Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Si totusi ce erori au aparut la tester,ca asta cu benzina nu prea o arata la scanare.Ar trebui sa continuam discutia in alt topic:Lumina avertizare gaze de evacuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Fiindca tot e vorba de GPL pe masini VAG, se pune chiar si pe cele remapate:

Projekt "GTI-300-LPG"

Asta, vorba lui xxnelu,

pentru cei care sustin ideea, ca "nu se face" sa pui gaz pe o masina...

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu 1 nu recomand asa ceva pe motoarele VW dc???

Gazul corodeaza chiulasa si in timp maxim 1-2 ani te scotocesti de bani sa iti cumperi alta !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: :icon_thumright: :biggrin:

Super-tare... asta e o noutate pentru mine si am auzit tot felul de argumente contra GPL, unele mai inteligente ca altele...

Poate ne explici si noua cum se produce aceasta "coroziune" a chiulasei... in conditii de exploatare si service corespunzatoare. Si mai ales de ce grupul VW a decis sa echipeze din fabrica modelul Bi-Fuel cu GPL ? Probabil nu le-a placut scoala si nu studiat fenomenul coroziunii suficient... Sau are o chiulasa speciala care nu se corodeaza ?

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut baieti!... referitor la sonda lambda; si la ALZ-ul meu sta aprinsa, iar in urma unei verificari cu testarul, imi da amestec prea sarac. In afara de benzina de la ce poate fi? Va rog sa-mi spune-ti sa stiu la ce ma astept cand ma voi duce la service. multumesc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce tester ai fost? vag com? la tester de gaze?Amestecul prea sarac duce la distrugerea scaunelor supapelor indiferent daca masina merge pe gaz sau pe benzina.Iti recomand sa nu mai circuli asa si sa rezolvi cat mai repede altfel cheltuielile de reparatii vor fi mult mai mari.Bafta

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti!... referitor la sonda lambda; si la ALZ-ul meu sta aprinsa, iar in urma unei verificari cu testarul, imi da amestec prea sarac. In afara de benzina de la ce poate fi? Va rog sa-mi spune-ti sa stiu la ce ma astept cand ma voi duce la service. multumesc.....

Te rog sa folosesti SEARCH-ul; despre sonda lambda nu se discuta in acest topic ci AICI , sau daca ai erori, le poti posta AICI. Daca ai sa citesti macar ce s-a scris in ultimul link, cu siguranta ai sa gasesti raspunsuri legate de amestecul sarac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vortexo, poti da, te rog, mai multe detalii despre instalatia ta:

1. calculatorul instalatiei masoara debitul de aer din admisie?

2. calc instalatiei se foloseste de info de la sondele lambda?

Nu ar fi posibil ca injectoarele de GPL sa fie comandate tot de calculatorul masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vreau sa fac si eu niste mici adaugiri...

1. Cifra octanica echivalenta a GPL-ului este pe undeva pe la 110 - adica rezista mai bine la detonatii ca benzina.

2. GPL-ul nu mai afecteaza scaunele supapelor si 'chiulasa' la masinile care functioneaza din fabrica pe benzina fara plumb de cand s-au inventat masinile care merg pe benzina fara plumb. Un amestec sarac iti afecteaza motorul la fel de tare si daca combustibilul e benzina, si daca e GPL, asa ca acest argument iese din discutie.

3. Au fost dezvoltate de ceva vreme instalatii mai avansate decat cele prezente in acest moment pe piata romaneasca, fara vaporizator. Vialle LPI 1, Vialle LPI 2, Vialle LPI 3 - LPI = Liquid Propane Injection, Vialle fiind unul din cei care au dezvoltat acest procedeu. Autovehiculul poate functiona exclusiv pe GPL, daca se doreste.

Cred (nu e informatie 100% verificata) ca instalatiile LPI n-au intrat inca pe piata romaneasca pentru ca n-au primit certificarea RAR.

In afara de Vialle, alt producator de instalatii LPI ar fi ICOM JTG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatii GPL pentru motoare cu sonda lambda si catalizator.

Acest tip de instalatii se monteaza pe motoare cu carburator sau injectie cu sonda lambda sau/si catalizator.

Din punct de vedere mecanic sunt la fel cu cele de la motoare non-euro numai ca amestecul este facut electronic de catre un calculator.

Tot acest calculator are si rolul de a simula catre calculatorul motorului ca senzorul de oxigen (sonda lambda) functioneaza normal pentru ca acesta nu poate fi in parametrii normali la functionarea pe gaz datorita faptului ca amestecul pe gpl este de 17l aer la 1l gaz fata de 14,6l aer la 1l benzina si amestecul citit ar fi unul sarac.

Din pacate majoritatea instalatiilor ieftine, decit acest lucru il fac nu si reglajul de debit al gazului.

Un calculator instalatie gpl are nevoie de informatii cum ar fi : turatie,semnal senzor clapeta acceleratie,sonda lambda si temperatura lichid de racire pentru a putea face un amestec carburant bun. Amestecul il face prin comanda unui motoras bypass care se monteaza pe furtunul de gaz dintre vaporizator si mixer.

Amestecul este mentinut mereu in parametrii indiferent de turatie sau sarcina motorului cea ce duce la perfomante maxime si consumul minim de carburant.

Tot prin acest motoras bypass se poate pune in functiune setarea cut-off cea ce face ca in frana de motor nivelul de gaz sa fie minim si economia sa fie si mai mare.

La instalatiile acestea de ultima generatie intrerupatorul este digital.

Calculatorul la instalatiile de gaz se regleaza cu interfata si soft cu ajutorul unui computer.

Softul permite autoconfigurarea instalatiei,modificarea parametrilor sau setarilor in functie de tipul motorului si al senzorilor acestuia.

Modificat de Troy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pana la urma care instalati de gpl se recomandat pt 1.6i-102cp.Si eu doresc achizitionarea uneia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cele de fabricatie olandeza. Dar nu mai stiu nici un dealer. Inainte era unul prin Cluj. Oricu gasesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Pana la urma care instalati de gpl se recomandat pt 1.6i-102cp.Si eu doresc achizitionarea uneia.

ti-ai pus instalatie ? si eu am intentia de a-mi monta una dar nu stiu de care si cu cat scade puterea motorului, daca ai rezolvat problema astept pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

monteaza vreun service auto instalatii gpl cu plata in rate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost sa ma interesez de instalatie gpl pentru masina din semnatura,si stupoare...au zis ca nu se poate monta gpl la fsi,si daca sar monta instalatia ar costa 2000euro....pai ce fac vind masina sa cump inst gpl?mau dezamagit total

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti va pot ajuta cu detalii. Eu am motor de 1.6 si am gpl. Va pot recomanda firma care vinde si monteaza instalatii, si de asemeni va pot spune cum este cu gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asteptam cu interes parerile tale, cum se comporta motorul in comparatie cu functionarea pe benzina ? cum stai cu consumul, pornirea, relantiul si nu in ultimul timp ce instalatie ai si cam cat costa.

eu am gasit cautand pe net pentru masina din avatar urmatoarele instalatii cu urmatoarele preturi:

-in Tr. Severin instalatie MILANO secventiala cu 2300 ron, rezervor cilindric 50 l

-in Chitila, instalatie TOMASETTO stag 200, secventiala 2100 ron cu rezervor cilindric 50 l

-in RM. VALCEA aceeasi instalatie TOMASETTO dar la 2900 ron

-in BRAILA, TOMASETTO LA 2500 RON

-in TIMISOARA, instalatie BRC, secventiala 3500 ron rezervor toroidal 40 l

pentru cei care cunosc acest domeniu ii rog sa-mi spuna care ar fi mai buna, eu luand in considerare pretul as inclina catre TOMASETTO

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rica_42,

au zis ca nu se poate monta gpl la fsi

Se poate.

La pro-gaz.ro ai incercat sa suni si sa intrebi ? Ca ei au BRC-uri si in Italia sunt o gramada de FSI-uri cu instalatii BRC. Difera un pic tehnologia fata de benzinarele mai vechi (se injecteaza simultan 75% gaz si 25% benzina) iar pretul nu cred deloc ca ajunge la 2000 de euro (nici in Italia nu e atat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cu toata increderea Pro-Gaz. Super profesionalisti baietii. Au montat si la FSI si nu sunt probleme de niciun fel.Uite si un nr de tel: 0723 562 573

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre pro-gaz era vorba si in postul meu,mai este o discutie pe tema pe forum.Eu cred ca cea mai buna instalatie este de la brc dar nu are cum sa coste 3500 de lei, eu am dat fix 2500 pe ea desi ma dusesem pornit sa pun tomasseto care costa 2300 de lei am trecut repede pe brc deoarec patronul mi-a facut o oferta foarte buna care includea o mare garantie.In afara de asta m-a si asteptat cu restul de 200 de lei vreo 2 zile,nu stiu daca se poate numi ca este o rata sau daca face si in rate, desi cred ca daca se depune un avans si se lasa o garantie solida................(eu am lasat cartea masinii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cel de la Timisoara am vorbit Vinerea trecuta si mi-a cerut 850 de euro pentru BRC.

totusi cat iti consuma si cum e demarajul acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consuma destul de bine pt motorul meu adica intre 9 si 11 (mai rar 11) am demaraj mai bun decat pe benzina paradoxal, dar asta din cauza ca nu am EGR cuplat ceea ce imi mai da niste caluti. Trebuie sa stii ca instalatia nu iti reduce din putere daca nu vrei tu, eu am ales un consum mai mare dar sa am putere. Cel mai mare inconvenient?.............. cred ca este comutatorul ala de gaz care are lumina verde si este insuportabil noaptea, l-am pus gresit. Suna si la pro-gaz si vezi ce zic referitor la pret.

Modificat de liviucon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sunat la progaz si au zis ca au montat pe passat fsi dar pe golf fsi nu au montat niciodata,si ca sint in stadiu de verificare a unei instalatii pentru acest tip de motor....plus ca daca o sa scoata ceva o sa depaseasca 1000euro..asa ca tot la benzina ramin...dar ce naiba au motoarele astea de nu prea se baga nimeni ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Direct injection engine, relies on petrol to cool the petrol injectors in the combustion chamber but running on LPG, this will not be the case and can lead to petrol injector damage.

Ca atare problema e mai delicata la motoarele VAG FSI si din ce stiu eu numai pentru anumite coduri motor (nu stiu daca si BAD e printre ele) se poate face conversia la GPL care, dupa cum am spus, e diferita de sistemul clasic secvential in sensul ca se injecteaza simultan GPL si benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.instalatii-gpl-auto.ro/instalat...ie-directa.html

Volkswagen Golf 1.6 16V Anul 2006 85 kW Tip Mot. BLP

Volkswagen Passat 2.0 16V Anul 2006 110 kW Tip Mot. BVY

Volkswagen Golf GTI 2.0 16V Anul 2006 147 kW Tip Mot. BPY

Volkswagen Golf 1.4 16V Turbo Anul 2006 103 kW Tip Mot. BMY

Peugeot 308 1.6i 16V Turbo Anul 2007 110 kW Tip Mot. 5FX

Mazda CX-7 2.3i 16V Turbo Anul 2007 191 kW Tip Mot. L3

Audi A3 2.0 16V Anul 2005 110 KW Tip Mot. BLR

Volkswagen Passat 2.0 16 V Anul 2005 110 KW Tip Mot. BLR

Volkswagen Golf 5 1.6 16V Anul 2004 85 KW Tip Mot. BAG

Volkswagen Golf 5 1.4 TSI Anul 2005 125 KW Tip Mot. BLG

Volkswagen Passat 2.0 TFSI Anul 2005 147 KW Tip Mot. AXX

Skoda Octavia 2 RS 2.0 TFSI Anul 2005- 147 KW Tip Mot. BWA

Audi A3 2.0 TFSI Anul 2007 147 KW Tip Mot. CAW

Volkswagen Jetta 2.0 FSI Anul 2006 110 KW Tip Mot. BVX

Volkswagen Passat 1.4 TSI Anul 2007- 92 KW Tip Mot. CAXA

BAD nu apare in lista din pacate :icon_thumright: nici BLX-ul meu nu e ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!