Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Guest Dolfin

Mai mult de atat nu stiu nici eu. Stiu clar ca au folosit ODIS si nu VAS/VAGCOM. Mai nou li se cere sa lucreze cu ODIS care din cate am vazut e mai multa interfata grafica si ... parerea mea, e mai smecher decat VAS/VAGCOM. Daca aflii ceva info privind aceasta adaptare posteaza-le te rog aici. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

 

ODIS este strict un tool software care are o integrare foarte buna cu internetul, se verfica imediat masina de up-date-uri soft, re-call-uri, etc, se pot accesa scheme si diagrame foarte usor, se face diagnoza la fel ca VAS, insa VAS5051 ramane in continuare important. 

 

VAS-ul are o interfata hardware cu fise (in afara de CAN) prin care se pot masura impedante, rezistente, tensiuni, conductivitati de trasee, se pot aplica tensiuni sau comenzi pe anumiti senzori, deci nu se poate renunta la el, este indispensabila in troubleshooting-ul avansat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate face si cu VAS-ul "adaptarea" lantului de distributie?

Este in vreun manual? Nu am gasit nimic in ELSA, stiu ca la skoda mpi in manual  gaseai si instructiuni cu ce trebuie sa faci cu VAS-ul pentru anumite lucruri.

 

Cei de la VCDS mi-au raspuns si mi-au cerut un full autoscan, astept continuarea....

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi la un drum mai lung (500km), dupa vreao 200km a inceput iar sa patineze ambreiajul, dar intr-un mod cel putin ciudat: mers normal, acceleratie constanta, drum drept. Turatia incepe sa creasca (2500->4000rpm, viteza ~100km/h) si DE PE DISPLAY DISPARE TREAPTA DE VITEZA IN CARE ERAM. Din cite stiu eu treapta de viteza dispare cind calc ambreiajul sau masina e pe liber. Este posibil ca cilindrul receptor ambreiaj sa se "apese" singur (o cursa scurta) fara ca eu sa calc pedala? Am mers inclusiv cu piciorul sub pedala de ambreiaj, dar se manifesta la fel.

Din cite am studiat, senzorul pentru ambreiaj este pe pompa, deci o alunecare a cilidrului receptor va actiona si pompa [lichid hidraulic] care va activa senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se apasa singur ambreajul si nici nu se activeaza senzorul....

calculatorul afiseaza treapta in functie de turatie motor, viteza deplasare si sarcina motor...   Daca dispare cand patineaza ambreajul este pentru ca nu mai stie ce se intampla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, m-am prins mai tarziu ca e o valoare calculata treapta de viteza. M-a indus in eroare faptul ca acuma ceva timp, o siguranta inseriata cu pedala de ambreiaj nu mai facea contact ok si nu-mi mai afisa nici treapta. Probabil ECU nu afiseaza treapta cind ambreiajul apare ca fiind apasat. Oricum o s-o las maine la reprezentanta, sa vada ce-i cu ea. Dupa mine, daca-mi aduc bine aminte cind mi-au schimbat motorul au folosit de la cel vechi flansa de etansare cu simeringul ala, ceea ce nu se face [elsa zice ca se inlocuieste]. Ideea este ca ambreiajul a inceput sa patineze dupa un drum lung extraurban, asa mi-a facut si prima oara [adica discul precedent :( ]. Probabil este deja murdar de ulei si asta. Am reclamat deja problema la Porsche Romania, sa vedem ce o sa se rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Golf Variant 1.2 tsi ,77

 

Zgomot lant distributie.

 

Am avut aceasta problema la sfarsitul anului 2012,

 

Am mers cu masina la PBV1 pt  revizia de 30 mii ,

 

la inspectia domnului  Elekes  ,la pornire a facut acel zgomot ciudat ,fapt pt care i-am zis sa nu opreasca motorul pt ca nu o sa mai faca .

 

A oprit masina in teste pt doua zile, m-a sunat si mi-a spus ca este o problema din fabricatie .Vor  incearca sa schimbe pe garantie lantul de distributie  numai ca  depasisem prima revizie cu o luna de zile iar a doua cu 2 saptamani .

 

A ramas sa primim raspuns din Germania ,ceea ce s-a si  intamplat si totul a fost schimbat pe garantie .

 

Pe aceasta cale vreu sa-i multumesc domnului Elekes pt profesionalismul de care a dat dovada

 

salutare tuturor .

 

multumesc !

Modificat de alctst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar trebuie multumit acestui om. Mai rar oameni ca el ......ce am auzit eu pe la service-urile de prin zona ......au depasit oamenii cu cativa km si nici nu au vrut sa mai auda la service de garantie. De parca dau de la ei din buzunarul propriu.

 

Momentan la mine este ok si sper sa nu mai am EVER probleme cu acest lant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si  uleiul asta nu este iart sau smantana, daca nu il schimbi punct la un an,gata se umfla,vomita motorul.Nu aveau date complete despre decontarea lucrarilor de  comentau asa mult cand au inceput problemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina din semnatura simt o vibratie in pedala de ambreiaj cand accelerez. Vibratia se simte chiar daca ambreiajul e apasat sau nu cand accelerez. Este normal? Mentionez ca masina are in jur de 200km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chill down, ai citit nenorocirile astea pe aici si te-ai speriat :) Pot fi N-cauze dar nu de pe topic-ul asta afli raspunsul pentru ca aici se vorbea (pana acum cel putin) despre un motor care nu se monteaza pe G7. Iti recomand sa postezi pe topic-ul de G7 si daca esti nelinistit sa mergi la reprezentanta. Dar inainte de asta .. gandeste-te ca sunt zgomote care apar/dispar de la sine sau care traiesc odata cu masina si nu sunt descoperite niciodata. In plus, bucura-te de masina, e pacat sa-ti faci griji incepand de la 200 km. :)

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina din semnatura simt o vibratie in pedala de ambreiaj cand accelerez. Vibratia se simte chiar daca ambreiajul e apasat sau nu cand accelerez. Este normal? Mentionez ca masina are in jur de 200km.

Ce simti tu a fost descris de catre fixpixu parca si este parca prezent si la 1,4 tsi. Nu intotdeauna, dar este! Si parca cateodata l=am simtit si eu! Din pacate ce ai cumparat nu e lipsit de legile fizicii, acea frecventa de rezonanta motor, transmisie , caroserie e greu de stapanit, mai ales cand se utilizeaza , pe ascuns, solutii low-cost! Mergi sanatos deocamdata, nici n-ai apucat sa cunosti masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 1.2 TSI am avut vibratia asta (la 1.4 TSI e mult mai atenuata vibratia, aproape insesizabila). Si e prezenta la destul de multe exemplare cu cutia asta de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreun remediu? Sa merg cu ea la reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa te duci. Ambreiaju nu are o garantie f mare si de obicei te fenteaza cu "exploatare incorecta". Daca acum ai km f putini, nu au cu ce sa te acuze. Chiar daca nu fac nimic, macar insisti ca in istoricul masinii sa apara aceasta relatare. La o eventuala vizita la ei daca lucrurile se agraveaza, sa vada ca ai mai trecut pe acolo si ai semnalat problema.

Bataile in pedala sunt date de obicei de volant. Daca e dusa se vor accentua, daca asa fac toate nu... Dar e bine sa stie ca tu ai semnalat "o problema"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine o sa merg cu ea in service, va anunt care e rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ar trebui facute topic-uri separate pentru cele doua motoare.  Desi ambele sunt 1.2 TSI generatiile diferite si diferentele constructive dintre ele pot duce la probleme diferite si poate deveni confuz topicul pentru altcineva. 

 

O sa apara intrebarea "Pai eu stiam ca 1.2 are distributia pe curea, nu pe lant." etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sper ca topicul de New Motor 1.2 TSI sa fie numai de bine. Cu floricele, eventual in roz, lapte si miere ......ca prea are topicul asta (si cel vechi care este CLOSED) numai si numai plangeri :D Poate ca noul 1.2 TSI va fi un motor fara probleme si isi vor mai spala din pacatele distributiei !!!!

 

Deathwish86 - sa te bucuri de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, cazul meu:

Jetta 1.2 tsi 2012 12 500 km, actiune saiba+soft puturos.

Dupa 2-3 luni de la montarea saibei , aveam un zgomot de rezonanta cand acceleram motorul  si avand rpm mic (1200-1300 RPM)

Zgomotul se auzea din fata si l-am asociat cu un colier sau protectie esapament ce zornaia.

 

Am reclamat problema la PBN cu ocazia primei , si mi-a fost prezentata o nota tehnica unde scria  ca pentru posesorii de Jetta 2012 cu actiunea saiba efectuata ce se plang de zgomote ca e un zgomot normal si service-ul sa nu schimbe turbina.

 

Totusi mecaniicii au umblat langa saiba/actuator ca cert e ca nu mai face acel zgomot.

 

Ce e ciudat ca la prima pornire in curtea PBN  dupa revizie am auzit lantul pentru prima oara ; zgomot nu a mai facut de atunci.

Sa banui un "upgrade"  de lant ?

 

PS:

Ca fapt divers: Golf 6 1.2 TSI livrare nov 2012, nu mai avea ca necesar de efectuat nici o actiune saiba.

Distributia e  deja pe curea ?

Modificat de Nicotine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G6 are tot lant. Difera turbina ..mai precis actuatorul de aceea nu mai e nevoie de saiba.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:

 

Pe un forum concurent (clubford) este prezentat un motor 1.0 ecoboost ce a crapat (mai precis biela de la pistonul 2 s-a spart si a gaurit blocul motor) + luat foc la doar 6000 km.

 

La motorizarile noastre a auzit/citit/patit cineva asa ceva ???

 

Asta este asa mai mult ca informatie generala, daca se considera ca n-are ce cauta pe acest topic rog moderatorii sa o stearga. Ma inspaimanta masinile astea noi cu "motor pe folie" (citat din Parazitii :) )

post-21020-0-94923500-1371447248_thumb.j

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu luat foc inca nu a fost niciunul, insa motoare picate integral da, destule, bineinteles in marja acea frumoasa care le convine sustinatorilor. Numai ca marja aceea la 1,2 tsi a fost atinsa si depasita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, daca stau sa ma gandesc este 1 caz pana acum (cel putin in Romania) cu acest ecoboost in rest nu am vazut probleme la ele. Si cum ale noastre "are" mai multe probleme ma gandeam ca poate am avut cazuri si noi si este imperios necesar un stingator de dimensiunea portbagajului purtat dupa noi :))

 

Pana acum al meu lant este parca mai silentios decat al doilea desi este identic insa posibil sa conteze putin si montajul.

Referitor la "adaptarea lantului" tind sa cred ca sunt modificati niste timpi de pornire astfel ca de multe ori am vazut ca trebuie sa tin mai mult pe automat fata de cum era inaintea adaptarii si cred (mentionez ca este doar o banuiala de-a mea) ca modificand timpii de pornire au lasat oarecum acele 1-2-3 secunde necesare intinzatorului sa se incarce cu ulei si abia apoi sa porneasca.

 

Inca investighez pornirea dar asa mi s-a parut mie ca nu mai porneste chiar asa la sfert de cheie (practic decat ii aratam cheia si pornea) :))) Drumuri bune !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ca fapt divers, avand legatura directa cu problema lantului :

Hyundai faca la fabrica din Slovacia, motoare de 1.4 si 1.6 MPI. Initial au fost prevazute la distributie cu acelasi tip de lant, numit de coreeni Silent Chain.

Dupa nici 1 an de productie, a aparut buletin de service prin care se anunta inlocuirea Silent Chain cu venerabilul Roller Chain (lantul clasic). Coreeni nu dau niciun detaliu despre cauza. 

 

Suna cunoscut? Cine crede ca cele 2 fabrici au acelasi furnizor de lanturi?  sa ridice mana sus.

 

 

post-17228-0-91540800-1374518588_thumb.p

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu motoarele de 1,4 de la hyundai si kia nu au avut probleme, dar cine stie!?

 

Se inlocuieste si la masinile deja vandute cu primul tip de lant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de motoare produse in prima parte a anului 2013... inca nu au avut timp sa se vada. 

.. este buletin de service.. nu recall... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!