Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Dun, in ce an e fabricata masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Deci (cum sunt eu asa mai fitilist) azi m-a sunat o doamna (A.F.) din Timisoara(am si nr ei de telefon cine vrea sa o sune il dau pe PM, masina o skoda octavia 1,2 tsi 105 CP, 40000 de km plus-minus, iesita din garantie de o luna, deci achizitionata undeva in Martie-Aprilie 2011. Nu am inteles daca e de pe stoc(cand ar fi fost posibil o productie 2010) sau 2011. Revizii doar la reprezentanta. La una din revizii mentioneaza zgomotul la pornire. La o luna de la iesirea din garantie sare lantul, motorul praf! Se cere acceptul proprietarului pentru desfacerea motorului, dar se face mentiunea ca o va costa cateva mii de euro toata afacerea.Nu i-au povestit macar sa incerce kulanza!

Am sfatuit-o ce sa faca, a promis ca ma va suna sa imi povesteasca ce a facut!

 

Bine, e inca unul din "putinele" cazuri izolate cu acest tip de motor!

 

Dun, dupa schimbarea lantului cum se comporta masina, l-ai mai auzit???

 

Al meu(al doilea) isi continua zornaitul dar ceva mai rar. La Piatra Neamt schimbarea pe kulanza se face doar la zornaieli mari si dese. Cred ca mai am de asteptat. Dar nu stiu cat! :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost sunat azi de reprezentatul de la serviceul AUDI (desi am Seat m-au luat de client in serviceul AUDI). Luni la 8.30 la Eurotehnogrup Pitesti am program de plictiseala pana dupa amiaza cand termina lucrarea.

L-am intrebat daca are idee de ce piese au venit si mi-a zis ca e kit de reparatie. Sunt curios ce varianta este 2 sau 3. Daca este varianta 2 le promit solemn ca ma intorc cu aceeasi problema :))

 

Luni relatez de la fata locul (in limita bateriei de la telefon) !!!

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia despre care vorbeam este fabricata in aprilie 2010 si achizitionata de colegul meu la inceputul lunii decembrie 2010 (cel care a comandat-o a renuntat la comanda si masina, avand anumite optionale, a ramas la dealer).

 

La mine, zgomotul in urma caruia am reclamat problema cu lantul, se manifesta acum mult diminuat, ceva mai rar, dar suficient de des si de puternic incat eu sa il remarc.

 

Chiar daca sunt inafara regulamentului nu pot sa ma abtin: cat de nesimtiti sunt aia pe mainile carora a incaput duduia cu Octavia ?! Atunci cand a reclamat zgomotele in functionare - nici nu conteaza ca era sau nu in garantie - au evitat sa rezolve problema aflata INTR-UN STADIU INCIPIENT. Costul acelei lucrari este undeva in jur de 900 - 1.000 RON (am inteles ca un kit de distributie este undeva in jur de 600 RON, iar manopera cred ca este undeva in jur de 3-4 ore). Costul facturat de service-urile de reprezentanta, care se situeaza undeva intre1.600 si 1.800 RON, este suportat integral de fabrica si este platit respectivului service. Si atunci pentru ce se incapataneaza sa te aduca in situatia unora care se imbolnavesc cu nervii sau a celei pe care o experimenteaza doamna cu Octavia? Sunt foarte curios sa aflu raspunsul la aceasta intrebare.

Mai vine apoi si urmatoarea intrebare: merita ca, pentru suma asta, sa te expui riscului de a ajunge sa platesti undeva intre 5.000 si 15.000 de RON pentru reconstructia motorului, dar mai ales riscurilor (care intr-un procent deloc neglijabil sunt certitudini si nu probabilitati) ce decurg din realizarea unei astfel de reparatii intr-un service din Romania?

 

Pentru ca tot am vorbit despre posibilitatea de a schimba distributia pe banii tai, din proprie initiativa, in cazul in care zgomotul este prezent, se manifesta cu o repetitivitate suficient de mare si este suficient de puternic, vreau sa atrag atentia asupra unui aspect esential: cred ca daca te apuci sa schimbi tu disctributia, chiar daca o faci la un service autorizat, pierzi garantia oferita de producator pentru problemele legate de acest reper sau generate de el. Vei primi o garantie de 24 de luni la piese si de 6 luni la manopera, dar daca vei ajunge sa ii convingi ca dupa un an si jumatate problema a revenit si este necesara inlocuirea distributiei, dupa inlocuirea ei, garantia va fi limitata la perioada oferita de prima lucrare, adica inca va mai merge, dar doar pentru 6 luni. Nu stiu ce se intampla daca patesti ce a patit doamna cu Octavia dupa cele 24 de luni de garantie. Cred ca atunci chiar ca esti pe cont propriu.

Insa lucrurile stau diametral opuse daca schimbarea o faci pe garantie. In acest caz ai sansa de a benficia de kulanza, pe timp nelimitat si de un numar, aparent, nelimitat de ori.

 

Ar fi util ca cineva care cunoaste cu adevarat aceste aspecte sa ne spuna daca ce am spus eu mai sus este sau nu corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Daca te uiti cu 4-5 pagini in urma exact aceste cuvinte le-am spus si eu intr-o discutie cu Rave!

 

Nu iti vor schimba distributia pe banii tai decat in urma unei cereri scrise, semnate din partea ta! de ce? Pai daca accepta fara probleme inseamna ca recunosc tacit ca distributia are probleme, si dupa ce o platesti te duci si ii dai in judecata! Asa, daca ceri in scris( in comanda de service) poti face ce vrea muschii tai cu masina ta! Bun,..........in cazul asta kulanza nu se mai aplica, ca , de, ai umblat tu la distributie , chiar daca in service autorizat! Atunci ai garantia pieselor, care e conform conditiilor generale.

 

E bine ca pentru 1000-2000 de lei sa iti faci distributia pe banii tai ca sa scapi de griji! Dar scapi?? Am crezut ca sap de griji dupa schimbul de lant, si am scapat doar 4000 de km! Acum decizia reprezentantei din Piatra Neamt e ca nu face suficient de tare ca sa fie necesar de schimbat! Pai esti la mana lor! Nici nu stii ce sa faci! 

 

Parerea mea ca in cazul acestor lanturi esti mai ferit daca te tii de ei cu garantia si kulanta! Cand ai intervenit tu, chiar daca in service autorizat, vorba lui |Dun, esti pe cont propriu!

 

Dun, inca o intrebare: spui ca acum cel de-al doilea lant iti face mici zgomote incat il remarci. Ok, iti mai aduci aminte de primii km ai masinii, cu lantul original??? se facea si atunci remarcat, sau nu? La mine primul lant a fost extrem de silentios 10000 de km, al doilea a fost extrem de silentios 4000 de km! Nu le-am remarcat deloc, pana nu au inceput sa zornaie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine primul lant a inceput sa schiaune DUPA prima revizie, la vreo saptamana sau doua. Daca scotea zgomote improprii si inainte ... nu pot sa spun.

 

Al doilea lant l-am auzit din a doua sau a treia zi de dupa schimbare. Zgomotele pe care le aud acum la unele porniri nu au aparut nici macar o singura data inainte de prima revizie, cu lantul original (sa ii zicem in gluma versiunea zero :) ).

Eu nu imi amintesc sa mai fi auzit la masina mea pornire linistita ca inainte de prima revizie. Am recunoscut insa astfel de porniri la o masina a unui prieten, masina ce nu facuse inca prima revizie.

 

Insa, voi trai linistit de acum incolo cu masina asa cum este acum, atata timp cat zgomotul zornait se va manifesta pentru scurta durata DOAR la pornire.

Modificat de Dun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei din service ar trebui sa verifice lantul la fiecare 15000km [e scris mare si clar in cartea de service, la lista operatiunilor de efectuat]. De asta au si facut acel capac din 2 piese.La motorul meu crăpat la 43000km suruburile de la capacul superior de la distributie aveau inca acea vopsea sau adeziv din fabrica [sigiliu], deci nu a umblat nimeni acolo. Din cate am vazut eu la 15000km schimba uleiul, ia banu' si gata.

 

Apropo de lant, studiing in VCDS adaptation channels la motor, sunt acolo cateva canale legate de "intinderea" sau "inlocuirea" lantului [timing chain elongation] [niste corectii ale avansului, aveam din fabrica un 7 grade pe intake bank1 si -2 grade pe exhaust]. Banuiesc ca stiau din fabrica de probleme, altfel nu vad sensul. 

 

Ce mi se pare ciudat, la 1000km cu motorul nou imi apare service in 900km, m-am uitat prin measuring blocks si la "oil quality" am un "poor oil quality". Din cate zice VW calculatorul verifica cumva calitatea uleiului [vezi doc atasat] asa ca o sa iau de buna avertizarea.

 

"These engines 

use built-in sensors that continually monitor the oil quality, making it possible to enjoy 
reliable and confident motoring for up to a maximum of 20,000* miles or 24 months 

(whichever occurs first). "

 

Mi-am luat un Mobil1 5W30 ESP formula [este 504 507 approved], sper sa fie mai bun decat ce pun la reprezentanta [castrol "vrac"], sper sa scap de tacanitul de tacheti care-l am permanent [la 2000rpm se aude din masina].

Longlife_servicing.pdf

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut schimbarea de distributie. Operatiunea in sine a durat de la ora 14:00 pana la 17:00 pornirea motorului. Mai mult am stat de panda sa o filmam. Din ce mi-au spus baietii la prima schimbare nu au schimbat si suruburile de la rotile dintate, suruburile de la carcase si nu a fost facuta adaptarea lantului. Ca si model de lant este identic cu primul doar ca este facut in 2013. De asemenea nici uleiul nu a fost cel recomandat ptr 1,2 tsi la prima schimbare. Parerea lor de mesteri este ca au mai schimbat dar nu s-a mai intors nimeni cu problema inapoi.

God knows !

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o poza cu lant si intinzator. Curios ca lantul nr 2 parca nu a fost facut in Great Britain. Parca Polonia scria pe el. Nu mai tin minte exact.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

post-21020-13690691889302_thumb.jpg

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sunt reprezentante VW care iti permit sa stai langa masina.Deci daca vrei sa vezi ce se face la masina poti sa stai langa ea ca sa nu mai "stai la panda"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a vrut sa spuna ca au asteptat sa caraie pantul pa pornire, au "pandit" cu camera video aparitia unor zgomote care sa justifice includerea lucrarii in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mike. are dreptate. Am stat la panda sa filmam zgomotul caci s-a incapatanat sa nu apara asa usor (ca maseaua la doctor).

In rest pe tot parcursul operatiunii am stat langa masina si l-am binedispus pe mecanic :))

 

10+ pentru Eurotehnogrup Pitesti (service-ul AUDI). Comportament/profesionalism impecabil.

Modificat de ionut_slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de probleme sporadice, ieri dups o zi de trafic urban, a aparut un patinaj ca de ambreiaj: cind acceleram mai brusc, pentru 1-2 secunde vasina vibra puternic,apoi se tura in gol.)

Am repetat treaba de peste 10 ori. Astazi cind am mers la service, oricat am tras de ea nu a repetat figura. A mai patit cineva ceva asemanator? Ambreiajul este schimbat de 500km abia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica turbina, nu ambreiajul. Pare sa fie buba de ambreiaj ce-i drept, dar masina se poate tura in gol si din alte cauze...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ai pe undeva vreo pierdere de ulei care ajunge la discul de ambreiaj!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanpiatra

Am facut schimbarea de distributie. Ca si model de lant este identic cu primul doar ca este facut in 2013. De asemenea nici uleiul nu a fost cel recomandat ptr 1,2 tsi la prima schimbare. Parerea lor de mesteri este ca au mai schimbat dar nu s-a mai intors nimeni cu problema inapoi. God knows ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Adica al treilea model de lant este de fapt tot al doilea dar au schimbat doar furnizorul? deci varianta trei este , eventual(eventual deci...........) un alt aliaj, nicidecum alt model???

 Aveti idee, acest cod e diferit de primul model cu care se schimba?

Ce inseamna adaptarea lantului? Punerea la punct?? pai altfel nu iti pornea motorul sau functiona prost. Uleiul e recomandat in mai multe variante. Cred ca mai vorbesc si ei ..............

Modificat de bogdanpiatra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Doar pe la simering-ul de palier ar putea pierde in zona aceea, dar nu stiu daca poate ajunge prin/pe langa volant pana la disc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica turbina, nu ambreiajul. Pare sa fie buba de ambreiaj ce-i drept, dar masina se poate tura in gol si din alte cauze...

 

O accelerez eu, nu se accelereaza singura, ce vreau sa zic este ca imi creste turatia fara a creste si viteza

Doar pe la simering-ul de palier ar putea pierde in zona aceea, dar nu stiu daca poate ajunge prin/pe langa volant pana la disc. 

M-am gandit la mai multe:

- la palier ar trebui sa am in timp o scadere a nivelului de ulei..., nu stiu cat de mult se poate pierde, dar nivelul de ulei e ok

- la cutie iarasi uleiul e ok, am verificat

Ar fi posibil sa vina problema de la cilindrul receptor ambreiaj? Si lichidul de frana e ok, dar nu prea am idee cum sa verific daca debraiaza complet cand eliberez pedala. Sa dau cilindrul jos de pe cutie si sa vad daca se actioneaza corect boltul ala?

 

Cu volant sunt cam nelamurit, mecanicul care mi-a schimbat motorul zice ca e masa dubla, seful de service zice ca e simpla, iar in ETKA am gasit ambele variante.....

 

[folositi google translate]

 

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SE&rgn=E&mod=ALT&year=2011&kat=704&gr=10515

 

poate fi 6 sau 9 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, am inteles, scuze! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Scrie te rog aici codul de vanzare pentru Altea ta, codul motorului precum si al cutiei de viteza sa vad daca pot identifica eu ceva in ETKA de la mine in legatura cu tipul volantei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan .... lantul este identic ca si model cu varianta 2 insa mai mult ca sigur furnizorul nu a fost din Marea Britanie.

Adaptarea lantului a constat in urmatoarea operatiune: a intrat cu ODIS pe Engine (Pus contact / luat contact / pus contact iar / ....cateva serii de ok pe acolo ) apoi Done. Nu am stat chiar in ceafa omului sa vad tot ce scrie pe acolo dar de la distanta asta am  reusit sa vad si intreband ce operatiune face mi-a zis ceva de adaptare lant. Probabil ca e si nitel soft de data asta in povestea asta !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie te rog aici codul de vanzare pentru Altea ta, codul motorului precum si al cutiei de viteza sa vad daca pot identifica eu ceva in ETKA de la mine in legatura cu tipul volantei.

5P5 (seat altea xl reference copa)

CBZB 77kw

an 2011

cutia este inscriptionata 0AJ (cred ca este LHY) - 6 rapoarte

 

oricum joi o sa dau jos sa vad ce este si pe unde curge [ambreiaj si volant].

o sa fac si ceva poze poate ajuta pe cineva pe viitor

Stie cineva cum e adaptarea asta de lant? Am gasit in 01 Engine->Adaptation niste canale cu avansuri aprindere ceva dupa inlocuire lant. Ma intereseaza ca mi-am inlocuit motorul dar calculatorul este cel vechi, nu cred ca e adaptat pentru asta nou....

 

Am dat un email la ross-tech privind aceasta adaptare, dar poate e cineva mai la curent...

Modificat de axon003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult de atat nu stiu nici eu. Stiu clar ca au folosit ODIS si nu VAS/VAGCOM. Mai nou li se cere sa lucreze cu ODIS care din cate am vazut e mai multa interfata grafica si ... parerea mea, e mai smecher decat VAS/VAGCOM. Daca aflii ceva info privind aceasta adaptare posteaza-le te rog aici.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest Dolfin

Atasez aici Print Screen pentru tine.

 

Tu cred ca ai manuala fara start-stop.

post-68691-0-24383500-1369167510_thumb.j

 

Later edit:

M-am uitat la o motorizare diesel unde sigur este volant dual mass si prin comparatie de desene, volant 9 este dual-mass (se observa si din desen ca este mai groasa).

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!