Jump to content

Montare tempomat (Cruise control) la O1 aftersale


danutz
 Share

Postare recomandată

Explicatie posibila: Ceea ce a vazut in Germania, probabil s-a intamplat intr-o zona cu pante mari, astfel incat la deal motorul nu facea fata comenzii date de CC pentru o acceleratie suficienta pentru mentinerea vitezei (ca si cum ai fi cu pedala la fund si viteza scade, pentru ca e panta mare, asa ca n-ai de ales decat sa retrogradezi, dar CC-ul nu "stie" sa schimbe treapta de viteza), drept urmare aceasta scadea usor. La vale, la fel, fiind panta mare, frana de motor era insuficienta pentru a frana suficient, drept urmare viteza crestea putin peste limita reglata, desi CC-ul comanda motorului "frana de motor". Evident, fluctua si turatia proportional, dar nu la fel de vizibil (este mai usor de remarcat fluctuatia de viteza decat cea de turatie deoarece pe vitezometru sunt mai multe liniute de reper. Cam asta-i parerea mea.

In carte scrie ca CC iti tine viteza constanta in functie de conditiile de drum (panta,rampa).

Deci sunt situatii in care ii este greu si lui,daca nu imposibil sa faca fata! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este normal... daca masina era automata, de generatie noua, schimba singura vitezele in clipa in care nu mai putea sa urce panta (am lucrat pe un MERTZ E care stia sa faca chestia asta)... in cazul cutiei manuale, CC nu poate schimba vitezele, deci automat intr-o panta mai mare, mai lunga, motorul da "sa moara" si automat trebuie schimbata intr-o treapta de panta... CC mentine viteza si nu turatia... interesant de vazut daca la coborare "taie" injectia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost astazi la PoRo sa iau o maneta de CC... mi-au spus ca costa 490RON cu tot cu cablu... cei care ati mai cumparat ESTE MAI SCUMP CA IN ALTE PARTI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un kit complet de cruise control la Octavia 1 costa in Austria 120€ (inclusiv TVA).Sau 200€ cu montajul inclus.

Tinand cont ca in Romania, la dealeri se practica de obicei adaosuri comerciale destul de consistente...as spune ca pretul oferit nu e mare.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite raspunsul celor de la avia... :lol:

Buna ziua,

-tempomat 275 RON+300RON(manopera) tva inclus;

dupa cum vad eu aici pretul ESTE FOARTE MARE... decat sa le dau celor de la PoRo 500ron DOAR PTR REPER prefer sa dau 570ron si sa-l si montez...

ca intotdeauna PORO nu se dezmint... la ei ca la nimeni...

Modificat de demon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am suna la AVIA si la AUGSBURG... kitt-ul complet BEA 300 002 costa:

303 RON la AUGSBURG (comanda/livrare max 7 zile)

355 RON la AVIA (comada/livrare max 7 zile)

490 RON la PORO (produs pe stoc)

deci faptul ca la PoRo il au pe stoc costa 190 RON in plus ;) ... mai mult de jumatate de pret aproape... ;) ... am intrebat, pretul este fara manopera si nici unul nu te obliga la montajul la ei...

Modificat de demon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce conteaza manopera? Tu nu ai zis ca ai fost sofer profesionist odata? Ma indoiesc ca nu ai aptitudini sa montezi o maneta de semnalizare si un cablu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai este normal... daca masina era automata, de generatie noua, schimba singura vitezele in clipa in care nu mai putea sa urce panta (am lucrat pe un MERTZ E care stia sa faca chestia asta)... in cazul cutiei manuale, CC nu poate schimba vitezele, deci automat intr-o panta mai mare, mai lunga, motorul da "sa moara" si automat trebuie schimbata intr-o treapta de panta... CC mentine viteza si nu turatia... interesant de vazut daca la coborare "taie" injectia...

Da. "Taie" injectia insa nu pune frana. Face frana de motor si pe BC apare consum instant 0. Depinde de panta.. masina mai prinde si viteza din cand in cand insa destul de usor si nimic enervant. In general abaterea nu depaseste +-5% din viteza setata, iar la viteze/turatii mari "sta" mult mai fix. E si normal Un motor turat are cuplu si urca usor cam orice, si la "vale" frana de motor e destul de puternica, din cauza vantului, si masina nu prinde viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce conteaza manopera? Tu nu ai zis ca ai fost sofer profesionist odata? Ma indoiesc ca nu ai aptitudini sa montezi o maneta de semnalizare si un cablu..

mai mult... sunt si mecanic... nu-mi fac absolut nici o problema de montaj. specificam ca sa nu fie dubii in privinta pretului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Mi-am montat tempomatul (CC) la Avia. Piesa+manopera = RON 685.

Merge perfect, nu am dat spaga.

Vin cu topicu pentru ca nu cred ca se monteaza asa simplu.

Am intrat vineri la 12.18 in service si am iesit la 17.30 (juma de ora dupa terminare program vineri). Nu cred ca se prefacea cineva in asa hal incat sa raman doar eu cu mecanicu electrician si cu baiatul de la receptie.

Pb ca exista contacte pe pedale etc. de dureaza atat.

Sa zicem ca a stat degeaba masina vreo ora dar tot a durat vreo 4 ore.

Oricum, nu scartie nimic, nu paraie, nu a luat foc, mi s-a pus piesa veche in portbagaj, nu a fost nevoie de spaga, au cafea in sala de asteptare, pretul identic cu ce am primit estimare pe mail. Raspuns la mail 10 min.

Nota 10 AVIA pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua comentarii:

"685 RON" = foaaarte scump. Kit-ul costa 375RON (la Volksparts) si vine cu: maneta, cablu si manual de instalare.

Montajul dureaza circa 25-35 minute pentru cineva care stie a manui surubelnite si chei si stie a citi intr-una din limbile germana, engleza, franceza, spaniola (asa e manualul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt octavia 2 este acelasi ? si ce face mai exact acest tempomat daca se poate sa imi zica si mie cineva e util sau nu?

Mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabriel: "Tempomatul (unitatea pentru reglarea vitezei) – creeaz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua comentarii:

"685 RON" = foaaarte scump. Kit-ul costa 375RON (la Volksparts) si vine cu: maneta, cablu si manual de instalare.

Montajul dureaza circa 25-35 minute pentru cineva care stie a manui surubelnite si chei si stie a citi intr-una din limbile germana, engleza, franceza, spaniola (asa e manualul).

Muffi,

Legende am auzit si eu. Pana acum nu a postat nimeni care si l-a pus. E posibil sa fie nebuni sau neindemanatici astia de la AVIA si lor sa le ia 4 ore. Cu privire la Volksparts pretul este corect. Singura problema ramane montajul. Pentru pedale exista contacte? Sau cum se face?

In plus, daca ai masina in garantie (cazul meu), oricum nu ai de ales. Trebuie service autorizat sau pierzi garantie (cel putin cea pe sistemul electric).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate elementele necesare sistemului Tempomat (in afara de maneta si cateva legaturi de la maneta la ECU si la o siguranta - 5) se afla deja pe masina: intrerupatoare pe ambreiaj si frana, potentiometru cu 2 intrerupatoare (liber si WOT), legaturi etc.

Cu garantia nu te contrazic (desi nu cred ca o pierzi - componentele sunt OE)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am montat singur kit-ul in 45-60 de minute de surubarit in tihna, incet, baut din suc, facut pauza... Ascultat pasarele (era vara) etc. etc.

Si piesele (kit-ul) a fost 300 RON. Manopera, evident, gratis.

Cu garantia nu te contrazic (desi nu cred ca o pierzi - componentele sunt OE)

Ba ma tem ca chiar cu piese OEM daca nu e si LUCRAREA facuta intr-un service autorizat tot au dreptul sa iti anuleze garantia. Asta e singurul motiv pentru care antonie a actionat corect. Ma rog si depinde de ce chef/abilitati mecanice/electrice avea sa si-l monteze singur daca nu era in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am montat singur kit-ul in 45-60 de minute de surubarit in tihna, incet, baut din suc, facut pauza... Ascultat pasarele (era vara) etc. etc.

Si piesele (kit-ul) a fost 300 RON. Manopera, evident, gratis.

Ba ma tem ca chiar cu piese OEM daca nu e si LUCRAREA facuta intr-un service autorizat tot au dreptul sa iti anuleze garantia. Asta e singurul motiv pentru care antonie a actionat corect. Ma rog si depinde de ce chef/abilitati mecanice/electrice avea sa si-l monteze singur daca nu era in garantie.

Eu oricum as fi facut montajul numai in service, fortat fiind de garantie. Ceva abilitati tehnice am dar am observat in discutiile din forum cu acest topic urmatoarele chestiuni sa zicem ciudate, care poate ar fi bine sa le clarificam pentru cei care pot sa-si monteze singuri:

- multi useri nu au montat la Octavia I (poate sunt ceva diferente fata de VW);

- sunt oameni care sustin ca trebuie activat CC-ul cu VAG-COMul dupa montaj;

- sunt topic-uri in care se spune ca maneta se cumpara separat de cablu;

- sunteti siguri ca exista contactele pe pedale la O1? (intreb asta pentru ca totusi a durat mult la mine si nu cred ca s-au prefacut);

- ceasul de la bord se resetase - deci s-a decuplat borna (reflex de electrician sau a fost vreo motivatie?);

In principiu cam astea ar fi intrebarile. Oricum, eu am fost multumit, iar pretul a fost aproape identic cu cel platit daca as fi comandat de la inceput CC. Pentru cei care au montat singuri - toata stima. Si eu as fi incercat daca nu aveam pb cu garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu oricum as fi facut montajul numai in service, fortat fiind de garantie. Ceva abilitati tehnice am dar am observat in discutiile din forum cu acest topic urmatoarele chestiuni sa zicem ciudate, care poate ar fi bine sa le clarificam pentru cei care pot sa-si monteze singuri:

- multi useri nu au montat la Octavia I (poate sunt ceva diferente fata de VW);

- sunt oameni care sustin ca trebuie activat CC-ul cu VAG-COMul dupa montaj;

- sunt topic-uri in care se spune ca maneta se cumpara separat de cablu;

- sunteti siguri ca exista contactele pe pedale la O1? (intreb asta pentru ca totusi a durat mult la mine si nu cred ca s-au prefacut);

- ceasul de la bord se resetase - deci s-a decuplat borna (reflex de electrician sau a fost vreo motivatie?);

In principiu cam astea ar fi intrebarile. Oricum, eu am fost multumit, iar pretul a fost aproape identic cu cel platit daca as fi comandat de la inceput CC. Pentru cei care au montat singuri - toata stima. Si eu as fi incercat daca nu aveam pb cu garantia.

Montajul e aproape identic la Golf 4 si Octavia 1, cele 2 masini impartind aceeasi platforma tehnica

Da trebuie activat, dar te duci la o intalnire de joi si in 2 minute e activat

Maneta se poate cumpara si separat (in caz ca ti se rupe)

Bineinteles ca exista senzorii pe pedale: ei nu au doar functiuni legate de cruise control. de fapt asta e o functie suplimentara.

Borna de baterie se scoate pentru a preveni inregistrarea de erori (de exemplu la modulul airbag - pt ca se decupleaza airbagul din volan)

Pana la urma discutia e inutila. Daca tu esti satisfacut si de lucrare si de durata si de pret e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montajul l-ai facut la AVIA Pantelimon sau Dreptatii? Ai retinut cumva numele electricianului care l-a montat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Montajul l-ai facut la AVIA Pantelimon sau Dreptatii? Ai retinut cumva numele electricianului care l-a montat?

Pantelimon. Nu stiu numele lu electricianu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare: cat a durat de cand ai comandat CC si pana cand l-au adus? Ai platit un avans, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare: cat a durat de cand ai comandat CC si pana cand l-au adus? Ai platit un avans, nu?

nu au vrut avans. eu m-am oferit. a venit in mai putin de 1 sapt. du-te la http://www.aviamotors.ro/?cale=links/servi...saj.php&menu=49 si scrie-le ce vrei. iti va raspunde seful de service in 30 min max. rezolvi cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Am si eu o nelamurire. Am un Polo 9N din 2002 in varianta Confort. Am intrebat la 2 reprezentante diferite daca imi pot monta Tempomat si, cu toate ca nu s-au uitat la masina, mi-au spus ca trebuie sa schimbe BC si ca ma costa o gramada, ca daca nu a fost pus de la inceput nu mai are nici un sens. Acum vin si eu cu o intrebare: aia de la service bateau campii sau este posibil ca sa nu imi pot activa Tempomatul? Cum pot afla daca se poate sau nu? M-am gandit sa postez aici deoarece vad ca discutia e pe acest subiect. Mersi anticipat pt. eventuale informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari.

Am si eu o nelamurire. Am un Polo 9N din 2002 in varianta Confort. Cum pot afla daca se poate sau nu?

In principiu se poate la orice VAG care are acceleratie drive by wire....

Eventual sa nu fie vreo restrictie la o putere minima (de ex. min 75 CP).

Cel mai simplu ar fi sa suni la Augsburg sa vezi daca exista un kit de tempomat pentru modelul si motorizarea ta. Ei s-ar putea ocupa si de montarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!