Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

am eu pe bora de 2 ani de zile am facut peste 80 000 merg zilinik masina trage la fel poate chiar mai bine nici o pb merge ceas si am scos bani pe instalatie de mult ! recomand :ceuameni: doar sa fie o instaltie de calitate la fel si montajul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata chestia cu instalatiile GPL e daca se amortizeaza investitia.

Am vazut pe un site ca o instalatie secventiala tomaseto pentru E3, E4 ar costa 2000RON.

Cica investitia se amortizeaza din diferenta pret/gpl pe la 15000-20000km.

Deci pentru o masina care face km astia lejer eu cred ca merita.

http://gazautointernational.ro/preturi.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O Bora sau o Octavia1 cu motorul de 2l pe benzina eu le vad printre cele mai bune candidate la o instalatie GPL. Sunt E3, nu sunt asa pline de electronica, motoarele benzinare VW din vremea aia oricum nu-s foarte dificile, e o solutie buna.

Benzina nu va fi intotdeauna la pretul de acum, se mai duce si criza asta in vreun an +/-.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu in vorba...din ce am vorbit cu mai multi mecanici buni, nu smecherashi, am ajuns la concluzia ca un motor benzinar care functioneaza cu gpl are o durata de viata mai mare si totul e mai bine decat cu benzina. Eu zilele astea o sa imi gazez golful euro4, o sa ma coste probabil vreo 3000 ron modelul cu rezervor toroidal interior (in locul rotii de rezerva). Service-ul asta unde o sa il duc regleaza parametrii instalatiei pe computer si toti cu care am vorbit au zis ca is ff priceputi si nu au avut probleme. A auzit cineva de ei? e vorba de gigi panea din timisoara. www.gigipaneagpl.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am montat si eu o instalatie GPL pentru motor VW 1.4,75CP,euro 4.Am deja apoape 10mii Km cu ea si se pare ca merge la fel de bine ca si pe benzina,dar totusi am o mica problema si asta de cand am pus instalatia:cand o demarez si schimb viteza(mai ales la viteza 1-2 si 2-3),in momentul cuplarii are un avans,este ca si cum as apasa acceleratia inainte sa ridic piciorul de pe ambreiaj si astfel se creeaza "avansul" despre care spuneam.

PS.Mentionez ca am si martorul de check engine aprins,iar dupa ce am pus vag-ul pe masina mi s-a spus ca ar fi ceva problema cu sonda lambda de dupa catalizator.Sa aiba asta vreo legatura cu instalatia GPL?Oricum mecanicul mi-a recomandat sa merg cu motorul ceva mai turat, adica peste 3500 rot/min.Oare e normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnilor,

Poate nu sunt exemplul cel mai elocvent, dar, asta e...pt cine vrea sa traga o concluzie..am istalatie gpl pe o dacia nova, masina din `99, pe gaz de vreo 2-3 ani. E adevarat, e mult mai economic, eu merg zilnic cu ea si fac ceva km...cred k peste 150 km zilnic, 7 zile din 7. Ce va pot spune e k motorul l-am terminat si cand am pus instalatia pe ea era o masina intretinuta (a fost a `batranului`, deci..). Exista ulei special, si alte piese `speciale` pt gaz, dar sa nu credeti k vor face minuni. Eu cand o trec pe benzina nu imi vine sa cred k e masina mea...asa k..sa pui gaz pe o masina `buna` si sa nu mergi cu ea peste 100 000km nu cred k merita...gaz doar pe o masina kre nu mai are o valoare mare si kre sa `traga` cu tine cativa ani

cu stima

2. Pe l

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca circuli cu masina asa cum spui, inseamna ca, de 2-3 ani de cand ai GPL pe masina, ai facut peste 100.000 km (spre 150.000). Pana acum 2-3 ani, masina a stat pe dreapta, sau cum? Cati km are in TOTAL?

Ce anume ai distrus la motor din cauza GPL-ului? In afara de (eventual) supape, nu prea ai ce sa pui in carca GPL-ului...si asta la peste 100.000km. Faptul ca o simti altfel cand o treci pe benzina, mai tine si de reglajul instalatiei/alimentarii cu gaz.

In plus, vorbesti despre o Dacia; cati km crezi ca tine un motor de Dacia, in orice conditii? :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si oricum aici se vorbeste de instalatii de gaz secventiale ce se pun pe masinile noi. nu are legatura cu ''aragazul'' tau de pe dacie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca circuli cu masina asa cum spui, inseamna ca, de 2-3 ani de cand ai GPL pe masina, ai facut peste 100.000 km (spre 150.000). Pana acum 2-3 ani, masina a stat pe dreapta, sau cum? Cati km are in TOTAL?

Ce anume ai distrus la motor din cauza GPL-ului? In afara de (eventual) supape, nu prea ai ce sa pui in carca GPL-ului...si asta la peste 100.000km. Faptul ca o simti altfel cand o treci pe benzina, mai tine si de reglajul instalatiei/alimentarii cu gaz.

In plus, vorbesti despre o Dacia; cati km crezi ca tine un motor de Dacia, in orice conditii? :D

Sal

ok..am spus..poate nu sunt exemplul cel mai bun..doar mi-am impartasit opinia..cand i-am pus `gazul` avea vreo 30k, in urma cu 2 ani. Cat are acum nu stiu, nu merge km, fac zilnic intre 100 si 150 km ;anul trecut am segmentat-o, atat. Din cauza temp de ardere a gazului vara sunt nevoit sa ii scot termostatul. Oricum, in cateva luni cred k va face cunostinta cu programul remat, prea multa atentie nu ii mai acord. Raman la parerea mea k nu merita instalatie de gaz o masina kre are o valoarea mai mare si kre nu va `munci` cativa ani pt a merita investitia...iar..diferenta dintre gaz si benzina e de 9 ron/l..deci calculati

aaa..si sa raspund intrebarilor de la inceputul topic-ului: din punctul de vedere al sigurantei in trafic <si al pasagerilor>, e ok, nu simt miros interior sau altceva, pierderea de putere fata de benzina 15-20%, cresterea consumului + 1l, amortizarea investitiei, sa zicem in 150 000km, asta k sa mai si castigi ceva; costuri pt intretinerea instalatiei ulei si bujii speciale, in per iernii, la temp sub 0 gr va porni mult mai bine pe benzina apoi trecere pe gaz, daca ai o baterie buna te poti stradui sa o pornesti pe gaz

stima

Modificat de Raven1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Segmentarea, cu siguranta nu a fost facuta ca o consecinta a utilizarii GPL-ului; ai fi facut-o si daca ar fi mers motorul doar pe benzina.

2. Chiar nu inteleg, de ce trebuie sa scoti termostatul pe timp de vara :somnmare: . Dupa incalzirea lichidului de racire din circuitul mic, termostatul se deschide, etc. ...nu cred ca trebuie sa spun mai departe. Motivul pt. care ai fi nevoit sa renunti la termostat pe timp de vara, ar fi, un termostat defect. Sa nu spui acum, ca ai mers pe benzina (in acelesi conditii de temperatura si de drum/circulatie) si a fost totul OK, iar la trecerea pe gaz, a luat-o razna temperatura...pentru ca nu am sa te cred. Am avut 2 masini cu GPL...so... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut instalatie secventiala pe un golf 4 si am mers cu masina aprox 1 an. super multumit. am vandut-o si noul proprietar la fel este super multumit. MERITA sa pui GPL daca pui o instalatie buna care sa nu-ti faca probleme. prostiile gen ulei special, bujii speciale etc sunt aberatii. merge foarte bine cu uleiul normal si cu bujiile normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scz..diferenta e de 0.9 ron...aa..si ce incerc sa spun dar observ k NU VRETI sa recunoasteti e : cand pui o astfel de instalatie, investesti ceva bani, am vazut preturi de la 1000 ron pana la 2500. Daca am dat banii aia, vreau sa ii si scot...chiar mai multi...k nu i-am blocat doar k sa imi pun sticker cu `gpl` pe luneta iar pt ca acest fapt sa devina realitate trebuie sa mergi cu respectiva o per de timp. Este ff adevarat, e ieftin, sa o spunem direct, combustibilul saracului si mie imi face placere sa alimentez de 40 ron si sa merg 1/2 sapt dar..fiind incapatanat..raman la parerea mea...pt o masina cu o valoare mai mare (aici depinde de puterea financiara a fiecaruia, sa luam un ex: >3000 eu) iar aceasta masina sa nu mergi cu ea cativa ani (iar aici o paranteza :icon_thumright: , in ultimii ani nu prea am tinut masinile sa se imprietenesk cu mine)..NU sunt pt instalatie gaz...end of story

respect

marian

ps: in cazul meu cand i-am pus instalatia, i-am dublat valoarea, daca ii mai fac si un plin... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU sunt pt instalatie gaz...end of story

Asta este cu totul altceva...este parerea ta si atat dar, de la o opinie si pana la argumente subiective/nefondate, este cale lunga :) .

LE: pentru cei care sustin ideea, ca "nu se face" sa pui gaz pe o masina, vedeti AICI . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si oricum aici se vorbeste de instalatii de gaz secventiale ce se pun pe masinile noi. nu are legatura cu ''aragazul'' tau de pe dacie.

Offf, ignoranta asta... principiul e acelasi. Si Dacia tot motor Otto are, nu are VAG un alt principiu de functionare la motoarele lui. Faptul ca e CDS/CIS sau secvential modifica intr-o infima masura performanta, nu principiul de functionare

Este foarte clar ca trecerea pe gaz nu face bine motorului. Cifra octanica a gazului e cca 82-87, deci mult inferioara benzinei. Beneficiaza de gaz in special motoarele cu compresie mica (de ex cele Opel vechi, cum sunt cele de Daewoo Cielo). La astea, nu apar probleme de auto-aprindere. Un motor cu raport de comprimare peste 8.7 va pune probleme la conversia pe gaz.

Mai mult, la gaz e important (ca si la benzina) sa nu mergi cu amestec prea sarac. Termina motorul subito.

Indiferent ca instalatia e secventiala sau continua, tot carpeala sa cheama, daca masina nu e echipata din fabrica. Luati in calcul si un consum crescut cu cca 1-2L/100Km, faceti un calcul de rentabilitate (includeti si scaderea valorii masinii) si vedeti daca merita.

Si la diesel se poate face conversie partiala sau totala pe gaz (i se spune injectie de propan), insa rezultatele pt folosirea pe termen lung nu sunt bune pt motoare de generatie noua (in nici un caz la PD). Injectia de propan (conversia partiala) a fost intr-adevar folosita pe vremea lui ceausescu la autobuze, dar a fost un fiasco total - masinile mergeau de multe ori cu rezervoarele goale. Greutatea aditionala a tancurilor aducea economia la 0. Insa baietii au fost destepti si au facut in asa fel incat trecerea de pe mixt pe motorina sa se faca din mers asa ca doar pareau ca merg pe gaz... sigur, crestea consumul, dar respectau indicatiili; ca multe alte porcarii din acea epoca.

Uzura motorului diesel creste si ea cand il treci pe gaz, pt ca se schimba ciclul de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un prieten are un A3 din 2005. Este adus din Germania de vre-un an juma - 2 ani. L-a costat 14 mii cam asa. Surpriza mea a fost ca, atunci cand l-am condus mi-a spus proprietarul ca este pe gaz.(neamtul de la care a cumparat-o a zis ca e originala instalatia...ceea ce nu prea imi vine a crede. Oricum nici nu mi-am dat seama ca ar fi pe gaz si am condus un timp destul de lung un A3 numai pe benzina). Are un butonel tare dragalas pe bord cu ajutorul caruia treci de pe benzina pe gaz si invers. Vreau sa zic ca in timpul accelerari am trecut de pe un combustibil pe altul si nu se simtea absolut nici o diferenta. Singurul dezavantaj este ca nu toate benzinariile sunt prevazute cu pompe si de gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Indiferent ca instalatia e secventiala sau continua, tot carpeala sa cheama, daca masina nu e echipata din fabrica''

ia spune-mi si mie ce intelegi tu prin echipat de fabrica? sper ca nu te gandesti la Logan GPL sau Cielo. eu am lucrat ceva timp in domeniu dar nu aici in tara si am vazut cateva masini ''echipate din fabrica'' cum spui tu si crede-ma ca nu e nici o diferenta intre ele si alte masini echipate ulterior. dar inca odata ma repet NU la noi in tara. normal ca aici instalatiile de gaz se monteaza cu curu (scuzati expresia) si functioneaza ca atare. si daca tu spui ca o instalatie secventiala e o carpeala si o pui pe acelasi plan cu o instalatie de prima generatie (cu mixer) atunci eu cred ca cunosti prea bine domeniul.

si inca o adaugare. in romania toata lumea vede in gaz un combustibil al saracului, o 'injosire' a masinii si doar atat. in schimb afara se pune mult accentul pe faptul ca GPL-ul e mult mai ecologic decat benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am cu masina din semnatura 16k pe gpl si sunt multumit [acum].Problema reala nu este instalatia ci montajul si cel mai important REGLAJUL.Daca amestecul este prea sarac in 5000 km faci praf motorul.Dupa orice interventie la instalatia gpl trebuie obligatoriu testate gazele.Din pacate la noi nu prea se face acest lucru.......va dati seama de consecinte.....La montaj alte probleme: gauri prin caroserie...apa in interior,rugina etc.Din punctul meu de vedere orice astfel de montaj trebuie facut sub stricta supraveghere si mai ales trebuie sa fiti bine documentati ca alfel e jale.Prin cate am trecut pana sa fiu intradevar multumit as putea scrie o carte asa ca aviz amatorilor.Nu recomand motaj in Ro.http://vwforum.ro/style_emoticons/default/mad.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

Am acelasi motor ca al tau. la 90k i-am pus gpl tomasetto. am facut 7000 km cu ea si deocamdata nu am probleme. umbla vorba prin targ ca iti afecteaza supapele, altii spun ca instalatiile astea secventiale sunt bune si nu-i problema mare, cum era la alea pe carburatie.

Referitor la amestec: amestecul e de la pompa, de unde bagi gaz, nu?nu iti face instalatia niciun amestec. taica-miu are un logan pe gaz de 60.000km si deocamdata nu are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de amestecul gaz-aer asa cum e benzina-aer.Un amestec sarac duce la arderea supapelor.Acel amestec gaz-aer nu il poate face computerul de gaz al masinii cu exactitate.Aici intervine factorul uman adica ,, meseriasii" nostri care iti iau banii repede si nu prea ii mai intereseaza restul.Presiunea care intra in elecrovalve [injectoare] se regleaza manual din regulatorul [vaporizator] instalatiei.De fapt aceasta problema cu supapele a aparut odata cu eliminarea tetraetilului de plumb din benzina asa ca s-a schimbat compozitia materialelor folositela fabricatia supapelor. La fel se strica supapele si la mersul pe benzina in cazul unui amestec sarac ,dar acest lucru nu se mai intampla din cauza calculatorului masinii care e mult mai performant decat cel de gaz si dozeaza corespunzator amestecul. :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O instalatie complexa se interfateaza cu computerul masinii (indicat inclusiv consum mediu, autonomie si alte alea pe BC) si ajusteaza in timp real amestecul functie de feedbackul de la senzorul de avans si restul galagiei electronice.

Deci poate sa si lipseasca factorul uman, dar costa. In absenta unor derogari de la taxe (cum au mai toate tarile civilizate) in Ro momentan nu exista motivatia sa dai o groaza de bani pe asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

instalatia pe care o am este tomasetto cu calculator 'stag 3', ultima generatie din ce avem noi pe piata. am dat ceva bani pe ea - 2100 lei. stie cineva cum e cu amestecul la modelul acesta? din cate stiu eu, calculatorul e baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Computerul de gaz fura informatii si totodata pacaleste calculatorul masinii in legatura cu starea injectoarelor de benzina.Problema apare datorita faptului ca injectoarele de gaz sunt de vreo 20 de tipuri si trebuie reglate dupa model in parte.Timpii sunt importanti si difera destul de mult.Stag 300 este intradevar cel mai bun pe piata dar injectoarele ce tip sunt? pun pariu ca nu stii....si sigur nu sunt stag ,de aici si reglajul poate fi defectuos.La amestec sarac sonda lambda nu aprinde martorul check engine cel putin cand merge pe gaz [testat]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

am luat masina la 80.000 km reali, de la un cunoscut. referitor la martorul 'check engine - statea aprins de cand am luat-o . cel dinaintea mea a pus-o pe tester, am pus-o si eu de doua ori, mi s-a spus ca ar fi din benzina, mi l-a resetat dar si in prezent e aprins, 97.000km. masina nu are niciun fel de problema, deocamdata, nici pe gaz, nici pe benzina. mai precizez ca folosesc benzina 98-99. nu am mai bagat de 95 de ceva timp pt ca ultima data cand am bagat de 95 de la petrom mergea prost, varia turatia la relanty.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul check engine aprins nu prea e semn bun.De multe ori gasirea problemei e sf. si pentru reprezentante.Daca ai motor ALZ te-as putea ajuta cu unele informatii acumulate de mine prin proprie experiente.Cu martorul aprins la primul control RAR-ARR ramai fara talon pentru ca nu iese testul la gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cornel.Passat

da, modelul motorului este ALZ. i-am facut i.t.p.-ul asta vara si au iesit bine gazele. asta toamna, cand i-am pus si instalatia gpl, am fost la RAR pt autentificare si au iesit bine gazele. de fiecare data era martorul 'check engine' aprins. deci?-nu prea ar fi probleme. Daca poti sa ma ajuti ....sa gasim problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!