Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Florin , acum sa nu crezi ca daca nu apare in lista pusa de tine atunci nu poate fi echipat cu gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am vorbit la Buzau si intradevar instalatia BRC costa 2500 ron cu rezervor cilindric, cu rezervor toroidal de 59 l costa 2800 ron. cred ca o sa-mi fac drum si o sa-mi montez instalatia la Buzau

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Miercuri ma duc la Deva si imi montez o instalatie BRC cu rezervor toroidal de 59 l la 2800 ron.

firma colaboreaza cu PRO-GAZ Buzau de unde achizitioneaza si instalatiile, din discutii am inteles ca injectoarele sunt garantate 300.000 km, la Buzau Pro-Gaz-ul a pus o instalatie BRC pe un LOGAN taxi si acesta are in prezent 500.000 km.

Va tin la curent.

Modificat de CATYON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ce o fi motoarele 1,6fsi asa de speciale ma refer la bad de nu se poate pune gpl pe ele?e mai coplicat ca la un pssat sau bora?nu mai inteleg nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montat o instalatie BIGAS si sunt multumit de ea. Am soft si interfata iar ce imi place mai mult ca pot sa jonglez foarte mult cu mapa de injectie si diferite setari fata de alte instalatii. Am pana in prezent vreo 6000 km si am trecut de partea cu probleme (am discutat pe aria de golf IV si bora in topicul instalagie gpl) unde s-a dovedit a fi buliile....iar consumul este undeva la 8,5-9%. Foarte mult conteaza unde se alimenteaza si calitatea gazului: din petrom fac cam 505 km cu un plin, din lukoil 540, de la ucraina 550...si asta am observat la drumuri lungi. Acuma si peco cred ca difera de la oras la oras...nu trebuie sa se ia in considerare ca doar la petrom e rau gazul dar la mine in zona nu e bun. Toata treaba este din amestecul de propan cu butan, mai pe intelesul tuturor nu e facut bine amestecul(m-am documentat).

Avand in vedere ca cu 200 lei fac 1000km iar cu benzina cam 500-600km...eu cred ca merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ce o fi motoarele 1,6fsi asa de speciale ma refer la bad de nu se poate pune gpl pe ele?e mai coplicat ca la un pssat sau bora?nu mai inteleg nimic

depinde de motor. am vb la Buzau la Pro Gaz, baietii sunt foarte amabili. ideea e ca injectia directa vine in doua variante :

1. cu amestec saracit de combustibil in anumite situatii

2, cu amestec stochiometric

cele din prima categorie nu pot fi echipate deocamdata cu GPL, inca nu a reusit nimeni sa le faca sa mearga corespunzator pe GPL. cele din categoria a doua in general merg cam toate sau vor merge in curand. la primele, mai avem de asteptat.

vezi ca la 1.6 FSI sunt niste instalatii care merg, acum depinde ce serie de motor ai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus, miercuri mi-am montat instalatia gpl BRC la DEVA, PANA IN PREZENT AM 300 KM facuti si masina merge perfect, ca si putere pot sa spun ca nu este nici o diferenta, ba mai mult pornirile sunt mai bune la orice temperatura, aproape ca iti fura cheia din mana. Rezervorul este de 54 l toroidal ( nu a incaput cel de 59 l ) si in el incap 44 l de gaz, sper sa fac cel putin 400 km cu plinul si atunci ma pot declara total satisfacut, daca nu cred ca se mai pot face ceva reglaje, va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motorul de 2000cmc 8v aveti idee, se poate monta o astfel de instalatie?

Daca da, puteti enumera cateva exemple, cat mai fiabile de preferinta, masina o voi dona mamei,

si n-as vrea sa-si bata capul cu reglaje si alte probleme.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prefer sa inlocuiesc motorul cu 30 de milioane si sa merg mai putin cu 50K de km decat sa merg pe benzina ptr ca am idei invechite si sa arunc cu banii in tara asta.

La cei ce spun ca nu-ti cumperi o masina cu multi cai sa o pui pe gaz le spun altceva:nu-ti cumperi o masina cu zeci de mii de euro sa mergi pe strazile astea bombardate din Romania!!!Te adaptezi iar daca traiesti din banii lu tata e ok sa mergi si cu combustibil de avion insa nu e cazul meu.Cand o sa am strazi si salarii si impozite pe masura o sa renunt la gaz dar pana atunci instalatia de gaz nu e cu nimic mai prejos decat strazile ,impozitele,etc.

Sunt probleme mari cu instalarea si cu serviceul la instalatiile de gaz dar nu e mai prejos nici serviceul la masinile pe benzina iar la motorina ce sa mai zic cand aud o gramada de oameni de obicei in varsta(mecanici) care rad de masinile pe motorina.Un popor destept cu scoala fara bani se transforma intr-uin popor de hoti si de ipocriti:cica bomba pe roti instalatia de gaz.Daca nu stiati pe meleagurile astea inca se dezgroapa mortii si se baga tarusi in ei ca cica sunt vampiri insa avem niste idei cu muuult mai destepte decat alte popoare cu economie democratie cu mult inaintea noastra.

Cam asta e si cu gazul pe aici:discutii inutile si multe povesti.Suntem totusi un popor cu economie la pamant si gazul este o solutie si daca se mai asteapta vreo 10-15 ani poate instalatia de gaz sa devina asa cum au devenit si motoarele pe motorina.E vorba de cat se investeste si care sunt interesele celor ce detin monopolurile.

Oricine are dreptate intr-o discutie si nici macar oamenii de stiinta nu se inteleg si rad unii de altii insa pana o sa avem suficiente resurse materiale pe planeta asta suntem totusi nevoiti sa ne supunem necesitatilor materiale imediate.

Recomand oricui gazul in ideea ca si o schimbare de motor la o masina sec hand este mai avantajos in functie de cat circuli iar la masinile noi daca va tine buzunarul cumparati cu instalatie deja instalata din fabrica.Cei care se afla la mijloc in aceatsa ierarhie pot sa se gandeasca daca vor sau nu gaz insa e clar ca la ei nu banii decid insa e valabil doar la ei.

Acum legat de instalatii:instalatiile pe gaz costa si se pot monta in Romania in functie de priceperea celor ce le instaleaza.Cea mai ieftina este la masinile cele mai vechi(tehnologic) apoi apar cresteri de preturi pentru euro 3 euro 4 pentru ca softul si partea electronica trebuie adaptata pe motorul mai complex ca functionare.Va intrebati de ce la fsi se primesc refuzuri la instalare si avem un raspuns simplu :pentru ca fsi-urile sunt mai evoluate tehnologic si e nevoie de mai multa pricepere + instalatii mai complexe.

Cautati distribuitori mai multi si veti gasi si ptr fsi-uri.Cand piata va cere instalatii complexe pentru gpl or sa aveti cat mai aproape de use un instalator de astfel de instalatii.Tehnologia exista numa ca e mai departe de casa.

Parerea mea,care este.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest document <http://bobi.org/gas/VialleLPiTechnicalManua1.doc> gasiti un manual pentru o instalatie de Liquid Propane Injection (evolutia de care povestea sergiu calin mai devreme). Din pacate, e un singur producator in Europa pentru asa ceva, dar poate fi contactat...

Evaluez pretul unei astfel de instalatii cu tot cu montare pe la ~ 2000 euro si am gandesc foarte serios la asa ceva dupa ce masina-mi iese din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea,

Nu e doar un singur producator pentru instalatii GPL cu injectie lichida. In Italia cele mai raspandite sunt ICOM-urile:

http://www.icomitalia.it/

Am mers cu 1.8T-uri si cu injectie secventiala si cu injectie lichida... nu se simte nici o diferenta intre ele. Eu zic ca o secventiala de ultima generatie e cea mai buna alegere, avand in vedere diferenta de costuri intre cele doua tipuri (cea cu injectie secventiala e mai ieftina cam cu 800

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de ce am avut impresia ca icom e din australia? cred ca fac confuzie cu imco.

Un avantaj major al injectiei lichide fata de secventiala era prezentat la masinile cu turbo supra-alimentare, facand amestecul mai dens, racindu-l (cel putin asa se face reclama) ar aduce un 10% castig de putere numai pe baza asta.

Dar tu scrii ca ai avut o experienta directa si cred e mai relevanta decat orice alte declaratii ale producatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrebarea daca merita, raspunsul este: FINANCIAR categoric.

Eu am facut un calcul si la masina din semnatura as avea o amortizare pe la 25000 km, deci consider ca s-ar merita. (Pana azum am circulat cam 25-30kkm pe an).

Ce ma pune pe ganduri este renuntarea la locul dedicat roatei de rezerva, am masina Combi, deci categoric nu vreau in portbagaj rezervor cilindric.

Sponsoru tu unde ai montat, ce rezervor ai ales, ce capacitate? Cum ai rezolvat cu roata de rezerva? Cat te-a costat distractia in timp si bani?

Intrebarile respective sunt adresate tuturor, care au astfel de instalatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de titlul topicului pot spune doar atat :

GPL va fi un mare competitor al benzinei in viitor !!!

Variantele bi-fuel cum se numesc pe aici prin Italia sunt atat de apreciate incat mai toata marcile au astfel de variante, iar ca promotie uneori vand masinile cu "GPL gratis" la pret de benzina, spre exemplu : Golf 6, Leon, Polo (modelul 9N3), Ibiza noua, Fabia, Sandero .. ce mai aproape toata masinile au parte de astfel de reclama, ca vin cu GPL si culmea, se vand intr-o veselie pentru ca vin si niste contributii de la fondul de mediu pentru ca polueaza chipurile mai putin.

Asadar .. mi se pare cam fandoseala in RO sa "te uiti de sus" la un VW cu GPL ... ca deh, asa e romanul, mai intai carcotas si cu aer superior altora si dupa aia se uita la utilitatea produsului.

Raspuns final .. merita si chiar se recomanda montarea de instalatii GPL de calitate pe motoarele Otto din grupul VW atat pentru economia evidenta de bani cat si pentru mediu, poluand mai putin :Driver:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt SUBIECTIV!

Am considerat ca o masina dizel este cea mai economica.Dupa ce am vbazut cum consuma una pe gaz si cum merge am zis sa renunt la dizel si sa cumpar un benzinar pe care il voi pune pe gaz.

Deci va dati seama parerea mea.Actualmente masina are 50000 de km la care am schimbat piese de 4 milioane (garnitura de carburator si o bobina de inductie).

Cu timpul din cauza mizeriei alimentarea pe benzina face pb(relanti instabil pierderi de acceleratie) asa ca merg pe gaz si nu am pb :Driver:.

Am remarcat ca am consum mare de ulei pe gaz dar aveam si inainte.Stiou ca am nevoie de segmentare dar masina are si ea ceva ani.

In total masina a costat vreo 2700de euro+gaz.Am demaraj pe benzina si cand n-am bani merg pe gaz.

Cred ca e cea mai ieftina combinatie posibila.Toti care vad masina spun ca isi vor cumpara si ei si ii inteleg :ceuameni:

La cat dau pe un motor o sa va spun parerea intr-un an doi dar eu si merg intr-un an 50k de km.

................................................................................

.................................................................................

.....................................................

Si va rog,va rog nu puneti gpl pe masini!Distruge scaunele de la supape,are arderi uscate,distruge mortorul,sunt un pericol public si daca o sa-si puna multi scumpesc astia gazul mai mult decat e benzina azi cum au facut si cu mototrina!!!Si o sa platesc si eu apoi iar pret intreg ca v-am spus cum e cu gazul...

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, sa nu uit (m-am trezit si eu dupa cateva ore): un avantaj major al unei instalatii LPI (Liquid Propane Injection) este acela ca nu trebuie sa legi un vaporizator la circuitul de racire al masinii. Deci poti face pornirea direct pe GPL, fara sa afectezi membrane si cu mai putine modificari la masina.

Un dezavantaj despre care am citit chiar la producator: pompa din rezervor are o durata de viata cam de 50.000 de km. Daca o pompa de asta si o interventie pentru schimbarea ei nu vor fi la preturi prohibitive, ar merita investitia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 2 zile am montat si eu o instatalatie GPL tomasetto cu stag 200 pe masina din semnatura.

nu am mers decat 150 km cu ea pana acum, urmeaza sa fac un drum lung sa vad ce autonomie/consum am cu butelia de 43l cu incarcare practica cred ca 33-34l.

sper sa nu fie probleme.

masina are 22 000 km :D aproape noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emircea,

Tehnologia pompelor mai avanseaza si ea... lucrurile nu vor ramane asa. Eu cred ca intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui, dincolo de avantajele LPI, este legata de raspandirea acestei tehnologii. Daca iti montezi asa ceva si ai probleme... cine si unde iti regleaza/repara instalatia ? Chiar si in Italia, patria ICOM-ului, multi dintre cei care si-ar pune o astfel de instalatie renunta la idee tocmai datorita faptului ca apar probleme legate de numarul mic de unitati calificate sa presteze activitati de intretinere/reparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e cel mai important:dupa instalare o sa mai fie nevoie sa mergeti la baieti sa mai seteze una alta.Adica dupa instalare o sa aveti o relatie cu cei de la gaz.

De aceea e bine sa alegeti un service cat mai aproape de casa.sunt multi binevoitori in jur care o sa va strice starea buna cu parerile lor.

Oricum ii salut pe cei ce isi pun gaz in ideea ca sunt oameni destupati la minte care oarecum mai si intreprind una alta.

Ma duc eu la mecanicul meu vechi si se uita ciudat la masina si zice "da ce e asta?".El stia de instalatiile de gaz normal dar in mare masura erau instalatii contrafacute.Vedeam cum se minuna de instalatie si tacea din gura si o admira.

Cred eu ca sunt o solutie pentru tara asta cel putin insa sunt sigur ca peste 10 ani pretul la gaz se va mari pentru ca o sa aibe lume multa.Acuma sunt 60% reticenti 40% cauta o solutie si vreo 5-10% o aplica.

Oricum televioziunile ajuta pe cei care le platesc banii cu povesti de "genu explozia datorata instalatiei de gaz" fara sa spuna imediat ce si cum si cand si...sau "era la un pas de catastrofa putea sa stearga de pe fata pamantului 5 planete si 3 catralioane de extraterestrii mari".

Un singur lucru nu stiu si nu am cum verifica:cat % uzeaza mai mult motorul o instalatie de gaz un motor care nu e proiectat din fabrica cu instalatie de gaz.

Ar fi interesant de aflat la loganurile cu gpl seriile motoarelor ca sa vedem daca seria de motor e diferita de motoarelor fara gpl sau la oricare alta firma care scoate masini pe gpl si atunci ne dam seama un pic daca se folosesc altfel de materiale oteluri etc.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as dori daca se poate sa intreb pe cei care au motor 1.6 & instalatie tomasetto cu stag 200 ce autonomie au cu butelia de 43 l ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca o intrebare (nu pot da edit la postul scris mai sus):

dupa ce am montat instalatia turatia pe GPL imi sta la 680 (asa imi statea pe benzina inainte de montaj) si pe benzina imi sta la 630 (inainte de montaj era la 680).

care e motivul scaderii turatiei la relanti pe benzina de la 680 la 630 ?!

sa fie gaurile din galerie ? (o presupunere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii, am acum 700 km pe gaz si un consum mediu d 10 pe gaz, pe benzina aveam un 9-9,5 %.

sunt foarte multumit de consum si de felul cum merge masina, demarajul este la fel ca pe benzina, poate lipsesc cativa cai insa oricum nu ii foloseam pe toti pentru ca asta ar fi insemnat sa merg numai la 4500 rpm.

Concluzia este ca merita din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce monatm Instalatii GPL pe masina?Este alternativa economica,pentru utilizatorii de autovehicule?.Iata cateva raspunsuri!

Incepind cu ultimele decenii ale secolului XX datorita crizei energetice mondiale si a preuocuparilor de gasire a unei alternative ecologice pentru combustibilii clasici,

utilizarea gazelor petroliere lichefient drept carburant pentru autovehicule GPL auto a castigat tot mai mult teren, din acest motiv cei mai inportanti producatori de autovehicule investesc sume semnicative in proiectarea si dezvoltarea motoarelor ce folosesc drept combustibil gpl auto. Statisticile realizate in ultima perioada de timp au aratat ca numarul total al mijloacelor de transport auto care utilizeaza cu suces gpl este estimat la peste cinci milioane .Gazul Petrolier Lichifiant este un amestec hidrocarburi gazoase [propan propena izo si normal butan butene] mentinute in stare lichifienta sub presiune foarte asemanator din punctul de vedere chimic cu benzina[si ea amestec de hitrocarburi] insa cu mult mai volatila de cit aceasta. Compozitia amestecului este reglementata de norma europeana EN 598 :2000 adoptata in prezent si in Romania sub indicativul SR EN 589 :2002. In stare lichida gpl este limpede in color inodor si mai usor ca apa iar in stare de vapori este incolor inodor si mai greu decat aerul. In aceste conditii se acumuleaza la nivel solului sau in locurile joase. Componenti gpl sunt foarte inflamabili si in contact cu aerul pot forma amestecuri explozive. Pentru exploatarea in siguranta gpl auto se marcheaza olfactiv cu compusi cu sulf din clasa mercaptanilor.GPL are,in mod natural,avantajul unei cifre octanice ridicate,tinand cont de faptul ca este constituit,in principal,dintr-un amestec de butan,cu o cifra octanica de 93 si propan,cu o cifra octanica de 100.Aceste calitati,il fac ideal pentru folosirea in tehnica moderna a motoarelor cu aprindere prin scanteie,masinile putand fi alimentate atat cu combustibili clasici,cat si cu GPL.Pentru utilizarea drept combustibil auto a GPL,norma europeana impune valoarea minima de 89 pentru cifra octanica motor(MON). Avantajul imens al acestui tip de combustibil este ca la aceasta valoare a cifrei octanicei se ajunge numai prin reglarea de catre producator a concentratiei amestecului de hitrocarburi care alcatuiesc gpl si nu prin auditivare ca la combustibili clasici. In acest fel se realizeaza o protectie eficienta a mediului inconjurator prin eliminarea folosiri aditivilor pe baza de metale utilizati pentru cresterea cifrei octanice cum ar fi,tetratilul de plumb,metili ciclopentadieni manganul etc.

Presiunea de vapori este o alta caracteristica importanta a GPL auto,valoarea acesteia fiind o masura a functionarii eficiente a motorului.Cu cat presiunea de vapori este mai mare,cu atat vaporizarea gazului lichefiat este mai rapida,avand ca rezultat alimentarea optima cu carburant.Aceasta caracteristica variaza in functie de temperatura mediului ambiant,astfel :cu cat temperatura creste,cu atat presiunea de vapori devine mai mare.

Pentru a asigura conditi optime de functionare a motoarelor fabricanti de GPL auto oferara amestecuri de butan +propan in diverse raporturi in functie de zona climatica si de sezonul de utilizare. In standarul european EN 589 :2000 sunt prevazute tipurile de carburanti abc si d in functie de temperatura.

La GPL auto,concentratia dienelor din aestec trebuie sa fie limitata la maxim 0,5% mol,deoarece acestea polimerizeaza,iar polimerii rezultati pot obtura sistemul de alimentare cu combustibil al motorului. Folosirea pe scara larga a GPL,ca alternativa pentru combustibilii clasici,a fost stimulata de mai multe avantaje :

Este un carburant mult mai putin poluant ;

Din punct de vedere ecologic GPL este un carburant performant ne toxic pentru ca :

nu contine Plumb,Sulf,Benzen,combustia sa in prezenta oxigenului este cvasitotala,astfel incat in gazele de esapament nu se gasesc particulele de carbon nearse ;

Find un produs care arde aproape complet avind ca rezultat reducerea continutului de noxe in emisiile gazelor evacuate,comparativ cu combustibilii clasici, GPL PRELUNGESTE VIATA MOTOARELOR prin reducerea nivelului de vibratii si zgomot

Deoarece un gaz GPL ce nu dilueaza uleiul din motor.Ca urmare,intretinerea motorului este usurata si inlocuirea componentelor interne este mult redusa ;

In urma studiilor privind utilizarea combustibililor nepoluanti efectuate in ultimi zece ani sa ajuns la concluzia ca motoarele cu convertor catalitic care folosesc GPL reprezinta solutia cea mai fiabila pentru reducerea poluari aerului in orase.

Emisiile poluante din gazele de esapament ale mijloacelor de transport auto au o pondere deosebita in volumul total al poluantilor din atmosfera. Pentru evaluarea mai completa a performantelor utilizarii GPL observati nivelul poluantilor continuti in gazele de esapament ale unui motor alimentat cu GPL comparativ cu unul alimentat cu benzina fara plumb comparativ cu alte surse de energie ,GPL este extrem de competitiv,asa cum rezulta din datele prezentate.

Si in Romania se manifesta un interes din ce in ce mai mare pentru utilizarea GPL drept combustibil auto in acest spirit de piata, s-a format o retea de productie si comercializare a GPL drept combustibil auto.In acest spirit,pe piata s-a format o retea de productie si comercializare a GPL auto,care acopera intreaga tara.. Acest tip de produs se afla sub incidenta Ordinului MLPTL nr. 1006 din 10 iulie 2001,care stabileste obligativitatea certificarii de conformitate de catre RAR. O parte din producatorii de GPL auto au obtinut deja certificate si licente,iar altii sunt in curs de certificare,pentru a demonstra calitatea acestora la nivelul standardelor europene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!