Jump to content

Montare tempomat (Cruise control) la O1 aftersale


danutz
 Share

Postare recomandată

@horgarban: N-am tempomat, dar intreaba-l pe stefan_ieu cum face al lui. Desi e destul de ilogic sa mentina turatia, pentru ca la drum lung pentru odihna piciorului vrei viteza constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i asa Horatiu. Tempomatul mentine viteza constanta. Cand urc un deal simt clar cum ma impinge putin in scaun. Cand merg pe un drum normal si vine o usoara panta, in portiune respectiva ii depasesc pe toti cei care mergeau cu aceiasi viteza cu mine. Asta pentru ca la deal, daca nu apesi pe acceleratie, masina isi va reduce viteza. Dar cu tempomatul masina mea ramane la viteza constanta.

Nu stiu la vale cum e, daca panta e prea abrupta si masina ar avea tendinta de accelera datorita pantei - nu stiu daca va accelera sau isi pastreaza vinteza constanta. Sincer cred ca va creste viteza, pentru ca nu vad de ce ar lucra si cu "franele". Oricum asta e o situatie foarte rar intalnita, in general nu pui tempomatul la viteze mici ca sa apara situatia asta.

O alta chestie pe care nu am testat-o este : ce memoreaza, turatia sau viteza? Ideea e ca dupa ce ai setat tempomatul daca iesi din regimul constant poti reveni usor la viteza memorata printr-o apasare scurta a butonului (tempomatul va accelera singur pana ajung la vinteza setata anterior). Chestia asta o fac mereu in viteza a 5-a. Nu am avut curiozitatea sa vad daca retrogradez si dupa aia dau comanda de a reveni la setarea anterioara ce se intampla : revine la viteza anterioara, turand mai mult, sau revine la turatia antrioara, adica sa am o viteza mai mica? Nu am testat pentru ca oricum nu-l folosesc decat in treapta maxima.

PS: Mai tii minte ca primul mesaj pe care mi l-ai dat a fost sa-mi spui cat de inutil e tempomatul pentru Romania ? Asta pe masini.ro :) Cam aveai tu dreptate, dar nu sunt suparat ca l-am luat. Imi place tare mult, chiar daca il folosesc f rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

So, ceva sfaturi imi oferiti si mie in leg. cu asta?

Cu proiectoarele ma mai gandesc... vreau mai intai sa vad pe viu cat de folositoare sunt si pe urma, daca  ma "indragostesc" de ele m-apuc sa strang bani.. momentan mi se par scumpe si nu f. necesare (ca atunci cand am luat masina... :) )

<{POST_SNAPBACK}>

Eu zic sa lasi proiectoarele alea ca ai sanse mari sa le spargi ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ender. Si daca apare dealu' sau valea', ce face? Mentine numai turatia constanta, nu si viteza.

PS. E testata de mine chestia (pe un Golf 4), in Germania pe autostrada.

<{POST_SNAPBACK}>

Simplu, mareste "load-ul" adica baga gaz pentru a mari cuplu si a mentine turatia/viteza constante.

Tempomatul are ca parametru de intrare viteza

Sa inteleg ca tot nu-ti este clar ca la o anumita turatie ai numai o singura valoare a vitezei dependenta numai de treapta de viteza in care te afli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic, dar atunci de ce la G4, in Germania, pe Autoband facea chestia asta? Adica la deal scadea viteza si la vale crestea?. Are si pompa de injectie (ma refer la diesel) regulatorul ei de turatie, dar are niste limite. Eu am vazut cu ochii mei asta. Aceeasi chestie si la un Volvo V70 2.5 TDI (motorul 5 cyl VAG), dar avea cutie automata. Acum sa nu credeti ca scadea viteza cu 40 km/h, ci cu aprox 15 max 20 km/h diferenta la deal si la vale ceva mai putin - aprox 10-15 km/h. Insa turatia la motor ramanea aprox constanta.

Eu asa mi-am explicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Horatiu, explica-mi si mie cum tinea turatia constanta si-i scadea viteza (in aceiasi trapta de viteza), ca eu nu inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mir, la mine Cruise-ul imi mentine viteza constanta cu o variatie +/- 2% - relativ insesizabila.

Iar lucratul cu franele ca sa incetineasca la vale... hihihi, pur si simplu reduce cantitatea de motorina injectata si se produce o mica frana de motor. Nu trebuie sa actioneze etriere/saboti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI eu vorbeam de un caz ipotetic (nu am avut ocazia sa testez, asa cum spuneam mai sus), cand masina ar accelera la vale nu sin cauza ca ii dau eu gaz, ci datorita atractiei gravitationale pentru ca panta e mare. Exemplu : iau o panta cum e la academie, dar de 2-3 ori mai lunga si vin de departe cu tempomatul setat pe 30km/h (parca asta e minimul). Ce se va intampla cu masina cand coboara? Va merge constant pe panta cu 30km/h sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc tempomatul de multe ori chiar si in Ro dar evident mult mai mult in afara tarii.

Cel putin la mine acesta mentine clar viteza masinii. Daca rulez si imi vine o panta si eu am viteza setata la 120 km/h consumul incepe si creste dar viteza nu scade. Si inca nu am intalnit o panta care imi socheze in asemenea hal masina cu tempomatul in functiune astfel incat viteza sa scada simtitor.

La vale, in functie de panta, viteza depaseste usor viteza setata iar dupa ce ajung iar in linie dreapta isi revine la loc.

Cand am luat masina din Germania nu am cerut aceasta optiune in mod obligatoriu dar acum ma bucur ca exista pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci des drumuri lungi, si mai ales afara, e absolut necesar Tempomatul. Mie imi amortzisera picioarele pana in Belgia... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai incercati si spuneti. Poate au avut ale ceva. Oricum pantele in Germania pe autostrada nu erau chiar minore. Cand am fost cu Felicia, ajunsesem sa merg in tr 4 ca sa urce pana sus. Scadea viteza vazand cu ochii. Si mai erau si al naibii de lungi. Poate de asta facea asa. In rest, mergea constant, ca era drumu' drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu ti-am raspuns din experienta. Spre Ploiesti, la panta de la Saftica sau aia de la Tancabesti imi mentine viteza constanta, simt foarte clar cum ma trage usor de spate si ii depasesc pe toti care mergeau constant cu aceiasi viteza cu mine pana atunci.

Spune-mi te rog cum e cu viteza/turatia din descrierea ta. Ca poate nu am inteles eu bine ce ai vrut sa spui. Mie mi se pare ciudat ce spui tu acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ender - Pana la urma CC-ul asta ce ia ca referinta? Viteza sau turatia. Daca ia turatia, e OK, dar daca ia viteza, de unde o ia, din acelasi loc cu vitezometrul? Dar cum, ?

Daca ia turatia ar trebui incercata o chestie. Uite cum: Merge in treapta 3 cu 1500-1700 rpm (motorina) sau 2000-2500 rpm (benzina). Fixeaza CC-ul la undeva. Viteza e clar peste 30 km/h. Apoi schimba rapid in treapta 4. Sunt curios ce face. Pastreaza rpm constant, sau viteza constanta. Daca pastreaza viteza, atunci scade turatia. daca pastreaza turatia, atunci creste viteza. Cine are curaj sa incerce? Riscul este ca la debreiere sa creasca turatia la WOT. Atentie, nu trebuie actionata pedala de acceleratie sau frana. Daca aveam eu Cruise Control, incercam eu.

Hai Mihai, te rog, lamureste-ne.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referinta este viteza. Nu schimba treapta de viteza pentru ca nu are cum la cutia manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ender - Pana la urma CC-ul asta ce ia ca referinta? Viteza sau turatia. Daca ia turatia, e OK, dar daca ia viteza, de unde o ia, din acelasi loc cu vitezometrul? Dar cum, ?

Daca ia turatia ar trebui incercata o chestie. Uite cum: Merge in treapta 3 cu 1500-1700 rpm (motorina) sau 2000-2500 rpm (benzina). Fixeaza CC-ul la undeva. Viteza e clar peste 30 km/h. Apoi schimba rapid in treapta 4. Sunt curios ce face. Pastreaza rpm constant, sau viteza constanta. Daca pastreaza viteza, atunci scade turatia. daca pastreaza turatia, atunci creste viteza. Cine are curaj sa incerce? Riscul este ca la debreiere sa creasca turatia la WOT. Atentie, nu trebuie actionata pedala de acceleratie sau frana. Daca aveam eu Cruise Control, incercam eu.

Hai Mihai, te rog, lamureste-ne.

<{POST_SNAPBACK}>

Parca CC are informatii si daca ambreiajul a fost apasat sau nu si se dezactiveaza in consecinta :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. La apasarea oricarei pedale (inclusiv ambreiaj) se iese din regimul de croaziera.

In week-end o sa ies din Bucuresti si voi face urmatorul test : merg cu tempomatul in treapta a 5-a, schimb a 4-a dupa care dau comanda de revenire la ultima setare. Si sa vedem : va reveni la viteza anterioara sau la turatia anterioara? Va spun rezultatul luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim.

conu ender: de unde ia informatia (semnalul) privind viteza?

la cutia manuala se decupleaza si daca apesi ambreiajul?

Dar la cutie automata? poate el sa schimbe treapta? Cum?

Hai ca asta n-am stiut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. La apasarea oricarei pedale (inclusiv ambreiaj) se iese din regimul de croaziera.

In week-end o sa ies din Bucuresti si voi face urmatorul test : merg cu tempomatul in treapta a 5-a, schimb a 4-a dupa care dau comanda de revenire la ultima setare. Si sa vedem : va reveni la viteza anterioara sau la turatia anterioara? Va spun rezultatul luni.

<{POST_SNAPBACK}>

O sa ia viteza anterioara. Am testat eu deja asta. Cand am setat la 80 in a 4-a. Am dezactivat, am pus a 2-a si am dat resume. M-a bagat in scaun bine de tot si s-a dus pe la 4000++

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ce spunea andREI. Dupa ce l-am setat la 110 in treapta a 5-a, cand am retrogradat si i-am cerut sa revina la setarea anterioara s-a dus fix pana la 110.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum dupa ce s-a lamurit, "da' alea doua masini de ce facea' asa?" In cazul asta nu-mi explic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Acum dupa ce s-a lamurit, "da' alea doua masini de ce facea' asa?" In cazul asta nu-mi explic.

<{POST_SNAPBACK}>

Explicatie posibila: Ceea ce a vazut in Germania, probabil s-a intamplat intr-o zona cu pante mari, astfel incat la deal motorul nu facea fata comenzii date de CC pentru o acceleratie suficienta pentru mentinerea vitezei (ca si cum ai fi cu pedala la fund si viteza scade, pentru ca e panta mare, asa ca n-ai de ales decat sa retrogradezi, dar CC-ul nu "stie" sa schimbe treapta de viteza), drept urmare aceasta scadea usor. La vale, la fel, fiind panta mare, frana de motor era insuficienta pentru a frana suficient, drept urmare viteza crestea putin peste limita reglata, desi CC-ul comanda motorului "frana de motor". Evident, fluctua si turatia proportional, dar nu la fel de vizibil (este mai usor de remarcat fluctuatia de viteza decat cea de turatie deoarece pe vitezometru sunt mai multe liniute de reper. Cam asta-i parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea la fel, dupa cele discutate aici. Am pus-o si pe seama faptului ca la ambele masini motoarele aveau peste 200.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sal,

viteza o mentine constanta( la cea setata) iar cu franele nu are nimic, doar mai taie din 'papa' ;)

si vad ca merge sa calci acceleratia si sa faci depasiri dupa care revine la vit. setata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

intrebare...

vreau sa-mi pun CC pe octavia1... merg destul de mult afara iar la masina anterioara Merdes Vito, aveam aceasta "jucarie" si era foarte utila. nedumerirea este ca am citit aici ca, in cazul franarii din pedala, tempomatul se dezactiveaza??? la vito puteam sa franez si din maneta si din pedala, daca nu coboram sub 40km/h nu se dezactiva... se poate modifica asa ceva si la octavia? era mult mai interesant asa de condus deoarece nu trebuia sa-i dai tot timpul ON dupa franare... banuiesc ca chestia asta e legata si de cutia de viteze, de faptul cat de lungi si elastice sunt treptele de viteza...

cine stie codurile il rog sa le posteze aici sa le pot comanda si eu... multumesc

uite raspunsul celor de la avia... :D

...proiectoarele de ceata 560 RON cu tva +intrerupatorul de pozitie 372 RON cu tva+ 380RON cu tva(manopera).

Instalatia pentru proiectoare se confectioneaza in service.

Sper ca raspunsul nostru este pe masura asteptarilor dvs.

Daca doriti montajul va trebuie sa achitati un avans de minim 20% pentru piese.

Cu stima,

eu mi-am pus proiectoare (originale in far) care au costat: 50RON proiectoarele 70RON capacele de far + 100RON manopera + 50RON becurile... toata treaba am facut-o cu un electrician de la brady... iar proiectoarele le-am legat pe pozitie fara sa mai schimb intrerupatorul de bord...

Modificat de demon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!