Jump to content

Pro/contra GPL la motoare otto VW


SAlex
 Share

Postare recomandată

Catyon cate valve are motorul tau si ce instalatie GPL ai instalat?La ce cost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 valve, instalatia este BRC SECVENT 24 MY 07 cu rezrvor toroidal de 54 l si a costat 2800 ron ( cu rezervor normal era 2600 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am instalatie gpl pentru carburatie si consuma cu 2 litri mai mult decat benzina(consuma si 14 in Bucuresti benzina).Performntele sunt mai mult decat multumitoare si daca am nevoie de benzina placerea devine imediat disponibila.Cu cele doua rezervoare am autonomie de 1200 de km.

Inca o masina cu motor asemanator ca al tau asteapta o instalatie gpl si astia spun ca merge doar secventiala.Deci astea secventiale consuma chiar mai putin inteleg(bine ca toate pot sa fie setate sa consume si mai putin insa nu mai urci un deal asa cum au taximetristii).

Au zis ceva de ulei?Ma gandesc ca poate e indicat alt tip de ulei desi nu cred ca intra ei in amanunte ca sa nu te zapaceasca de cap sa spui oooo atatea probleme noi.

Ai si o interfata pentru setarile de la gaz?Este scumpa?

Multumesc

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul meu este euro 4 si am admisia din plastic, deci nu mergea decat secventiala, reglajul s-a facut copiind mapa functionarii pe benzina si transpunerea acesteia pe gaz, nu am o interfata cu toate ca nu costa mai mult de 200 ron dar nici nu ii simt lipsa pentru ca asa cum am spus am consumul de 10 pe gaz si sunt multumit.Despre ulei nu m-i s-a spus nimic insa nu cred ca este cazul sa pun ceva special, chiar azi am facut schimbul si am pus 10w40 MOBIL+ filtru nou, am sa mai schimb si filtrul de aer si dupa aceea TALPA DE BULGAR. Nu vreau sa par ipocrit insa jur ca masina merge la fel ca pe benzina daca nu cumva chiar mai bine, nu se aprinde nimic in bord, chiar am testat-o cu VAG-COM-ul-avandu-l personal-si nu am nici un cod de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerile sunt impartite.

eu mi-am dat jos instalatia dupa jetta.

nu enumar motivele pt ca o sa mi se sara in cap cu fel si fel de explicatii si pareri.

fiecare face ce vrea, eu am testat si nu mi-a placut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CATYON multumesc mult pentru ca si motorul respectiv e tot cu admisia de plastic si ma ajuta ot ce ai spus.Cred ca o s aramanem pe PM pentru ca o sa avem experiente asemanatoare daca motoarele seamana.Pe golful 3 am fost nevoit sa pun gaz pentru ca initial am vandut masina si am aflat ca nu o pot vinde(este pe firma si a trebuit sa o recuperez de la cumparator).Am pus gaz pentru consumul enorm care il inregistram si am ramas surprins sa vad costurile si asa am ajuns sa fiu surprins de cum merge masina.

CLUBBED te rog daca poti sa-mi spui ce nu ti-a placut.m cautat post-urile tale si am vazut ca ai tinut instalatia cateva zile?Macar sa-mi dai un pm pentru ca sunt foarte interesat.

Modificat de sergiu calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus!am un passat din 95,variant,de 1,6 benzina prevazut cu instalatie gpl montata in italia.problema e ca desi am fost la 4 mecanici starea masinii se inrautateste pe zi ce trece si momentan nu merge cu nici un fel de combustibil.presupun ca trebuie schimbate unele piese si facute cateva reglaje la calculator in vederea crearii unui amestec adecvat.in orice caz intrebarea mea e daca instalatia respectiva gpl(brc.rez.tms de 48l)merita eventualele costuri de reparare sau e o instalatie ce nu se ridica la valorile sau parametrii normali ai motorului folosind benzina.modelul masinii e b4 35i cu injectie multipunct.mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam daca e posibila o combinatie intre : instalatia GPL si un chip tuning al motorului, pentru ca la puterea pe care o are masina din semnatura (102cp) , sincer , demarajele sunt slabute , chiar daca am vazut afirmatiile multor colegi ca nu e nici o diferenta benzina-GPL vis a vis de performantele motorului.

Si un alt aspect al acestei combinatii ar mai fi de verificat si anume: economia de combustibil pe care vanzatorul de cip-uri o declara 10-15 %( plus cresterea puterii motorului 7-8 %) impreuna cu pretul GPL-ului , tragem linia facem media , si descoperim cu stupefactie ca vom avea o putere mai mare a motorului, la un consum mai mic de combustibil, si bucuria de a conduce mai multi km. cu bani putini (bineinteles asta o sa fie dupa ce se amortizeaza cheltuia cu imvestitia !)

Cel putin din punct de vedere teoretic, cam asa ar trebui sa stea lucrurile, acum mai ramane sa fie pusa si in aplicatie combinatia....sau deja exista ?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista, a fost si este pusa in practica din plin, cu succes, mai ales in alte tari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Balerinul sa sti ca si eu am motor cu 102 cai dar pe gaz cand plec de pe loc scartaie rotile, asta se poate face cu o ajustare a mapei de injectie pe gaz in functie de turatia motorului, mai exact modificarea timpilor de injectie in calculatorul de gaz. La mine am setat sa traga ok pana in 4500 de ture de acolo sa sara pe benzina dar pana acolo sa rupa la calcarea pedalei in podea.Nu ai nevoie de nici un chip-tuning si alte minunatii.Bani aruncati pe fereastra

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajustarea mapei de injectie pe gaz tot un fel de 'chip tuning' este, numai ca nu dai 300 euro si lasi in pace tot ce e legat de benzina. Mi se pare foarte interesanta abordarea sp0nsorului. Probabil ca la cele 4500 ture sa aiba un 110-120 km/h intr-a 5-a, regim decent de mers pentru Ro.

Modificat de emircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Balerinul sa sti ca si eu am motor cu 102 cai dar pe gaz cand plec de pe loc scartaie rotile, asta se poate face cu o ajustare a mapei de injectie pe gaz in functie de turatia motorului, mai exact modificarea timpilor de injectie in calculatorul de gaz. La mine am setat sa traga ok pana in 4500 de ture de acolo sa sara pe benzina dar pana acolo sa rupa la calcarea pedalei in podea.Nu ai nevoie de nici un chip-tuning si alte minunatii.Bani aruncati pe fereastra

Am montat de curand o instalatie Tomasetto cu Stag 300 Plus pe Seat Leon 2002 1,6 105CP.Am parcurs aprox 1000km pe gpl si consumul este de 11% mixt pana acum ceea ce mi se pare multisor....Imi place cum merge, cum trage si ma gandesc ca daca la revizie o sa imi faca ajustarile necesare pt consum nu o sa imi afecteze si perfornantele?E normal consumul acesta pentru inceput?

Moltumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jorj_daniels sa sti ca este destul de mare consumul tau dar totul se face printr-o ajustare a mapei de injectie si ca sa va arat despre ce e vorba pun ceva poze unde se vede clar diferenta de mapa unde consumul a fost la mine de 10% indiferent de stilul de condus si un consum normal zic eu si de 8% extern dupa ce s-a modificat mapa de injectie. In prima poza totul este la +14 ceea ce este un consum de 10% ca mergeam in oras, ca mergeam econom cu treapta a 5-a pana in 100 sau mergeam cu 180, intr-un cuvant acelasi consum. A 2-a poza se vede diferenta timpilor de injectie pe diferite turatii cea ce duce si la un consum diferit. Asta sa va faceti asa o idee de cum ar trebui sa arate mapa de injectie, dar asta difera de la masina la masina si de la soft la soft. Nu pot sa spun daca fiecare soft permite ajustarea mapei dar a mea de la NOVASGIS BIGAS permite.

post-19801-1270454418_thumb.jpg

post-19801-1270455126_thumb.jpg

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de info, sper ca cei de la service sa se priceapa sa imi ajusteze si mie consumul.Dupa ajustarea mapei de injectie performantele au ramas multumitoare?

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am specificat mai multe in aria de golf 4 in topicul de Instalatie Gpl si va spun si voua ca sunt extrem de multumit. Inainte cu 48 de litri faceam in jur de 440 km acum dupa ajustarea mapei fac intre 500 si 550km in functie de unde alimentez si stilul de condus.

Inainte de ajustare faceam 440 km indiferent de stilul de condus adica era un 10% ca mergeam doar oras, ca mergeam cu 180 la ora....asa ca acum e beton. Cu 200 lei fac intre 1000si 1100 km asa ca vreau sa vad un 1,9 tdi cu 100 cai care face cu 200 lei 1000 de km. Nu sunt rautacios dar asta e adevarul. Am colegi cu 1,9 tdi si la drum intins fac 1000 km cu 60 litri iar motorina e peste 4 lai asa ca faceti socoteala. 60x4,2=252 ron la 1000km iar eu de banii astia fac intre 1250 si 1350. Cred ca am lamurit daca e eficient sau nu. Daca pun la socoteala ca eu alimentez din Ucraina unde gazul e mult mai bun(pe testate de la petrom fac cu un plin 480-500km din Ucraina 505-550km),si e 1,5 lei litrul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la revizie si nu mi-au facut mare lucru, doar au constatat ca mapa de injectie de la benzina coincide cu cea de la gaz ceea ce au zis ei ca e ok dar pe mine nu ma incalzeste cu nimic.....am calculat ca am facut 1050km cu 279lei.....cam mult...Majoritatea km sunt parcursi in afara orasului....viteze decente.Consumul meu este deci de 12,5 chiar.

Este cineva priceput in maparea instalatiei sau alte reglaje pt un TOMASETTO STAG 300 Plus?

Pls help!

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai va aduc la cunostinta ca am facut vineri dimineata un plin de 45L gaz si am umblat 560km iar la reumplere am pus 46L, deci, faceti socoteala si vedeti ca cu acei 46 litri si 560 km am scos un consum de 8,2 pe GPL. In bord mi-a aratat un consum de 7,1 iar daca punem acea marja de consum al gazului cu peste 1-1,5 litri vedem ca e numai bine. Credeti ca merita sau mai aveti dubii?sincer nu as mai da masina pe un diesel ca nu ar putea merge mai ieftin numai daca ar trece si el pe gaz :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de asta si usor offtopic, tineti minteca inainte de `90 autobuzele circulau cu gaz metan, aveau deasupra doua butelii enorme care asigurau o autonomie de 60 km, ma rog asta nu e asa de important, ci cum functionau motoarele de Saviem cu gaz metan?!

De data asta nu mai pun poza, ci un link catre ele, merita dat un click ca e gratis :D : http://www.latrecut.ro/2009/01/autobuzele-cu-gaz-metan/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: pe vremea aia erau motoare de cilindree mare pe benzina. Se foloseau la camioanele Carpati; in mod sigur si la altele. Acele autobuze foloseau astfel de motoare pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te inseli, foloseau motoare diesel, cel putin pe autobuzele din Bistrita motoarele erau diesel. Si nu vad de ce ar fi fost in alte orase altfel. Si oricum faza asta cu gaz metan a tinut doar cativa ani, si s-a revenit la alimentarea cu motorina. Totusi e interesant ca functionau fara sa fie gazele sub presiune prea mare, de fapt cred ca acesta e motivul pentru care autonomia era de doar 60 km, chiar daca aveau "butelii" de 2000 metri cubi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oare de unde am inteles eu ca cele cu motoare dizel foloseau exclusiv gaz metan????? Evident ca nu, ci numai in amestec cu motorina... si asta deja e alta poveste. Probabil ca m-a confuzat autonomia aia de 60 km... Si nu eram in stare sa-mi imaginez cum putea amestecul metan+aer sa se autoaprinda la fel ca motorina... My bad!

<<La o prezentare a unui autobuz cu gaz (vara 1985) se spunea că pornirea se făcea (exclusiv) pe motorină urm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citi ,ce am aflat pe la distribuitori de instalatii,problema majora este cu rampa de injectie,distanta pt injectorul unu fiind mai scurta iar pt injectorul patru mai lunga se calibreza greu instalatia, si nu multe instalatii suporte astfel de reglaje.

Pe mine m-ar tenta o instalatie Prince (Olanda)rampa de injectie Keine(Japoneza) ce suporta o serie de reglaje. Reprezentanti de instalatii din zona mea mi-au zis ca nu o recomanda.Intrebati care ar fi motivul,mi sa spus ca rampa de injectie chiar daca merge mai mult ca la alte instalatii,cand s-a defectat trebuie inlocuita in intregime,pe cand la restul instalaiilor se poate repara fiecare injector in parte.

De recomandat mi-au recomandat o istalatie Vogas, ci ca italiana dar facuta in Turcia.M-au bagat si mai mult in ceata.

Ca pret cea turceasca este de 2400 ron cu rezervor toroidala de 44 de litri,iar cea olandeza este de 3100 de ron fara rezervor,problema este ca am gasito numai in Bucuresti,iar daca o cumpar de acolo si nu fac motajul tot in Bucuresti la ei, nu imi da nici o garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Balerinul sa sti ca si eu am motor cu 102 cai dar pe gaz cand plec de pe loc scartaie rotile, asta se poate face cu o ajustare a mapei de injectie pe gaz in functie de turatia motorului, mai exact modificarea timpilor de injectie in calculatorul de gaz. La mine am setat sa traga ok pana in 4500 de ture de acolo sa sara pe benzina dar pana acolo sa rupa la calcarea pedalei in podea.Nu ai nevoie de nici un chip-tuning si alte minunatii.Bani aruncati pe fereastra

Stii ce e curios, tipului de cutie de viteza DSG ,(cu care este dotata masina), i se face reclama cum ca ar avea aceleasi performante (consum, demara si nu mai mentionez celelalte calitati, se pot citi pe forum), ca o cutie manuala, deci ma asteptam la un consum decent de 10 % , vreau sa spun ca nu reusesc sa scad sub 12% (vorbesc de oras), si asta in zilele bune, iarna nici nu mai masor consumul ca ma enervez inutil...

Si asta e probabil din cauza drumurilor scurte pe care le fac in oras : 4km pana la munca , abia apuca sa se incalzeasca , dupa asta returul spre casa , ma gandesc daca in conditiile astea chiar si instalatia pe gaz ar fi un avantaj, intra si ea in functiune dupa o anumita temperatura a fluidului de racire 40de grade parca era...nu?

Dupa cum prezinti tu comportamentul masinii e super ok, acum spune-mi daca merita in conditiile mai sus expuse ,montajul instalatiei...

Modificat de Balerinul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!