Jump to content

Vw Golf IV Variant + DSG


Emy D

Postare recomandată

La asta sunt si eu curios, ca vreau sa pun dsg pe broscoi.

De asemenea, cum te imbaci cu trw-urile cotec cand e frig afara? Momentan nu le-am montat

Modificat de DonDonel
Link către comentariu

TRW-urile Cotec merg perfect. Nu scartaie si musca perfect din discuri. :D

 

Broasca ta, nu e pe platforma de G5? 
Atunci e usor: volan de G5 cu padele, Calculator de coloana de volan, Spira (daca trebuie cu mai multi pini), Cutie, schimbator, Volant + rulmentul din Vilbrochen, Electromotor,  codat ESP/ECU si ... cablaj (+ continuu, masa, + dupa contact, iluminat la schimbator, etc.  ) si... have fun! :))

Daca iei DSG de pe Diesel trebuie sa il resoftezi (dar gasesti mai usor DSG-ul de pe Diesel). 
 

Link către comentariu
în urmă cu 1 oră, Emy D a scris:

Broasca ta, nu e pe platforma de G5? 

E platforma de g4. 

Link către comentariu

Eh, merge pus si pe G4. :))

orice se poate daca vrei neapărat! Unii au pus si pe alte masini non-vag. 

Link către comentariu

De diesel caut, dar de 1.9tdi ca e mai scurta decat cea de 2.0tdi. O sa am 4 trepte principale cu care o sa traga foarte bine si inca 2 de consum, dupa cum am calculat eu vitezele pe baza rapoartelor din etka. La planetare nu am inteles perfect cum sta treaba, trebuie planetare de 6 trepte si schimbate doar capetele de la cutie?

Link către comentariu

Planetare de 02M cu tot cu flansele din cutie (Manual, 6 trepte) de pe G4/ Beetle, Bora, etc. si pui flansele pe DSG. :)

ECU de  Beetle codat in Automatic neaparat, altfel nu stie cutia sa schimbe cum trebuie. Ceasurile - modificat eeprom sa ia viteza de pe ABS (sau din Coding daca stiu). Iar ABS/ESP unit trebuie sa fie dupa 2003. adica sa fie ESP MK60 nu MK20. (eu am facut upgrade la unitatea ESP). 

La cati CP ai tu, eu as merge pe DQ250 de pe un 2.0TDI ca oricum primele trepte sunt suficient de scurte. 

Link către comentariu

Toate discutiile astea ale voastre ma fac sa ma gandesc ... mai ales ca mk4 R32 a fost primul Golf cu DSG - deci cutia de transfer se poate cupla pe cutie 🤪

Link către comentariu

Ce cutie de transfer? 
Desi cred ca stii sigur asta, DSG-ul e ca o cutie manuala, doar ca nu are si ambreiajul "vizibil"... ci doar Volantul. Sau zici de VR6?  Acolo cred ca e un alt tip de DSG, nu DQ250. Dar cred ca si asta se poate adapta pe VR6...  :D 

Schema electrica e simpla, doar niste modificari software, etc. 

Becurile de mers inapoi, le-am facut cu un microswitch pus pe pozitia R la schimbator, un Load relay si un releu programabil pe care am pus o intarziere de 0.6 secunde. 

Dupaia am comandat un Can Covertor de la VanderVeer Engineering si urmeaza sa il instalez pe masina dupa ce termin padelele si volanul de retapisat :) 

 

Viata fara modificari "e pustiu"  :)) 

Link către comentariu

la 2.0tdi a 4-a deja e prea lunga, 5 si 6 sunt deja lost in space. Am nevoie de 1-2-3-4 sa fie ok, 5 si 6 nu ma intereseaza, ca nu merg mai tare de 200km/h si nu ma intereseaza reprizele de peste aceasta viteza.

 

Trebuie sa vad ce implica acest update de esp, banuiesc ca o alta pompa abs nu?

Link către comentariu

VR6-ele a venit tot cu DQ250 de care este "lipita" o cutie de transfer pentru ca a fost doar cu tractiune integrala. Desi motorul e relativ puternic, cuplul maxim e similar cu un 2.0 TDI de 170HP si deci e "compatibil" cu DQ250-ul. 

Link către comentariu
34 minutes ago, Emy D said:

Ce cutie de transfer? 
Desi cred ca stii sigur asta, DSG-ul e ca o cutie manuala, doar ca nu are si ambreiajul "vizibil"... ci doar Volantul. Sau zici de VR6?  Acolo cred ca e un alt tip de DSG, nu DQ250. Dar cred ca si asta se poate adapta pe VR6...  :D 

Schema electrica e simpla, doar niste modificari software, etc. 

Becurile de mers inapoi, le-am facut cu un microswitch pus pe pozitia R la schimbator, un Load relay si un releu programabil pe care am pus o intarziere de 0.6 secunde. 

Dupaia am comandat un Can Covertor de la VanderVeer Engineering si urmeaza sa il instalez pe masina dupa ce termin padelele si volanul de retapisat :) 

 

Viata fara modificari "e pustiu"  :)) 

cutie de transfer pentru 4mo. 

stiu ce este dsg-ul - si probabil ca imbatranesc, nici nu voiam asa ceva acum cativa ani, insa dupa un an si cateva luni cu automata clasica pe rexton - parca mi-ar placea confprtul, insa combinat cu reactie rapida, nu ca la hidramata :D

Link către comentariu

neah, 5gtronicul este suficient pentru genul ala de masina :D  Cred ca am dat-o pe manual doar de vreo 2 ori in 15k km :D 

 

ce nu stiu eu @Emy D - volanul de la ce e, de are padele? Passat cu tiptronic?

Link către comentariu
On 07.12.2023 at 12:06, mad_kat a scris:

volanul de la ce e, de are padele? Passat cu tiptronic?

Volanul e .....cel original de Golf 4 cu comenzi, pe care l-am modificat pe spate cu padelele luate de pe un volan de Golf 5. Adica taiat din volan, facuta gaura pentru surubul de la padele, pus mastic de parbriz in jurul padelelor. (Masticul ala are exact flexibilitatea cauciucului original de sub pielea de pe volan ) :))


Urmeaza finisarile in jurul padelelor (e aproape gata) si il trimit la retapisat frumos.

Bine, modulul pe care il am, are nevoie de input analog pentru Shift + si -. Deci, a trebuit sa desfac padelele bucati,  modificata placuta din padele si facute din padele care comunica pe LIN in ... padele care sunt butoane analog (on/ OFF).  (2 rezistente date jos si un fir lipit intre 2 circuite). :)
 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Ho ho ho...  va las niste poze :)

20231223_140013.thumb.jpg.82a90cae456f0dded3047bbfde9f460b.jpg  20231223_171250.thumb.jpg.57c7ec8dabb04ae4b50135a08fe4fd2f.jpg 20231223_171312.thumb.jpg.174978a631aee6b8fd01d4c6604eac5f.jpg 

 

Ca sa functioneze padelele cu modulul de la Van der Veer Engineering, trebuiau facute "analog" asadar, cele 2 rezistente date jos de la microswitch-ul din padele si facuta punte . Nu-s eu electronistul perfect care stie sa faca lipituri perfecte, dar ... functioneaza. :)

20231223_132643.thumb.jpg.bb1994d92e56e5b4115a1f148fa8b4ff.jpg

Si modulul de la VdV Engineering: Preia info de pe CAN engine/ABS  si face el comunicarea cu cutia + preia semnal de la padele (analog) + Vehicle speed output + Reverse lights = Scap de micsroswitch-ul de pe schimbator  pt becurile de mers inapoi (au functionat bine deocamdata). 

20231223_183915.thumb.jpg.62f2684a01a245c979a21821df46a3a4.jpg

Mai trebuie sa vad daca imi ajung cei 2 extra pini din panglica de la volan, daca nu, iau varianta cu 10 pini (1J0959654J) si fac legaturile separat (Masa, iluminat, Shift UP, Shift down). 

Yuhuuu! :Driver:

Drumuri bune si sarbatori fericite! 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

No... La multean' :beerchug:

 

Hai sa v'arat ce mi-a iesit din mana... dar, nu toate vestile "e bune"... 
1. M-am apucat sambata de montat. Ce? Volanul la care am tot lucrat de mi-a iesit pe ochi... 
2. Pe frig...-2 grade afara, in masina tot atata, doar ca nu batea vantul. :winter:
3. M-am apucat de cablaje... hai sa le desfaci, sa le prinzi, sa lipesti ce e de lipit, de izolat. Care, unde vin? 

No, o inceput sa se intunece si pe la un 7 seara asa am terminat. Pe intuneric, fara lumina, cu lanterna telefonului, etc etc. 

Truda mea...sa nu faceti ca mine. 
Montez ceasurile inapoi, volanul, montez plasticele... Si hai sa facem test. 

P flashing... Hmm, nu-i binie...  (mutam in R, in D in etc... palpaiau si alea) 

Testez iar, repornesc motorul, la fel. Nu se selectau treptele.. nimic nu mergea. Putea sa o turezi cat vrei ca in D sau in manual, R, S nu pleca de pe loc. 
Intru pe controller (yep, are webserver, deci ma conectez la el pe Wifi si il configurez - fain asa). incerc cateva variante... Gaseste ECU, ABs, Nu gaseste DSG. nO, nu-i a buna.

Da' cum era tarziu am lasat-o asa. 
Ziua urmatoare (Az') m-am apucat iar. Si dai si verifica si vezi ce si cum e conectat acolo. Am facut eu prostii noaptea?  (am facut da' nu va zic)... :))

Zic, hai sa vedem: daca am conectat ceva gresit, cand fac strap de pe pinul 1 pe 3 si 7 pe 9... in mufa convertorului de DSG tot la fel nu o sa mearga. Fac legaturile... testez. Merge. Ies in plimbare, teste... all good. Mno, scriem la olandez sa ne ajute cu alt firmware... si pana atunci ramanem cu strap intre pinii aia de CAN ca sa comunice cutia cu schimbatorul si cu ECU/ABS. 

Da' macar arata bine amu... ca am legat si padelele si macar becurile de la ele functioneaza. Macar atat dupa atata amar de munca... 


Vedere de noapte...  (night view) 
 

image.thumb.png.1d2dbc09c24b81a65342735404aad18e.png

Si vedere de zi.. cu "wide" sa se vada bine... 
image.thumb.png.99ba44a26b6280f26f62d65b21239127.png

Ps: se pare ca butoanele nu sunt perfect asezate in volan. Shift up  e un pic mai spre marginea volanului...dar "n-are conteaza". Important e sa le si facem functionale, altfel, munca dejaba... 

Pana atunci...Drumuri bune! 

ps: 

Va urma...
image.thumb.png.01c045e08f5e1f1127b1d5083d53f56a.png

 

:Driver:

ps: Nu am am check engine-ul in bord. S-a aprins dupa ce cutia a dat tot felul de erori. Am sters tot cu VCDS si all good now. :)
Edit: de fapt se vede in poza wide , ziua. :) bord fara erori. 

Modificat de Emy D
Link către comentariu

ai pus tu dsg si alte alea pe masina dar nu ai o lanterna sa ti-o pui pe cap?!

ntz, ntz,ntz

Link către comentariu

Sa stii ca era super buna una si era deja comandata doar ca nu a ajuns... Si cand te mananca chielea...te scarpini :))

 

Link către comentariu
  • 4 months later...

Sal'tare! 

 

374 000 km.  

 

A ruginit pagina de cand nu am mai avut deloc timp sa scriu. Am fost plecat in delegatii, apoi muuuulta treaba si pe acasa si pe la birou incat masina a primit....doar motorina. 


image.thumb.png.433867894339965d48550857e576f5f5.png

 

O data cu ocazia trecerii la rotile de vara, am trecut la Borbet Exor. + dist fata/spate (10, respectiv 15mm). 

Si...asa arata animalul incaltat de vara:. 
 

20240415_174259.thumb.jpg.c99c1d5a94cf791813d60359833bdbb0.jpg   

 

Intre timp m-am pus pe pregatit lucruri: am luat o chiulasa de 1.9 TDI si urmeaza sa o schimb. Caut un set de injectoare de ASZ sau ARL in stare buna la pret bun (daca stie ceva ceva, sa dea un semn) :)
 

image.thumb.png.1a35423624eb000d84af12192b0b53c4.png

Chiulasa a primit ghidaje supape noi + simeringuri, supape noi si o sa primeasca cuzineti noi, Ax came nou Kolbenschmidt + culbutori noi (le am deja, trebuie doar montate). :)

 

Intre timp am luat si un suport de tel Original (integrarea aia de la Nokia) pe care vreau sa adaptez un suport magnetic de tel cu USB C + Wireless charging pt ca m-am saturat de tiganii in grilele de ventilate+ ca la un anumit timp, chiar daca sunt noi, incep sa vibreze/scartaie, etc. Dar nu e prioritar... cum tragem tare sa punem chiulasa "noua". 
image.thumb.png.9c83db498626237ceaf95858ce63079c.png 


Asadar: 

Urmeaza maine schimbul de ulei si filtre ca am depasit termenul ( :( ) + verificat de unde curge ulei (tot pica ulei de pe undeva si nu e de la capacul culbutori.
+ Instalez in sfarsit suspensia DTS luata din...Ianuarie. 

 

Si apoi, urmeaza sa caut injectoare + sa cumpar garnituri ranforsate pt injectoare (80 Euro doar cele 2 inele x 4). Eventual, sa caut si galeria despre care zicea @rudiRUDca are flow-ul de aer mai bun. :)


Ideal era sa merg pe https://07eins.com/ro/products/komplett-set-original-pde-korpushalter-4-zylinder-viton-dichtungen-pde-montagesatz dar e pricey rau kitul asta. 

Suruburi chiulasa de ARL + Suruburi noi pt Injectoare si pt capacele de la Ax came. 

 

Ne auzim data viitoare. 

Drumuri bune! 

Link către comentariu

Gata am cumparat si galeria de admisie cu codul 03G129713k prezenta pe muuulte tipuri de motoare. :) Trebuie sa vad cu ce o curat si sa o pregatesc pt noua instalare. 

 

Link către comentariu

Picture...after the weekend. Cu DTS... pe masina. DAR... nu sunt multumit de comportamentul suspensiei. La 10-15 kmph peste speedbump... se simte groaznic. Bubuie pur si simplu...de zici ca se blocheaza in capatul de sus al amortizoarelor... :(

Urmeaza sa o mai las...1-2 cm mai jos si vedem dupaia cum se comporta. Daca nu merge... caut o serie de sasiu cu suspensii sport oem si raman la Eibach Pro kit + amortizoare pt suspensii sport. Sau Stock...ceva bun de la Sachs si aia e...  
C'est la vie. 

ps: aici spatele e un pic mai sus...

image.thumb.png.81c86a8404cb9ce22b3fb05e73f227bc.png

 

pe loc drept, in parcare la birou. 

image.thumb.png.4eb6b775b4fe62cbe2cc253da0d336d4.png

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Vezi sa nu îți atingă planetara în bara stabilizatoare și de acolo sa auzi bubuiala, la diesel planetarele sunt mai groase și ai nevoie de bara stabilizatoare de audi tt sa o poți lăsa jos.

Daca nu se rezolva, pune amortizoare koni cu arcuri eibach si nu vei regreta.

Modificat de ~LauR~
Link către comentariu

@~LauR~, Spatiu berechet acolo... Nu cred ca e de aici pentru ca se aude pe fata... :( IAr spatele e extrem de  groaznic... 

 

Asta e pe fata.... Mie mi se pare extrem de putina flexibilitate la arc si ma tem ca la denivelari un picut mai mari, ajung sa tasez arcurile complet iar de aici si "bubuiala" pe fata. 
image.thumb.png.8d9d3758a0ad2354ef89bb46901268d3.png

 

Pe spate, cred ca e vorba de reglajele mult prea sus (sunt la maxim) si cand sar peste vreo denivelare, acestea dau in limita superioara a amortizoarelor (se deschid amortizoarele la maxim si deaia suna asa). 

O sa dau si filetul de pe fata mai jos cu vreo 1-1.5 cm iar pe spate cu vreo 2cm si vedem dupaia cum lucreaza. 

Link către comentariu

Am lasat-o mai jos. Vedem cum se comporta. 

Inainte de asta, am facut o poza. Eu vs celalalt golf (fraimio). 

Unul e tanc, altul e tanc lesinat :)) 

image.thumb.png.c619f64c1fe8d9d45a6a178a92740cf9.png

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Woai...ce de modificari noi :)

Arcurile alea esti sigur ca sunt ce trebuie?Imi par foarte comprimate,nu mai zic de cursa :(

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!