Jump to content

A4 1.6 mananca ulei


SacreDro
 Share

Postare recomandată

mobil 1 e mai bun ca lm. dar doar fiindca e de la importator nu inseamna ca vine fix din belgia. cel mai bine iei varianta americana, aia n-am auzit s-o imbutelieze pe la noi.

cam asa arata "americanu": http://www.uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-full-sintetice-4/produs-mobil-1-0w-40-european-car-formula-52.html

 

la rece e muuult mai gros ca la cald, deci n-are cum sa se piarda, dimpotriva, fiind mai sintetic.

se pierde daca are procent mare de evaporare.

 

poate totusi ai pus vreunul contrafacut acum(oricum e o tampenie 10w-40). plus ca o subturezi rau. nici nu ii atingi cuplul maxim macar. pana in 4500rpm e foarte fericit motorul. la drum lung e rasfat pt motor 4000rpm constant.

 

pt condus majoritar in oras se recomanda schimbul la 7,5k km sau 1 an.

 

pe loc, in idle la prima pornire, se recomanda 30 de secunde, pe urma poti/trebuie sa pleci.

desi, era un filmulet la lm, cum ca ii lua vreo 45 de secunde uleiului sa ajunga in tot motorul la vascozitatea de 10w(sau 15w) si numai 3,5 secunde la 0w. deci, e clar cum e cu 0w? :)

 

sa citez un doc. gasit la google:

 

I read on many forums about 0w and 5w oils being too thin. I will try to explain it without getting over technical and we'll go from there.

0w-40, 5w-40, 10w-40 and 15w-40 are all the same thickness (14cst) at 100degC. 

 

there is plenty of viscosity at 0degC, in fact many times more than at 100degC and this is the problem especially in cold weather, can the oil flow quick enough to protect vital engine parts at start up. Not really! 

So, given that a sae 40 is 14cst at 100degC which is adequate viscosity to protect the engine, and much thicker when cold, how can a 0w oil be too thin?

Well, it can't is the truth. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SacreDro

    38

  • Muraru Dan

    29

  • jag

    20

  • Ebi

    11

Top Posters In This Topic

Din cate am inteles cel 0w40 de exemplul, este pentru motoarele de ultima generatie sau cel putin conceput pentru motoarele mai noi. Nu stiu cat de bine face la motoarele de acum 10-15ani, in cazul meu sa zicem 12 ani.

Daca producatorul recomanda 5w40...atunci eu ce sa mai zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei 5w40 nu gasesc pe site decat Heavy Duty care e de camioane si autoutilitare, in rest vad ca au si 0w40 de la Mobil 1, dar nu stiu daca e bun sau nu pentru motorul meu.

Ieri am bagat benzina de la OMV de 100(a ajuns 7,12 lei wtf, "multumim D-le Tonta") si vad ca motorul toarce mai bine, masina e mai "reactiva" si se infige de asemenea mai bine. Sper ca aditivii din benzina sa-si faca datoria si sa-l mai curete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie:

 

- motorul cred ca o sa manance ulei in continuare

- benzina buna faca diferenta la consum, zgomot la motor

- pana acum am baga in el vreo 700 ml de la ultima schimbare din Noiembrie

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic cu problema consumului de ulei.

Posibile cauze: garnitura supape si/sau segmentii.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai dat bani pt acele vorbe mai degraba luai f bine aminte cu ce ne-am batut noi gura (degetele) in atatea posturi.

Ti-am spus pana nu desfaci motorul nu poti stii cu certitudine de unde se trage acel consum.

Dar si cand il desfaci, iti trebuie un mecanic care sa stie ce face, sa stie cum se masoara jocurile in paturile supapelor, nu doar sa-ti schimbe semeringurile supapelor si sa considere treaba facuta.

Automat se face rectificarea chiulasei, se verifica cum etanseaza supapele.

 

Daca deja te gandesti si la segmentii motor deja e mai mult de lucru.

Iti dai seama ca daca dupa treaba ce tine de supape tot vei avea consum va trebui sa desfaci iarasi motorul, manopera in plus.

Eu unul as strange bani sa fac motorul cap coada daca deja s-a ajuns la un consum marit de ulei. Parerea mea.

Eu recomand si verificarea cuzinetilor de la arborele cotit, daca acestia nu se gasesc in stare buna atunci sa se masoare cu un ceas comparator si arborele sa se stie daca va trebui rectificat astfel incat sa se foloseasca cuzineti pt cota 1 de reparatie.

Altfel treaba nu va fi facuta ceas si in timp tot vei avea pbme daca arborele e uzat, astfle incat cuzinetii noi nu vor calca perfect pe suprafata acestora si in cateva mii de km se vor face varza, vei avea probabil zgomote la anumite turatii, posibil si vibratii.

Deci mecanic bun iti trebuie care sa stie cu ce se mananca treburile de mai sus si bani la buzunar ca sigur te va costa in jur de 2500 lei toata treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata trebuie sa schimb niste consumabile la masina.

Momentan omul mi-a zis sa trec pe 10w40 Mobil 1 pana o sa vad ce-o sa fac cu motorul. Eu sper sa-l rezolv cat mai curand.

Mi-a spus ca si dupa ce-o sa fie schimbate garniturile de la supape, apoi e nevoie si segmentii sa fie schimbati, masina o sa mai consume ceva ulei, dar nu ca inainte. Si incet, incet consumul o sa scada.

Ca mecanic eu zic ca e bun si lucreaza bine, cel putin asa am vazut cand am fost la el de curand si omul a fost corect si nu a cerut mult pentru o inspectie la masina.

Eu am sperat sa nu fie o problema la motor, ci mai degraba ba la ulei, ba la niste garnituri. Cel mai probabil motorul trebuie desfacut si vazut la fata locului care e problema.

O intrebare: se poate verifica daca motorul consuma ulei sau daca are "bube" cu un test de compresie?

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Dar ce ar fi daca l-ai lasa in pace de vreme ce functioneza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si da si ba.

Insa din pateniile unor colegi forumisti, poti avea compresie buna insa tot sa-ti consume ulei din cauza segmentilor de ungere blocati. Pt ca tie compresia indeosebi cel de foc ti-o da.

De obicei e bine sa faci compresia atat la rece cat si la cald.

De obicei daca e de la segmenti, vei avea valori mai scazute la cald, insa daca e de la vreo supapa, la cald ar trebui sa ai compresie mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian raducan

trebuia sa pui uleiul vestit de nec100, valvoline vr1 5w50, e un ulei folosit si in racing si cu ala nu consumi ulei deloc

Sau pui mobil 1 peak life 5w50

dar intai testeaza 5w40 de la Liqui Moly, e mai gros ca un Valvoline 5w40, deci nu ar trebui sa ti-l manance !!!

Mai stiu pe unii care pun uleiuri de camion (nu glumesc) in motoarele lor diesel la ascutitori mici de cilindree zic eu(kilometraj 170-250 mii)

de genul : citgo citgard syndurance 5W40

Delvac 1 ESP 5w40 usa sau Delvac 1 5w40 european

 

Personal la masina mea,1.6 8v benzina, uleiul 0w40 nu i-a priit. Poate imi da un sfat userul Muraru Dan cu aceasta ocazie.

Mie imi tacaneau la cald culbutorii foarte tare, motoru trepida la relanti ... l-am schimbat la 4000km ca trecuse 1 an

cand am scos uleiul din baie in 2 peturi si dupa aia l-am pus in alt pet curat de 5l, am vazut pe fundurile peturilor vechi, miere foarte groasa pe care am aruncat-o.  Si dupa ce am recuperat acel ulei , la 2 zile am vazut ca tot gros era uleiu

De la ce s-o fi ingrosat asa?

 

Cu 5w30 si 5w40 nu am patit sa tacane culbutori sau sa tremure motoru la relanti ...

Modificat de cristian raducan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot as testa un 0w-40, adica un ulei. daca ti-l mananca la fel poti pune peste ce vrei pe urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian raducan

ar trebui sa pui benzina 95 de la benzinarii ok gen MOL,AGIP. Petrom  e asa si asa-nu prea imi place ala, dar in caz ca nu gasesc altceva iau petrom ...

Fugi de rompetrol,omv,lukoil ... cu alea imi tzacane si tremura motoru de zici ca e masina de cusut

Nu inteleg de ce dai bani pe 98, nu merita ... de cand am masina asta doar pe 95 am mers. A trebuit sa testez pana sa aflu statiile ok. Si am ramas la MOL si AGIP ...

Modificat de cristian raducan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudata experienta ta cu 0w40, nu ma mira comportamentul motorului, ma mira faptul ca ai avut depuneri. Dar curios si ca nu-ti tacane cu 5w30 care e mai subtire de regula decat 0w40.

Primul lucru ce-mi trece prin gand e ca ai pus un ulei mai vechi de 5 ani, expirat.

Alta hiba nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian, daca citeai intelegeai de ce pune de "98". ii merge mai bine! petromul e cu surprize. agip o fi bun cele transformate in mol.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian raducan

am citit ieri tot topicul; are dreptate Dan in ce zice.

iti zic eu ca daca punea un 95 bun si mergea o vreme alimentand de la aceeasi statie de benzina OK ca sa se refaca parametrii la ECU , sa mearga distante lungi in afara , nu de acasa pana la magazinul de paine si atat (distante scurte)  sigur venea si iti lauda 95-ul

Ptr mine, benzina cu CO mare 98,100 nu este justificata decat la motoarele comprimate(tunate de mecanici prin planarea chiulasei 1-2-2,5mm) unde efectiv nu ii mai poti regla avansul :d , iar cu benzina de 95 nu se mai putea merge din cauza tacanitului de avans, cei cu urechea fina old school stiu ce spun (facea ca masina de cusut) .

Modificat de cristian raducan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata merg pe OMV 100 si sunt multumit. Motorul merge, trage si se aude ca un vis la turatii mai mari 2500+ fata de Lukoil 95, dar parca tacanitul acela se auda foarte foarte putin. Se poate sa fie o cauza mecanica? De la motor poate? Supape ceva?

Motorul mancand ulei ma face sa cred ca poate "bate" ceva in el si nu e reglat asa cum trebuie, tocmai de-aia va cer parerea ca as vrea sa rezolv odata pentru totdeauna consumul asta de ulei si sa desfac motorul. Chestia e ca trebuie sa ma interesez intai sa vad care ar fi posibilele cauze si sa vorbesc cu mecanicul, astfel o sa-mi fac o perere despre el sa vad cata meserie stie si daca e de incredere. Ca daca ma duce cu zaharelul, caut unul bun care sa stie meserie.

 

Si inca o intrebare: daca merg cu motorul asa cum e si sa zicem ca o sa bag si 10w40 in el sa vad cum se comporta dupa, mancand ulei sau mergand mult timp cu motorul, e posibil sa cedeza la un moment dat? Va intreb deoarece nu vreau sa fac o investitie mare in mana de lucru+piese, ca apoi sa ma trezesc cu banii dati si cu un motor care sa mearga mai prost ca inainte.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg de 5 ani cu consum de ulei de peste 500ml la 1000km, masina nu are absolut nici o problema atata timp cat nu uiti sa-i completezi uleiul. Singurele probleme care le-am avut cauzate de consumul de ulei au fost afumarea bujiilor, care se rezolva in 30 min printr-o curatare si ca se poate infunda catalizatorul, eu l-am golit pe al meu si merg asa fara probleme de cativa ani. Mai bine du-te bea o bere si las-o in pace atata timp cat merge bine si nu consuma exagerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer nu as da o gramada de bani ca sa desfac motorul si sa ma trezesc si cu banii dati si cu motorul mai stricat decat era inainte. Dar, parca nu sunt impacat cu acest consum exagerat de ulei dupa parerea mea.

 

rey, tu ai dat catalizatorul jos si l-ai curatat sau l-ai gaurit ca sa nu ti se mai infunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scoate ce are in el si se sudeaza la loc, dar asta numai in cazul in care iti consuma foarte mult si se infunda. Baga 10w-40 si vezi cat iti mananca, daca nu sare de 2-300 ml la 1000km chiar nu ai de ce sa umbli la ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat pana acum 1L de ulei si mai am cumparat de anul trecut Liqui Moly 5w30 care mi-a mai ramas. Ce parere aveti sa completez peste cel de Castrol? Din cate am inteles uleiul o sa-si piarda din proprietati, dar as incerca ca sa nu-l tin degeaba si sa-l arunc, mai ales ca e facut in DE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum  consuma nu se intampla nimic mai mult decat atat .Asa ca poti completa linistit ca nu apuca sa se uzeze inainte sa-l arda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

As dori sa stiu cat ulei intra in motor cand faci schimbul. Am inteles ca e undeva pe la 3.7-3.8L?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe undeva pe acolo. Pune si tu putin peste 3 l in motor ( sa ai maximul pe joja), dai cheie, astepti 1 minut, si faci citirea respectiv completarea dupa 5 minute de asteptare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat uleiul cu 10w40+toate consumabilele. Sa vedem daca-l mai mananca. La un moment dat am pus 5w30 LM peste 5w40 Castrol pana la schimb si am vazul ca-l manca, in special pe cel Liqui Moly.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, SacreDro. Cand ai avut problema cu uleiul, masina si scotea fum alb-albastru ?

Eu am o problema asemanatoare dar cred ca mult mai grava, consumul meu de ulei cred ca e aproximativ 1 l/1000km si dupa ce se incalzeste incepe sa scoata fum alb-albastrui, la ralanti, pe loc, in mers pare ok, ce vad eu in oglinda.

Din ce am inteles, va trebui sa segmentez motorul.

Precizez ca am masina din martie 2014 si problema asta a aparut prin toamna cred, deci e posibil sa fie problema doar la un cilindru, si anume 2, pentru ca acolo si bujia e murdara si cand am cumparat masina nu exista problema.

Masina e un A4 2002 1.6 102 CP ALZ (daca nu se vede la profil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!