Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Ma bag eu in seama: 14-15% consum pe gaz e mai ieftin decart 10-12% pe benzina. Deci ce zici, ar merita? Nu se amortizeaza costul instalatiei in 1-2 ani, dar banui ca nici nu schimbi masina asa de repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii, pana in prezent am 3500 km pe gaz din care 2400 km facuti luna aceasta prin tara: Orsova-Bucuresti-nordul Moldovei si retur. In masina am fost 3 adulti si 2 copii 4-6 ani iar portbagajul a fost full, in aceste conditii am scos un consum mediu de 9 % pe gaz cu viteza max de 130 km/h pe A1, cca100km dus si la intoarcere la fel. Sunt super incantat de acest consum si deja am scos 700 ron din pretul de 2800 al instalatiei, am gasit gaz pe aceasta distanta incepand de la 2 lei pe A1 de la Agip care de altfel a fost si cel mai bun pana la 2,33 lei, cel mai amuzant lucru in statiile de gaz era ca lucratorii de acolo nu intelegeau ce cautam la pompa si cativa nici macar nu s-au ridicat de pe scaun. Totusi intr-una din statii dupa mine s-a asezat la coada un Subaru Forester, lucru care spune totusi ceva despre evolutia GPL si mentalitatea in schimbare a posesorilor de benzinare, in alta ordine de idei acum cateva luni am vrut sa fac schimb cu un prieten sa-i dau Passatul + 2000 de euro pentru un BMW 320 D din 2001, acum stau si ma gandesc ca dadeam cam 1200 euro in plus fata de instalatia gpl si aveam un consum de cel putin 7% pe motorina, cred ca am facut alegerea corecta si recomand mersul pe gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag eu in seama: 14-15% consum pe gaz e mai ieftin decart 10-12% pe benzina. Deci ce zici, ar merita? Nu se amortizeaza costul instalatiei in 1-2 ani, dar banui ca nici nu schimbi masina asa de repede.

Stii ce vreau sa imi spui? daca apuca sa mearga vreun pic pe Gpl la o distanta asa de scurta, intelegi , pentru ca daca doar apuc sa-i fac incalzirea la motor in 3 km. nu stiu care mai este economia la doar un km. care imi mai ramane pana la munca din cei 3 care i-am facut si abia am incalzit motorul.

Deci concret , daca poate sa imi spuna cineva cat de repede intra instalatia in functiune! :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate am inteles eu poate sa porneasca direct pe gaz, si nu doar dupa atingerea unei anumite temperaturi.

Haideti voi, sponsoru, catyon si ceilalti care aveti deja montate: am inteles cumva gresit? Cum e la voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La instalatia mea, BRC secvential, motorul porneste numai pe benzina chiar daca motorul are deja 90 grade, diferenta este ca trece mai repede pe gaz decat la 40 grade, de ex. la temperaturile actuale la pornirea de dimineata masina trece pe gaz cam intr-un km, dupa ce masina a ajuns la 90 gr si ai oprit pentru scurt timp motorul pentru a cumpara ceva de ex. la repornire aceasta se va face tot pe benzina insa trece atat de repede pe gaz incat masina se va pune in miscare utilizand gazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La instalatia mea, BRC secvential, motorul porneste numai pe benzina chiar daca motorul are deja 90 grade, diferenta este ca trece mai repede pe gaz decat la 40 grade, de ex. la temperaturile actuale la pornirea de dimineata masina trece pe gaz cam intr-un km, dupa ce masina a ajuns la 90 gr si ai oprit pentru scurt timp motorul pentru a cumpara ceva de ex. la repornire aceasta se va face tot pe benzina insa trece atat de repede pe gaz incat masina se va pune in miscare utilizand gazul.

Asta e ceea ce vroiam sa stiu !

E in regula daca o ia asa de repede, da cred ca merita , bine cel mai rentabil te scoti la drum lung, acolo iti recuperezi cel mai rapid investitia....dar asta se intampla mai rar la mine .

Acum mai ramane sa intreb care e cea mai recomandata instalatie pentru motorul meu 1,6 BSE ,cu rezervor in spatiul rotii de rezerva (de ce nu or fi gandit astia un sistem de montaj sub portbagaj, afara al rotii de rezerva nu stiu !) cred ca o sa tin doar spray de reparatie in portbagaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei si eu umblu doar cu spray-ul la mine insa pe timpul concediului nu m-am riscat si am luat roata cu mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Balerinul nu vreau sa iti influentez decizia, dar GPL o sa iti "omoare" din aia 102 cai care si asa sunt la limita.

Am avut GPL si am dat jos instalatia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Balerinul sa sti ca si eu am motor cu 102 cai dar pe gaz cand plec de pe loc scartaie rotile, asta se poate face cu o ajustare a mapei de injectie pe gaz in functie de turatia motorului, mai exact modificarea timpilor de injectie in calculatorul de gaz. La mine am setat sa traga ok pana in 4500 de ture de acolo sa sara pe benzina dar pana acolo sa rupa la calcarea pedalei in podea.Nu ai nevoie de nici un chip-tuning si alte minunatii.Bani aruncati pe fereastra

clubbed, ai incercat si varianta descrisa de sp0nsoru (citatul de mai sus)????

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut GPL si am dat jos instalatia...

Ai mai spus acest lucru; crezi ca nu pricepem din prima?! :(

In alta ordine de idei, fa-ne sa intelegem ce motor ai; in semnatura ai mpi iar, AICI ai fsi. Este diferenta mare in modul de funtionare al celor doua motoare, de unde probabil, apare si nemultumirea ta daca nu ai avut o instalatie corespunzatoare si reglata cum trebuie.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost mentionate si timpii de injectie la GPL.

Poate sa detalieze cineva cum se face defapt convertirea mapei de injectie benzina in GPL. Eu am gasit pe net ca pe GPL se adauga 13.8% in plus la timp de injectie. Ma gandesc ca este vorba despre injectoare cu duze cu marimi identice pe benzina si GPL.

Ce se vede in pozele postate de sponsoru este de fapt aceasta corectie a timpilor de injectie exprimate procentual. Eu tind sa cred ca duzele de injectoare instalate la @sponsoru erau mai mari decat cele pe benzina, altfel nu imi explic cum la corectii negative procentual nu a scazut performanta motorului.

Intrebarea mare este daca stie cineva cum se modifica exact mapa de injectie pe GPL, adica nu in regim experimentar?

@sponsoru: am inteles ca ai primit indicatii de la atelierul de montaj ce si cum sa modifici in mapa de injectie. Ne poti spune si care erau indicatiile? Ce reprezinta coloana din stanga a pozelor postate, parca milisecunde, dar nu sunt sigur, si care ar fi legatura dintre cele trei adica: turatia, ms si corectie. M-ar interesa in special indicatiile primite de la atelier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost mentionate si timpii de injectie la GPL.

Poate sa detalieze cineva cum se face defapt convertirea mapei de injectie benzina in GPL. Eu am gasit pe net ca pe GPL se adauga 13.8% in plus la timp de injectie. Ma gandesc ca este vorba despre injectoare cu duze cu marimi identice pe benzina si GPL.

Ce se vede in pozele postate de sponsoru este de fapt aceasta corectie a timpilor de injectie exprimate procentual. Eu tind sa cred ca duzele de injectoare instalate la @sponsoru erau mai mari decat cele pe benzina, altfel nu imi explic cum la corectii negative procentual nu a scazut performanta motorului.

Intrebarea mare este daca stie cineva cum se modifica exact mapa de injectie pe GPL, adica nu in regim experimentar?

Stie cineva sa regleze instalatia Tomasetto cu Stag 300 plus si sa optimizeze consumul?....Repet scot undeva in jur de 11 sau 12

Mercy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o luam pe rand:

1. Eu nu as recomanda sa se treaca automat pe gaz caci nu va merge sau cel putin la temperaturi scazute. Am incercat eu aceasta trecere manual adica am comutat pe gaz fara sa astept sa se incalzeasca (ma gandeam la altceva in acel timp si nu am realizat ca am comutat manual) si cand sa plec de pe loc mi s-a aprins check engine si martorul de ASR in bord si tremura toata masina. M-am speriat caci nu realizasem ca am trecut pe gaz. Am inceput sa o turez si nu vroia sa traga, am tras pe dreapta si parca mergea in 3...apoi am vazut ca am trecut pe gaz ...am oprit masina si am repornit dar binenteles ca nu a trecut pe gaz ci era in asteptare si mergea rotund martorii au disparut si cand a avut temperatura de 40 grade a trecut automat pe gaz si totul vesel si frumos. Afara era cam -10 grade caci mergeam la schi asa ca poate doar la temperaturi scazute face figuri. Explicatia mea ar fi ca oricum gazul e rece iar daca mai e si frig afara el e aproape inghetat si nu de pomana se trage apa de la motor sa incalzeasca gazul parerea mea. Daca ar fi sa mearga pe direct nu s-ar trage furtun cu apa de la motor catre reductor....

2. Convertirea mapei de gaz se face automat adica calculatorul de gaz isi ia timpii de injectie din calculatorul de benzina. Daca ceva nu este in parametrii ea se mai poate ajusta daca are un amestec sarac sau bogat....dar asta se vede dupa ceva km. O mapa de injectie difera de la masina la masina de la stil de consus la stil de condus.Ppoate sa fie 3 masini ca ale mele caci va fi difertita mapa, ea nu se face experimental ci se face in timp cu diferite ajustari.

3. Duzele se pun in functie de kw si credeti-ma ca am uitat cum se face socoteala dar am sa ma interesez si am sa va explic. La mine duzele sunt de 1,8 asa ar da cartea dar trebuie mai multa presiune(1,60) asa ca indicat ar fi din ce vad de 2,2 sau 2,4 pentru o presiune de 1,4...dar mie imi merge bine acuma cu toate ca am sa mai fac ceva reglaje ca acum mergand economic cu consumul nu prea imi place cum trage adica ar fi loc de mai bine...ma tem sa nu fac ceva boacane.

3. Va explic din informatiile ce le-am primit...Cand masina e la relantiu sta undeva la 1000 de ture pe mapa si in dreptul cifrei 2.0 sau 3.0, daca mergem incarcat cu masina si urcam o panta in treapta a 3-a vom ajunge la o anumita turatie iar puterea va credte pana undeva catre 18.0+, daca mergi constant cu 90 in treapta a 5-a va fi la o turatie sa zic de 2300 si in dreptul cifrei 12.0. Mi s-a spus ca sunt masini cu motoare mai mari la care coloana din stanga ajunge pana undeva la 33.0+.

4. Cand aflu mai multe detalii va tin la curent asa ca :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu:

GPL am montat pe 1.6 MPI 102 cai - pe care am dat-o jos dupa 3 zile.

Pe FSI nu am montat nimic si nici nu cred ca se baga cineva la asa ceva (costuri ridicate ale instalatiei + putin mai complicat de montat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce te-a determinat sa renunti la instalatie ? fiind o discutie deschisa cred ca sunt bine venite atat argumentele pro cat si contra, poate ceva nu a functionat corect sau cine stie poate pe motorul tau nu da randament sau poate te-a speriat cineva ulterior ca se va strica motorul, ce s-a intamplat de fapt ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu:

GPL am montat pe 1.6 MPI 102 cai - pe care am dat-o jos dupa 3 zile.

Pe FSI nu am montat nimic si nici nu cred ca se baga cineva la asa ceva (costuri ridicate ale instalatiei + putin mai complicat de montat)

Parerea mea este ca te-ai pripit , ca sa renunti la o investitie , destul de substantiala cred ca a fost, plus ca ti-au mai gaurit aia si masina sa-ti puna instalatia...

Din ce s-a explicat aici pe topic , am inteles ca dureaza un pic cu reglajele, in nici un caz nu ai voie sa te sperii si sa renunti in doar 3 zile, acum daca tu spui ca pe jetta abia tragea motorul , atunci Catyon care are passat ar trebui sa-l faca toate Loganurile la depasiri, si plecari de pe loc, ceea ce nu prea cred!

Apropo ce ai facut cu instalatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand functionezi pe gaz mai ai vreun martor care sa iti indice probleme de amestec aka sondele lambda sunt active? Sonsorul, esti sigur ca nu ai amestec sarac dupa drastica modificare a mapei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU-ul instalatiei stie sa interpreteze si sondele lambda, daca exista montate pe masina. Practic, se interfateaza cu ECU-ul masinii si preia de acolo ce are nevoie - informatiile de la sonde si senzori modifica timpii de injectie si la gaz.

Acum chiar ma gandesc daca toate fac asa. Cele care se adapteaza dupa harta de la benzina prin modificarea procentuala a timpilor de injectie de acolo cred ca se bazeaza exclusiv pe ce a interpretat deja ECU-ul de benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca te-ai pripit , ca sa renunti la o investitie , destul de substantiala cred ca a fost, plus ca ti-au mai gaurit aia si masina sa-ti puna instalatia...

Din ce s-a explicat aici pe topic , am inteles ca dureaza un pic cu reglajele, in nici un caz nu ai voie sa te sperii si sa renunti in doar 3 zile, acum daca tu spui ca pe jetta abia tragea motorul , atunci Catyon care are passat ar trebui sa-l faca toate Loganurile la depasiri, si plecari de pe loc, ceea ce nu prea cred!

Apropo ce ai facut cu instalatia ?

si acum daca intrebi pe cineva de o Dacie iti va zice: "merge de rupe", totul ramane de conceptia si criteriul fiecaruia.

GPL este o buna alternativa pt viitor, insa eu mai am rabdare pana se va "finisa" tehnologia corespunzatoare.

banii mi s-au returnat.

p.s iti respect parerea si apreciez critica constructiva :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@abuwz sa sti ca am avut probleme cu amestecul saraca dar am scapat de asa ceva dupa aceste reglaje DRASTICE dar dureaza pana sa ii dai de capat.

pentru cei care spun ca pe gaz e puturoasa sa stiti ca acum ceva zile mergand prin oras normal cu 30 km/h apare un Sandero 1,6 16v se pune paralel cumine si vad ca se uita ciudat la mine...eu cu sotia si fetita incep sa o calc el de asemenea si credeti-ma ca am ajuns cu GPL-ul sa am 80 si el a ramas cu botul masinii in drept cu portbagaj DECI....socotiti ca e 16v, octavia e mare greoaie si gaz....sa va mai spun ceva un coleg cu 1,9 tdi 90 ci vw golf IV variant tot se tina tare ca ma face si la o [cenzurat] asa la misto de 500m a ramas in urma si eu cu gazul. oameni buni faceti reglaje ca sa meraga cum trebuie si nu va asteptati ca in 2 zile sa fie ok...acestea dureaza in timp...cam 10 plinuri :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai vin cu o veste bomba si anume un consum de 7,6%...cum anume?....facut plin 48L in petrom apoi mers in Ucraina si adaugat peste ce consumasem intre timp 26L, apoi in Lukoil adaugat inca 13(87 litri) si am facut 1150 km :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut niste calcule, pentru a vedea cresterea reala de consum GPL comparat la consumul de benzina.

Pentru a pastra aceleasi performante si pe GPL e necesar aproximativ 27% mai mult GPL, daca exprimam in litrii.

Puteti face si voi calculul din datele urmatoare:

Puteri calorice medii:

Benzina: 43,698 MJ/kg

GPL: aprox. 48,31 MJ/kg

Daca exprimam consumul in kg, vedem ca avem nevoie de mai putin GPL decat benzina. Dar le cumparam in litrii, si calculam consumul in litrii, deci se schimba calculele.

Benzina are 760 g/l

GPL are 543 g/l

Astfel puterile calorice pe litru devin urmatoarele

Benzina 33,21 MJ/l

GPL 26.23 MJ/l

Mentionez ca la GPL am luat 50% propan, 50% butan. Altfel trebuia sa fac calculul pe GPL vara si GPL iarna. Oricum diferentele ar fi minore.

Deci pentru fiecare litru de benzina este nevoie de 1,266 L GPL pentru atingerea acelorasi performante.

Ce nu stiu, si rog pe cei care ar avea cunostinte in domeniu sa completeze: randamentul motorului este acelasi pe GPL ca si pe benzina? Daca difera, mai difera si calculele.

Conform celor de mai sus: la un consum mediu de 10% benzina, trecerea pe GPL ar aduce un consum de 12.66 l.

La un consum de 8% benzina, consumul de GPL ar fi 10,128 l/100km

La un consum de 6% benzina, consumul de GPL ar fi de 7.596 l/100km

Chiar si cu aceste date, la un pret de 4.5 RON/l benzina si 2.4 RON/l GPL, economia la cost de carburant ar fi de 32,47%.

Amortizarea in km parcursi a instalatiei este alta poveste. La cei cu consum mediu de 10% benzina amortizarea ar fi intre 16000-20000 km in functie de instalatia aleasa deci costul instalatiei.

La cei cu consum mediu benzina de 6%, amortizarea ar fi intre 26000-30000 km in functie de costul instalatiei.

Desigur este vorba de instalatii secventiale Euro4 pe 4 cilindrii.

Parerea mea personala este ca merita. Si nu va luati dupa reclame cu crestere de 10-15% consum, daca cresterea este pana in 26-27%, si performantele au ramas la fel, trebuie sa fiti multumiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman, randamentul este acelasi DAR poate sa difere in funtie de reglarea instalatiei, o spun asta din proprie experienta. Vreau sa te contrazic la calculele facute de tine si anume ca la un plin se castiga 32%, nu socotim litrii ci banii: eu cu 200 lei fac in jur de 500-600 km extren-intern pe benzina

iar daca am GPl de acesti bani fac 1000-1100 km. Cred ca m-am exprimat bine, si castigul este de 50% cu aproximatie.(anul trecut am facut un plin full full si am mers 800km din Sighet pana in Mangalia deci doar extern si constant cu 100-110 treapta a 5-a pe moldova edci mai mult de 500 km oras si extern pe la mine in zona ca de abia vad a 5-a nici nu se pune problema)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de cand am pus instalatia mi-am tinut o evidenta la costuri astfel:

-la 4200 km parcursi pe gaz am cheltuit 950 lei pentru 420 l gaz, unde gazul l-am cumparat la preturi intre 2-2,4 lei.

-la 4200 km daca i-as fi parcurs pe benzina cu un consum mediu de 10% as fi consumat 420 l benzina care ar fi costat cca 1850 lei,

in concluzie in 4200 km am economisit 900 lei si am mers la jumatate din pret, peste inca 8000 km instalatia va fi amortizata si se va dovedi a fi o investitie profitabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate pot sa imi pun si eu GPL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!