Jump to content

Sistem franare Fabia


vsk
 Share

Postare recomandată

Cum reglezi frana prin VCDS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 002

[Go!]

This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

Aerisire frane daca ai abs.....

,,bleeding brakes" parca asta era denumirea.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult

nu stiam ca exista asa ceva

Update: Am verificat si la blocurile de masura mentionate (in manual Fabia e 010) nu apare nimica. Deci nu cred ca merge la fiecare mode. Desi manualul da si pentru versiunea mea de ABS, totusi nu se poate face nimica

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am o mica problema. pe fata acuma. roata fata dreapta s-a cam blocat, se incingea roata. la service, mecanicul recomanda placute noi de frana! acasa desfac roata, placutele erau aproape noi. pistonasul in schimb era cam maro de rugina. am dat cu wd-40, l-am scos afara o tara, dar inapoi nu am cum sa-l imping, rup cheile in el....sa desfac aerisirea si sa slabesc frana sau sa imping cu ceva mai tare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in final l-am impins inapoi punand o placute de frana veche si am folosit un levier mai sanatos. dar degeaba. pistonasul tot blocat a ramas,frana tot intepenita. sa dau comanda de garnituri din oficiu sau sa ma mai joc cu el pana s-o debloca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

M-am chinuit sa scot filtrul ala cilindric care sta in gura vasului de lichid de frana...Parca ar avea ceva pe fund.

Cum se scoate afara fara sa il strici?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. E un fel de sita , cred ca e pentru impuritati.E destul de fixa in gura vasului de lichid de frina si nu are nimic pe fund.

Poti sa o scoti afara cu doua surubelnite.O seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit tu asa Adriane? Ma gandesc ca ai fost norocos, daca ai reusit.

Stii la ce ma gandesc: bagi surubelnitele intre vas si sita...ok? Daca va trebui sa tragi, atunci manerele surubelnitelor va trebui sa le departezi pentru a avea ,,priza" iar daca vei trage in lateral de surubelnite...varful surubelnitelor vor merge spre interior...adica in panza sitei...ai tras in sus....ai sfartecat panza. Posibil sa gresesc....dar cam asa vad eu lucrurile.

Eu am vazut procedeul de scoaterea sitei, dar omul a folosit cleste drept pentru sigurante, ala de este foarte subtire in ,,cioc" si cu ala a tras cum trage stomatologul maseaua....maseaua de minte, fiindca a pus si genunchiul pe capacul motorului.

Aditu, nu a fost de pe masina mea...deci nu stiu cat de sifonat o fi fost dupa ce l-a scos.

Daca agreezi ideea, fiindca banuiesc cam ce executi tu...de ce nu scoti vasul complet, il speli...e mult mai usor, nu ai ce motrosi pe varianta asta....si nu doare deloc :lol:

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Carmina. Mai bine il las nescos, dar pe busonul vasului scrie ca sa scoti si sa cureti filtrul cand schimbi lichidul.

Teoretic ar fi trebuit iasa mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta, fabia mea a primit discuri si placute noi de frana pe fata .... Am ales marca TRW, am auzit ca-s bune... deocamdata merg finut cu ea, nu franez tare... as dori o parere de la cine a mai achizitionat brandul asta cum se comporta... pretul a fost de 450lei fara manopera ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu - incearca sa aspiri mizeria cu o seringa, eventual pui si un furtunas de perfuzie pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa o agat cu ceva si mizeria aia s-a dezintegrat parca. Am pus capacul. In ziua urmatoare nu am mai gasit mai nimic acolo gen mizerie.

Ciudat. Si facusem rost si de seringa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial nu am luat in seama dar...cred ca nivelul de lichid de frana e cam sus la mine.

E peste max oricum. Nu cu mult dar cu destul: cum e triunghiul ala acolo care indica maxim, la mine e putin peste varful triungiului.

Cum e normal sa fie ce nu gasesc clar in manual si pe nicaieri?

Probabil asa mi l-au lasat dupa schimb.

Ce repercursiuni pot aparea? Sa fie presiune prea mare si sa il dea afara pe undeva?

PS: analizez asta pt ca mie imi picura pe la pompa de ambreiaj in interior, la pedala

post-17144-0-69588800-1354558698_thumb.j

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La maxim.

Niciuna.

Acum am vazut ca ai editat....revin: este ok.

Iti picura de la alte treburi(garnituri uzate) nu fiindca a pus mecanicul ala cu 1mm peste nivelul maxim.

Presiunea o creeaza pompa.... in instalatie nu in bazin....daca ar fi in bazin inseamna ca la o frana brusca s-ar umfla bazinul ca ochiul elefantului. Bazinul e de ,,urgenta" (completare in instalatie)....curge pe la vreun etrier....isi va completa din bazin....de aia a montat producatorul si senzorul de nivel....sa vezi ce si cum e pe acolo: e bai se aprinde becu, suna ciocanitoarea....gata nu mai e de gluma. :lol:

Aditule, scoate dopul de pe vas, apasa pedala de frana, ia vezi sare lichidul ca si apa la fantana arteziana?

Eu spun, ca nu...

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta, fabia mea a primit discuri si placute noi de frana pe fata .... Am ales marca TRW, am auzit ca-s bune... deocamdata merg finut cu ea, nu franez tare... as dori o parere de la cine a mai achizitionat brandul asta cum se comporta... pretul a fost de 450lei fara manopera ....

E o alegere buna TRW, am depasit 100 000 km cu placute marca asta; recent le-am schimbat si eu, am prins reducerea de black friday (2 la pret de 1) :D toate discurile (4) + cele 2 seturi de placute; marca e Delphi (Opelul vine din fabrica cu de-astea si merg perfect), montaj si functionare fara nici o problema...si Delphi si TRW sunt lideri recunoscuti in domeniul sigurantei auto...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bluetux.... mersi ... norocosule.. nici nu mi-a trecut prin cap de black friday sa-mi iau piese de schimb, desi lucrez intr-un mag de electrocasnice si am avut plin la black friday.... e bine de stiut ca is ok... urmeaza sabotii pe spate da aia in primavara, pacat ca nu am placute si pe spate :( mersi de feedback.... drumuri bune.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai .... da ce superstitios esti tu....

Ce ai avut? A pornit singura masina de spalat, a sarit fierul de calcat de pe raft? Ce iti veni.... sa faci pe ursu panda? :lol:

Sabotii, asa cum spui la primavara, si daca se poate de black friday.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mai dăm puţin oxigen topicului : azi am schimbat cablurile la frâna de mână şi saboţii de frână spate. Nu am fost eu cu maşina în service, l-am trimis pe socru-miu (pensionar, mai are ceva activitate).Toate bune până mi-a adus maşina înapoi. SURPRIZA NEPLĂCUTĂ sau aşa trebuie să fie : pedala de frână se duce foarte jos, mult mai jos decât ţinea cu vechile ferodouri, e mult mai moale şi frâna parcă prinde în două reprize. Înainte frâna ţinea un pic mai sus de jumatea cursei pedalei, acuma prinde puţin pe la jumatea pedalei şi apoi spre capătul cursei. Ce e drept frâna de mână ţine la al 7-lea dinte, maneta de frână de mână e ţeapănă, nu mai umblă bălălău. Dar nu-mi place deloc cum frânează; a trebuit, azi când am plecat de la servici şi cât am mai umblat prin oraş, să păstrez o distanţă dublă faţă de maşina din faţă ca să fiu că nu-i umblu prin portbagaj. Trebuie cumva făcută vreo aerisire la sistemul de frânare sau aşa face la început? Înţeleg să fie mai elastică, dar parcă nu am frâni. Eram obişnuit să mă bazez pe frânele maşinii, acum parcă îmi pare rău că am schimbat ferodourile. O să-i revină sau ce e de făcut?

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil asa o sa faca la inceput, pana se aseaza sabotii, o sa-si revina cu siguranta. De obicei apare fenomenul, mai ales la schimbarea placutelor pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca ar trebui facuta aerisirea sistemului de franare, dar ar trebui sa mergi la service-ul respectiv caci cred ca ai platit o nota de plata.

Nu ar trebui sa se observe asa o mare diferenta la franare la schimbarea ferodourilor, probabil ca nu au aerisit bine. Eu am schimbat in vara placutele pe fata,am schimbat lichidul de frana, dar n-am observat nici o diferenta la pedala sau la franare, desi normal ca pana la asezarea placutelor noi pe discuri, sau a sabotilor pe tambure nu ai o frana perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sveck78

Daca ai fost la un service si ai platit mergi maine inapoi la ei si punei sa faca treaba calumea.

1.Posibil sa nu fii aerisit instalatia daca zici tu ca diferenta la pedala e foarte mare fata de cum era inainte de schimb(diferenta la pedala numai tu o simti).

Daca ai ABS aerisirea se poate face si cu vag-com din cate stiu.

Cred ca nu au aerisit instalatia sau au umblat pe undeva pentru ca, chiar daca saboti inca nu sunt asezati nu simti asa tare diferenta la pedala ba din contra la mine cand am schimbat doar sabotii, primele 2-3 frane nu au prins dupa care se simtea deja ca am frane bune si pe spate. Normal dupa 1000km se mai aseaza si e si mai bine.

2. Nu e okay ca frana de mana prinde doar la al 7-lea dinte. maxim 6-7 clickuri trebuie sa auzi cand tragi ca turbatu` de maneta. Daca la tine musca abea la 7 dinti cand tragi ca turbatu ajunge si la 10-12 dinti?Aia inseamna ca depaseste nuca schimbatorului, la nivel ma refer.

Maine cand mergi la service punei pe baieti sa desfaca oalele si sa o "intareasca" din reglajul sabotilor(parghii).

Eventual daca dupa asta frana de mana prinde inca sus mai strangi cablurile de la surubul de sub consola dar aici sa fii atent sa nu strangi prea mult si sa infraneza rotile, ridici puntea spate cu frana de mana lasata jos invarti de roti sa vezi.

Mergi maine la service. Cu franele nu e de joaca.

Ca raspuns la intrebare: Daca spui ca diferenta e destul de mare fata de cum era inainte eu cred ca nu o sa-si revina daca nu fac aia cum trebuie.

Daca cumva ii deranjezi de la somn si iti spun ca "asa e bre pan` se aseaza" poti sa le spui de neamuri, mame si ce iti mai vine pe la gura.

Nu inteleg cum se pot juca asa cu chestii de genul asta.

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataie de joc, au dat un rasol ordinar si nepermis la siguranta rutiera !

Ce sa revina frate daca nu au facut bine ? dupa accident ???

Te joci cu viata oamenilor ?

sveck78, te duci urgent la service-ul cu pricina si le spui ca ii reclami la OPC ca ti-au pus viata in pericol !

Sa vezi ce repede o sa-ti faca reparatia...si trece numele service-ului aici ca sa-l ocoleasca si altii.

In rest si pe la mine de 2 saptamani a inceput sa faca usor zgomot pe spate dimineata in primele sute de metrii de la ferodouri umede...pe la 55k mai aveau minim 2-3 mm si nu am trecut de 70k.

Ferodourile trebuie sa tina minim 100k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 92k km si nu le-am inlocuit, Nu scartaie niciodata si masina franeaza in parametri. Abia acum incep sa simt nevoia sa mai strang putin cablul de frana ca prinde cand e maneta cam sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fiu si eu in ton cu voi...Sorine, te duci direct la Jandarmerie! ....nu a fost mentionata in discutie aceasta institutie... :winter:

Parerea mea personala: mergi tu frumusel cu masinuta la service-ul unde au fost inlocuiti sabotii, si le explici frumos care este nemultumirea ta...si ai sa vezi ca se vor rezolva lucrurile. Ei au inlocuit sabotii, au aerisit...problema ca ar mai fi trebuit...nefacand proba la drum, de unde sa stie ei cum stau lucrurile? Socrul tau trebuia sa se intoarca inapoi atunci si sa le explice ca prinde cam jos....etc.

Eu sunt de parere ca daca vei vorbi frumos, vei fi servit elegant...

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai carmina....ce elegant, ce franchete...pffff...

Dupa ce isi bat joc de client si ii pun viata in pericol lui si altor participanti la trafic, tot clientul sa fie cel smerit................

Ce s-ar fi intamplat daca omul avea un accident ?

Cine raspundea ?

Cine raspundea pentru alte victime nevinovate dintr-un accident ?

La noi inca e lumea a 3-a, intr-o tara civilizata nu se face asa ceva.

Mecanicul e obligat sa faca proba pe stand sau proba de drum.

E inadmisibil sa pui in circulatie un autovehicul care atenteaza la siguranta circulatiei si care poate sa produca victime nevinovate !!!

Indivizii astia trebuie eliminati din societatea pe care o dorim civilizata.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!