Jump to content

Costuri Si Service-uri Revizie Passat B6


dintzauru
 Share

Postare recomandată

@Mihaivm:

Singura piata europeana cu regim diferit de a celorlalti, este cea a Rusiei. Cer putin asa scrie in intervalele service oficiale ale VW.

Si nu toti europenii fac sute de mii de km anual cu masinile asa ca si pentru astia VW ar trebui sa schimbe curelele la intervale de timp mai scurte.

P.S. Raspunsurile aste "orientative" imi par cam din burta. Fara vreo aluzie la prietenul tau.

Si ca sa vezi cat de mult denatureaza adevarul, uite un manual de service romanesc, pentru masini vandute in Romania.

La vremea tiparirii acestui manual nu existau motoarele CR pe Passat, dar poti vedea intervalul de 180k la motoarele de 2l FSI.

Eventual intreaba prietenul daca Porsche considera ca acei clienti care isi iau Passat cu motor FSI dispun de apa calda iar restul nu

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca e "din burta", toata ideea era ca ar fi mai bine sa-mi schimb distributia la mai putin de 180000 km.

O logica tot are si asta, pt ca in germania (de exemplu) 180000 km se fac in, sa zicem 1800 de ore de functionare a motorului (punand o viteza medie de 100 km/h), pe cand la noi in cam dublu (ca o medie). Stiu ca sarcina e totusi diferita si aici intra mai multe in ecuatie, dar totusi eu am "inghitit" explicatia.

Oricum, repet - nu vreau sa creez o polemica, luati ce am scris ca pe un sfat nesolicitat sau ca pe un post inutil, cum credeti. Fiecare schimba la ce interval considera pana la urma. :)

P.S. Intervalele diferite la FSI, TDI-PD, TDI-CR cred ca sunt in functie de solicitarea diferitelor elemente ale motorului, care evident difera (nu stiu detalii, nu ma pricep la mecanica).

P.S.2: De fapt, cred ca ne-am departat putin de subiect. Ca sa fiu 100% ontopic: schimbat ulei + filtre (aer, polen ulei, motorina)+ manopera - 550 lei (la service de cartier).

Modificat de mihaivm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

sunt proprietar nou de vw passat. Motor 2.0 tdi 140 cp/ fabricatie 2007.

am citit acest topic si nu m-am lamurit cat de importanti sunt anii in ceea ce priveste schimbarea kit-ului de distributie.

masina mea are 60,000 km reali , fabricatie 2007. trebuie sa sachimb kit-ul de distributie sau trebuie sa fac cei 120,000km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 ani sau 120000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi crb: Ce scrie in cartea ta service ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi crb, daca masina este fabricata in 2007 cureaua se schimba la 150.000 km, nu la 120.000.

4 ani sau 120000 km

In cartea mea service nu scrie nimic legat de schimbarea curelei dupa trecerea unui nr. de ani. In tabelele service VW, la fel. Sunt trecute doar termene gen: 120.000 km, 150.000, 180.000 sau 210.000 km in functie de generatia si tipul motorului. Asta cu 4 ani de unde este luata? Asa scrie in cartea ta?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit ce ati scris despre schimbarea distributiei, dar nu ati facut o diferentiere intre motorizari, diferentiere pe care o gasesc in cartea mea de service unde spune asa:

Inlocuirea curelei dintate se face in functie de motor. Daca la autovehiculul dvs trebuie sa se inlocuiasca cureaua dintata sau nu aflati de la lucrarile suplimentare => pag. 12. Dealerul Service va sfatuieste cu placere.

Deci mergem la pag. 12:

La 90.000 km, apoi la fiecare 30.000 km: verificarea curelei dintate... numai la motoarele pe benzina cu 4 cil. fara interval de schimbare prescris

La fiecare 120.000 km: verificarea curelei dintate... numai 2.0 SDI

La fiecare 150.000 km: verificarea curelei... numai la motoarele pompa-injector cu 4 cil.

La fiecare 180.000 km: inlocuirea curelei dintate... numai 2.0 FSI si 2.0 TFSI

La 180.000 km, apoi la fiecare 30.000 km: verificarea curelei... numai la TDI - Common rail

La fiecare 240.000 km: inlocuirea curelei... numai 2.0 SDI

La fiecare 300.000 km: inlocuirea curelei... numai la pompa-injector TDI

Eu am TDI CR din 2008, inseamna ca abia la 180 k ma uit la curea. Corect ?

Uite, asta scrie in cartea mea service.

Nu stiu de unde apar opiniile folclorice 'la 120k' si altele asemenea. Daca vrei sa fii beton, schimbi distributia odata cu uleiul :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai o gresela de traducere in carte... SERIOS. Inlocuieste cuvantul "verficarea" cu "inlocuirea" si obtii informatia corecta. (doar pentru motoarele TDI)

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un passat cumparat din Franta fara carte service mi-am achizitionat o mapa noua, in limba romana zilele trecute de la PBN si intre "manualele" respective exista un sticker unde tin minte c-am vazut si aceasta mentiune. Oricum cureua este facuta si ea dintr-um material ce normal ca in timp imbatraneste ( ore multe functionare..etc). Voi incerca sa gasesc acel abtipild si sa verific ce-am afirmat

stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin, probabil ai dreptate la TDI PD.

Dar la TDI CR, daca fac cum zici tu, rezulta ca schimb distributia la 180k si apoi din 30k in 30k :blink:

Eu inteleg ca, daca nu apar fenomene ciudate, prima data trebuie sa verific cureaua la 180k si sa decid daca trebuie inlocuita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt acasa dar am reusit sa iau documentul de pe calculatorul personal.

Documentul de mai jos provine de la VW si il au toate reprezentantele (inclusiv Porsche). Nu stiu de ce Porsche isi permite sa modifice aceste intervale (desi banuiesc motivul) dar asta le spune VW reprezentantelor oficiale:

service_table.pdf

@eurike: asta cu imbatrinirea nu prea ai de unde s-o stii, numai daca nu esti un mare specialist in rezistenta materialelor. Eu nu sunt si iau de bun ce zice ala care le fabrica. La fel circula zvonuri si cu schimbarea antigelului: la 2 ani, la 4 ani, la 5 etc. VW zice: NICIODATA, decat la reparatii.

Flavyus, sigur te-ai uitat bine si nu este vorba despre filtrul de particule?

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei da, asa ne-am lamurit clar. Sa traiesti !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valentin: Sunt convins ca si factorul timp conteaza.

Am facut in facultate rezistenta materialelor ce-i drept dar nu ma consider specialist si eu iau de bun ce spune fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu ambreajul azi, cu tot cu volant. Alta viata, intra foarte usor in viteze, alt sunet motor, O PLACERE :Driver:

Cost kit 1700 RON + 450 RON manopera

Am facut si un polish la capacele de la oglinzi(am atins o oglinda de golan, vina mea, si am ramas cu o dara albastra). Manopera, o mica atentie 20 RON

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kitu asta de care vorbesti ce include? mi se pare f ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat placute frana spate. Pret total 409 RON cu materiale si manopera. Service: Vw Serpico Craiova.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Include Volant, placa de presiune(cu suruburile aferente), rulment presiune si discul de ambreaiaj + garantie 18 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stii preturile la componentele astea separat?

Apropos de costuri de service, azi am schimbat placutele de frana fata-spate. Placute fata TRW 165 lei, placute spate TRW 120 lei. Manopera 80 lei. Total 365 lei.

Ulei Castrol 5w30 SLX long life 3 - 4 litri, filtru motorina, ulei, aer, polen, toate pe Mahle-cost 360 lei. Manopera 30 lei. Total revizie: 390 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru gama non-sport, TRW sunt impecabile, parerea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ce firma ai luat kitul despre care ai adus vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

help ;pasatul meu 140 cp -2,0 /2005 nu mai trage abia se tureaza pina la 1500 .scoate fum negru funingine .la bord sa aprins ceva ca un gratar .altul ca o spirala si pilpie. altul ca un robinet . am repornit si merge perfect dar cind sa plec de pe loc moare motorul ce ma fac ca ni pot sa ajung nici la servis ajutatima sa inteleg ce se intimpla cauze si poate sxista vreo remedire ,cu multe multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-i o diagnoza. In mod sigur DPF-ul este infundat. Daca regenerarea in mers nu se poate face, gaseste pe cineva cu vag com-ul sa-ti faca o regenerare fortata. Verifica si sigurantele din compartimentul motor - sa nu ai vreuna arsa pe acolo (in special cea de 10A pe care sunt legate ventilatoarele).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revizie la 61000 km la pbn astazi 915 ron, filtre ulei etc plus 1l de castrol slx in spate ptr completari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revizia se face anual, sau echivalentul a cati km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soselinho: Revizia se face in functie de care criteriu se indeplineste primul :icon_cool:

Adica:

- daca tu faci 15.000km in 6 luni o sa faci 2 revzii pe an

- daca tu intr-un an calendaristic ai facut doar 9.000km, vei face revizia exact cand s-a implinit anul (+/- ceva zile) ;)

P.S.: Intervalu' mai sus este pt revizii simple, nu se aplica pt cei care au sistemul Longlife de revizii :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!