Jump to content

A4 1.6 mananca ulei


SacreDro
 Share

Postare recomandată

Tu ai motorul cu 8 valve, benzina de 95 iti e arhisuficienta.

Precum am spus, bencina de 98 nu arde mai puternic, e doar mai stabila la compresie asfel incat detoneaza mai greu. Insa aportul adus de benzina de 98 in cazul motorului tau e minim. Tie iti consuma 5w30-ul pt ca e prea subtire pt motor, doar un motor exploatat corect, mers preponderent extraurban sa ajunga la 150.000+ km sa mai accepte inca 5w30. Conteaza f mult cum s-a mers cu masina pt a folosi uleiuri mai subtiri.

Iti mai recomand sa faci un drum mai lung si sa folosesti un aditiv pt curatat injectoare.

 

Sub 2000 ture daca apesi tare pe acceleratie e normal sa mai caraie, pana la urma chiar si in cazuri ideale, din cauza cuplului scazut masina devine subturata.

Face chiar si la mine pe golf 4, nu  mai zic la tine pe o platforma mai grea.

Iar in depasiri, sincer daca vrei sa-i dai blana, pt un demaraj cat ma bun iti recomand sa ai in momentul in care te decizi sa depasesti macar 3000 ture.

 

Si in mod normal ideal e sa dozezi acceleratia liniar, daca bruschezi, indeosebi cand esti in ture relativ putine e normal sa nu raspunda prompt la acceleratie cu fenomenele negative de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SacreDro

    38

  • Muraru Dan

    29

  • jag

    20

  • Ebi

    11

Top Posters In This Topic

benzina aditivata nu are doar cifra octanica mai mare (la care stii sigur macar ca e peste 95), dar e si aditivata, adica pt injectoare, gunoaie etc.  motorul e mai rece cu benzina asta fiindca nu risti detonatii iar motorul raspunde usor, in parametri. si fiind deci arderea mai buna/optima, uleiul va fi contaminat mai putin de pe urma unei posibile arderi defectuoase a benzinei.

 

in principiu, romanul care foloseste de 95 va zice ca e bine asa, iar cel care foloseste de 98+ va zice ca e bine ca el. insa daca dai google gasesti si in romana si in engleza pe site-uri cum ca ajuta indiferent de masina (nu ma refer la forumuri sau bloguri unde pot fi subiectivi). si sunt logice argumentele.  

 

apropo, nu ti s-a parut ca merge mai prost dupa ce ai revenit la 95? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca veni vorba de benzina.

 

Inainte cand benzina era mai ieftina, Rompetrol avea sortimentul 100.

Undeva acolo cu litere mici in statiile peco e scris ce contine fiecare benzina, ce baza, ce aditiv si in ce cantitate.

Erau diferente mari, cea de 100 folosind un aditiv mai superior. Il aveau chiar si in flacoane, de cumparat separat, alaturi de ativivi pt curatat injectoare.

Acum de un timp vad ca nu le mai au. Pacat faceau toti banii. Le foloseam cam o data pe an. 

 

Acum, dupa ce au revenit la 98, am constatat ca benzina de la Rompetrol de 98 doar are mai mult aditiv si atat, nicidecum nu are alta compozitie (cum era in cazul celei de 100). Dar de mers merge bine, nimic de spus, insa teoretic macar sitai ca sortimentul lor de 100 era premium cu adevarat.

Dar asta e, criza si-a spus cuvantul.

 

Dar, si cea de 95 e aditivata, arhisificienta pt motorul in 8 valve. Nu exista benzina neaditivata.

Dar, precum si in cazul uleiurilor, nu toate benzinele de 95 sunt la fel, de aceea recomand doar Rompetrol si Omv, poate si Mol, desi in utimul timp nu am mai vorbit cu nimeni ce alimenteaza de la Mol.

Am folosit din 2007 cam un an de zile sortimentul premium a celor de la Mol si nu am avut pe atunci la ce sa ma plang, insa stiam ca era o benzina adusa din afara, deci f buna. Acum in schimb nu mai stiu ce hram poarta.

 

Dar oricum, oricarui motor trebuie sa-i placa o benzina cu cifra octanica mai mare, chiar daca nu va beneficia de cine stie ce avantaje dinamice din partea ei. Oricum ar fi, aditivul doar ofera protectie motorului, ii da stabilitate benzinei, baza insa e cea ce arde si in general bazele sunt identice. Culmea, mai multe branduri folosesc aceeasi baza, provenita din rafinarii din tara sau strainatate.

Ea vine in containere pe calea ferata de obicei, e adusa intr-un centru de aditivare, si acolo in functie de erintele pietei pleaca spre statiile peco sortimentele. Iar aceste statii de aditivare sunt regionale, in general in jurul marilor orase.

Un alt motiv pt care sunt aditivate in functie de cerintele pietei este ca o benzina odata aditivata nu e valabila decat 3 luni. Dupa acest timp aditivul isi pierde f mult din proprietati.

Insa, nu pot recomanda desi unii s-ar putea sa fie cinstiti, partenerii brandurilor.

Multi din varii motive, uita sa curete tancurile, uita sa schimbe filtrele pompelor, astfle incat riscul de a folosi o benzina contaminata cu apa, gunoaie creste, ceea ce duce implicit la un comportament dimamic diminuat. 

 

Eu vorbesc din experienta, pana cand benzina a fost 4.5 lei am folosit doar de 100, dupa aceea am trecut incet incet la cea de 95.

Nu sesizez absolut nici o diferenta la mersul in oras, in extraurban se simte ca e putin mai vioaie in conditii de demaraj in tromba, masina incarcata, urcare in rampa cu inclinare mare smdp, insa la un mers normal si cea de 95 merge perfect si la fel ca cea de 98+.

Poate cea mai mare diferenta e la consum, cu cea de 98+ doar cand sunt incarcat, la gol nefiind diferente decat sa zic maxim 0.1 L, pot obtine consum scazut, de genul 5.2-5.5 L, in timp ce cu sortimentul de 95, sub 5.7 in aceleasi considtii nu obtin. Si desigur, nu pot nega ajutorul in depasiri, raspunde mai bine cu cea de 98 in acceleratii, e si normal.

 

Consumul de ulei e acelasi, deci nu e prea influentat de benzina deloc.

Dar, eu am un motor din alta categorie, cu 16 valve, pe al meu buson scrie 95/98, de aceea sortimentul de 98 are un mic avantaj sesizabil.

 

De aceea spun, in cazul lui Sacredro, 95-ul ar trebui sa fie suficient.

El cum are motor ce merge teoretic si cu 91, nu ar trebui sa sesizeze diferente mari, decat poate in sarcina mare, plecari in tromba, dar oricum mici.

 

Era un test facut cu benzina 98 vs 95 si doar motoarele performante ( in special de pe masinile cu multi cai putere) au scos la dyno cai mai multi, in jur de 15,  restul max 1-2.

 

Conteaza deci, ca si in cazul uleiurilor ce benzina folosesti, marca in special, la fel, o benzina de baza insa de calitate dintr-un peco serios, care nu umbla cu cioara vopsita nu are voie sa nu fie potrivita unui motor de tip mai vechi.

Benzina de 95 nu ar trebui sa faca pbme nici macar in motoarele obisnuite tfsi.

Cele de puteri mari, au de obicei si compresia mai mare, deci implicit pot cere 98+, dar acolo e alta treaba, performanta conteaza inainte oricarui lucru.

 

Dar, recomand din cand in cand un aditiv pt curatat injectoare, niste injectoare ce nu mai functioneaza in parametrii ideali influenteaza dinamica, astfle incat cu o benzina de 95 sa detoneze mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag, cand foloseam benzina premium mi se parea ca motorul raspunde mai bine, implicit masina se infigea mai bine. In rest nu prea am vazut mari diferente, cu exceptia ca atunci cand mergeam cu 5w30 si imi ardea uleiul, mi s-a depus calamina pe 1 bujie si parca era si putina mizerie la busonul de ulei.

Iar partea cu calamina mi se pare relativa, deoarece si vechiul proprietar mergea cu ea in turatii mici.

Dan, eu alimentez de ceva vreme numai de la Lukoil, ca e benzinaria facuta recent si de regula trebuie sa aiba pompele/filtrele noi.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta e o mare diferenta si motiv foarte intemeiat sa iei tot de 98+ daca se infigea/etc mai bine.

 

benzina nu arde niciun ulei, uita de asta, nu stiu de unde ai scos-o. renunta la lukoil, e noroc sa nimeresti o statie buna la ei. si la petrom la fel. nu doar eu, dar destui au avut check engine la aceste firme, eu chiar la cele aditivate de la ei.

 

ma amuz cand aud ceva de genul in extraurban se cunoaste dar in urban nu. pai e evident ca motorul simte tot timpul dar soferul doar extraurban, daca asa zice. nu e vina motorului ca nu tipa sa spuna ca se simte bine cand il subturezi prin oras sau ceva de genul, evident ca la accelerare/nevoie simti si tu, nu doar motorul.

 

mersul in oras oricum e daunator, iti dai seama ca il ajuta macar benzina daca e aditivata, indiferent ca ii dai talpa sa simti si tu sau nu. eu personal merg tare si in oras si simt in cateva sute de metri ce benzina am. si demaraj si sunet etc...

imi trage la 2000rpm cu 98+ la fel cum trage la 3000rpm cu 95, cel putin asta e senzatia, iar sunetul diferit, adica mai tacuta cu 98+. personal as refuza sa-mi conduc masina cu 95, simt ca am alt motor cu care nu-s obisnuit, sau parca as merge cu clima on, asta e senzatia. sunt in primul rand nemultumit eu, nemaivorbind de motor. poate la altii senzatia e mai mica(la mine scriind 98/95), dar tot e.

 

iara chestia ca baza e la fel, e ca si cum ai zice ca la ulei conteaza baza iar pachetul de aditivi e neimportant, cand defapt uleiul e praf cand iti mor aditivii, indiferent ce baza ai, chit ca e esteric, fara aditivi e bun de mers la relanti.

 

si interpretarea cu masinile puternice, uite ca o amarata de aspirata ca a mea are scris 98 la buson si simte foarte mult diferenta. nu stiu cati cai ar arata un dyno, nu ma intereseaza, e o diferenta imensa ca sofer.

 

ca o completare, masinile alea aratau cai mai multi sau mai putini in functie de softul lor, nu tine de cat de puternice erau. logic ca dintr-un motor mare(eventual si turbo) poti scoate mai multi cai cu softul, dar softul face totul, indiferent ca e pe 1.2 sau 4.0. 

problema e ca la noi nu stii daca ai de 95, plus gunoaie etc ti-l fac sa mearga sub parametri. deci vei simti diferenta mai mica sau mai mare si cu soft de 95. cifra octanica se duce cate putin cu trecerea saptamanilor, mai ales vara, deci nu o tii aiurea in rezervor. si logic e ca cu aditivi tine mai mult si oricum are de unde sa scada, in schimb la 95 suna periculos sa mai scada, nu?

 

daca alimentezi din germania cu 95 atunci da, te mai gandesti. dar, dupa cum zic multi, cu 95 de acolo merge cam ca 98+ de la noi, deci...:/ 95 e varza la noi. probabil la fel daca am compara omv100(sau alta) cu shell v-power de la ei.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag, daca ai scris doar 98 pe buson nu ai ce face, esti obligat sa pui doar 98.

La mine e alta treaba si repet, daca stii sa mergi cu o maisna, nu sa-i dai blana si chestii dinastea merge 95 de zbarnaie indeosebi in oras.

Dar repet, masina sa mearga din punct de vedere tehnic perfect, sa nimeresti si benzina buna, care de altfel se gaseste din plin si la noi insa Sacredro, nu la Lukoil, oricat de noua ar fi acea statie, benzina lor oricum e mai proasta decat a concurentei.

 

Testul de care ziceam l-am citi undeva pe net insa l-am vazut la tv, parca pe 5th gear, masinile fiind stock, testand doar cata putere aduce in plus benzina de 98 vs cea de 95.

Si concluzia a fost ca aduce semnificativ mai multa putere doar unor anumite motoare, ce au compresia ridicata insa si putere mai mare.

Celorlalte, aduce un spor mic.

Dar daca deja masina ta Jag e trasa de par si pt cativa cai in plus au crescut valoarea compresiei, atunci obligatoriu ti-au gandit-o pt benzina de 98. E si asta o modalitate de a scoate dintr-un motor de 1,4 aspirat mai multi cai decat 75 cat e standard intr-un aspirat de 1.4.

 

Eu nu am spus ca pachetul de aditivi e neimportant, ma refeream ca de obiei baza e comuna in foarte multe branduri,auzisem chiar ca si omv-ul nu aduce toata bezina din Austria, ci o cumpara de la Petromidia de unde o cumpara si multi altii.

Diferenta o fac aditivii, Omv-ul folosind alti aditivi decat Petrom-ul spre exemplu.

Insa, eu unul am simtit si nu doar eu, benzina 95 euro 5 e mult mai buna pe un motor euro 4 decat era vechea benzina de 95 euro4.

Nu prea am folosit benzina 95 euro4 f mult timp insa atunci simteam o mare diferenta fata de cea 100 chiar si la mers normal, acum simt doar cand cer mai mult de la masina, in rest cu mana pe inima spun ca masina se comporta absolut identic atat cu 95 cat si cu 98.

 

Dar eu pun doar de la o statie unde stiu ca sunt corecti, schimba filtrele la timp smdp, m-am imprietenit oarecum cu personalul de acolo si de vreo doua ori chiar mi-au recomandat sa revin mai tarziu ca trebuie sa schimbe filtrele, mai e putina benzina in tancuri si trebuie sa vina cisterna smdp.

De aceea spun, conteaza enorm si seriozitatea statiei in sine.

De aceea un partener spre exp Rompetrol, e posibil din motive de costuri sa nu efectueze operatiile de mentenanta ca la carte, e si normal, cand te duci intr-o benzinarie ce are panze de paianzenu pe la ferestre, totu-i murdar pe dinauntru, pompele sunt murdare si pistoalele mai au putin si iti raman in mana, sigur acea statie e posibil nici sa nu mai aiba filtre.

Si am vazut o gramada de partenri in stadiul asta.

 

Lukoil, fiind de provenineta ruseasca, au mentalitatea ca vand combustibil pt tancurile rusesti nu pt sisteme moderne de injectie si de regula multi s-au plans de combustibilul lor.

 

Nici la gaz din ce am inteles nu ar sta f bine insa aici au un monopol pe piata destul de mare si nu prea ai de ales uneori.

 

Calamine de pe bujie iti indica ca ajunge ceva ulei in camera de ardere.

Iar in acest caz cu atat e mai mare diferenta dintre 95 si 98 pt ca 95-ul deja devine 91 poate mai jos, 98-ul ajungand poate cum ar trebui sa arda un 95 intr-un motor curat.

Dar, ti-am spus 5w30-ul e un ulei destul de subtire si cu certitudine nu e potrivit uzurii motorului tau.

Pune un 5w40 cu vascozitatea minima recomandata de mine si monitorizeaza consumul din 1000 in 1000 km, scoate si bujiile si verifica-le tot in acest interval.

De consumat sigur iti va consuma si 5w40 insa atat timp cat bujiile vor arata bine, iar consumul nu depaseste 1 L, nu ai de ce sa te ingrijorezi.

Daca insa tot vei avea bujii afumate, sincer nu-i lucru bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scrie doar 98, nici nu stiu daca poate scrie doar asa. scrie 98/95, deci prioritate 98 si se cunoaste substantial diferenta.

 

chestia cu daca stii sa mergi merge si 95 e fix "las ca merge si asa". eu n-am zis ca nu-mi merge masina cu 95, ci ca merge mai prost decat cu 98. o diferenta care face toti banii.

 

iar autorul a zis ca i se infigea mai bine, deci clar si masina lui simte imediat, nu doar in timp.

 

eu tot nu sunt de acord cu 5w-40, e un ulei antic si "ieftin", mai bine 0w-40.

 

ps: 1.4 asta e si varianta de 85 de cai, nu stiu insa ce scrie la buosn la el probabil doar 95. trecerea de la 75 la 85 a suferit modificari mecanice sigur, de la 85 la 100 de soft sigur. dar cred ca au si soft si mecanic la ambele treceri.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag, pe buson la mine scrie 91/95 si sincer cred ca o sa bag la urmatoarea alimentare un mix de 70-80% benzina 95, iar restul de 98 sa vedem cum se aude motorul la 2000 de turatii sau cum nu se mai aude :)

Iar daca nu esti impacat cu uleiul folosit de mine acum, sincer eu folosesc 5w40 deoarece asa mi-au recomandat cei de la reprezentanta, fiind recomandat chiar de producator la kilometrii masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amestecul face rau, e ametit softul(ecu), probabil va merge mai rau ca 95 simplu. nu se amesteca sortimentele, nici macar daca au aceeasi cifra.

 

recomandari de reprezentanta sau mecanic roman sunt zero.

 

un exemplu perfect in cazul meu, imi puneau  la reprezentanta 5w-40 si i-am intrebat daca pot aduce eu 0w-40, ca respecta norma vw si e mai bun. ei bine, mecanicii siguri pe ei au zis ca nu e bine, ca e apa 0w, prea subtire. si am pus deci tot de la ei 5w-40 ca era in garantie inca.

 

anul urmator, a iesit din garantie dar am zis sa-i intreb asa pt mine, ce mai folosesc ei, ce mi-ar pune in acel an daca m-as duce tot la ei. surpriza!!! ar fi pus 0w-40, intre timp trecusera si ei pe 0w-40!!

 

deci, reprezentanta iti spune ce vinde ea in acel moment/ce e avantajos pt ea sau cat de "preceput" e mecanicul romanas.

 

si cand am cumparat masina, am intrebat tuta care imi prezentase masina, daca pot pune benzine de 98+ si a zis ca nuuu, ca alea sunt pt motoare puternice. saracuta, nici macar busonul nu-l vazuse. :/  avea masina ca a mea dar varianta de 75 de cai ca am intrebat-o dupa ce am vazut-o cu ea.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pe langa mitul ca nu treb sa ai incredere in reprezentata, mecanici smdp vad ca unii precum tu Jag nici nu te lasi si nu vrei sa intelegi ca nu toate motoarele sunt la fel (de uzate) si pt fiecare in parte trebuie putin gandita, analizata problema.

e crezi ca ma durea mana sa scriu da sacredro, foloseste doar bezina de 100 si pune cel mai full sintetic ulei de pe piata? Pt ce? Sa umple forumul ca ii consuma ulei ca pe benzina?

Jag, am spus si o repet, un ulei se alege in functie si de uzura motorului. al tau motor e sanatos, ai compresia buna, jocurile sunt in parametrii. e si normal sa-i placa 0w40-ul.

 

Dar in cazul nostru degeaba e mai superior 0w40-ul pe hartie daca motorul lui Sacredro are fie jocuri mai mari, fie neetanseitati. Il va consuma ca pe apa.

 

Mixul de benzina 95/98 va fi intotdeauna mai bun decat 95 simplu.

Dar eu Sacredro iti recomand sa mergi un timp doar cu 98.

Ecu oricum are de suferit in drumuri scurte, valorile Stft, Ltft sigur nu sunt optime.

De aceea se recomanda sa mai iesi putin cu masina la drum lung si sa mergi in regim usor ridicat de ture, sa isi revina ecu, practic valorile acestea stft si ltft care au directa legatura cu acele batai, cu tacaneli de avansd, sa revina la valorile optime, in intervalul optim. Daca ele sunt iesite din scala, poti pune mama carburantului ca pana se regleaza masina nu va merge perfect.

Se poate accelera stergandu-le, insa nu stiu pe de rost unde sa intrii si ce sa faci. Astfel Ecu porneste din start cu valori predefinite ce se afla in parametrii si desigur in functie de mers ele pot deveni mai optime sau nu. Drumurile scurte cu siguranta nu vor duce la valori mai optime.

 

Insa, eu imi mentin parerea ca din cauza uleiului ce-l consuma ii e afectata arderea.

De aceea e normal sa nu mearga bine cu 95.

Vezi sa nu mai iti afume in continuare bujiile, la un motor ce consuma ulei insa e in parametrii nu trebuie sa existe diferente vizuale intre bujii si nici sa le afume, sa le gasesti cu depuneri. Totul trebuie sa fie uniform, orice diferenta trebuie sa-ti de-a de gandit.

E posibil tu sa ai pbme cu supapa, patul, semeringul de supapa de pe acel cilindru unde ai gasit bujia colmatata.

Deci, daca iti va mai afuma bujiile, cu parere de rau iti spun ca vei avea nevoie de un mecanic priceput (priceput pt garantia lucrarii) care sa-ti verifice jocul in paturi si sa iti schimbe ce trebuie la supape. Desigur, efectuarea planeitatii chiulasei e obligatorie, pt a avea siguranta ca lucrarea e ok si nu va mai trebui ulterior sa mai desfaci motorul.

 

Mersul cu o benzina de 95 tine f mult de raportul de compresie.

La tine Jag ai o compresie mult mai mare decat un simplu motor cu 75 de cai.

Cu cat diferenta de compresie e mai mare cu atat se simte mai bine motorul cu o benzina de 98. Pt ca e si normal, benzina cu cifra octanica mai mare pt acest motiv a fost facuta, sa asigure stabilitate la compresie intr-un motor cu compresia ridicata.

Desigur ca intre un 1.4 75, 85 cai si 1.4 -ul tau cai difera si softul, timpii de injectie sunt obligatorii altfel.

De aceea la motoarele cu o compresie f ridicata automat in care va scrie sa se foloseasca doar benzaina de 98, cea de 95 fiind doar in caz de forta majora insa cu "reduced output".

Daca se scrie 95/98, si nu merge bine cu 95, cel mai probabil e de la aprinderea defectuoaza sau de la benzina daca nu e de calitate.

Iarasi vorbesc din practia, eu fiind exemplul.

 

Dar, daca s-a mers mult in oras cu benzina de 98, trecerea la 95 va fi resimtita f mult la prima alimentare, diferenta estiompandu-se in timp, indeosebi daca se mai merge si extraurban. Iarasi, valorile stft si ltft au un cuvant de spus si aici.

 

Dar e de discutat, intr-un an, nu mai retin care, posibil 2005-2006, a aparut o directiva europeana ce obliga producatorii auto sa faca motoare ce sa foloseasca obligatoriu benzina de 95, exceptand strict motoarele de performanta ce au nevoie de o compresie f mare si astfel nu pot functiona in parametrii maximi cu benzina de 95. Nu spun ca pana si un motor turbo  actual 1.4 tfsi merge fara pbme cu benzina de 95. 

 

Dar in goana dupa clienti e foarte adevarat ca producatorii auto au incercat prin toate mijloacele sa creasca cat mai mult caii putere ai motoarelor aspirate de aceea au aparut din clasicele 1.4 75 cai motoare cu pana 100 cai si poate mai mari. La 1.6 vag-ul s-a temperat, adoptand din motive de costuri chiar varianta 8v in detrimentul celei 16v, insa concurenta au impins 1.6-le aspirat catre 120 cai. Cum nu exista turbo, cum oare s-a putu creste puterea decat impingand turele cat se poate de sus si crescand compresia pt ca putea obtine acest lucru?

Nu zic ca e neaparat un lucru rau, insa are repercusiuni asupra combustibilului folosit. Insa de regula cuplul motor, nu a crescut proportional cu puterea si la un aspirat pana la urma acel cuplu conteaza f mult.

Cei care au fost mai harnici si au facut mape de injectie ce sa ofere cuplul cat mai de jos au putut da si un comportament mai dinamic masinii (francezii de regula, nemtii de la bmw), insa de regula aceste mape optimizate se pot pune la tunerii auto. Se castiga cred 10 cai putere insa marele castig e dat de cuplul disponibil mai devreme, ce face ca si consumul sa scada desigur la o utilizare normala.

Nu stiu f bine cum sta treaba la 1.4, insa la 1.6, mentii au dus motorul la 120 cai, francezii 115-120 si ei. Asta spre deosebire de vag, unde varianta in 8 valve are 102 cp, cea de 16v 105 cp, insa cea in 16v avand totusi un cuplu mult mai bun prin simplul fapt ca e disponibil pe o plaja f mare, pana in jurul valorii de 4500-4700 ture.

 

Te asigur ca daca motorul lui sacredero era in parametrii optimi, manca pamantul cu benzina de 95.

 

Uleiurile 5w40 se recomanda in general pt compatibilitate maxima. De aceea o reprezentanta iti va recomanda 5w40. Dar atat timop cat iti ofera un brand de top, nu poti spune ca au ales neaparat gresit, indeosebi prin simplu fapt ca te scutesc si de ceva bani.

Dar, dupa 2003-2005 altele sunt specificatile, din cauza normelor de mediu ce s-au inasprit si se inaspresc de la an la an, producatorii au fost fortati sa foloseasca uleiuri cat mai subtiri.

De aceea, al tau motor Jag, nu e la fel ca unul facut in anii 2000, chiar daca difera teoretic doar puterea. e posibil si cu siguranta ai tolerante mai mic, ceea cel face mai potrivit pt astfel de uleiuri subtiri.

 

Insa, dat fiind piata f mare carora 5w40-urile le sunt adresate, e si normal sa fie uleiuri si proaste si bune. Si am mai spus-o, nu toate au aceeasi vascozitate.

 

Atat timp cat un motor gen 5w40 care pana al urma e sintetic, se schimba in functie de regimul de mers la 7000/10000 km, eu va garantez ca acel motor va merge perfect fara pbme.

 

Asadar sacredro, monitorizeaza starea bujiilor, vezi sa folosesti ulei cu minim ce vascozitate ti-am recomandat, mai date si tu la masina sa ti se regleze avansul cum trebuie (stft-ul si ltft-ul) si nu mai pune de la Lukoil.

Pune un aditiv in benzina pt curatat injectoare inainte sa faci un drum mai lung si speram ca masina ta sa-si revina in simturi si sa te bucuri de ea mult timp de acum incolo si sa nu fie nevoie sa faci vizite prea curand la mecanici.

 

Daca desigur in viitor vei repara motorul, schimbandu-i semeringuri, segmenti smdp, dupa aceea poti folosi fara pbme uleiuri full sintetic, subtiri, gen 0w40, 5w30 desigur schimbate in fctie de regimul tau de exploatare. Dar doar atunci poti folosi acele uleiuri pt ca pana atunci vei da bani ( si nu e tocmai ieftin un astfel de ulei) degeaba pe ele.

 

Daca bujia iti va fi in continuare calaminata, preventiv pune ulei 5w50 care precum ti-am spus are aditivi speciali in el, poate ai noroc de se mai revitalizeaza vreo garnitura, daca de acolo sa zicem ca provine pbma.

Dar, o repet, adevaratul vinovat in acest caz nu va putea fi depistat decat daca un mecanic iti desface motorul. Noi doar atat putem face aici decat sa ne dam cu parerea si sa-ti spunem de posibilele probleme.

 

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde ai auzit tu pe vreun sofer ca ii consuma cu 0w-40 mai mult decat cu 5w-40? eu n-am aflat de un astfel de exemplu, tu?

 

daca omul spune ca ii trage mai bine cu cea de 98+( de cand o are), mai e nevoie de vreun comentariu din partea mea sau a oricui? nu e clar ca e mai buna si la el?

 

ps: la mine - Compression ratio  10.5

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jag, nu stiu ce probleme ai avut tu la reprezentanta(vad ca tot din Craiova esti), dar mie mi-a aratat omul cand a cautat in baza de date si mi-a aratat ca producatorul recomanda 5w40 pentru masina mea. Eu nu cred ca isi permiteau sa faca chestia asta doar ca sa ma stoarca de bani, eu initial vrand sa fac un test de compresie(dupa cum mi-a zis cineva) ca sa vad ca totul e ok. Le-am zis de bujia schimbata, ca avea depuneri pe ea si ca am ulei de 5w30 schimbat in acelasi an. Omul mi-a zis dupa ce a mers in curte cu masina, ca nu i se pare ceva in neregula cu motorul si ca nu are rost sa faca testul de compresie. Am pus-o pe tester - nu am avut erori la motor, asa ca a ramas sa fac schimbul de ulei, urmand ca dupa 1000-2000 de kilometrii mersi cu masina, sa le dau un telefon sa le zic cam pe unde e nivelul de ulei. I-am sunat, le-am zis ce si cum, iar omul mi-a spus ca e normal ca dupa kilometrii masinii sa-mi mai "manance" ulei, iar 200-250 de ml e in parametrii normali de consum.

 

Dan, decat sa ma duc la un mecanic dintr-o baraca sau de la coltu` blocului, prefer sa dau un ban in plus si sa ma duc la reprezentanta, asta din motive de siguranta si ca sa fiu eu impacat. Toti cunosc X,Y,Z mecanici buni, care stiu, fac si dreg, dar cand ii intrebi si le zici ca ai o problema "mai necunsocuta" la masina, majoritatea dau din umeri.

Exemplu iti dau cand am fost cu masina cand motorul mergea in 3 cilindrii, bujia 4 fiind cea problematica, asta dupa ce am pus-o pe tester la 2 domni care aveau o baraca drept service, unul mecanic, celalalt probabil se ocupa mai mult de comenzi de piese, de tester etc. Tipul cu testerul fiind recomandat de catre cineva, care mi-a zis ca problema e bujia 4, care drept vorbind, a fost cea problematica.

Pai cand celalalt "domn mecanic" s-a uitat in joja sa vada unde sta uleiul, motorul fiind abia oprit, si a zis "ca motorul mananca ulei, trebuie segmentat" etc, cum poti sa te numesti mecanic, cand uleiul nici macar nu coborase in baia de ulei si normal ca uleiul pe joja o sa fie la minim.

 

Revenind la subiect, eu anul trecut am alimentat timp de cateva luni numai cu 98+ sau benzina premium, de regula de la aceeasi benzinarie. Bujiile erau NGK, iar vechiul proprietar se lauda ca le-a schimbat el in urma cu cateva luni - eu n-am de unde sa aflu acest lucru.

Ma gandisem sa schimb bujiile la reprezentanta, zicand ca poate or fi vechi sau ca nu se aprind cum trebuie si nu ard benzina corect, dar mecanicul de acolo mi-a zis ca mai bine le las asa, ca nu are rost sa dau banii degeaba - daca era sa imi ia banii din buzunar, probabil ca imi zicea "da domne, schimba-le", dar omul a fost corect, zic eu.

 

Acum, nu stiu daca ori sunt eu paranoic, dar parca si dupa 2000 de ture si un pic, se mai aude trancanitul ala de motor diesel.

O sa bag benzina de la Rompetrol Efix 95 sau benzina de la OMV, sa vad cum merge. O sa le combin sau o sa bag 95 peste cea pe care o am acum, sa vad cum se comporta. Inainte bagam numai de la o benzinarie OMV daca nu ma insel, numai premium dupa cum ziceam mai sus.

 

Cred ca o sa ma duc sa fac o revizie generala, ma gandesc sa schimb lichidul de servo, lichidul de frana, filtrul de benzina, filtrul de aer si filtrul de polen.

Filtrul de benzina si aer ma gandeam sa le schimb, tocmai din cauza tacanitului.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Forumurile in general sunt pentru oamenii care vor sa aibe satisfactia de a-si repara masina singuri. Daca te duci la reprezentanta pentru schimbul filtrului de polen sau de aer de ex. care se poate face cu o mana la spate si intr-un picior in fata blocului, este pierdere de vreme sa ceri sfaturi pe forum si la fel pentru cei care te sfatuiesc. 

   "Filtrul de benzina si aer ma gandeam sa le schimb, tocmai din cauza tacanitului."  Astea doua lucruri chiar nu pot avea nici o legatura cu detonatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag, de ce unui motor uzat i se pune un ulei mai gros? Daca era asa, mai scoteau producatorii uleiuri groase gen 5w50, 10w60 pt motoarele uzate?

Puteau scoate 0w40 cu pachetul de aditivi recomandat pt un motor mai vechi (detergenti mai puternici, aditivi pt redarea elasticitatii garniturilor smdp) si rezolvau pbma.

Repet, un ulei se alege in functie de cat de uzat este, deja la peste 100.000 km si 12 ani, nu mai copnteaza ce ulei era recomandat de nou pt ca motorul ala e posibil sa nu mai fine in parametrii. Eu am vazut motoare care desigur din cauza mentenantei defectuoase pana in 100.000 erau praf, mancau ulei pe paine si doar cu marmelada in motor mai functionau corect. Bine, in cazul ala deja faci compromisuri ce nu merita, nici sa ajungi sa pui cine stie ce mineral.

Insa o repet, un 5w40 de calitate e un ulei foarte potrivit pt motorul lui Sacredro. Indeosebi daca e schimbat pana in 10.000 km.

Iar legat de benzina, atat timp cat lui ii va afuma in continuare bujiile, e normal sa fie diferenta mare si vizibila intre 95 si 98, tocmai datorita faptului ca cea de 95 e inecata la propriu de uleiul ce ajunge in camera de ardere.

De aceea i-am si recomandat sa monitorizeze bujiile, daca le afuma in continuare nu a fost un caz izolat si va trebui intervenit.

Eu precum am spus banuiesc patul supapei sau si semeringul acesteia, se prelinge ulei pe tija supapei si astfel ajunge in capera de ardere. Dar e doar o perere, vine si a doua mai jos.

 

Sacredero, important e ca sistemul de aprindere sa fie in parametrii, bobina de inductie e in stare buna? Motorul tau daca nu ma insel are fise, fisele sunt ok? Observi depuneri albe pe bobina, pe fise? Daca da, ai scapari si trebuie sa schimbi fisele. Bobina nu trebuie sa aiba umflaturi, crapaturi, urme suspecte pe ea.

Asfel, daca ai pbme la sistemul de aprindere poti avea bujii cu depuneri, respectiv detonatii.

De aceea zic, trebuie sa verifici, sa tii sub observatie motorul. eu doar iti spun posibilele pbme, pot fi un cumul al acestor probleme sau doar una specifca.

 

Bujiile se schimba la un anumit nr de km, de regula 60.000 si nr de ani, de regula 4.

Dar, eu recomand schimbul la 30.000 in special daca ai bujii normale, cu electrod de nichel. Ele tin 60.000, insa la o exploatare normala, nicidecum severa.

O bujie cand e considerata la sfarsit de exploatare, nu trebuie sa aiba urme de uzura. Asta sa citez ce scrie pe site-ul ngk. Deci, daca tu observi o bujie ce are electrozii uzati, ea trebuia schimbata mai demult.

 

Iti recomand bujiile de la reprezentanta, ele fiind de altfel fie Bosch, fie NGK, insa cu sigla VW pe ele. Eu le-am gasit la pret mai bun decat in oricare magazin, bine cand le-am cumparat aveau si un program de reduceri pt masinile mai vechi de 5 ani, program care nu mai stiu daca e in desfasurare acum, dar ii poti intreba.

 

Dar, de schimbat, doar daca nu te pricepi tu deloc sa le schimbi la reprezentanta, in rest fie cauti pe cineva ce a mai facut lucrul asta fie faci tu operatia daca ai cat de cat habar.

De regula manopera in reprezentanta e scumpa.

Totusi, sa schimbi o bujie nu e chiar asa de greu desi, la tine e posibil sa fie putin mai complicat. Daca e motorul SR, atunci va trebui sa dai si galeria de admisie jos  desi unii au reusit sa schimbe bujiile fara a o da jos. Nu e f greu, insa trebuie sa ai ceva scule si putina indemanare.

 

Filtrul de aer respectiv benzina pot da o lesinatate masinii, deci pot contribui la aparitia mai devreme a detonatiilor insa doar daca filtrele intradevar sunt neshimbate de mult timp.

 

Preventiv poti face si un test de compresie, la tine de nou motorul are 15 bari, acum e bine sa ai macar 10-11, iar un minim de 9 e obligatoriu, dar deja sub 10 nu e chiar in parametrii. Nu va trebui sa ai diferente mai mari de 3 bari intre 2 cilindrii desi ideal ar fi sa nu ai diferente mai mari de cateva zecimi.

 

Si sa vezi ce inseamna ca motorul tau e super potrvit pt benzina de 95, compara cu o compresie de 21 cat ar trebui sa aiba un motor ca al meu spre exemplu, care cere minim 95 si care merge f bine cu 95.

 

Deci verifica inca o data sistemul de aprindere, vezi cum arata bujiile, schimba filtrele ce nu stii ca au fost schimbate, pune un aditiv pt curatat injectoare, pune benzina buna si fa un drum de 30-50 km in afara.

Mai vorbim dupa aceea, strict legat de ulei lasa-l impace, deocamdata stai in parametrii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiurile groase exista pt alte motoare. 

 

te-am intrebat simplu, pe cine ai auzit tu ca ii consuma 0w-40 mai mult decat 5w-40? pe nimeni, corect? 

 

iar bujii afumate ajutate de benzina n-am mai auzit, mai ales in sensul tau. punem pariu ca ii va merge mai bine cu cea de 98+ si dupa ce face motorul boboc.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi bagai de la Rompetrol Efix 98 si vad ca se simte diferenta - cand motorul e subturat, nu mai sta sa se inece si nici trancanitul ala nu se mai aude deloc.

De schimbat bujiile pot sa le schimb si sa ma uit la ele.

Ebi, si mie imi place sa imi bag mana in masina si s-o repar singur, dar unde nu ma pricep si unde nu am sculele necesare, zic pas.

Filtrul de benzina de exemplu e sub masina, iti trebuie o rampa ca sa ai acces usor la el ca sa desfaci cateva suruburi si eventual sa astupi furtunasele sa nu pierzi benzina degeaba -  nu cred ca le poti face in fata blocului.

Filtrul de polen pot sa-l schimb si eu, dar prefer sa il cumpar de la reprezentanta si sa-mi scrie in istoricul masinii.

Cat despre filtrul de aer, pot sa-l schimb tot eu, dar cei de la reprezentanta iti mai curata locul unde sta filtrul din cate am inteles, ca sa nu mai fie mizerie.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag, nu mai contunui cu tine ca vad ca nu intelegi. Un motor nou, va merge mai bine cu 0wx intotdeauna.

Un motor uzat, va consuma in draci 0x40-ul fata de un 5w40.

Vorbesc din viata reala, nu pe al meu motor, pe al altora.

Daca nu crezi mai cerceteaza.

Iar Mobil peak life 5w50-ul e super portivit pt moturul lui Sacredro. Daca nu crezi , nu crede. Desigur, potrivit in anumite cazuri, ce nu sunt indeale insa tocmai pt acele cazuri particulare e facut. Eu am vazut masina 1.6 din 2000 ce manca ulei cam 1 L, dupa ce a pus 5w50 a mers ceas si merge si acum. Consum neglijabil de atunci.

Am vazut golf 4 azd ca la meu ce are 600.000 km si a folosit doar mobil 5w40 de la aprox 200.000, folosind pana la 200.000 5w30. Daca nu crezi nu crede, eu am vazut si m-a convins. Si motorul nedesfacut desigur ca altfel prea putin conteaza cati km are.

 

Daca sistemul de aprindere nu-i ceas, e normal sa caraie cu 95. Daca e, merge de rupe. Testat de mine, puteti sa veniti sa vedeti cum merge masina mea cu 95.

Tie Jag ti se pare normal sa se afume bujiile? Eu zi ca nu. Eu le schimb de regula la 30.000 si cand le dau jos sunt perfecte.

Daca tu zici ca nu are nici o treaba o bujie cu depunei in arderea benzinei las cum spui tu ca nu are sens atatea contradictii.

 

Sacredero, filtrul de benzina e f usor de schimbat. Trebuie doar sa ai macar un sant unde sa te poti baga sub masina. Ideal e desigur un elevator insa orie loc sigur unde te poti baga sub masina e perfect. Se desface brida de prindere, se scot mufele, va curge benzina insa ff putina. Nu iti inchipui ca iti curge si nu se mai opreste.

Apoi, pui filtrul nou la loc, respectand sensul de curgere prin el (are o sageata pe filtru), il fixezi la loc cu soricei de plastic si gata.

 

Filtrul de aer il poti schimba si tu si nu te opreste nimeni sa ii cureti carcasa de praf.

Ce crezi ca cei de la reprezentanta au vreo solutie minune? Nu.

Sa te duci la reprezentanta sa iti treaca filtrul de polen in carte nu vad rostul. Acuma na, doar sa te super incante ca ai stampila lor, Da, pt o operatie gen schimb lighid de frana, deci o lucrare mai importanta, sa zicem, in rest nu intereseaza pe minemi ca tu ai schimbat filtrul de polen la reprezentanta.

La golf e floare la ureche de schimbat acest filtru comparativ cu alte masini, unde treb sa dai chiar si torpedoul jos, deci sincer nu merita pt filtre, bujii sa dai bani de aiurea pe manopera.

 

In incheiere si inchei, din punctul meu de vedere cred ca ti-am dat sfaturile necesare si am raspuns doleantelor tale, verifica starea bujiilor din 1000 in 1000 km, iar daca le mai vezi afumate vezi din ce cauza. sistem de aprindere cu pbme sau de la ulei.

Desigur, nu strica totusi sa verifici precum ti-am spus fisele si bobina, degeaba pui tu super bujie in motor daca la ea nu ajunge curentul necesar.

 

In rest drumuri bune, daca o mai scoti din cand in cand la drum lung o sa vezi ca o sa-si revina si ii face si bine dun o perioada de mers numai in oras.

Nu ai pbme grave insa e bine ca pe viitor sa tii din scurt schimbul consumabilelor.

 

Si macar o data e an aditiv pt curatat injectoarele, Face bine crede-ma si daca ai injectoare sanatoase cu atat mai mult va accepta benzina de 95 fara sa caraie.

 

Drumuri bune tuturor 

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, mersi pentru sfaturi. Azi ce mersai vreo 50-60 de km afara cu masina. Dupa ce am pus benzina Efix 98 de la un partener Rompetrol, vad ca nu se mai aude ca inainte, dar de auzit se mai aude acel tacanit, dar mai incet. Ma cam enerveaza sincer chestia asta, ca nu stiu din ce cauza poate fi. O sa-mi fac timp maine sa desfac bujiile sa ma uit la ele, sa vad daca problema e de la ele si o sa ma uit si la fise.

Ma gandeam sa schimb si filtrul de benzina doar ca sa fiu sigur ca nu baga si mizerie in motor, ca la ce benzina avem noi in tara...mai bine nu ma risc si oricum e o consumabila de trebuie schimbata, chit ca nu stiu la ce nr de km se schimba sau la cate luni/ani.

De cand am masina nu mi-a facut deloc figuri ca acum, ma gandesc ca lunile de alimentare numai cu benzina 95 de la Lukoil si-a facut treaba...

O sa continui numai cu 98 de la Rompetrol pana o sa iasa si benzina de 95 ramasa in rezervor de la Luk, sa vad daca se rezolva problema, ca daca nu, cred ca o sa dau un telefon la reprezentanta, sa stiu macar care e problema.

Pana atunci ramane de verificat bujiile.

O sa ma uit si la fise, cu toate ca nu cred ca o sa vad mare lucru, cat despre bobine...ei bine, nu stiu ce sa zic.

Ciudat este ca nu se mai aude lafel de tare ca inainte, ceea ce ma face sa cred ca benzina o fi marea problema. Anul trecut cand am schimbat bujia de avea calamina pe ea, nu a avut aceste simptome, din cate tin eu minte.

Sper sa nu fiu eu paranoic, iar zgomotul sa fie unul normal produs de motor atunci cand e in sarcina/cuplu, ca daca e s-o turez pe loc, fara sa fie bagata in viteza, nu se aude deloc acel zgomot, ceea ce ma face sa cred ca nu e vreo supapa sau mai stiu eu ce piesa de la motor.

Sper sa nu fie ceva serios, ca deja ma cam streseaza problema asta si facem nspe mii de pagini aici.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai pune de la parteneri. sigur si benzina de la lukoil a contribuit cel putin partial. poti face o diagnoza cat mai completa dupa ce mai mergi cu benzina buna, asta ar insemna macar cateva sute de km cu ea.

 

de sters carcasa filtrului o sterge dar mai bine sa ai o carpa la tine curata sa i-o dai(din microfibra sau ceva la fel fara urme de scame). ii dai de o bere inainte sa se apuce si pe urma stai langa el. ideal ar fi si o solutie de curatare sau suflat. :D

si sa stergi inainte de a te duce la service, motorul/carcasa cu o carpa umeda, la fel si zona busonului/suflat. atfel risti ca praful ala sa ajunga pe la filtru, admisie, ulei cand manevreaza mecanicul pe acolo.

 

@dan, m-ar interesa si pe mine linkuri unde spun oameni ca le consuma 0w-40 iar 5w-40 nu, ca eu tot nu cred ca n-am vazut pana acum.(si nici logic nu pare)

si recent cineva a postat pe forum ca are 300 de mii si inca pune 5w-30 si merge perfect.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de benzina e recomandat sa se schimbela 2 schimburi de ulei. Nu exista insa dat un anumit interval de schimb dar cei de la reprezentanta asa mi-au recomandat si eu unul de cand am masina asa am procedat.

 

Si nici operatia in sine nu e complicata, respectiv nici nu costa mult un astfel filtru.

 

Jag draga, ce linkuri, eu vorbesc din experienta, unde si un 5w40 din gama celor cu vascozitate mica era mancat iar dupa ca s-a pus unul mai gros asta dupa ce s-a consultat fisa consumul s-a diminuat. La trecerea in schimb la 5w50, consumul a devenit neglijabil.

 

Daca compari vascozitatile uleiurilor vei vedea ca in functie de uzura unora le place ci vascozitate mai mica, unora mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Desigur ca reprezentanta recomanda schimbarea filtrului de benzina des, ca doar castiga bani. In cartea masinii scrie ca nu se schimba niciodata iar la modelele noi de genul Golf 7 nici nu poti sa-l schimbi. Eu in 220.000 Km l-am schimbat o singura data degeaba. Am suflat in filtrul care avea 140.000 Km si nu simteam nici o rezistenta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Desigur ca reprezentanta recomanda schimbarea filtrului de benzina des, ca doar castiga bani. In cartea masinii scrie ca nu se schimba niciodata iar la modelele noi de genul Golf 7 nici nu poti sa-l schimbi. Eu in 220.000 Km l-am schimbat o singura data degeaba. Am suflat in filtrul care avea 140.000 Km si nu simteam nici o rezistenta. 

Ebi, problema e ca filtrul se murdareste, iar astfel exista riscul ca el sa forteze pompa de benzina sau sa bage mizerie in motor. Poate pentru modelele mai noi de masini s-au facut anumite imbunatatiri, ca sa nu fie schimbate des sau poate chiar deloc, asa cum zici tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie schimbat, mai ales daca pui benzina dubioasa cum ai pus. daca pui benzina buna poate sa stea si 30 mii km. chiar daca nu se umple de gunoaie poate aduna apa, poate se rupe(si atunci degeaba nu opune rezistenta).

 

@dan, lasa-ma cu 5w-40, evident ca se consuma. eu vorbesc de uleiuri serioase adica 0w-40. faptul ca carpesti un motor cu 5w-50 e altceva. in mod normal nu trebuie sa ajunga sa se lupte cu 5w-50 ca sa isi aline ranile.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jag, daca ar fi sa luam cazul ideal, de acord, ar trebui sa mearga cu 5w30 cu care a venit din fabrica. Dar al lui motor daca nu e QG1, nu a venit cu 5w30, a venit direct cu 5w40 din fabrica.

Insa din pacate (spun aici din pacate gandindu-ma strict si la deficientele de proiectare) dupa un anunit nr de km indeosebi motoarele pre 2001 necesita ulei mai gros, unele ajungand chiar si la segmentare daca se doreste stoparea consumului de ulei. (exemplul cel mai norabil motorul aspirat de 2000 cmc, ce a venit din fabrica cu deficiente).

Iti mai spun inca o data, sunt uleiuri 5w40 care eu pt un motor de generatie mai veche le vad mai bune decat un 0w40. Pt un motor de generatie mai noua e alta treaba, acolo tolerantele impun un 0w40, 5w30 etc. Dar asta nu inseamna ca un ulei bun 5w40 nu e un ulei de incredere. Ba din contra.

Dar, nu orice 5w40, asta e clar.

Si asta e, orice motor se uzeaza si daca mai cumulezi defectele cu care vine din proiectare (exemplu segmenti prosti alesi indeosebi cei de razuire pt masinile ante 2001) in practica o sa vezi, daca vei face un studiu, ca uleiurile full sintetice si subtiri nu fac casa buna cu motoarele despre care vorbesc. Iar 5w50-ul de la Mobil e facut special pt motoare cu aceste pbme.

 

Dar nu e cazul lui Sacredero.

Si plus de asta, un 5w40 e si mai ieftin decat un full sintetic. De aceea i l-am recomandat insa cu mentiunile privind schimbul.

 

Filtrul de benzina adevarat ca duce mult , insa nu e pus degeaba acolo, oricat de curata ar fi benzina tot se mai face condens in rezervor pe timp de iarna si apa aceea de regula ramane in filtru.

 

Ca noile motoare nu au filtrul clasic, ceva element filtrant sigur tot au, e imposibil sa nu aiba. Poate au in rampa direct, cine stie ce solutie au adoptat.

Iar legat de pret, un filtru nu costa daca tin minte mai mult de 20-25 lei, deci nu e un capat de tara.

La modul de condus de la noi (rezervor sub jumatate iarna, benzina nu intotdeauna perfecta) e bine sa se schimbe pana in 60.000 km.

Ca in carte nu e dat un interval de schimb asta nu inseamna ca nu se schimba.

La mine spre exemplu nu e dat un interval de schimb (doar de verificare) nici pt distrubitie, in sa asta nu inseamna ca nu trebuie inlocuita.

 

Dar Sacredro, legat de acele zgomote, te intreb, cat de tare se aud? Pt ca, daca iti fac f incet, abia sesizabile, din puctuil meu de vedere e normal, eu nu am auzit masina ce sa nu le faca. Initial le-am asociat diferentialului cutiei, pieton fiind auzindu-le, repet, la mai toate marcile, nu le-am auzit doar gamei vag, la trecerile de pieton cand nu apucau sa opreasca si plecau probabil cu treapta 2 insa de la viteza f mica, gen 5 max 10 km/h si daca forteu umpic pt 1 secuda se auzea acel carait.

 

Deci de facut toate fac, plaja depinzand si de curba de cuplu insa repet, daca iti face abia sesizabil, nu ai de ce sa-ti faci griji.

Doar ca, atunci cand le mai auzi, incearca sa nu apesi asa tare pe acceleratie, vei observa ca, daca reduci putin din acceleratie zgomotul nu se va mai auzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   La mine pe canicula caraia f.tare.( detonatii). Eu am gasit ca clapeta-termostat situata la bifurcatia unde se comuta pe aer rece-cald inainte de filtrul de aer nu mai functiona, si tot timpul motorul tragea aer fierbinte din colectorul de evacuare ( la sute de grade poate). Asta in loc sa comute sa traga in filtrul de aer, aer proaspat, rece, dens, din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!