Jump to content

Se opreste in mers


Alexxx-Ro
 Share

Postare recomandată

Sa stii ca am observat si eu aceeasi treaba. Cu aerul conditionat pornit nu mai trepideaza. Deci exclus probleme cu volant. In final am constatat ca e din cauza EGR. Am incercat sa-l anulez si imi apare eroare in bord, se aprinde beculetul de la motor si STOP pe computerul de bord. Am scanat cu vag-com si dadea eroare EGR-ul. Am sters eroarea, am bagat furtunasul la loc si n-au mai fost probleme. Acum trepideaza doar dupa ce forjez motorul. In rest daca merg frumos e totul ok. Spre exemplu am fost la Sinaia duminica, cand sa parchez nu-mi venea sa cred ce frumos merge motorul. Ei cand m-am intors am mers un pic mai tare, depasiri, accelerari, decelerari si cand am ajuns la primul semafor trepida. Cauza este EGR-ul 99%. Nu stiu ce sa-i fac. De lucrat lucreaza. Pe vag-com e totul ok insa trepidatiile astea ma cam scot din sarite....

E posibil totusi sa fie defect EGR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am un passat din 2000 si am o problema dubioasa. Am s-o expun in caz ca ma poate lamuri cineva.

Motorul are un tremurat destul de urat la relanti dar care apare numai in anumite conditii.Mentionez ca masina ( are 171.000km in bord), o am din vara anului trecut iar aceasta probl apare numai vara ( toata iarna a motorul a funct exemplar ).Tremuratul apare dupa ce se incalzeste bine motorul, si am observat ca apare mai repede in zile f calduroase si cand turometrul arata 900rot/min.In zile reci ( ploioase, etc )nu tremura .Mecanicul mi-a zis ca e volant (1270 RON + manopera 200 RON).Mi-a mai zis ca eu am "ajutat-o" sa se strice mai repede pt ca am mers in trepta de viteza necorespunzatoare ( treapta mare la viteza mica ).Chiar o fi volant? cat mai pot sa merg cu ea asa?

La scanare totul e OK, in parametri si fara erori.Cu exceptia tremuratului in rest motorul " mananca chibrite".

Dupa 150 000 km volant incepe sa faca probleme. De ce credeti ca nemtii le dau cand ajung pe la 150 000 km?

Chiar daca la scanare totul e ok, ia si verifica volant!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 150 000 km volant incepe sa faca probleme. De ce credeti ca nemtii le dau cand ajung pe la 150 000 km?

Chiar daca la scanare totul e ok, ia si verifica volant!

Cum poate volant sa faca probleme ? asta nu inteleg, este doar o simpla volant de metal, masiva... ??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit, sunt 2 "simple" bucati masive de metal. Ce anume cedeaza este conexiunea intre cele 2 piese.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit, sunt 2 "simple" bucati masive de metal. Ce anume cedeaza este conexiunea intre cele 2 piese.

Dan

OK, poti sa detaliezi in 2 cuvinte ? Sa ma gandesc si eu la asa ceva in cazul meu ? (tzacanituri motor AXR in TDI forum..)... desi tare ma indoiesc....

daca ai ceva linkuri cu poze cu volant, sa vad si eu cum arata, multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant la TDI este bimasica si cu adevarat provoaca niste trepidatii. Trepidatiile sunt sesizabile numai la anumite turatii si numai cind motorul nu este in sarcina. In mers trepidatiile sunt mai greu de depistat deoarece volantul intra in dezechilibru la o anumita turatie si numai la acea turatie trepideaza. La mine de exemplu trepideaza la 1500rpm, dar nu ma deranjaza pentru ca nu merg constant cu acea turatie .

Puiufly ca sa vezi daca sunt probleme cu volant tureaza usor motorul si vezi la ce turatie intra in dezechilibru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se datoreaza tacaniturile tale volantei, stai linistit. De curand am studiat si eu problema si semnele cum ca volant ar crea probleme sunt la plecarea de pe loc, trepidatiile la relanti si posibile zgomote in mers, mai sunt si altele, depinde de cat de grava e avaria. volant este bimasica, adica este forma din doua piese conectate prin intermediul unor arcuri cu rol in amortizarea vibratiilor si cel mai important: uniformizarea momentului motor. Precum se stie motorul nu furnizeaza putere constanta pe parcursul unei rotatii complete a arborelui cotit. Graficul ar arata cam ca un S culcat. In timp acele arcuri se degradeaza, materialul imbatraneste, se produc modificari de structura la interior si nu-si mai indeplinesc rolul pentru care au fost proiectate. Din pacate din cate stiu eu nu se pot inlocui, fiind nevoie de schimbarea intregului ansamblu.

LE. M-am suprapus cu Bogdan in post-uri :D

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit pe undeva pe forum, ca cineva a montat volant;disc ambreiaj;placa de presiune,clasic ca pe G3 1.9D.Acu nu cred ca au aceasi dimensiune, sau de VW CADY tot volant,disc ,placa ,clasic.Omu` zicea ca a iesit mai ieftin, decit cu volant de G4.

TOTUSI, CELE 2 ARCURI, NU SE POT SCHIMBA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stiu sigur este ca exista volante cu o singura masa (deci nu bimasice) care merg pe Golf4. Olandezii isi pun asa ceva pe masini daca isi pun cip pe masina.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul acela se prinde de EGR cu o siguranta ciudata . La mine s-a tocit acea siguranta si joaca cam 4-5 mm furtunul , dar nu am niciuna din problemele voastre deci nu cred ca de la jocul acela de cativa milimetri aveti probleme .

Singura mea durere legata de acel furtun e ca in interior ( adica acolo unde intra in EGR ) are o garnitura de cauciuc care s-a tocit si pe sub furtun mai se scurge din cand in cand ceva ulei ( din vaporii care trec pe acolo ) si-mi murdareste partea aceea de motor aflata sub furtun .

:offtopic: Aveti idee daca acea siguranta se gaseste separat , sau se vinde cu tot cu furtunul acela ?

siguranta nu se prea uzeaza ca este din material otelit..ce se uzeaza sunt urechile de blocaj de pe partea metalica ambutisata pe capatul furtunului...ceea ce duce intr-un final la "scuiparea" furtunului la presiune mai mare si singura solutie este inlocuirea furtunului deteriorat.

cat despre egr se poate reduce volumul la care functioneaza el fara a fi nevoie de anularea lui totala, cu vag com-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La mine s-a tocit acea siguranta si vreau s-o schimb .

Cat despre garnitura de pe acel furtun care iese din EGR , am cautat una care sa se potriveasca la diametru dar mai grosa ( in sectiune ) si am montat-o in locul celei originale . Are vreo 4 luni de cand le-am schimbat si isi face treaba excelent . Nu mai da ulei pe acolo . :offtopic:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@danubius, daca esti amabil sa-mi descrii putin procedura as fi foarte recunoscator. Aveam de gand sa maresc cantitatea de motorina injectata la relanti dar cred ca o solutie mai buna ar fi reducerea volumului de gaze arse in admisie. Asadar cum fac acea adaptare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete asa se face :

Inainte de a face orice modificare notati-va valoarea existenta.

Folosirea gresita a adaptarilor poate conduce la nefunctionalitatea motorului, asa ca orice modificare o faceti pe propriul risc !

Pentru realizarea acestei adaptari trebuie sa folositi un cod pentru a va loga.

Codul este 12233.

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

introduceti codul 12233 pentru a activa adaptarile speciale

[Do It!]

[Adaptation - 10]

introduceti valoarea numarului canalului ales:

canalul 3 : ciclul de lucru EGR

Pentru a scadea cantitatea de gaze recirculate trebuie sa cresteti valoarea presetata (32768) pana spre valoarea maxima (de obicei 33768 - valoare la care MAF raporteaza la ralanti 370mg/h, ceea ce este inca in limitele prevazute de fabricant)

Aceasta modificare creste cantitatea de Nox din gazele de esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete asa se face :

Inainte de a face orice modificare notati-va valoarea existenta.

Folosirea gresita a adaptarilor poate conduce la nefunctionalitatea motorului, asa ca orice modificare o faceti pe propriul risc !

Pentru realizarea acestei adaptari trebuie sa folositi un cod pentru a va loga.

Codul este 12233.

[select]

[01 - Engine]

[Login - 11]

introduceti codul 12233 pentru a activa adaptarile speciale

[Do It!]

[Adaptation - 10]

introduceti valoarea numarului canalului ales:

canalul 3 : ciclul de lucru EGR

Pentru a scadea cantitatea de gaze recirculate trebuie sa cresteti valoarea presetata (32768) pana spre valoarea maxima (de obicei 33768 - valoare la care MAF raporteaza la ralanti 370mg/h, ceea ce este inca in limitele prevazute de fabricant)

Aceasta modificare creste cantitatea de Nox din gazele de esapament.

si in felul asta creste consumu si noxele.... castigu de putere cat de mare sa fie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creste consumul de oxigen este adevarat DAR consumul de motorina nu creste iar puterea nu se modifica .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Exact aceeasi problema am si eu cu vibratiile la relanti Am scanat-o cu VAG com, insa nu mi-a dat nici o eroare, am schimbat si filtrul de motorina si in final am bagat motorina de la mai multi producatori. Parca cel mai rau facea cu cea de la OMV, iar acum merg cu cea de Petrom. Ce e ciudat, ca nu mereu face, si asta ma face sa cred ca depinde si de calitatea motorinei. Are zile cand se simt f rar (30 sec- 1min), insa si zile cand se simt la 5-6 secunde.

Ce am mai observat: dc o turez pe la 1000 - max 1100 rpm se simte un mers putin neregulat al motorul , ca si cum vibratiile s-ar amplifica; dupa o perioada tinuta aceasta turatie (7-8 sec) , motorul incepe sa mearga regulat, fara vibratii. Dc repet experimentul, se intampla aceeasi chestie.

Spuneti-mi si mie dc si la voi face la fel.

Da. Si la mine are exact aceasi manifestare. Pela 1000-1100 rot/min are un trepidat mai puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care dispare dupa citeva secunde? Daca trepidatia dispare inseamna ca nu volant este problema, la volant dezechilibrata vibratia nu dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in felul asta creste consumu si noxele.... castigu de putere cat de mare sa fie...
Cine vrea sa castige putere ? :blink:Multumesc Bogdane. Nu as vrea sa-l anulez de tot. Vreau doar sa reduc putin din volumul de gaze arse intrate in admisie prin EGR. Cu alte cuvinte sa reduc putin din deschiderea valvei in speranta ca voi scapa de trepidatii. EGR-ul este o functie importanta atat pentru functionarea motorului cat si pentru mediul inconjurator. Sa zicem ca vreau sa reduc la 80% din procentul actual de gaze arse. Cum fac ?

Am nevoie de o valoare cat de cat exacta :icon_thumright:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limitarea EGR din vag-com e destul de slaba. Chiar la valoarea maxima ( 33768 in loc de 32768 ) se reduce cu aprox 40%.

Eu l-am limitat definitiv mecanic si nu mi-a crescut consumul cu nici un gram , in schimb nu am mai avut niciodata probleme cu turbina.

Asta nu inseamna ca o sa te ajute cu trepidatul la relanti, n-are nici o treaba, ba chiar s-ar putea sa se accentueze putin pt ca detonatiile sunt ceva mai puternice in prezenta aerului bogat in oxigen. Si mie mi s-a parut dupa modificare ca la relanti se aude un pic mai tare tacanitul de diesel, nu foarte mult, s-ar putea sa fie doar o impresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicii de la Tess Brasov dau toti din umeri. Sa fie chiar o enigma atat de mare trepidatiile astea ? Exlus volant, exclus filtrul de motorina, exclus filtrul de aer, ramane doar calitatea motorinei si EGR. EGR-ul zici ca slabe sanse sa dea trepidatii desi dupa parerea mea este unicul vinovat. Nu insist, pana nu pot demonstra.

Nu stiu cum se face ca nu cred s-o fi vrajit nemtii sa nu trepideze cand am cumparat-o. Nici pe drumul spre romania nu mi-a facut asa ceva. Abia la vreo 2 sau 3 saptamani a inceput.

German Voodoo ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar parea ca motorinele de la noi au un continut mai mare de sulf din cate am inteles de la un mecanic care a lucrat vreo 10 ani zice al la Wolsburg (sper c-am scris bine). A mai spus si ca EGR-ul are parte din vina dar principalul vinovat zice c-ar fi softul ECU care nu injecteaza destula motorina la relanti. Rezolvarea ar fi cresterea acestei cantitati.

LE. Bineinteles ca nu softul injecteaza.......Gandit corect si exprimat prost. Intelegeti voi ce-am vrut sa spun :)

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni cum face mecanicul asta minuni ? Fiind in aceeasi situatie cu mine cativa colegi de pe forum, ne gandeam sa facem o excursie pana la Piatra Neamt ca acolo este localizat acest mecanic, si care ne-a cerut 100 de ron de masina dar nu acei 100 de ron ne impiedica ci drumul pana la piatra neamt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze daca s-a mai discutat, dar caut de o ora si n-am gasit nimic concret.

Ma intereseaza daca vestitele trepidatii la relanti, ma refer la cele neregulate, s-ar putea datora filtrului de motorina prost. Mentionez ca am schimbat filtrul de motorina dupa ce-am adus masina din germania, intrucat avea capacul ruginit, ceea ce m-a facut sa cred ca e foarte vechi si trebuie urgent schimbat. Astfel am dat fuga repede si-am cumparat unul insa n-am gasit original si am luat ceva italienesc parca. Schimbul de ulei a fost facut de catre handlerul german la intrarea masinii in autohaus. E luata de la reprezentanta audi-vw Mense. Mi s-a spus ca si cel de aer e schimbat, pe langa alte consumabile care nu le mai insir.

Asadar vreau pareri avizate, eventual cei in aceeasi situatie...... Multumesc. :D

Incearca sa schimbi si bujiile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

:blink:

S-ar parea ca motorinele de la noi au un continut mai mare de sulf din cate am inteles de la un mecanic care a lucrat vreo 10 ani zice al la Wolsburg (sper c-am scris bine). A mai spus si ca EGR-ul are parte din vina dar principalul vinovat zice c-ar fi softul ECU care nu injecteaza destula motorina la relanti. Rezolvarea ar fi cresterea acestei cantitati.

Buna rau afirmatia !

Daca din frazele postate de Inginerul lipsea propozitia cu " un mecanic care a lucrat vreo 10 ani la Wolsburg " , totul era ok , pentru ca fiecare e liber sa-si dea cu parerea - cum de altfel facem si noi toti aici pe forum .

Dar omul ( e oare mecanic cu adevarat ?! ) n-a putut sa nu-si arate superioritatea si n-a rezistat tentatiei de a da o mare greutate vorbelor sale si de ce nu de a se da mare .

S-a suparat pe ei saracul mecanic roman pentru ca nu-l apreciau la adevarata valoare a muncii lui , nu ?

Apoi inteligentul mecanic roman ( care printre altele , la fel ca tot romanul nostru ioropean se pricepe si la soft de ECU ) din patriotism dar si enervat de multitudinea de probleme pe care le au rromanasii posesori de VAG aici in tara , s-a hotarat sa vina acasa si sa ne impartaseasca si noua din tainele meseriei , nu ? :vaidecapulmeu:

PS :

Am vizitat fabrica de la Wolfsburg si am vazut oamenii doar la pupitrele de supraveghere a liniei de montaj , la finisajele finale si la ... condusul autoturismului de la rampa de iesire pana in parc . Atat .

In rest ... roboti , roboti si iarasi roboti .

Cat despre mecanicii - reparatori de Vw de acolo din fabrica .... mai am putin si lesin de ras . :lol: :lol:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate aryes13, si eu stiu ca e asa dar contextul a fost putin diferit. Cineva de aici de pe forum si anume danike mi-a dat nr lui si la telefon s-a purtat discutia. Tot danike mi-a zis ca a fost mecanic la wolfsburg. N-a vrut sa dezvaluie nimic din "secret", a spus doar ca a avut de-a face cu mai multe AXR-uri si toata treaba se face prin incercari.

Pe mine tot ma enerveaza trepidatiile astea si mi-e ciuda intr-un fel ca opelul astra 1,7 DTI a lu' socru-meu nu trepideaza deloc si unde mai pui ca merge ceas. Tocmai am fost cu el la un coleg cu garaj si canal acasa si ma gandeam ca se duce vw de rapa daca opelul merge mai bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!