Jump to content

A4 1.6 mananca ulei


SacreDro
 Share

Postare recomandată

Salut andrew_c.

La a mea nu scotea fum albastru cum specifici tu. Doar manca uleiul si cam atat. Ce ulei ai bagat in ea? Ciudat ca nu fi avut problema asta cand ai cumparat-o si dintr-o data sa apara problema asta la tine. Fa un test de compresie sa vezi daca problema e la un cilindru cum zici tu, in rest iti urez bafta ca sa nu ai probleme la motor. Daca trebuie segmentat mai bine te uiti de alt motor second hand decat sa dai o groaza de bani pentru segmentare.

S-a discutat aici destul in cazul in care motorul trebuie segmentat si o sa gasesti informatii utile.

Imi pare sincer rau pentru tine, sper sa nu ai probleme la ea.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SacreDro

    38

  • Muraru Dan

    29

  • jag

    20

  • Ebi

    11

Top Posters In This Topic

Mersi de info, am citit destul de multe si pe aici si in alte parti despre problema si segmentare. Nu avea problema asta la inceput pentru ca sigur nu scotea fumul, poate consuma putin ulei, a trecut RAR-ul fara nicio problema si nu stiu ce ulei avea inainte. Am masina din martie-aprilie  2014 si abia in august am facut si schimbul de ulei, pentru ca baiatul de la care am luat-o mi-a spus ca si el a facut schimbul, filtrul arata bine, curat si pe exterior, uleiul pe joja arata la fel bine, dar pana la urma cand am inceput sa fac mai multe drumuri m-am hotarat sa schimb si uleiul. Am pus Castrol 10w40, recomandat pentru ca motorul e mai vechi si am destui km, acum am cam 210.000 (desi in bord apar 185.000), am gasit in acte, cu 2 luni inainte sa cumpar masina 196.000 nu 176.000 cum erau pe bord. Dar asta e alta poveste. O sa citesc mai atent recomandarile despre ulei. Am mai schimbat la ea niste furtune si tuburi de plastic ce au mai crapat, am distributie noua, filtru de aer, de ulei, bujii, fise si bobina noua, antigel, chestii de astea uzuale.

 

Test de compresie deja e planificat pe luni, sau chiar mai devreme daca are mecanicul timp si nu prea inteleg de ce e mai bine motor second decat segmentare. 500 de euro ar fi segmentarea cu alte piese pe langa, un motor nu stiu cat costa, dar poate e mai obosit decat al meu. De ce as opta pentru alt motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand masina incepe sa consume ulei trecerea la 10w40 e frectie la picior de lemn. Are o vascozitate mai mare la rece insa cam aceeasi la cald comparativ cu uleiul 5w40, insa are o aditivare mai slaba, o baza mai slaba.

Daca se doreste un ulei cu adevarat mai gros, trebuie pus un 5w50 sau in ultima instanta 10w60.

Asta pt a minimiza consumul de ulei, insa daca s-a ajuns aici singurul remediu corect e desfacerea motoprului si inlocuirea semeringurilor si sau a segmentilor.

 

Iar Castrol, cu parere de rau o spun, desi el strict ca ulei isi face treaba, e un ulei ce e consumat de motoarele ce papa ulei. 

Mai bun e Mobilul sau Motul, Liqui Molly.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce priveste consumul de ulei, ma bag si eu cu un SFAT din experienta proprie. Nu sunt prea tehnic, insa se dau urmatoarele date:

- am avut o Skoda Octavia 1.6i din 2003, 102 cp motorul AVU si nu faceam mai mult de 10.000 km anual

- cand faceam un drum lung gen pana la mare sau transfagarasan , in momentul cand ma intorceam mi se aprindea martorul ulei (deci la un drum de maxim 1000 km deja imi scadea de la jumatate, cat il tineam )

- puneam Castrol Magnatec 5w30, daca nu ma insel prima oara cand am luat-o am pus Mobil 1, oricum apoi am mers numai pe Magnatec

- vazand consumul mare, am consultat manualul de utilizare al masinii, in care se specifica ca nu e problema cu un consum de pana la un litru la 1.000 km (wow) in conditii de stres, si m-am gandit ca e normal sa consuma asa, avand in vedere ca fac kilometri numai urban si distante de gen maxim 2 km de la pornire pana la oprire.

Pana cand mi-a recomandat cineva (sper sa nu se considere reclama) REPSOL 5w40 si am fost asta vara la bulgari si inapoi (precizez ca pe exterior rar vedea sub 3500 ture), am mai mers si prin oras putin si a scazut joja de la jumatate la un sfert, dar nicidecum sa mi se aprinda martorul ulei in bord. Ca si idee un bidon de 1 litru imi ajunge in portbagaj pentru completare pana la urmatorul schimb, pe cand cu Magnatecu, le-am pastrat in portbagaj sa am o evidenta si deja aveam 2 bidoane consumate de la un schimb la altul.

 

Concluzia o trageti singuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dan: Nu am ales ulei mai gros pentru ca am observat un consum de ulei, nu m-am interesat prea mult de proprietatile uleiului inainte sa il cumpar, multi cunoscuti folosesc 10w40 si am ales Castrol, si de curand am primit recomandare si de Motul. Daca va fi segmentat motorul ma gandesc ca pot sa trec si la ceva mai subtire, nu ? 5w30 daca am inteles bine din posturile tale din thread-ul asta ?

 

@BigSAL: am mai citit si in alte posturi ca un consum de 1l/1000km ar fi maxim normal, va trebui sa iau cartea desi e in germana toata, sa vad ce gasesc si cartea de service poate gasesc ceva detalii importante acolo despre ce ulei era folosit inainte. Dar cred ca a ta nu scotea si fum la ralanti. Eu in general conduc lejer si nu prea trec de 3500 de ture, dar destul de mult in oras, in unele weekenduri mai fac cate 100-200km si in afara, dar cum ziceam, pana in 120-130.

 

Voi ce ziceti de motor second vs segmentare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul nu are alte pbme, gen de chiulasa si chestii grave, clar segmentare. Nu poti avea nici o certitudine ca un motor sh va fi fara pbme.

 

Legat de uleiuri, teoretic un 5w40 ar trebui sa fie suficient. 5w30-ul e bun insa pt alt regim de exploatare, ce nu se regaseste la noi n tara. Decat 5w30 daca tot se vrea mai subtire, atunci mai degraba un 0w40.

 

Repet, un 10w40 nu e mai gros decat un 5w40, e doar putin mai vascos insa atat. La cald diferentele suunt f mici pt ca ambele sunt w40-uri.

Prima adica 10 inseamna vascozitatea la rece.

De aceea zic, un ulei intradevar mai gros, ce ar merge intr-un motor ce consuma ulei ar fi 5w50 ce e mai gros si vacos decat un 5w40.

Pt mai multe informatii cititi topicul ce ulei sa alegem.

 

Iar desi in carte se da maximul de 1 L la mie, un motor fara probleme ar trebui sa consume max 1 litru la zece mii, nu la o mie. VW-ul a dat aceasta valoare pt ca a avut motoare ce consumau ulei din nastere, gen 2.0-ul benzinar, care din cauza unor defecte de proiectare consuma ceva ulei. Pt a se acoperi contra unor eventuale plangeri, a dat acel interval.

 

Dar perfect adevarat, un motor ce consuma 1 L la mie, inca mai merge, adica se poate folosi masina desi sub nici o forma nu mai repsecta normele de mediu. Exact precum e si plafonul compresiei, maxi 22 minim 7 insa sa fim seriosi, la sub 10 deja nici un motor nu mai functioneaza cum trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri, am citit in threadul asta multe despre uleiuri, inainte sa aleg altul o sa ma mai documentez dar nu cred ca voi trece la ceva mai subtire decat daca rezolv problemele, probabil voi urma sfatul si trec la alt producator si poate 5w50 cum sugerezi. E evident ca un consum de 1l /1000km e mult prea mare, poate chiar si la 10.000 km e mult. Sunt hotarat sa rezolv problema si sa pastrez masina cat mai mult, cat timp nu apar altele.

 

Referitor la compresie, recunosc ca nu am cautat prea mult pe net, dar ce valoare ar trebui sa am la cald ca sa fie ok ? Stiu ca trebuie sa fie toti 4 cilindri apropiati ca valoare, dar cat ? 12? 16? Am gasit pe net la cineva care avea 12.5 si zicea ca e foarte buna chiar si pana la 10. Eu nu stiu cat ar fi minim incat sa fie ok. Dar presimt ca cilindrul 2 va avea o valoare mai mica decat restul care vor fi in valori normale.

 

LE: Am gasit : http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=4409 si zice 10.3 dar sunt sigur ca nu e ce trebuie sa se vada pe compresmetru.

Am uitat sa mentionez ca acum vreo 2 luni si ceva am avut o eroare de Misfire pe cilindrul 2, dupa ce am sters-o, am curatat bujia si a fost totul ok de atunci. Dar deja se leaga multe, nu ?

Modificat de andrew_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 1,6 in 8 valve au o valoare a compresiei maxime mai mica decat cele in 16V. Daca nu ma insel 15 ar fi idealul la 8 valve si 10-11 minimul recomandat, in timp ce 16v-ul are 22 maximul si la fel, sa nu se scada sub 10-11. Minimul absolut e 7 insa repet, atunci motorul e praf.

 

Ce ai vazut tu acolo e raportul de compresie si e cu totul alta poveste, nu are treaba cu valoarea compresiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am niste rezultate de la testul de compresie, facut doar la rece, fara ulei in capul pistonului: cilindrul 1 : 9.5, cilindrul 2 : 8, cilindrii 3 si 4 tot pe la 9.5, mi-a zis ca media e cam la 9.5 si se recomanda segmentarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar cam mici valorile compresiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pare evident ca trebuie segmentat tot ? Inca am dubii si cred ca s-ar putea sa fie doar de la simeringurile de la supape. Daca gresesc astept corecturile. S-a uitat un al doilea mecanic sub capacul de la culbutori, e destul de murdar pe acolo si a zis ca trebuie facut motorul. Nu e posibil ca din cauza garniturilor stricate sa intre ulei in cilintru si sa scape gazele in sus ? Imi pare rau acum ca nu am fost cand s-a facut compresia si cred ca o sa ma duc in alta parte si sa fiu de fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa o luam logic. La masurarea compresiei practic ce conteaza: ca segmentii si supapele sa etanseze camera de ardere. Semeringurile nu au nici o treaba cu etansarea camerei. Deci, trebuie verificate supapele, sa calce corect pe bloc iar segmentii sa fie inlocuiti.

Automat se schimba si semeringurile de la supape, se verifica jocul in ghidurile supapelor, altfel te trezesti ca iti va consuma in continuare ulei si va treb umblat din nou la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc mult de raspuns. Nu stiam eu corect tot ce am citit pe forumuri. Mi-e destul de clar ca ma asteapta o cheltuiala mare, daca merita. Eu am facut un calcul rapid cu coduri originale si preturi de pe un site romanesc si a rezultat aproximativ 1300 RON piesele + alte garnituri pe care poate nu le-am prevazut. La ce pret final ma uit daca vreau sa o repar la un service serios sa primesc si o garantie pentru lucrare ? Am gasit pe aici pe forum si 3000 de lei cu mult mai multe lucruri schimbate, iar o cunostinta a zis ceva de 1000 de euro. Mi se pare exagerat pretul asta, la un 3000 RON m-as arunca. Si inteleg ca operatiunea asta reduce (spre 0) consumul de ulei, reduce consumul de carburant, reinvie cei 102 CP si beneficii peste beneficii  :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretci ar trebui sa te duci la un 2000-2500 ron cu schimbul semeringurilor si a segmentilor, si pana intr-o mie de euro daca schimbi si cuzinetii.

Operatia reduce consumul de ulei, reinvie motorul pt ca va fi mai vioi datorita compresiei marite, insa sa-ti reinvie de tot cei 102 cai ar trebui curatate galeria de admisie si partea ce tine de alimentare si aprindere sa fie perfecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci cei 1000 de euro erau pentru ca mi-a spus ca si setul de cuzineti biela trebuie schimbati "ca sa fie bine". Aprinderea e noua, bujii, fise, bobina. Multumesc de raspunsuri, Dan. O sa mai anunt aici daca se intampla ceva interesant

Multi km fara probleme sa aveti toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10.3/1 e valoarea normala a compresiei pentru motorul ALZ daca nu ma insel.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut.

Motorul e acum segmentat (august 2015) si merge mult mai bine.

A ramas setul de cuzineti cu codul: 06B198701A (06B198701B) cumparati dar nemontati pentru ca asa am decis cu mecanicul, cei vechi erau inca buni, doar segmentii aveau probleme.

 

Deci:

vand set cuzineti: 06B198701A/06B198701B OE, NOI (am factura de la reprezentanta). 300 RON negociabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca pui anunt de vanzare aiurea, dar sa scrii ceva impresii, preturi etc..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturi:

Manopera aproximativ 1200 RON (fara factura ;) )

Piese aproximativ 1000 RON

Piese OE: garnitura chiulasa, simeringuri supape, simering ax cu came

Piese AM: segmenti Goetze (pentru ca sunt aproape identici cu cei originali)

 

In plus am schimbat niste furtune si un racord pentru ca sunt vechi de 13 ani deja care au costat probabil 100 RON si debitmetrul pentru ca nu era original si dadea erori la diagnoza, am pus Denso, aproximativ 500 RON.

 

Comportamentul e mult mai bun, consumul de ulei a disparut, detonatii nu mai aud, pornirea e usoara. Abia am facut vreo 4-500 km si tehnic sunt inca in rodaj. Mai multe impresii o sa am probabil cand o sa am voie si sa ies pe autostrada.

 

Daca gasiti un mecanic bun si binevoitor, va recomand operatiunea si piesele OE, contrar multor pareri, se gasesc la preturi bune. Nu merita puse in motor piese AM doar pt ca sunt ieftine. Si cel mai important, intretinerea motorului. Daca si proprietarul anterior (oricat de neamt ar fi) ar fi avut grija de motor si sa schimbe uleiul la timp, ar fi fost altceva. Mecanicii mi-au spus dupa ce au deschis motorul ca s-a mers cu ulei prost si vechi si "s-a lipit".

 

Multi km fara probleme la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut. Am consum de 0,5l la mie, am schimbat garnitura de la termoflot si busonul de alimentare. In mod evident curge si pe la epurator. Sa-l schimb cu totul sau doar garniturile si furtunele ? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bun topicul, multe sfaturi interesante mai ales din partea lui Muraru Dan(apropo, am urmat indicatiile lui si pe alte topic-uri si au functionat). Consumul meu de ulei ma chiar streseaza pt ca la 10k practic adaug prin completare inca 4,5 l ceea ce inseamna un schimb complet de ulei la motorul 1,6 8v?. Sper ca verificarea si curatarea epuratorului sa-l mai scada. Si apropo de planeificarea chiulasei: nu stiu cat au luat din ea, 1 sau 2mm dar am inteles ca manevra asta comprima motorul. Testul de compresie a dat apoi: 13/12,5/11,5/11,5 adica valori excelente pentru un motor din '98 cu 250k la bord. Sa ma gandesc la benzina de 98 in loc de 95? ? Si nu in ultimul rand, masina trage perfect, urcarea in cuplu se simte de la 800 rpm la 5000 rpm. Subiectiv, fireste, pentru ca nu am unde sa-i fac un dyno test pe la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La epurator daca nu are fisuri,etc se curata cu carburol,sprei frine si schimbat oringuri.Si al meu papa 6l vara,autostrada,abuz.Eu cred ca pierzi pe undeva... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!