fie ??

 

P.S frana de serviciu actioneaza si rotile spate ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce sa fie? Pai va trebui demontat tamburul si curatat pe interior...posibil pistonasul blocat, trebuie vazut si cablul franei de mana...etc.

Frâna de serviciu acţionează asupra tuturor roţilor.

Uite daca te vei stradui, va iesi o treaba eleganta, si ai sa vezi ca nu o sa mai ai probleme, dar dupa cum am mentionat, prima data trebuie demontat, altfel nu ai cum...

Ca idee, sa vezi cum stau lucrurile, si ce trebuie facut:

zvoh3p.jpg

ypgd3.jpg

20ze8w2.jpg

53cqe.jpg

Daca final va iesi ceva de genul:

5f1boi.jpg

Ar fi super ok.

Si un clip, sa  vezi ce si cum e pe acolo...dar live:

Nu le-am postat chiar in ordinea fireasca...asa mi-a iesit... :winter: dar te vei descurca, ai sa vezi...

Succes.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frâna de serviciu acţionează toate roţile dar nu este din cauza ei. Problema este din cauza penei de autoreglare (elementul 5) care este acţionată de arcul 13. Rolul penei este de a ţine saboţii la distanţa optimă faţă de tambur. În anumite situaţii după frânare (un nene mi-a zis că cel mai des se întâmplă când cobori o bordură cu frâna apăsată) ea nu mai alunecă în poziţia care trebuie şi ţine roata înfrânată.

 

Cauze: dacă zici că şi frâna de mână ţine trasă la maximum atunci cel mai probabil saboţii şi/sau tamburii sunt uzaţi peste măsură.

 

Remediere: pentru moment dă roata jos, roteşte tamburul până ajunge cu un orificiu pe unde intră prezonul în dreptul penei buclucaşe (te uiţi cu lanterna şi o să o vezi). Cu o şurubelniţă ridici puţin pana şi dacă îşi dă drumul înseamnă că asta este cauza. Ar fi bine să scoţi tamburul (trebuie numai un şurub de scos şi neapărat ridicată siguranţa că altfel nu iese din cauza bavurii formate pe tambur) şi să ungi cu puţină vaselină pana (poţi face puţină curăţenie pe acolo, vezi că praful ăla e toxic să nu-l inhalezi, şi poţi unge articulaţiile dar cu mare atenţie să nu ajungă unsoare pe tambur sau saboţi).

Dacă se repetă faza atunci neapărat trebuie înlocuite frânele pe spate.

Dacă nu merge scos şurubul ce ţine tamburul să nu baţi cu ciocanul în el pt. că nu o să iasă plus că mai rişti să strâmbi ceva. Remediul este spray degripant şi maşina de găurit cu un burghiu de diametru asemănător cu diametrul capului de şurub. după ce se subţiază suficient capul şurubului o să iasă prin ciocănind uşor în el cu o şurubelnită şi ciocan.

Dacă ajungi aici te poţi lipsi de el dar o să-ţi blestemi zilele pînă pui roata la loc.

 

LE

Na că am postat în acelaşi timp cu Carmina. Din două posturi o să iasă ceva :10[1]: .

Oricum încearcă prima dată cu şurubelniţa că este cel mai simplu şi-ţi va indica pe unde este problema.

Baftă!

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am facut o idee, va multumesc de informatii. N-am inteles o chestie. Primul lucru, scot surubul ala, apoi ? Ce face omul in poza asta ? Mai este alt surub inauntru ?

20ze8w2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face ce ţi-am explicat mai sus şi ce se vede şi în al doilea ataşament pe care l-am pus - resetting brake: ridică pana ca să poţi scoate tamburul. Dacă nu ridici pana atunci saboţii vor sta foarte aproape de tambur şi din cauza bavurii care s-a format în timp nu o să-l poţi scoate nici cu slujbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am prins :D Apoi bat cu ciocanul dintr-o parte si din alta pana iese "capacul". Risc sa stric ceva facand asta ??? Doamne fereste sa imi sara arculetele alea sau altceva si sa nu mai stiu unde e locul lor. Sunt artist in chestii de astea ;)) Imi pot da seama dupa ce dau doar capacul jos daca sabotii nu mai sunt buni ? Daca e asa, nici nu ma mai complic, o duc la service din prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic mai detaliat resseting brake:

http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://vnc.thewpp.ca/stuff/bentley/ep0niks.ctech.ca/vw/eva2/SU02/ch6.1.1.html&prev=/search%3Fq%3DUse%2Ba%2Bscrewdriver%2Bto%2Bpush%2Bthe%2Bwedge%2Bup%2Bthrough%2Ba%2Bhole%2Bfor%2Bthe%2Bwheel%2Bscrews%2Bin%2Bthe%2Bbrake%2Bdrum%26client%3Dfirefox-a%26hs%3Dqrc%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26channel%3Dfflb&sa=X&ei=wsUzUfiBIcbHtAatzoCQBA&ved=0CDgQ7gEwAA

Rotesti de ,,capac" pana vezi pana...impingi in sus si gata treaba. :winter:

Ce sa risti? Nu risti si nu strici nimic daca dai cu ciocanul  asa cum ai mentionat...

Pai numai asa vezi starea sabotilor, altfel cum?

Daca zici ca esti ,,artist" in caz de ceva probleme, trebuie doar sa privesti imaginea 5...daca a zburat vreun arculet, te uiti acolo si vei sti locul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru ajutor, din pacate a fost zadarnic. M-am lasat pagubas, nu am reusit sa desfac surubul...am incercat de cateva ori, si a inceput sa se strice. O sa o duc la service. Oricum mai am un troncanit prin fata dreapta mi se pare. La viteza mica, atunci cand masina se balanseaza din cauza gropilor, hopurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să faci resetarea nu trebuie dat jos tamburul, doar roata sau mai bine zis un prezon şi faci cum a zis Carmina mai sus, durează 1 minut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am incercat asta inainte de a ma apuca sa desfac surubul. M-am uitat exact ca in poza, "in dreptul orei 11 pe ceas" ,am invartit pana ce in jumatatea superioara a gaurii a aparut o bucata de metal. O puteam vedea si pe urmatoarea gaura din dreapta. De ridicat nu se ridica. Probabil sa nu fi ridicat de ce trebuie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate este înţepenită şi de asta a rămas şi roata blocată. Este o pană cu vârful în jos şi este trasă de un arc, se vede şi în poze. Bagi şurubelniţa sub pană acolo unde vine prins arcul, cu o mînă ţii tamburul să nu se mişte şi cu cealaltă apeşi pe şurubelniţă, trebuie să meargă chiar dacă mai greu.

Este clar că nu ai ridicat de ce trebuie din moment ce se veda şi în partea dreaptă. Vezi şi poza, mai explicit de atât nu pot să fiu.

post-40889-0-38095700-1362439366_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar acum, o sa mai incerc cand am timp. Dar are rost ? Daca nu desfac tamburul sa curat pe acolo si sa o ung cu ceva, nu se va bloca din nou cand actionez frana de mana sau cea de serviciu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,adevarul e ca pana nu desfaci si nu cureti, degeaba presupui si speri ca va functiona. Eu pe fata am desfacut etrierul,scos pistonasul si am identificat cauza blocarii repetate a lui.

post-99468-0-08451500-1362643674_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Este normal ca atunci cand nu este tamburul pus si apesi pedala de frana , cilindrul receptor sa scape lichid de frana ?

Mie asa mi s-a intamplat ! Mentionez ca , cu tamburul asezat nu curge absolut de loc .

Atasez si un video : 

Oare mai este nevoie sa aerisesc franele daca s-a intamplat asta ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!