Jump to content

Probleme Leon 5F


Cristian
 Share

Postare recomandată

Mă interesează să tina, eu acu sunt in Austria și ăștia au drumuri bune. O sa merg pe bilstein b4 clasic care cică e că și oe.

De amortizoarele Monroe sunt dezamăgit mai ales după ce am citit pe forumurile de afara amortizoare curse la un km mic. Pe mașina din fabrica vin amortizoare Monroe. Foarte slabe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incet rezolvam din probleme.  Urmeaza amortizoarele. Merita diferenta de la bilstein b4 la b6 sau b8? b12-14-16 sunt foarte scumpe pentru ce am eu nevoie.

 

Tin minte ca am ras de colegii care au schimbat la Tiguan 5N2  la ~100.000km amortizoarele. Nici nu a trecut mult timp si am muscat-o. 

IMG_20180610_115051.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma poate ajuta un coleg cu ETKA sau o informatie ca sa stiu cum comand cele 4 amortizoare de pe masina? am suspensie sport din fabrica, totul e original.

 

 

IMG_20180622_170530.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, azi am desfacut carnajele la rotile fata in zona pragurilor, si am gasit pus un buretele de 3 cm care izoleaza fonic. Problema este ca acel burete se imbiba cu apa si jeg, si in timp afecteaza pragul. Sunt patit la fosta masina, golf 5 de unde am scos cateva sute de grame de pamant din zona asta. 

La leon nu am gasit pamant, ci doar acel burete plin cu apa si praf. L-am taiat 2 cm cat sa scap de umezeala (am incercat sa-l storc dar fara succes). Apoi am curatat zona si am uscat-o. Pragul si vopseaua nu sunt afectate, insa in timp probabil apare rugina. Verificati si voi daca aveti masina de 3-4 ani+. 

Am mai vazut pe internet si la Seat si la Volvo ca pun un burete de spuma intre usa si aripa fata, acel buretele se deterioareaza in timp absoarbe apa si retine umezeala direct pe aripa fata. In timp rugineste aripa. 

 

IMG_20180729_211642.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A mea la 175 K km are patina de marsarier uzata. Atunci când scot din R și ma grăbesc sa bag 1, întra tot R. Chiar de mai multe ori. 

Oare am acces la ea? Suporta ceva reglaje? Stie cineva?

In rest 1 intra mereu corect, doar atunci când scot din R mă sâcâie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 7/29/2018 at 10:38 PM, deenman said:

Salut, azi am desfacut carnajele la rotile fata in zona pragurilor, si am gasit pus un buretele de 3 cm care izoleaza fonic. Problema este ca acel burete se imbiba cu apa si jeg, si in timp afecteaza pragul. Sunt patit la fosta masina, golf 5 de unde am scos cateva sute de grame de pamant din zona asta. 

La leon nu am gasit pamant, ci doar acel burete plin cu apa si praf. L-am taiat 2 cm cat sa scap de umezeala (am incercat sa-l storc dar fara succes). Apoi am curatat zona si am uscat-o. Pragul si vopseaua nu sunt afectate, insa in timp probabil apare rugina. Verificati si voi daca aveti masina de 3-4 ani+. 

Am mai vazut pe internet si la Seat si la Volvo ca pun un burete de spuma intre usa si aripa fata, acel buretele se deterioareaza in timp absoarbe apa si retine umezeala direct pe aripa fata. In timp rugineste aripa. 

 

IMG_20180729_211642.jpg

Ca si o completare acestui post. In cazul meu, la desfacerea carenajului din zona pragului am gasit o cantitate insemnata de nisip imbacsit intre contraaripa si inceputul pragului. Este clar ca buna ziua, ca fara o curatire macar anuala, pragurile masinii abia daca o sa reziste fara rugina, primul proprietar ( asta luand cazul clasic de 5 ani) . las pozele sa vorbeasca de la sine. Deci cine vrea sa isi tina leonul 5F o buna bucata de vreme, fara rugina in praguri, sa faca o inspectie in spatele carenajului din interiorul aripilor fata ( se poate face foarte usor de catre oricine , nici macar roata nu trebuie luata jos) si sa curete de acolo murdaria, nisipul ramas acolo. Masina de 2 ani si 9 luni, 68 000 km. 

43707790725_c6b1fe4f20_o.jpg

43707791505_abc6eedd02_o.jpg

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Plus ca fi mai sprintena si va consuma mai putin fara 2-4 kg de pamant transportat clandestin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu mizeria de la aripa e la foarte multe masini, eu am intalnit'o la incepand cu Solenza si la Fiesta si la Forester si incerc sa'mi fac o rutina periodic sa desfac carenajul si sa curat acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pierderi superficiale pe la busonul de ulei. Am tot urmarit si pierde pe acolo. Vaporii de ulei ies se preling pe tubulatura unde se infileteaza busonul de umplere.

Am incercat o curatare a garniturii si a zonei, apoi am pus bine busonul e strans insa am impresia ca nu mai etanseaza 100% perfect. Buba nu este mare, doar ca in 5000km am "pierdut" ~200ml maxim.

Aveti idee cum sa incerc sa rezolv problema? schimb garnitura si daca da, are cineva un cod? sau exista ceva legat de problema asta si se schimba busonul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mă poate ajuta cineva cu poza la explicații siguranțe leon 5f? Tabloul e în spatele mini torpedoului din stânga volanului și pe acolo ar trebui să fie un carton alb cu toate poziția siguranțelor. Mersi. 

PS 

IMG_20180929_194347.thumb.jpg.8956d88da4c1c5a08c74ce698a81a536.jpgIMG_20180929_193832.thumb.jpg.1d1bea30cd8e90f298706420c4cffc59.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA VAG urile fabricate după 2007....2008....nu s-au mai pus cartonase cu legenda și poziția siguranțele. Găsești în cărțile mașinii - manualul utilizatorului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sa o luam treptat:

- cu jante R18 si anvelope ContinentalSC5 dot 2017 oct am gasit presiunea de 2.4 fata/2.3 spate ca fiind cea mai potrivita pentru mine. Merg 99% din drumuri extraurban.

- pierderea de ulei pe la busonul de umplere am remediat-o. am curatat zona si am schimbat garnitura.

- pentru ca se apropie sezonul rece, trebuie sa-mi montez rotile de iarna tabla r16. Problema este ca au urme de rugina si nu doresc sa le vopsesc. Asa ca o sa acopar mizeria si o sa folosesc 4 capace pentru jantele de 16.

 

Imi puteti recomanda un set din cele de aici? care credeti ca arata cel mai simplu/decent? nu vreau nimic incarcat si as vrea ceva care sa acopere mult janta, sa nu se vada ca e jerpelita vopseaua.

https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_i_1_12?url=search-alias%3Daps&field-keywords=radkappen+16zoll&sprefix=radkappen+16%2Caps%2C180&crid=1TO2Y8ODT13MT&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aradkappen+16zoll

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

Scriu prima data cu o posibila problema mai serioasa la masina din semnatura. Km: 73 080

Primul simptom a aparut acum 2 saptamani intr-o parcare subterana al unui hotel din Praga ( deci dupa un drum de 1080 km din Cluj parcursi 90% pe autostrazi) dupa 3 zile de nepornit motor. Nu a vrut sa porneasca motorul, abia la a treia cheie foarte lunga a luat-o cu tremuraturi. Dupa acea a functionat ca la carte si am mai parcurs 1500 km fara alte simptome. Al doilea simptom repetitiv deja, a aparut acum o saptamana la tara, dupa doua zile de nefolosire,  la fiecare pornire dimineata la rece ( dupa acea nu mai apare problema in ziua respectiva), dupa pornire apare palpaind semnul de spirala al bujiilor, daca nu opresc motorul si il repornesc, il pune in Safe mod..Daca il opresc si il repornesc, functioneaza bine toata ziua. Asa functioneaza de o saptamana, cu mentiunea ca in ultimele doua zile nu a mai facut-o.

Intre timp am achizitionat un OBD Eleven si i-am dat search, problema gasita este urmatoarea : P256300 adica ceva "Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal... din ce am citit un pic pe net, pare a fi serioasa treaba, desi pot fi mai mult probleme, de la EGR pana la un simplu senzor defect al presiunii turbinei... As fi curios ce parere aveti. 

Da am programare pe maine la reprezentanta ( a trebuit sa astept 10 zile , nu ma puteau programa mai repede, asta da viteza de reprezentanta) . 

As fi foarte mirat de problema EGR sau DPF infundat fiindca intotdeauna las motorul sa-si faca regenerarea, umblu mult extraurban si nu umblu batraneste, masina vede saptamanal turatii la care se pot curata piesele problematice din motor... asa ca...habar nu am !!!

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e ceea ce am avut eu si anume actuatorul turbinei. 

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! 

Alaltaieri mi-a luat o zi intreaga povestea aceasta, le-am dus cu o zi inainte masina, au facut n+1 feluri de testari pe ea, au testat turbina, au retestat sistemul vacumatic de unde cica venea problema, m-am dus si eu intre timp la ei, am facut test in mers cu live log, statea inginerul in fata si testa... totul era absolut perfect, chiar mi-au zis ca motorul este in stare excelenta. Au lasat dosarul de observatie deschis si mi-au zis ca daca mai am probleme si eventual este in timpul orelor de lucru sa ma duc direct la ei si ma iau peste program. De atunci am umblat destul de mult cu masina si nu mai reproduce nici un fel de probleme. Nu stiu ce sa zic. Inainte a facut aceleasi simptome 4 zile la rand, era si cod de eroare stocat... Ramane sub observatie. Scuze pentru relatarea intarziata dar eram foarte ocupat cu munca. Cum se mai schimba ceva, revin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu ceva noutati despre problemele prezentate si aici si cu care am ajuns iarasi saptamana aceasta la reprezentanta. Aceleasi simptome, pornire greoaie care apare absolut fara nici un patern, haotic, intotdeauna dimineata la prima pornire, cateodata dispare pentru 2-3 saptamani, altadata pentru 4-5 zile, plus tot haotic, se aprinde in bord semnul de spirala si daca nu repornesc motorul, intra in mod de avarie cu pierdere putere si tot tacamul ( safe mode) . 

Lasat masina la ei pe termen nedefinit, si astazi dupa doua zile si ceva de asteptat in sfarsit am fost sunat nu cu una ci cu doua vesti:

1. Au gasit un furtun de vacum turbina fisurat, cea ce cauza aprinderea spiralei de bujii si intratul in mod de avarie. Insa nu are de a face cu pornirea greoaie

2. Se pare ca au gasit un TPI mai vechi pentru aceasta motorizare care descrie exact semnalmentele mele, si care cica se refera la ceva modul care regleaza avansul motor ( sincer nici angajatul care m-a sunat nu stia precis  despre ce este vorba) modul care cica face ca avansul in unele cazuri sa fie dereglat si de acolo pornirea foarte greoaie haotica ( sa nu dati cu pietre daca scriu baliverne, nu ma pricep si cand am pus intrebari se parea ca nici tipul nu imi putea explica la precizie problema)

Au facut comanda atat la furtunas cat si la acest modul si in cel mai bun caz ajunge pe maine, sau luni. Macar s-a facut ceva, deocamdata sunt optimist. Sper sa fie bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru feedback. Si eu am mai avut porniri greoaie (4-5 pe an?), in alte arii sunt mai multi cu problema asta asa ca asteptam cu interes rezolvarea. Poate obtii numarul de TPI sau copia lui ;).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Scenariu:

1.6 tdi 168k km, vreme rece, mers pe centura Buc la temperatura exterioara de 0 grade, masina baga cald "in parametrii", dupa ceva timp temperatura exterioara a ajuns la -2 grade, atunci masina din propria vointa a inceput sa bage aer rece. Sub nici o forma nu am mai convins-o sa bage cald, si pe HI si pe reciculare si pe ac si fara ac, si cu high profile ac si cu low profile ac. Astazi mergand cu masina am observat ca zona dreapta/ pasager se comporta corect, baga rece sau cald dupa cum e setata. Totusi zona stanga sofer nu baga altceva decat rece sau foarte rece. Si pe sync si pe zone separate se comporta la fel. Ce sa fie? Se poate reseta clima in vreun fel? Ce pot verifica? Sunt curios daca peste 0 grade temp exterioara baga cald, si am o vaga banuiala ca asa e pentru ca zilele astea mi s-a parut ca s-a incalzit greu masina fiind sub 0 grade, am zis eh diesel, prima mea masina diesel asa o fi, mai greu. Dar clar e ceva defect sau "dat peste cap" doar ca nu stiu de unde sa pornesc investigatia.

Pareri? Sfaturi? Experiente in zona asta?

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o clapeta de aer cald blocata, fa o scanare cu Vag-Com si vezi ce erori ai stocate pe HVAC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac un scan cand pun mana pe un vag, totusi de ce sa bage cald cand are temp exterioara 0 grade si sa bage rece cand e sub 0, ma gandesc ca ar fi bagat rece tot timpul.

HVAC fiind acronimul pentru heating ventilating .. nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/10/2019 at 7:04 PM, Andrei1980 said:

 

2. Se pare ca au gasit un TPI mai vechi pentru aceasta motorizare care descrie exact semnalmentele mele, si care cica se refera la ceva modul care regleaza avansul motor ( sincer nici angajatul care m-a sunat nu stia precis  despre ce este vorba) modul care cica face ca avansul in unele cazuri sa fie dereglat si de acolo pornirea foarte greoaie haotica ( sa nu dati cu pietre daca scriu baliverne, nu ma pricep si cand am pus intrebari se parea ca nici tipul nu imi putea explica la precizie problema)

Au facut comanda atat la furtunas cat si la acest modul si in cel mai bun caz ajunge pe maine, sau luni. Macar s-a facut ceva, deocamdata sunt optimist. Sper sa fie bine

Trebuie sa adaug o rectificare legat de punctul 2: este vorba de senzor axe cu came si mi-a fost prezentat gresit saptamana trecuta de catre consilierul service cu care tin legatura! Astazi a sosit piesa, din pacate doar maine pot ridica masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM revenit cu rezolvarile, acum ca in sfarsit am recuperat masina. 

Problema nr. 1, cea legata de aprinderea spiarala bujii si intrat in safe mode: s-a schimbat tot pachetul de furtunase care tin de vacum turbina. Sunt mai multe interconectate, au zis ca nu fisura a fost, ci cumva s-a largit la una partea de conectare la un T si cateodata primea aer fals pe acolo. Deviz undeva pe la 150lei

Problema nr. 2 cu pornirea greoaie aleatorie: s-a schimbat in garantie pe masina mea Variator ax cu came, tot mecanismul, dupa spusele mecanicului acesta ramamea in pozitie de sarcina mare  la oprire ( haotic bineinteles) si la pornire la rece neaparat trebuie sa stea in alta pozitie variatorul, astfel pornirea greoaie efectiv vine de la timpul de autoreglaj al variatorului ramas blocat inainte de oprire in alta pozitie decat cea corecta. Acum parca si motorul este mai vioi, desi sincer nu ma plangeam nici inainte. Lucrarea a fost efectuat in garantie, dar pretul fara TVA al variatorului este de 1800 si ceva lei. Asta din deviz.  Am scris pretul ca sa stie cei care nu mai sunt in garantie cu aceasta motorizare. Revin daca mai sunt ceva observatii legat de aceasta lucrare. Reprezentantele au TPI pentru aceasta problema la aceasta motorizare, dar nu am putut sa aflu ce numar are TPI-ul. 

Bineinteles lucrarea aceasta a fost facuta in garantie, nu am de unde sa stiu care ar fi fost manopera la toata distractia aceasta . Sincer prima data in viata asta imi pare bine ca am mers la ei la servisari cu preturile lor umflate cu tot, ca oricum banii economisiti (daca faceam la negru servisarile) tot nu le puneam deoparte si le cheltuiam pe altceva ca asa suntem..oameni, nu roboti. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,Vad ca exista un astfel de TPI, dar precizează ca trebuie sa fie ceva aprins în bord''

Asta este răspunsul de la reprezentanta! 

Tie ți s-a aprins ceva in bord?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!