Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

seat leon 1.2 tsi 105 cp

decembrie 2010

iulie 2013 - 42900km

 

si eu aud destul de des zgomotul lantului de distributie..aproape in fiecare dimineata, se aude destul de bine..iar dupa.amiaza, dupa 3 minute de mers plus o ora de pauza, face un zgomot de tractor, foarte accentuat..toate aceste zgomote de lant le aud de la 40.000 km...

in plus, la urcare in panta, in treapta mica, 1 respectiv 2, se aude destul de accentuat si destul de des un alt fel de zgomot ciudat, un fel de zdruncinare in partea de jos a motorului..stie cineva despre ce este vorba???

 

Schimba-ti tastatura, ca am impresia ca-i stricata. Nu-ti bate ca lumea "e"-ul.

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lantul mergi si schimba-l, poate pe kulanza, daca ai facut reviziile in reprezentanta, sau poate mai ai garantie, stiu ca la seat se putea lua ulterior inca 2 ani.

 

Cu zgomotul celalalt, il mai am si eu cateodata, nu stiu daca e acelasi. La mine mai vibreaza cele 2 cabluri de la cutia de viteze, au un sistem extrem de ciudat de prindere, pe o portiune de cca 30-40 de cm sunt efectiv in aer fara a fi sustinute de ceva. Am incercat sa le izolez, dar nu prea ai cum sa le fixezi. Ei,, si la viteze mici, in sarcina, cu AC pornit, si mai ales cand temperatura exterioara este mai scazuta( materialele sunt mai tari) se produce acel zgomot. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pt e-uri, nu am citit regulamentulCat despre lant, sper sa il pot face pe culanta, prima revizie facuta la ei in bc, iar a doua la audi in torino. Sper sa nu intre in povesti cu chestia astaCat despre zgomot, il face acum p caldura, la viteze mici, la urcare in panta, iar eu cum locuiesc la munte, am destule pante, iar zgomotul e destul de frustrant

In plus, am si 3 pete mari de ulei, in 3 parti diferite ale motorului, la incheieturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica asa scrii tu de obicei, fara vocale?  :D

 

Fa-ti curaj si mergi cu masina la service. Daca lasi sa treaca timpul problemele nu vor face altceva decat sa se agraveze. Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva de genul..fara anumite vocale. Am programare facuta pe 12 august. sper sa ajung cu bine, deocamdata sunt in torino, deci mai am 2000 de km d facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-123791-13745791353321_thumb.jpg

post-123791-13745791827277_thumb.jpg

post-123791-13745792160967_thumb.jpg

post-123791-13745792350781_thumb.jpg

Sper ca pozele sunt ok. Uleiul iese prin garnitura, nu exagerat, dar destul cat sa se vada si sa pateze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am nevoie de niste pareri de la voi.

Eram printr-un oras cu drumuri usor inclinate, mergeam cu a II-a, iar cand am apasat brusc pedala de acceleratie, s-a auzit o bataie metalica repetata dinspre compartimentul motor. Era prima oara. Pe drum am alimentat numai de la Shell cu benzina 95RON.

Faza cu bataia s-a mai repetat in Romania, cu aceeasi benzina de la Shell, cu care alimentasem inainte.

 

Mentionez ca stiul meu de condus este unul relaxat. Pe un drum de peste 1500km am scos 5.6%, ceea ce pt motorul asta e un rezultat bun. Singurul moment cand apas pedala mai tare este in depasiri, dar niciodata pe 4500rpm. Nu cred ca a vazut 5000rpm.

 

Pana la urma am mers la reprezentanta Seat din Cta. Acolo un mecanic a mers cu masina si a concluzionat ca este vorba de un avans marit din cauza benzinei proaste si mi-a recomandat sa alimentez cu benzina cu cifra octanica mai mare de 95, pentru ca acea de 95 oricum nu ar avea atata. In fine, am facut full-ul la Petrom cu benzina Efix 98. Iar pe drum am incercat sa reproduc conditiile in care s-a auzit bataia: AC oprit, viteza 10-30km/h, treapta a II-a, acceleratie cu pedala la podea. Nu am fost atent pe la ce turatie se aude bataia, insa, desi nu mereu, bataia s-a mai tot auzit.

 

Lucrul asta m-a ingrijorat, iar raspunsul Seat Cta nu m-a multumit, ci chiar mi-au lasat impresia ca erau.... dezinteresati.

 

Deci, ati patit asa ceva pe motorul 1.2 TSI CBZB? Momentan am cam 43k km in bord, nu am avut parte de probleme, s-a facut doar updateul ala 21E2 (distantierul si softul lenes) si cam atat. Mai am garantie cateva luni.

Dupa parerea voastra, care poate fi problema?

Astazi voi incerca sa pun un telefon ceva in compartimentul motor sa inregistreze bataile alea.

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic: vezi ca "dezinteresat" nu inseamna indiferent. Inseamna lipsit de interes, ceea ce e diferit. Asta, asa, FYI...

On-Topic: daca ai drum prin Bucuresti, du-te pe la PBV (nu mai stiu care se ocupa de Audi si Seat, 1 sau 2) si intreaba si la ei. Aia din Constanta oricum sunt niste nulitati.

A, si apropo: si eu am avut saiba vietzii, insa dupa schimbarea turbinei, mi-au indepartat-o.

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca efix 98 e de la rompetrol. incearca si petorm,dar 99+. 

da, Cta face/facea parte din cardinal care nu sunt straluciti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bwlan, la tine a disparut saiba vietii deoarece turbina ta noua nu mai necesita asa ceva. Sunt curios daca softul tau este tot ala lesinat sau s-a trecut la vreunul mai strong. Ce viata avea softul original al masinii .... :(  Acum ne multumim si cu cei "60 cai" ramasi ...dar macar sunt sanatosi tun :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

Am folosit "dezinteresat" exact pentru sensul propriu.

Ideea era ca fata de cum i-am cunoscut la vanzare... e diferenta mare.

Legat de combustibil este adevarat ca de la Rompetrol am alimentat. Dupa atata timp plecat de acasa, unele lucruri se mai uita :(

 

Azi am incercat sa reproduc conditiile pentru a se auzi iara acele batai si, culmea, nu s-au mai auzit. Astfel ca inclin sa dau dreptate mecanicului cand mi-a zis ca de vina este benzina 95. O sa fiu atent si perioada urmatoare si sper sa nu mai fie cazul.

 

Acuma... o alta "problema": e in regula ca o revizie la 45k km sa coste  800RON? Mi se pare exagerat, avand in vedere ca la Iasi mi-au zis ca m-ar costa 450RON.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Noapte buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 45.000 este revizie mica si ar trebui sa coste 450 ron (ulei+filtru). Cam mult 800 .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca inainte sa ne pronuntam daca este mult sau putin ar trebui sa stim ce anume ti s-a propus sa faci la aceasta revizie - ce se inlocuieste si ce teste se fac. Acest subiect ar trebui discutat, insa, pe topicul special creat pentru reviziile masinilor echipate cu acest motor.

 

Legat de saiba si de softul vietii eu am spus pe unul dintre topicurile de aici ca, desi cunosteam direct pe cineva cu Jetta care dupa soft s-a plans ca masina nu mai tragea ca inainte si ca in conditiile aceluiasi regim de utilizare masina consuma mai mult, eu nu am experimentat asta dupa actiunea saiba. Masina mea s-a comportat absolut la fel ca iniante de modificare. Poate am fost eu un caz fericit? Sau o avea legatura cu diferenta de masa dintre Jetta si Polo?

Dar vad ca tu, Phlom, ai o Ibiza, asa ca dupa logica de mai sus nu ar fi trebuit sa simti nici tu vreo diferenta... Hm!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Pai de obicei la reviziile mici asta fac: ulei + filtru si apoi te da afara pe usa mai usor cu cateva milioane, nu cu toate milioanele :)) Eu zic sa mai intrebi si in alta parte. Eu am avut ocazia sa primesc 2 preturi diametral opuse ~ 900 RON la un dealer, 300 la alt dealer, normal ca am facut cu 300 RON+2 cafele bauta in sala de asteptare.

 

2. Este posibila si teoria cu masele ....desi ma indoiesc sa fie fulgulet POLO/Ibiza astfel incat sa nu se simta o diferenta. Mie imi placea mai mult softul original deoarece era mai agresiv motorul iar consumul statea in 6.5 % in conditii de 140 km/h pe A1. Acum daca merg identic am un 7.8 %. Cifrele sunt cele de pe bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut consumul spus de tine de la bun inceput: 140 pe bord => consum in jur de 8.

Cel putin fata de Golf, Polo-ul este cu 200 kg mai usor (masina mea are trecuta in cartea tehnica o greutate de 1088Kg). Nu stiu Jetta si Octavia cat cantarasc, dar ma indoiesc sa fie foarte departe de Golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm .....eu 6.5% aveam media 1. Acum vad un 6.3% daca merg linistiiiiiiiiiiiiit pana in max 100 km/h cu accelerari fine.

Chiar eram incantat cand am luat masina de comportament/consum si ma gandeam (dupa cum e vorba aia) ca se mai lasa motorul si consumul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

@ionut_slatina: deci nu sunt eu paranoia :P Pur si simplu au zis sa-mi faca o oferta de vara.

@Dun: din ce am vazut pe de deviz de reparatie scria: manopera si filtrele de habitaclu, aer motor si cel de benzina. Cel de benzina doar ce l-am schimbat la 30k km. Cel de benzina sa zicem ca e mai scump, insa celelalte sunt la preturile normale.

Legat de comportamentul masinii dupa actiunea 21E2, am observat imediat ce m-am urcat la volan ca era usor mai lenesa. Deci chiar am simtit.

 Am simtit ca turbina ar intra mai tarziu, undeva la 2000rpm, fata de inainte cand de pe la 1500rpm si ceva se simtea ca tragea mai tare. Legat de consum nu am vazut diferenta, pentru ca actiunea saiba+soft s-au facut pe la 8k km, iar motorul inca se  "lasa". De atunci consumul a mai scazut.

Acum ma gandesc ca intuiesti bine ca poate fi vorba de diferenta de masa dintre masini. De ce? Eu daca am inca 2 persoane mature in masina se simte cum puterea masinii, zvacul ala, se diminueaza sesizabil. Deci chiar cred ca softul nou tocmai acest rol a avut, de a proteja turbina (desi nu am auzit sa pice practic turbinele, ci actuatoarele prin erorile alea).

 

Legat de problema cu benzina proasta, nu am mai reusit sa aud acele batai dinspre motor, ceea ce inseamna ca mecanicul a avut dreptate.

Asa ca daca ajungeti prin Grecia sa nu credeti ca benzina 95 este si 95. Sunt si ei in criza...

 

Numai bine si mersi de raspunsuri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

 

Ieri am obseravt o chestier ciudata la masina si anume cand accelerez pana la 3000 ture (am obsevat asta la liber nu in mers) se aude un zbarnait ca de lant initial am crezut ca e de la distributie dar ascultand mai atent am observant ca e de la turbo,acel zbarnait apare cand tija acea de la wastgate se misca inspre turbina(deschide ceva pe acolo banuiesc) stiti cam care ar putea fi problema? 

Se manifesta indiferent daca motorul e cald sau rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a mai avut nimeni problema semnalata mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am verificat la mine, dar nu s-a manifestat fenomenul descris de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Azi am incercat sa reproduc conditiile pentru a se auzi iara acele batai si, culmea, nu s-au mai auzit. Astfel ca inclin sa dau dreptate mecanicului cand mi-a zis ca de vina este benzina 95. O sa fiu atent si perioada urmatoare si sper sa nu mai fie cazul.

 

   Bataile aste se numesc DETONATII.( se mai zice ca bate avansul).  Sunt specifice tuturor motoarelor pe benzina si inseamna in principiu ca benzina ia foc prea repede. Adica frontul de ardere provocat de bujie ajunge la piston nu cand este sus de tot, ci cand el este inca in urcare si ii da o "contra".

   Apare de la benzina cu rezistenta la detonatie prea mica ( cifra octanica mica) sau la accelerari bruste la turatie mica ( in treapta de viteza prea mare-nepotrivita), la urcari de pante in treapta prea mare, cand motorul este supraincalzit sau bujiile au depuneri de carbon incandescente care fac ca benzina sa ia foc inainte de scanteia propriuzisa.

   Oricum masinile au un senzor de detonatii care modifica avansul-knock sensor.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ebi: Multumesc mult de raspuns. M-am lamurit.

Ma asteptam ca detonatiile sa se auda mai puternic. Imi pare rau sa constat pe proprie piele ca benzina de la producatori renumiti (in cazul de fata Shell) sa fie o batjocura. Am mai avut o masina, dar in a carei carte scria minim COR 91 si nu am avut niciodata probleme. Acum vad ca 1.2 TSI-ul este mai sensibil.

Si conditiile aparitiei detonatiilor se potrivesc cu ce am patit eu.

 

@tfv82: Daca poti cauta mai inainte ca am postat cateva clipuri cu motorul meu, cum se aude si ai sa vezi si auzi ca are aceleasi zgomote. Daca am inteles bine zgomotul este produs de tija care iese din actuator spre turbina, pentru ca nu este foarte fixa, ci are un joc mic. Poti sa misti putin cu mana. Problema a fost cica remediata prin actiunea saiba, dar la mine inca se aude. La reprezentanta s-au oferit sa mergem la oricare masina din parcare cu 1.2 TSI sa imi demonstreze ca desi noi, au aceleasi zgomote prezente. E faza ca eu nu imi aduc aminte ca zgomotul sa fi fost prezent la inceput. Sau poate eram prea entuziasmat sa observ...

La motor se mai auzea un zgomot si mai puternic care s-a dovedit ca era de la tabla aia care protejeaza tabla. Nu stiu ce i-au facut, dar nu se mai aude. Alt zgomot venea de la toba finala, iar eu am crezut ca s-au stricat sitele, ca asa se auzeaa. Au strans si pe acolo ceva si a disparut si zgomotul ala. Am ramas doar cu cel al tijei actuatorului :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va spuneam prin iulie despre problema mea cu vesnicul lant care zornaie. Ei bine, am reusit sa rezolv problema. Am facut cerere de culanta si mi-au acceptat. Ei au acoperit 70%, iar eu a trebuit sa acoper cei 30% ramasi. Sper doar ca lantul nou sa nu inceapa sa zornaie iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te demoralizez, dar nu te baza pe asta. Pune niste bani deoparte pentru un eventual nou eveniment.

 

Cat au insemnat cei 30% pe care i-ai platit tu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!