Jump to content

A4 1.6 mananca ulei


SacreDro
 Share

Postare recomandată

Dan, dupa ce am bagat benzina mai buna de 98, zgomotul nu se auzea lafel de tare ca atunci cand mergeam pe benzina de 95. Si repet, zgomotul se auzea de regula cand eram sub 2000 de turatii si daca acceleram la 2100-2200 de turatii, apoi undeva spre 2500-3000 de turatii de exemplu, zgomotul nu se auzea mai deloc sau foarte foarte putin.

De regula cand masina era in cuplu sau urcam un deal sau era o rampta, atunci se auzea zgomotul. In oras, imediat dupa ce am iesit din benzinarie cu 98 in rezervor, zgomotul nu se auzea mai deloc, in nicio treapta de viteza, indiferent de turatii, asa era senzatia.

Iar ca fapt divers, cand se auzea tacanitul acela, dupa cum am scris mai sus, masina nu trepida si nu dadea senzatie ca se ineaca.

Mai citisem pe net ca o cauza ar fi cutia de viteze, asta la A4 B5 pre 2001, ceea ce m-a pus pe ganduri.

Tocmai de aceea vreau sa fac o programare la Serpico, ca sa-mi iau o piatra de pe inima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SacreDro

    38

  • Muraru Dan

    29

  • jag

    20

  • Ebi

    11

Top Posters In This Topic

Ti-am spus Sadredero, multe le-am auzit facadn asa, chiar si marci de renume,. precum BMW.

Si eu acum multi ani cand auzisem pt prima data zgomotul am dat fuga la mecanic si mai ca nu m-a dat afara.

Adevarul e ca pt fiecare zgomot ciudat, de fapt pe care il sesizam nou mergeam si ii ceream parerea.

Primul a fost pt tacaneala ce o face supapa canistrei de carbon.

Acum zambesc dar atunci na, fiind si incepator si la prima masina iti dai seama ca pana si zgomotul facut de pietrele ce se prind de pneuri imi atrageau atentia.

Pe langa posibile detonatii, acel mecanic mi-a spus ca de regula dupa un anumit rulaj diferentialul din cutie ar deveni zgomotos insa nu e nici un motiv sa intervii in cutie.

Eu am sesizat zgomotele astea adevarat, auzibile doar daca e linise in masina si eventual sa ai si geamul deschis, decand am masina si acum am 80.000 facuti cu ea si la fel mai face in anumite cazuri dar sub nici o forma nu s-au agravat.

 

Atat timp cat nu iti face f tare nu ai de ce sa iti faci griji, cu atat mai putin sa desfaci cutia.

 

De curiozitate cand e ambuteiaj si esti pieton sa ciulesti urechile si ai sa constati ca multe masini fac asa.

 

Tu ai o masina relativ mare cu un motor cam mic pt ea, astfel incat ajunge sa fie fortat mai repede decat se intampla pe platforma de golf4.

 

Eu initial am crezut ca-ti face zgomot mare, ca tacane, ca bate, nu ca iti caraie cu intermitenta, pt acele caraieli sincer nu ai de ce sa-ti faci griji.

 

Uite asa poti vedea si cum ii place masinii sa fie condusa astfel incat daca vei doza f fin si precis acceleratia o sa vezi ca poti merge si fara sa ai acele caraieli mai deloc. Totul e sa nu fortezi inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine ma duc sa schimb stergatoarele si cu ocazia asta o sa merg cu cineva de la reprezentanta sa fac o tura, sa-si dea si ei cu parerea.

I'll keep you posted :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu schimba si filtrul de benzina, eu cand l-am schimbat prima data ( undeva la 95.000 km, neamtul neschimbandu-l niciodata) am observat o usoara imbunatatire in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar ca mergi subturat. si se zgaltaie si masina cand accelerezi la acele ture mici, deci posibil sa nu ai ceva prins bine cum ar fi tevile de esapament pe sub masina. verificat si stare tampoane motor.

 

punand de 98 ai cuplu de la turatie ceva mai mica si de-asta nu-ti mai face asa rau la subturare.

 

ai putea schimba uleiul din cutie, cu unul original(oem) de la reprezentanta(si verificat inainte sa-l toarne desigur).

 

 

ps: n-am mai zis nimic de gluma 0w=ulei subtire ca nu are rost. iarba e verde.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Caraielile=detonatii. Clar. Benzina de 98 spre deosebire de cea de 95, este mai rezistenta la detonatii. Asta si inseamna cifra octanica=rezistenta la detonatii. Eu am prins benzina proasta prin anii '90, probabil de 75, la care scoteai cheia din contact si motorul continua sa mearga. Trebuia omorat motorul bagand in viteza cu frana apasata si eliberand ambreiajul. Se autoaprindea fara scanteie, doar din cauza compresiei ca un diesel. ( desigur era masina cu carburator la care nu se taia injectia)

   Cat despre uleiul 0 W, si eu sunt convins si asa si este, ca este mai subtire la rece fata de 5 sau 10W, ceea ce este f. bine. Ajunge mai repede in toate colturile motorului si lubrifiaza imediat, mai ales iarna. Uleiurile au vascozitate la rece si cald exprimata prin cele 2 numere=5W40 si clasa de calitate API, American Petroleum Institut. Cu cat litera este mai spre sfarsitul alfabetului, cu atat uleiul este mai de calitate. Un ulei SA este un ulei mineral neaditivat. Prin anii '90 cel mai de calitate ulei era SF. Acum ce pun eu in masina sunt API SN. ( La diesel este API CF, CG, etc...cu C de la compresie, cum S este de la sparck=scanteie).

   Si sa stiti ca masina are un detector de detonatii insurubat pe blocul motor care modifica avansul la aprindere cand sesizeaza detonatii. Si acela se defecteaza dar f. rar.=knock senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, filtrul de benzina a fost schimbat anul trecut de catre vechiul proprietar. Dupa cum am zis mai sus, o vad maine cum sta treaba.

Ebi, mie cel mai frumos mi se parea ca mergea atunci cand am bagat benzina premium de la o singura benzinarie, nu mai stiu exact daca era de la OMV sau de la alt grup.

Daca se dovedeste ca ar fi de la benzina, cred ca o sa bag tot de acolo.

M-am cam lamurit cum e cu RON-ul acela de pe capacul de la benzina si se pare ca cea de la OMV ajunge la 88, pe cand capacul masinii scrie 91/95. Deci tind sa cred ca la noi benzina ori nu e la standardul la care ar trebui ori nu stiu eu ce inseamna ce scrie pe capac.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    ROZ sau RON inseamna exect ce inseamna cifra octanica in Romania, adica rezistenta la detonatie.(Research Octan Zahl sau Number). Stergatoarele de parbriz tot la reprezentanta le schimbi? Sa ne zici cat costa. Cred ca daca faci tot ce ai de gand sa faci la reprezentanta, o sa-ti dublezi valoarea masinii.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jad dragul tati, pai cum vezi tu daca un ulei e mai subtire sau mai gros? Nu consultand fisa tehnica? Ia pune mana si vezi ce vascozitate e data pt un 0w40 si ce vascozitate e data pt mobil 5w40.

Si nici orice 5w40 nu are aceeasi vascozitate.

5w50, desi are 5 in fata e mult mia gros la rece decatr un 5w40 tocmai pt ca e gandit pt motoare ce deja papa ulei in special din cauza neetanseitatilor.

\Mai lasati teoria absoluta si admiteti faptul ca un motor capata uzura si automat va cere un ulei mai vascos.

Daca uleiul e prea subtire, iti vor bate tachetii, va dura mai mult timp sa se amorseze sistemul, nu e chiar asa de simplu. Pt ca, daca ar fi asa cum spui tu, ar merge sa pui si intr-o masina din anii 80 tot 0wx, ceea ce nu se prea pupa.

 

Una la mana, a doua, motoarele ce nu sunt QG1 au oricum tolerante mai mari, ele din start folosind ulei ceva mai vascos.

Dar repet, un ulei 5w40 e in teorie potrivit pt orice motor, din anii 2000, daca va accepta 5w30, 0w40 tine strict de sanatatea lui insa sigur il va consuma, chiar daca un in cantitate mare. Eu nu am auzit motor din acea perioada sa nu consume ulei de genul asta, repet, chiar daca in cantitati admisibile, in timp ce am vazut motoare de genul asta ce merg cu 5w40 fara sa consume mai deloc.

 

Aici din pacate doar practica o arata, va dati seama ca dupa atatia amar de ani nici un motor nu va avea uzura la fel, implicit vor exista variatii in consum cand se folosesc uleiuri cu vascozitate mica, sa nu mai zic subtiri ca iarasi sare Jag si ma contrazice.

 

Sacredro, daca filtrul de ebnzina e schimbat anul trecut nu ai de ce sa-ti faci griji, e in parametrii. Doar sa nu fi fost schimbat de nu stiu cat timp.

 

Knock senzor nu au toate motoarele.

Azd-ul spre exemplu sincer nu stiu sa aiba si sigur nu are.

Ecu foloseste in schimb semnalele senzorilor de tuatie pt a determina daca a avut loc sau nu o detonatie. 

Insa exista si motoare ce au senzori special pt detonatii, numiti precum Edi a spus Knock senzor, care sunt de regula puse admisie si evacuare, imediat in zona cilindrilor. Sunt piezoelectrici acesti senzori.

 

Va dati seama ca orice disfunctionalitate a senzorilor de turatie, respectiv knock va da rateuri in mers.

Dar la o scanare ar trebui sa fie si erori, astfel nu e si cazul de fata.

Repet, daca zgomotele sunt slabe ca intensitate si cu intermitenta, nu ai de ce sa-ti faci griji Sacredro, nu esti un caz izolat.

Atat doar, ca va trebui sa inveti sa dozezi acceleratia cat trebuie, pt ca, avand o masina mai grea pt acest motor iti dai seama ca e mai senzibil la acceleratii. Cand schimbi vitezele incearca sa te duci spre 2500-3000, astfel incat in treapta superioara sa nu ai sub 2000 ture. Desigur sa impua si sitiatia.

Daca schimbi la 2000 sau putin peste, in treapta superioara vei avea putin peste 1500 iar daca mai si urici, esti incarcat sau vrei un demaraj mai mare deja esti subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial stergatoarele aero erau 150 de lei, cu tot cu reducere, dar la mine nu se potriveau. In schimb cele compatibile, erau 300 de lei. Am luat doar gumele si o ca sa le schimb eu, ca nu avea rost sa dau 300 de lei pe ele, 240 cu reducere parca, ca vezi domne au schimbat sistemul de prindere la ele si ca sa fie siguri ca se potrivesc, trebuiau luate ca set, cu tot cu lamele, spoiler si clipsuri.

Azi vad ca nu mai facu absolut deloc zgomot motorul, nici nu fu nevoie sa fac o tura cu tipul de acolo, ca nu avea rost. Concluzia este ca benzina era proasta, de acum incolo numai 98 sau 100 o sa bag.

Ebi, valoarea masini o sa scada indiferent cati bani bagi in ea :lol: Mi-as dori eu ca ii creasca valoarea, dar din pacate asa e in RO.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu, dute la un magazin ce vinde stergatoare Bosch si ia-ti aerotwin-uri, vezi ca sunt si cu prindere clasica. Acum 2 ani am dat 120 lei pe un set.

Daca ai grija sa nu stergi cand ai gunoaie stranse la stergatoare te tin 3-4 ani fara pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragul meu, dute la un magazin ce vinde stergatoare Bosch si ia-ti aerotwin-uri, vezi ca sunt si cu prindere clasica. Acum 2 ani am dat 120 lei pe un set.

Daca ai grija sa nu stergi cand ai gunoaie stranse la stergatoare te tin 3-4 ani fara pbme.

Au prinderea diferita ca am intrebat la 2 magazine pana acum si nu stiu cum sunt prinderea la ele. Cele Bosch sunt aproape la acelasi pret ca cele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Vezi ca regulamentul interzice sa citezi postul precedent adica Quote. Raspunzi simplu cu post. Pentru stergatoare exista topic separat, nu au legatura cu consumul de ulei dupa cum este titlul. Oricum, dupa mine este o hotie sa dai sute sau suta de lei pe stergatoare. Oricat de bogat as fi, nu-mi place sa ma las furat. Il iau in mana si vad ca este un lucru care contine tehnologie 0 si nu are cum sa coste mai mult decat un telefon simplu, radiocd portabil, imprimanta noua, etc. Daca vad la Kaufland perechea de lamele de stargator cu 10 lei (care sunt f. bune), consider ca este scump.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jad dragul tati, pai cum vezi tu daca un ulei e mai subtire sau mai gros? Nu consultand fisa tehnica? Ia pune mana si vezi ce vascozitate e data pt un 0w40 si ce vascozitate e data pt mobil 5w40.

 

 

 

e clar ca nu ai habar. vascozitatea la cald e la fel. ba daca vrei iti caut uleiuri 5w-40 care sunt mai putin vascoase la cald ca unele 0w-40 (asta daca gandesti la virgula de genul 13,6<13,7 )

sunt oameni si pe forumul asta si pe altele care merg si la 2 sau 3 sute de mii de km pe 5w-30 sau 0w-40 si nu vor altceva. 

 

filtrul de benzina vezi ce firma e,  daca nu e de top, schimba-l. oricum a trecut ceva benzina proasta prin el.

 

pt linistea ta, uite, la valvoline iti recomanda la motor si 5w-30 C3 si 5w-40. 0w-40 care e mai gros ca 5w-30 probabil nu-l da considerand ca nu vrei performanta maxima ci economie.

 

pune un 0w-40 din sursa sigura si daca vei vrea sa-l mai schimbi vii si imi dai warn ca am spus tampenii. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practica m-a determinat sa am habar Jag draga.

Mobil super 3000 x1 la 100 grade are 14.1, mobil 0w40 are 13.5.

Ravenol vmo 5w40 are spre exp 13.8.

5W30 precum ai zis si tu e chiar mai subtire decat 0w40.

 

Si desi pot parea mici diferentele in practica se pot simti.

Iar pt mine conteaza f mult is vascozitatea la rece, nu doar la cald, Daca ai tolerante mai mari, pana se incalzeste motorul un ulei f subtire nu va face casa buna cu motorul.  Intrunul sanatos, nou, da, insa acolo e alta treaba.

 

Dar, tu jag, compari motorul tau de dupa 2004 cu al lui sacredro de dupa 2000. Crede-ma ca e ceva diferenta.

Deci eu ce am recomandat am recomandat in anumite cazuri, nu aiureli.

In oras face casa mai buna unul mai vazcos ( insa cu acelasi hths cu cel de prima umplere), pe autostrada face casa mai buna unul mai putin vascos( la fel sa aiba acelasi hths). Pt ca tocmai acest hths da pana la urma vascozitatea si determina consumul de ulei.

Astfel,  dat fiind regimul de exploatare al lui sacredero, tipul masinii, varsta, eu asa zic, dupa expereinta mea ca un 5w40 e mai potrivit. si nu orice 5w40, ci mobil, motul, liqui molly. Castrol desi e potrivit multii am constatat ca la un moment dat e consumat mai mult decat alte branduri.

 

Insa doar practica va decide cine are dreptate, eu sau tu, insa nu cred ca ii va conveni lui Sacredro sa dea 200+ lei pe un ulei 0w40 si sa constate ca nu i se potrivreste, cand poate sa deaf bine max 150 lei pe 5w40 si garantat i se va potrivi.

 

Iar ca 0w40 e mai bun ca 5w40 e discutabi;. Nu ajunge el sa solicite la maxim nici unul din aceste uleiuri

 

Legat de vascozitate si importanta ei, daca tu nu ai auzit motor sa tacane ca foloseste ulei sub 14 e treaba ta, spre exemplu al meu a tacanit si facea ca naiba cu Ravenol, in schimb cu mobil nu scoate pic de zgomot. Pur si simplu alui meu motor nu i-a placut Ravenol si cu asta basta. Oricat de mult m-a incantat ca are baza buna, ca e Made in Gemrmany, pe motoras nu l-a incantat deloc.

 

Repet, pt un motor ce deja o ia pe ulei (poate sa nu fie cazul de fata) un 5w40 va fi mai bun decat price altrceva. Si ca bani, fiind si mai ieftin, Insa desigur, sa nu fie din gama subtire a celor 5w40 pt ca, precum ai spus, daca cauti gasesti si relativ subtiri 5w40.

Daca o ia mai tare, chiar 5w50, repet, nu degeaba sunt facute uleiurile din aceasta gama.

 

Precum am spus, eu am vazut folg 4 azd la 600.000 ruland cu 5w40 si pe mine unul m-a convins mobil. Ieftin (pot zice chiar mult fata de 0w40) si f.f. bun. La max 10.000 la cat il schimb crede-ma ca e curat cand il dau jos.

Repet, ce recomanda producatorii e uleiul de nou, neluand in calcul pic de uzura, neluand in calcul bolile cu care a venit din fabrica motorul.

Poate nu stii, insa in perioada aceea motoarele au venit chiar din fabrica cu probleme, cu segmenti nepotriviti, motoare ce dupa 100.000 km o iau mai mult sau mai putin pe ulei, necesitand automat adaptarea vascozitatii.

Unele daca au fost exploatate corect o vor duce mult si bine asa, altele care nu au avut parte de o servisare exemlara vor necesita segmentare mai repede dat s-ar astepta unii.

Iar motoarele pana in 2001 au avut mari pbme cu aceste lucruri, insa nici cele de dupa nu au fost chiar ireprosabile.

La al meu azd spre exemplu segmentul curatior de ulei e predispus blocarii (cele dinainte de 2001 in special motorul de 2 litrii aspirat e normal sa consume din start ulei) din cauza solutiei relativ proaste adoptate de vag. Sunt cazuri si cazuri, de regula dupa 100-200000 km mergand f bine doar cu un ulei putin mai vascos. Desigur, daca vrei sa folosesti in continuare 5w30 si sa nu-ti pape deloc ulei trebuie segmentat. 

Ca unora li s-a stabilizat consumul, ca unora nu, necesitand obligatoriu segmentare totul tine repet de exploatare, servisare smdp.

Rar gasesti doua motoare uzate la fel.

Daca uiti sa mai schimbi uleiul in repetate randuri si apuca sa prinda depuneri, acele depuneri nu le mai dai jos decat cu dalta.

Repet, vorbesc din experienta colegilor ce au patit-o.

Deci, inca o data, prea putin ma intereseaza ce recomanda de nou producatorul. Important e sa impartasim informatii astfel incat colegii ce se intlanesc cu pbma consumului de ulei sa stie ce solutie sa adopte.

Nu e si cazul de fata, repet, consumul daca nu depaseste 1-2 L, e foarte bine si nu constituie motiv sa se desfaca motorul. Insa desigur trebuie monitorizat consumul anual si daca el va creste vreodata peste valorile date, atunci trebuie adoptata solutia potrivita pt remedierea problemei. 

 

Dar e perfect adevarat ca un motor ce nu beneficiaza de erori de fabricatie daca foloseste acelasi tip de ulei si e schimbat la timp, nu are de ce sa nu-l foloseasca f mult timp.

Totul tine inca o data zic de stilul de exploatare, servisare, in final uzura.

Deci uleiul se adapteaza intotdeauna gradului de uzura a motorului, lucru ce configuratoarele online nu au cum sa o faca.

 

In ziua de astazi, orice ulei al producatorilor renumiti, luat din sursa sigura, atat timp cat respecta normele impuse de producator e arhisuficient.

Eu unul nu as da pt motorul meu 100 lei sau mai mult in plus pt un 0w40 sau 5w30 atat timp cat 5w40-ul isi face treaba cu brio.

 

Repet, am incercat teste, m-am fript (experienta cu ravenol) si nu-mi mai trebuie mie personal.

De aceea eu recomand ca atat timp cat o masina merge f bine cu un anumit tip de ulei, fie el 0w40, 5w40, etc sa se foloseasca in continuare acel ulei, atat doar musai sa respecte normele impuse de producator. 

Nu zic ca daca as trece la 5w30 nu ar merge ok motorul, poate ca da, insa 100% voi avea mai mult consum de ulei decat am acum. Si din pctul meu de vedere nu merita. Si nu merita pt ca sigur va dura pana sa gasesc uleiul potrivit.

 

Legat de stergatoare, Bosch are stergatoare pt toate prinderile Sacredro. Pe cutia stergatoarelor scrie f clar pt ce model e facut setul si pt ce ani al acelui model. Astfel, daca cauti vei gasi si cu prindere normala. eu am gasit si folosesc asa ceva.

Ca merita sau nu depinde. Eu as da oricand bani pe un astfel de set pt ca tin foarte mult timp si sterg ireprosabil absolut to timpul. Ajung sa nu mai alunece perfect pe geam, nemai stergand perfect toata zona din cauza uzurii suprafetei de contact insa nu am vazutr stergatoarele mele sa tremure pe geam sau treburi dinastea precum am vazut in cazul celor ieftine.

Am incercat si eu variante cu schimbat de lame la prieteni, stergatoare iefine de pana in 50 lei insa tot tip aero si rezultatele au fost in cel mai bun caz multumitoare, din practica mea nu se compara cu rezultatele celor de firma.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite ravenol turbo vst 5w-40 are de departe vascozitate mai mica decat 0w-40, si anume 12,9. deci e clar.

 

motorul meu e din 2002 in productie, al lui din 2001. si am spus clar ce recomanda "sfatuitoarele" de ulei de pe site-urile de ulei, fix cum i-am zis si eu.

 

iar pretul e acelasi sau maxim cativa zeci de lei la schimb in general, diferenta. 

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, stai sa-ti explic cum sta treaba la stergatoare. Am sunat, mi s-a facut un pret de 150 de lei pe set - cel Aero. Am ajuns la fata locului, au verificat iarasi prinderea, dar mi-au zis ca nu se potrivesc alea, asa ca mi-au cautat cele potrivite care costau 240 de lei setul. De regula ele trebuiau sa coste mai putin, dar nefiind siguri de prindere sau poate ca si producatorul a schimbat sistemul de prindere, ei mi-au recomandat sa iau si clipsurile(adaptarile) de la ele, ca sa fiu sigur ca se potrivesc.

 

Revenind la topic, am vazut un test pe net, o sa pun un link mai jos, ceea ce-mi spune ca o sa trec la urmatorul schimb pe Mobil 1, sa vad cum merge motorul. Ca sa fac o paranteza, anul trecut cand mergeam pe Liqui Moly 5w30 si aveam benzina de la Omv 100, la drum lung motorul se auzea foarte frumos, imi placea cum suna, parca simteai ca e alt motor fata de cum se aude acum si fata de cum se comporta. Cauzele pot fi mai multe, fie din cauza ca de cateva luni bune mergeam numai cu benzina buna, faptul ca masina nefiind mearsa, in momentul cand prindeam un drum mai lung de 50-60 de km, motorul se curata si incepea sa "toarca" mai bine. Pe de alta parte, poate ca era si din cauza filtrului schimbat cu cateva luni in urma, deci filtrul era mai curat, implicit masina primea benzina mai proaspata si de aceea mergea mai bine.

O sa-i bag iarasi OMV 100, momentan sunt pe Efix 98 de la un partener Rompetrol facuta recent, sper ca au filtrele bune si calitatea benzinei este tot asa de buna.

Inca ceva, daca va uitati pe uleiul Lukoil, o sa vedeti ca sunt aprobate de cei de la VW si de la Prosche, uleiul fiind facut in parteneriat sau recomandat de catre Teboil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei lukoil?! :dry:

 

iti mergea bine in primul rand de la benzina buna. desigur si uleiul mai bun ca acum,  ajuta un pic si la zgomot.

 

sunt curios care va fi diferenta la omv100 fata de efix-s. oricum sa nu le amesteci. cu partenerul probabil ai noroc ca e serios, desi nu se stie daca va ramane asa.

 

mobil 1 eu zic sa pui 0w-40 si sa te asiguri cat poti ca nu e contrafacut, cel mai sigur fiind versiunea aia de la americani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca au aprobarea producatorilor, tind ca cred ca reprezentanta iti recomanda X sau Y ulei doar pentru ca au un contract incheiat cu cele 2 firme. Atata timp cat aprobarile se reinoiesc din 2-3 ani in cazul VAG, iar pentru Porsche in fiecare an, nu are cum sa nu fie bun teoretic, practic ramane de vazut cand te uiti la specificatiile motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva, inca mananca ulei si ma enerveaza. O sa ma duc la reprezentanta sa mai fac niste reparatii de sezon si sper cat mai curand sa-i fac si o "diagnoza" la motor, sa stiu exact care e problema lui.

Eu sper sa manance ulei ca nu prea merg eu cu ea, ca daca ar fi o supapa sau mai stiu eu ce de schimbat la ea, atunci e nasol - sper sa nu.

Si din cate m-am mai interesat eu, daca masina e folosita in marea majoritate in oras, schimbul de ulei se face la 3000 de mile aka 4800 de km sau de 2 ori pe an - asta zisa de la un mecanic american de se ocupa de masini de vrei 40 si ceva de ani.

Sa fiti sanatosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat ulei iti consuma Sacredro?

Castrol acuma na, nu e un ulei ce sa aiba recenzii bune legate de consum.

Castrolul si mie imi era consumat destul , Mobil, ce cf fiselor tehnice difera f putin, uite ca nu mai e consumat.

Cu 0w40 e posibil sa ai tacaneli la rece, indeosebi iarna.

Depinde de uzura, de etanseitati, lucruri pe care Jag vad ca nu vrea sa le admita.

Daca nu le-ai avea, nu ti-ar fi consumat 5w40-ul. 

 

Acuma Sacredro, ce sa zic, pana la verificarea motorului la reprezentanta, mai bine testezi alt ulei. E posibil sa aiba si vreo buba insa incercarea moarte n-are.

Iar daca te decizi sa verifici motorul eu atat iti recomand un mecanic bun.

Faptul ca mergi la reprezentanta nu inseamna ca dai si peste un meserias f bun. De aceea treb sa te interesezi si de istoricul acelui mecanic, ce experienta are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, eu am dat de un mecanic ok, cel putin asa mi s-a parut, iar pe langa verificarile pe care trebuia sa le faca, mi-a facut si alte verificari la masina pe gratis, doar ca l-am intrebart/rugat. E prima oara cand se ocupa de masina mea si mie sincer mi-a placut tipul, mi s-a parut corect si stia meserie, tinand cont ca celalalt mecanic care mi-a schimbat uleiul il intreba pe el ce anume trebuie dat jos de pe un VW Sharan ca sa ajunga la nu stiu ce piesa sau sa schimbe ceva la ea, in fine. :icon_thumleft:

Cat despre ulei, cred ca am bagat vreo 500-700 de ml(o sa ma mai uit pe bidon) pana acum in el, ca sa-l umplu. Faptul ca eu cand merg cu ea, o mai calc putin si ajunge pe la 3000 de turatii, ca sa mai curete motorul/catalizatorul, poate si asta o fi cauza. Fortez putin motorul, se incalzeste poate mai brusc si implicit mananca ulei.

Le-am dat un mail celor de la Liqui Moly din Germania si mi-au zis ca imi manca 5w30-ul lor pentru ca uleiul curata motorul si isi facea datoria, DAR tinand cont de kilometrajul masinii mi-au recomandat 5w40 si acum stiu de unde pot sa fiu sigur ca e original, lafel si Castrol, lafel si Mobil 1.

Cand o sa fac urmatoarea schimbare de ulei, o sa-l cumpar eu si o sa platesc doar mana de lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Si totusi, cat ulei zici ca consuma masina ta, consum exprimat in L / 10.000 Km de preferinta. Ca masina o duci la 3000 ture, nu este mult. Pai daca mergi pe autostrada cu viteza legala, cred ca ai 3500 ture. Spune-ne si noua cum poti fi sigur ca uleiul este original.( zici ca stii metoda).

   Cat despre mecanicul american care recomanda schimbul de ulei la 5000Km, trebuia sa-l intrebi ca ce ulei. El a ramas in urma cu stiinta, de acum 40 de ani, pe vremea cand uleiul era mineral si bagai iarna M20 si vara M40. Eu am fost in SUA si am vazut ca intr-adevar schimba des uleiul, dar nu pun nici macar semisintetic. ( La Dacia veche pe care am avut-o, scria ca uleiul se schimba la 5000 Km, si uleiul la cutia de viteze se schimba la 15.000 Km-respectam cu strictete cartea; La masina pe care o am acum, scrie ca uleiul se schimba la 15.000 Km si la cutia de viteze niciodata-la fel, respect cu strictete cartea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spuneam, eu am pus undeva pe la 250 ml dupa 1000 de km. Acum in ultima saptamana am mers mai mult cu masina, in mare parte prin oras si am calcat-o putin dupa cum ziceam mai sus, ca sa se mai "curete" motorul, iar mecanicul de la reprezentanta mi-a recomandat sa ii dau cat poate tine masina in treapta a 4-a ca sa se curete catalizatorul. Fiind vara nu am stat toata ziua buna ziua sa se incalzeasca motorul, il tineam idle 1-2 minute sa zicem si apoi plecam la drum, schimband pe la 2500-3000 de rotatii, deci motorul se incingea relativ mai repede fata de cum mergeam eu pe la 2000 de rotatii.

Zgomotul acela, trancanitul, nu se mai aude deloc, deci tind sa cred ca de vina era carburantul prost de 95 de la Lukoil. Cred ca o sa trec ori pe Mobil 1 la urmatoare schimbare de ulei sau pe Liqui Moly. Sa vad cum se comporta masina si cu OMV 100, ca parca imi e dor de zgomorul de acela, parca torcea cu Liqui Moly 5w30 si cu OMV 100.

 

Cat despre mecanicul de care zic, cauta pe youtube Scotty Kilmer. Nu e deloc inapoiat, el schimba piese si pe ultimele modele de Bmw, Mercedes etc, deci omul e priceput si sincer, el recomanda la unele motoare semisintetic, in special la cele mai vechi si cu kilometraj mare, deoarece astupa mai bine si lasa motorul sa manance ulei, pe cand cel sintetic este mai "fluid", intra in fiecare gaurica a motorului si tocmai de aceea motorul mananca ulei.

Deci totul depinde de motor, kilometraj si alti factori. Omul explica multe si chiar foarte bine dupa parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!