Jump to content

A4 1.6 mananca ulei


SacreDro
 Share

Postare recomandată

Salut baieti, problema sta in felul urmator. Am fost cu masina la reprezentanta speriat de faptul ca masina mananca ulei, uleiul la vremea aceea fiind 5W 30 Luqui Moly schimbat recent de vechiul proprietar. M-am consultat cu cei de la reprezentanta si mi-au recomandat sa bag ori Castrol ori Mobil One, daca nu ma insel 10W 40 tinand cont ca masina are 170000 km in bord. Zis si facut, am schimbat uleiul la ei, asta prin noiembrie si mi-au zis sa ii anunt daca dupa vreo 2-3 de mii de km masina mai mananca ulei. Dupa cateva luni de mers cu masina uleiul nu se "ducea in jos" asa ca am banuit ca uleiul nu era cel care trebuia, iar eu alimentant cu benzina premium de 100 am zis ca fiind si arderea mai puternica motorul mai papa ulei.

Am verificat azi uleiul si am vazut ca era cam pe la jumatate, eu nefacand multi km si azi atingand cei 3mii de km am zis ca o fi ceva in neregula.

Nu stiu ce sa zic ca eu am mai citit ca unii proprietari de acelasi motor 1.6 ar avea aceeasi problema, aceea ca motorul mananca ulei, am zis ca poate eu nemergand cu masina ca altii, uleiul o fi stat si o mai fi pierdut din caracteristici si uite asa se mai scurge.

Voi ca parere aveti, ca eu m-as duce cu ea iarasi sa vad care e treaba, ca de curs nu curge uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SacreDro

    38

  • Muraru Dan

    29

  • jag

    20

  • Ebi

    11

Top Posters In This Topic

Din ce an e masina ,ai cumparat-o SH? 90% masina are vreo +300.000 de km si tu nu stii,asta in caz ca ai luat-o sh.

Daca o ai de noua de la zero ok ,inseamna ca ai nimerit un motor prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o problema comuna a motoarelor mpi. Nu te speria, nu trebuie neaparat sa aiba 300k , semeringurile de la supape in timp se intaresc si nu isi mai fac treaba. Astfel uleiul este ars. Cea mai ieftina solutie este sa gasesti un mecanic, care sa iti schimbe semeringurile fara sa iti desfaca motorul. Ele costa cateva zeci de lei pe original plus manopera. Din pacate in Romania nu foarte multi mecanici fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Masina e SH din 2002 si nu cred ca are 300k ca la reprezentanta cand a intrat ultima oara in 2010, daca nu ma insel avea 140-150k, asa sper cel putin.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Daca uleiul este la 1/2 pe joja dupa 3000 Km, inseamna ca a consumat 1/2 L ulei. Dupa mine un consum de 1L la 6000 Km este un consum normal de ulei. Bine, mai sunt maniaci care pretind ca la o masina cat ulei bagi atata trebuie sa si scoti dupa 15 000 Km. Nu te opreste nimeni sa duci masina la service, sa o segmentezi, schimbi semeringuri de supape, sa bagi in ea 1-3 mii de lei, etc. si poate risti sa mearga mai rau ca si inainte. Eu atata stiu ca in cartea masinii mele scrie " daca consumul de ulei depaseste 1L/1 000 Km, consultati un agent service". Am inteles ca in cartile de Golf 7, scrie ca " este normal un consum de ulei de pana la 1/2 L / 1000 Km."

   Mai sunt unii care pretind ca un oarecare consum de ulei cauzeaza depuneri in cilindrii, pe bujii, supape, etc. Este adevarat, dar la consumuri mari de ulei cand se vede si fum albastru. Un consum de 1L/6000 Km inseamna ca la 10 Km se ard 1,6g de ulei doar.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sunat la reprezentanta ca sa intreb daca e normal. Omul mi-a zis ca dupa nr. de kilometrii ai masini e cam normal sa consume, si mi-a recomandat sa pun in jur de 200ml-250ml, in conditiile in care i-am zis ca uleiul era la jumatatea jojei. Am completat azi cam 250ml-300ml ca sa ajunga aproape de maximul de pe gradatia jojei, punctul acela "B" care scrie si in carte, daca nu ma insel.

Cartea masinii o am si eu, dar e toata in germana :)

O sa ma duc pe la ei pana la urma ca sa schimb filtrul de polen si poate o bag la o constatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Inca ceva, daca mai gasesc mizerie cand desfac capacul de la motor, asta e de la uleiul ars sau poate de la mizeria care intra in motor? Ma gandesc sa schimb si filtrul de aer de la motor, sa nu fie de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SacreDro, in primul rand motorul tau nu consuma exagerat de mult ulei.

Apoi, la ce mizerie te referi? La cea de pe blocul motor, la cea gasita pe clapeta?

 

Dar, sa limpezim putin lucrurile.

Va urma un post mai lung insa eu sper sa iti fie de folos, e imperios necesar sa stii problemele specifice motorului astfel incat, cu un mecanic priceput sa actionezi in consecinta.

 

Orice masina consuma ulei, asta e un lucru normal, nici o masina de pe lumea asta nu e ocolita de acest fapt.

Dar, depinde acum si cat consuma.

Un consum de 1 L sau 1/2 la 1000 de km e enorm.

Ca VW accepta asta e sa se spele pe maini si sa nu faca obiectul garantiei un consum asa mare de ulei.

 

Insa, un consum asa de mare in asa putini km nu face bine motorului nicidecum.

Plus, un consum asa mare in timp va afecta iremediabil si catalizatorul.

 

Un consum de 1 L la aprox 10.000 e mai potrivit.

 

Nu are treaba ca masina are 100.000+ km, nu inseamna ca o masina cu un kilometraj la aceasta valoare trebuie sa foloseasca neaparat ulei 10w40 si sa consume f mult ulei.

De acord, sunt uleiuri gandite pt masini ce consuma ulei si au kilometraj mai ridicat precum Mobil1 Peak Life 5w50, Mobil1 Extended life 10W60, Valvoline MaxLife 5w40, uleiuri ce au o formula special gandita pt motoare mai batrane, cu detetgenti speciali, cu aditivi meniti sa redea elasticitatea garniturilor smdp.

 

Poti incerca aceste uleiuri, sunt sintetice si de f buna calitate.

 

Adevarat ca, functionarea unui motor e direct proportionala cu calitatea servisarii sale.

Daca nu se folosesc uleiuri f bune, daca nu se schimba la timp, acesta indirect are de suferit astfel incat o va lua pe ulei mai redepe decat suratele ce se vor bucura de o servisare exemplara.

Eu stiu motoare pe benzina, vag, de pe golf4 ce au trecut de 500.000 km fara a se interveni in motor, ce nu consuma mai mult de 1 L de ulei intre schimburi (la max 10.000 km).

Eu unul, detin un golf 4 cu motor 1,6 16v, la 180.000 km folosesc 5w40 si am un consum de cca 300-400 ml la 10.000 km.

Masina rulata aproape 90.000 pe plaiurile mioritice.

Deci nu e o regula ca aceste motoare consuma ulei, adevarat, multi mecanici folosesc aceasta placa pt ca sunt incompetenti si habar nu au cu ce au de a face.

 

Dar, trebuie retinut faptul ca pana la modelele 2001, vw din nefericire a folosit niste segmenti ce nu faceau casa buna cu aluminiul, ce a inceput sa fie din ce in ce mai folosit dupa anii 95.

Motoarele proiectate inainte de 95 de regula aveau piesele blocului motor din fonta.

Astfel, erau intradevar predispuse consumului de ulei din cauza designului prost ales al segmentilor.

Dar, au fost revizuiti incepand cu modelele 2001.

 

Legat de eternul mit al semeringurilor de supapa, adevarat, cu timpul acestea indeosebi daca nu s-au bucurat de un ulei exemplar, imbatranesc prematur, se rigidizeaza si astfel scapa ulei. Dar, precum am exemplificat mai sus pbma segmentilor motor, un consum de ulei nu se poate imputa neaparat semeringurilor supapelor.

 

Recomand daca se doreste schimbarea lor cu desfacerea motorului pt ca, de regula se recomanda si verificarea insasi a supapelor, ca acestea sa inchida bine, a paturilor supapelor, astfel incat sa nu existe un joc prea mare in acestea, altfel, degeaba schimbi semeringurile, ca masina in scurt timp iarasi va consuma ulei.

De regula, se efectueaza si planetitatea chiulasei.

Aceste lucruri, indeosebi verificarile si planeitatea duc la o lucrare facuta cum trebuie si garantia ca va si tine.

 

Atat doar, de regula trebuie dat jos si axul cu came, fapt ce implica demontarea distributiei.

La tine, eu as astepta pana trebuie sa inlocuiesc distributia si atunci as efectua si acest schimb al semeringurilor de supapa.

 

Recomand efectuarea unui test de compresie, atat la rece cat si la cald.

In urma acestui test se poate determina daca e vorba de segmenti sau posibile pbme la supape.

Daca atat la rece cat si la cald, se observa o compresie scazuta e de la segmentii motor, daca la rece e scazuta, la cald e mai mare, atunci e posibil ca o supapa sa nu inchida cum trebuie.

Daca ai compresie buna insa ai consum de ulei, atunci poti banui semeringurile. 

Daca nu ai compresie buna atunci poti banui atat semerigurile cat si segemntii.

 

Insa, practica ne-a aratat inca un fenomen: din cauza depunerilor se pot bloca segmentii curatitori de ulei, insa cei de foc ce asigura compresia sa fie inca buni. De aceea, e posibil sa ai un consum de ulei marit datorat tocmai segmentilor curatitori, chiar cu o compresie inca in parametrii.

Iti spun aceste posibile pbme tocmai pt ca multi mecanici nu le stiu, dar cativa colegi de pe forum s-au lovit.

 

Dar, trebuie vazut ca motorul sa nu piarda ulei. 

Acest lucru de regula se intampla in urmatoarele locuri:

- la epuratorul de ulei, daca vezi ulei prelins pe baia de ulei de regula de aici provine.

De fapt, garniturile acestui epurator de regula dupa ceva ani de exploatare incep sa nu mai etansese bine si astfel apar scurgeri. 

Epuratorul se afla pe blocul motor, imediat deasupra baii de ulei, e din plastic, negru la culoare, destul de mare in dimensiuni si are un furtun prin care gazele de carter sunt duse in galeria de admisie.

 

La unele motoare, acest furtun din epurator intra in carcasa filtrului de aer.

 

Se recomanda curatarea acestui epurator la cativa ani si schimbarea garniturilor cand se efectueaza aceasta operatie.

Astfel, se asigura si o buna functionare a lui, a separarii uleiului din gazele de carter, astfel incat nici nu va "murdari" galeria de admisie cu ulei.

In cazul modeleleor unde aceste gaze se introduc inainte de clapeta, o cantitate mare de ulei in gazele de carter va duce la murdarirea excesiva a clapetei de acceleratie.

De atlfel si filtrul de aer va fi imbacsit cu mult ulei. Aici, de regula filtrul in durata lui de folosire nu trebuie sa ajunga sa se murdareasca mai mult de 10 hai sa zic 20% din suprafata.

Daca se intampla e un semn ca e prea mult ulei in gazele de carter.

 

-la busonul de umplere cu ulei, se fisureaza zona de prindere de blocul motor, astfel incat nu se mai asigura o etanseitate corespunzatoare. Se va gasi ulei prelins pe blocul motor in zona acestui gat de umplere.

 

Desi aceste pierderi nu sunt f mari, tot pot insuma cateva sute de ml intre 2 schimburi de ulei.

 

Pt inceput recomand folosirea unui ulei special conceput pt motoare cu kilometraj de peste 100.000, efectuarea unui test de compresie.

Daca si cu un astfel de ulei special iti va consuma ulei, cand vei schimba distributia asta daca nu iti va creste f mult consumul pana atunci, iti recomand si schimbul semeringurilor, insa cu luarea aminte la potentialele pbma specifice segmentilor.

 

Dupa reparatie, iti recomand folosirea unui ulei bun calitativ, 5w40, sintetic, sa corespunda normei vw specifice masinii, suplimentar sa fie aprobat si Porsche A40, norma mult mai drastica devat cea vw, astfel incat ai garantia ca pui in motor un ulei ce face fata oricaror solicitari. 

Si desigur schimbul al 10.000km, pt a avea tot timpul un ulei sanatos, ce inca are putere sa curete motorul de depuneri, ce inca are proprietati bune de ungere, foarte importante pt un motor nu tocmai tanar.

Dar, acest interval de 10.000 e desigur pt o exploatare mixta, astfel daca se va exploata preponderent urban, schimbul sa se efectueze la 7-8.000 km, fiind considerat un regim de exploatare sever si conform cu recomandarile producatorilor, in acest regim sever, uleiul se va schimba la jumatatea intervalului maxim de schimb.

 

Folositi filtre bune, benzina buna de la unu peco serios (nu neaparat de 98+, care e incorect spus ca arde mai puternic, ea de fapt e mai stabila, rezista mai bine la compresie si atat), exploatati masina corect, nu fortati la rece, nu treceti inutil de 80% din ture, incercati sa o folositi cat de mult la maxim 2/3 din turatia maxima si garantat mitul cum ca aceste motoare consuma ulei va fi doar un mit infirmat.

Altfel, daca va incadrati in categoria celor ce depasesc procentajele de mai sus, fie va bateti joc de masina voit si nu aveti ce pretentii avea de la ea, fie daca regimul de exploatare va determina sa atingeti, eventual sa depasiti acele procentaje, atunci inseamna ca nu v-ati ales motorul potrivit si aveti nevoie de un motor mai puternic.

Pt ca, nu degeaba un producator scoate o multime de variante de motorizari, fiecare e gandita pt un anumit stil si regim de exploatare.

 

Si nu in ultimul rand, aveti grija la ce mecanic mergeti, cereti pareri clientilor vechi, incercati sa vedeti si ce lucrari au efectuat, nu mergeti la unul ieftin si care abia vede masini in service-ul lui, pt ca riscati sa va spuna placa "asa fac toate" si sa ramaneti doar cu banii luati, nu si cu pbma rezolvata.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pe clarificari Dan.

Problema sta in felul urmator, ca sa se stie exact de unde a pornit, anul trecut motorul a incepu sa vibreze si sa se auda foarte urat, bun. Am fost la mecanic, pus testerul pe ea si constatat ca e problema cu bujia nr. 4 - dat bujia jos si confirmat ca avea depunere pe ea, calamina.

Pusa alta bujie si dupa ceva discutii a zis "domne, trebuie segmentat motorul ca va consuma ulei, are multi km" etc.

Dupa aceea am fost la reprezentanta cu masina, uleiul fusese schimbat cu 2-3 luni inainte de vechiul proprietar cu caracterisicile 5W 30 Liqui Moli. La reprezentanta mi s-a zis ca producatorul recomanda la acest nr de kilometrii 5W 40 Mobil 1 sau Castrol. Eu am optat pentru Castrol, fiind putin mai scump fata de Mobil 1 am zis ca e mai bun si c-o sa-i dau motorului ceea ce cere.

Masina avea 171.794 de km in bord cand s-a facut schimbul de ulei la reprezentanta, in noiembrie mai exact, acum are 172.996 si am mai completat cu acelasi ulei cam 240-250 ml.

Tinand cont ca eu parcurg distante scurte si din cand in cand mai fac un drum de 50-60 de km, ma gandesc ca din aceasta cauza masina mai consuma ulei si se mai depune calamina.

Tin sa precizez ca in momentul in care am gasit calamina pe bujie anul trecut, eu foloseam benzina de 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Bujiile se schimba la fiecare 60.000 Km. Poate bujiile tale nu au fost schimbate niciodata. De obicei cand consuma ulei, bujia este umeda, neagra, ancrasata, semn ca nu a functionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechiul proprietar mi-a aratat facturile ca a schimbat bujiile la februarie-martie anul trecut, iar mie prin noiembrie mi-a zis mecanicul ca are calamina pe ea. Oricum mecanic e cam mult spus, tinand cont ca avea un atelier mic si nu mi s-a parut tocmai "profi".

Dupa ce am fost la reprezentanta cu ea, mecanicul de acolo a zis ca nu e nevoie sa le schimb ca merg si asa, dau banii degeaba pe altele noi.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune un 0w-40, mobil 1, shell, fuchs etc. si benzina de 100 face arderea mai curata si mai rece, deci numa de bine.  :icon_thumleft: sa nu renunti la benzina buna.

probabil schimba uleiul tarziu vechiul proprietar(sa-l schimbi la 10 mii km). nu-i faci bine cu marmelade de genul 10w-40 acum. mai ales daca vechiul a pus doar 5w-30.

 

nu e adevarat ca orice masina consuma ulei. la masina din semnatura am pus 2 milimetri mai mult pe joja la schimb si asa a ramas dupa cateva mii de km, practic ma rog sa-mi consume si mie macar 100ml. si e 5w-30 acum, desi primele schimburi au fost cu mobil 1 5w-40 la reprezentanta. singura diferenta e ca are mai putini km ca a ta. nu stiu cum va fi mai tarziu dar nu ma astept la ceva grav din punctul asta.

 

recomandabil sa-i faci schimbul de ulei, filtru ulei, aer(mann, mahle..) daca poti si diverse teste(cum s-au dat exemple mai sus) la service cu atat mai bine.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SacreDo, la un asemena consum de ulei inca nu trebuie sa te alarmezi.

O masina cu ceva ani in spate va consuma ulei. Nu exista masina sa nu o faca, chiar daca unele ce sunt in stare f  buna vor consuma in cantitate neglijabila..

Macar vaporii de ulei din gazele de carter care nu ii condenseaza si ii introduce in sistemul de admisie si tot va consuma ceva din ulei.

 

Iar drumurile scurte si dese nu fac casa buna nici cu durata de viata a uleiului. Daca folosesti masina preponderent urban, cu drumuri scurte ( de pana in 5-6 km) iti recomand schimbul la max 7000 km, fiind regim sever de exploatare si asa recomanda si producatorii sa se schimbe la jumatatea intervalului de schimb.

 

Atat timp cat intre schimburi nu treci de 1 L, nu ai de ce sa te ingrijorezi.

 

Legat de ulei, pt motoarele acestea indeosebi la nr asta de kilometri 5w40-ul este cel mai recomandat, de acord insa ca poate merge f bine si cu 5w30, insa mai subtire nu-ti recomand pt ca nu sunt gandite pt un astfel de motor. La aceste motoare f importanta e cifra htts, e important si tbn-ul, sa fie cat mai mari, insa din pacate uleiurile f subtiri, gandite pt economie de combustibil si pt emisii f reduse, compatibilitate cu filtre de particule si alte chestii specifice motoarelor mai noi, nu au aceste valori mari, fapt ce dauneaza in general motoarelor mai vechi.

 

Important e ca uleiul sa fie bun calitativ, sa fie aprobat cu norma vw 502.00 si ideal sa aiba aprobare si pt norma Porsche A40. Norma porsche A40 nu o vei intalni la uleiuri mai subtiri, acolo e maxim C30. Aceste norme Porsche sunt mai stricte decat cele vw, testele Porsche fiind mult mai dure si ei nu dau aprobare chiar la orice ulei. Insa atentie, sa aiba aprobare nu sa fie doar testat.

 

Din pct-ul meu de vedere, Mobil e peste Castrol, ambele uleiuri fiind f bune, isi fac treaba insa din experienta mea Mobilul e consumat mai putin decat Castrol. Asta pt viitor, acum nu are rost sa-ti faci griji, ramai pe Castrol ca e si el un ulei f bun.

 

Bujiile cu exceptia celor cu platina sau iridiu eu sincer iti recomand sa le schimbi la 30.000 km.

60.000 e mult pt o bujie normala.

 

Daca iti va mai afuma bujiile, iti recomand sa le verifici preventiv din 1000 in 1000 de km, fa un test de compresie. Daca se mai intampla, atunci nu e chiar bine, gandul ma duce la un semering de supapa sau poate chiar vre-un pat de supapa cu pbme, dar adevarata pbam o vei descoperi doar daca vei desface motorul. Nu trebuie sa te sperie lucrul asta, insa iti va trebui un service bun. Oricum un test de compresie realizat atat la rece cat si la cald te poate lamuri de starea segmentilor si a supapelor.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu urmatoarele precizari, 5w-30 daca are tbn mai mic e fiindca are cenusa mai putina si e pt combustibil euro 4/5(sulf putin) cum avem in tara de ani buni. deci uitati de tbn.

 

iar 0w-40 nu e subtire ci sintetic! uite ce scrie la repsol in fisa lui de exemplu, printre altele: "Recommended for high-end GTs and particularly for Volkswagen W8 and W12 engines."

 

si are si vw 502 si 503.01 si porsche A40. deci e sintetic, curat, rezistent si bun pt consum redus.

pe de alta parte si un 5w-30 cu vw 504/507 ar fi ok, rezista la drumuri scurte. in sensul de contaminare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0w40 e alta treaba, nu incurcati motoarele. VAg-ul pt motoarele de peste 180 cai are ulei special pe ele, nu comparati nu umil 1.6 cu un w8.

Si un ulei nu se compara comparand cifrele exp xw40, pt ca vascozitatea unui 0w40 va fi mai mica decat a unui 5w40, deci e mai subtire.

 

Legat de tbn, htts, nu le ignorati. Cel putin nu pt motoarele de generatie mai veche. Nu le-as ignora nici pt motoarele de conceptie noua, insa aici nu prea ai de ales.

Regula spune sa se foloseasca cel mai subtire ulei posibil insa cu acelasi htts ce l-a avut uleiul de prima umplere.

Pt ca de fapt, protectia si vascozitatea acel htts o da.

Nu inseamna ca daca un ulei 0w40 e mai performant decat un 5w40,  e si cel mai potrivit pt un motor de generatie mai veche.

 

Dar nu stiu din ce an e masina ta SacreDo, dar nu cred ca de noua a folosit ulei mai subtire decat 5w30.

 

Norma  Porsche cea mai stricta pt motoarele pe benzina este A40, norma care nu e intrunita de nici un ulei gen 5w30, 0wx. bine, nici orice ulei 5w40 nu o intruneste insa sunt uleiuri 5w40 care o fac, precum mobil.

 

Pt un motor mai vechi, e prea putin important sa ai un ulei care e gandit datorita sinteticului din el sa mearga multi km, e important sa ai ulei proiectat pt protectie marita. Oricum la max 10.000 e bine sa-l schimbi.

 

Pt Romania, unde nu ai regim de autostrada, un ulei 5w40 schimbat la 10.000 (7-8000 daca mergi mai mult in oras) il consider mai potrivit decat un ulei 5w30 sau ma subtire, care oricum sunt gandite pt interval extins de schimb, alt regim de exploatare decat e la noi.

 

E un topic f bun pe forum, "Ce ulei recomandati" http://vwforum.ro/topic/46068-ce-ulei-recomandati/

Citit-l si adaptati deci nu adoptati uleiul potrivit motorului dvs conform modului de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca le incurci, tbn-ul are legatura doar cu cenusa care o contine uleiul sau nu si cu combustibilul.

normele vechi au tbn mai mare fiindca sunt de pe vremea cand era mult sulf in combustibil si fiindca au mai multa cenusa.

deci normele noi care au automat tbn mai mic sunt mai bune pt realitatea de azi.

 

0w-40 nu e mai subtire, are aceeasi vascozitate la cald ca un 5w-40 si ramane mai stabila, deci un 5w-40 se subtiaza mai repede la solicitari fata de 0w-40.

e mult mai potrivit pt orice motor nou sau vechi din moment ce are norma vw. 5w-40 e o fosila pe langa el din toate punctele de vedere.

 

5w-30 il consideri "de autostrada" daca vrei sa asculti recomandarea aceea proasta cum ca rezista pana la 30 mii km. daca il tii ca pe orice alt ulei, adica maxim 10 mii km, atunci e mai rezistent la condens(drumuri scurte) si amestec cu combustibil fata de restul uleiurilor.

 

gandeste logic. :icon_thumleft:

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TBN determines how effective the control of acids formed will be during the combustion process. The higher the TBN, the more effective it is in suspending wear-causing contaminants and reducing the corrosive effects of acids over an extended period of time.

 

Pt motoarel noastre un ulei cu tbn mare, suflated ash in jur de 1 e cel mai bun.

 

Ca acestea nu sunt regasite si in uleiurile pt motoarele moderne e din cauza factorilor de mediu ce tereb sa-l intruneasca motorul.

 

Un ulei de flota,bun calitativ, 5w40 va detrona orice 5w30 pt lught duty.

 

Nici un 5w30 si 0wx nu inturnesc normele heavy duty, dar asta nu inseamna ca tinute 10.000 in motor fac rau,

 

La cald, de acord, unele 5w40-uri sunt la fel ca si 0w40-urile, insa multe sunt putin mai groase.

Dar la rece e mai subtire, fapt care nu poate fi tocmai un lucru bun daca motorul nu mai e in tolerante.

Atunci poate interveni un consum mai mare de ulei.

 

Iar un ulei 5w40 cu norma Porche A40, de calitate, va rezista la solicitari intr-un motor de generatie mai veche, implicit cu tolerante mai mari, mai bine decat un 0wx. In tim de acord, baza 0wx-ului il ajuta sa nu se oxideze la fel de repede insa eu vorbesc aici strict de rezistenta peliculei de ulei in zonele importante a motorului. De aceea se si recomanda schimbul unui 5w40 pana in 10.000, pt a avea ulei sanatos tot timpul in motor.

 

Un ulei e bine sa fie cat mai subtire insa nici sa trecem in extreme.

 

De aceea am spus, e f improtant sa se stie ce ulei cu ce specificatii s-a folosit la prima umplere si sa se adapteze la starea motorului, uzura smdp.

 

Dar daca are deja consum de ulei, nu prea cred eu ca un 0w40 il va ajuta prea mult, e posibil sa nu aiba presiune suficienta la pornire, sa tacane tachetii ca nebunii, sa pape destul ulei pana apuca sa se incalzeasca motorul, sa-l consume si atuncidesi sunt uleiuri 5w40 ce au aceeasi vascozitate la cald ca un 0w40, acele 5w40-uri sunt din zona subtire a vascozitatii 5w40.

 

Strict ca opinie, daca masina nu e chiar la prima tinerete, semeringuri putin mai dure, puteti face urmatorul mix:

 

Umei mobil x1 5w40 60% + 40% ulei Mobil 1 5w40 peack life. Acesta din ruma are o rezistenta a peliculei extrem de mare (hths mare), e gros, deci orice jocuri, tolerante mai mari le va suporta mia bine si are si aditivi ceva mai speciali, destinati sa redea elasticitatea garniturilro ceva mai bine decat o face un ulei obisnuit.

 

Ambele corespunzand porsche A40.

 

Pt o masina cu tolerante mici, nu recomand mixul, insa pt aspiratele de conceptie pana in 2003, cu peste 150.000 km poate fi o solutie salvatoare.

 

De aceea spun, trebuie avut in vedere intreg tabloul in ansamblu si adaptata solutia cea mai buna, chiar daca teoretic solutii gen 0w40 par mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astea sunt pareri "romanesti". prea bun nu inseamna rau in acest caz. nu exista consum de ulei la rece, mixurile sunt pt "romani" la fel si heavy duty pe motoarele noastre.

tbn-ul nu prea flluctueaza la un ulei nou, e in concordanta cu cata cenusa are si combustibilii din ziua de azi.

 

eu ti-am spus sa privesti logic, refuz sa demonstrez miturile "romanesti".

 

pana acum ceva ani era romanismul cu "uleiul gros 10w-". observ ca mai trebuie sa treaca ceva ani pana sa scapati si de chestiile de mai sus.

 

 

ps: nu-mi vine sa cred ca 0w-40 care e recomandat chiar si pt w12, e cand prea bun cand prea rau, daca iti citesti posturile vezi cum te-ai contrazis singur. si la final ai turnat heavy duty si mixuri, care n-au nicio legatura cu niciun motor de pe acest forum. :RO flag:

 

sau sa iti spun ca au pus pe matiz mobil 1 0w-40 si au fost cei mai multumuiti de ulei si au ramas la el? sau ca veyronurile cica ar merge pe 5w-30(desi asta doar am citit speram ca pun un 0w-50 pe ele)? ma opresc aici, te vei contrazice singur si fara mine daca mai continui asa.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e din 2002 Dan si mersi si jag pentru posturi.

La urmatoarea schimbare de ulei o sa pun Mobil 1 sa vad cum merge.

Sper sa nu fie vreo problema la semeringuri sau supape :)

 

PS: Azi am vazut ca atunci cand schimb treptele de viteza si masina e sub 2000 de turatii, se aude un zgomot ca si cum ar fi de diesel, cum trece de 2000 de turatii, nu se mai aude. Cand se aude zgomorul acela, parca simt si la acceleratie ceva vibratii.

Vreo ideea de la ce ar veni?

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mergi subturat sub 2000 de ture ,inainte sa bagi piciorul in ea retrogradeaza viteza sa cazi pe cuplu ca de aia tacane.Cauta sa nu mai mergi sub 2000 rot.ca nu faci nici o economie,cand ai nevoie de demaraj nu te ajuta prea repede motorul,nu raspunde ferm la acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Tacanitul acela de care intrebi se numeste detonatii. Gasesti sute de pag. despre el. Poate fi de la benzina proasta ( cifra octanica mica), bujii cu depuneri devenite incandescente, acceleratie puternica in treapta nepotrivita, motor supraincalzit ( poate trage permanent aer fierbinte dintre tevile de evacuare), knock senzor defect, etc. Adica benzina ia foc inainte de a primi scanteia de la bujie, asa ca frontul de ardere da o contra pistonului in urcare si apare tacanitul. Sfatul cu schimbarea vitezelor pe la 2500 este bun, la deal sau condus sportiv tureaz-o si mai mult. 

   Cat despre masina, eu zic sa te folosesti de ea fara probleme. Asa cum o prezinti mai merge ani buni fara interventii. Citeste cartea masinii: Scrie ca uleiul se schimba la 15.000? Schimba-l la 15.000. Vrei sa dai masina mostenire copiilor? Schimba uleiul cum te invata mai sus la 7000 si baga ce se baga in Veyronul de 1 mil. de euro. Consuma 1,2,3 L ulei intre schimburi? Adauga ulei ce mare lucru? Lasa supapele, semeringurile in pace pe cand consumul de ulei devine cu adevarat mare ( fum albastru, bujii ancrasate, 1L/ 1000-2000 Km dupa cum scrie in carte), daca  va mai  exista masina pana atunci.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie maxim 15 mii km, daca ii faci 90% pe autostrada in vest. trebuie citit corect. daca vrei sa-si pastreze calutii si raspunsul atunci schimbi la cat e nevoie nu la maxim.

 

ar fi o idee cu benzina aditivata sa vezi cum mai tacane(o ameliorare sigur o sa fie). schimbatul depinde de cum trage masina, de cuplu. posibil sa trebuiasca vreo 3000 rpm cand schimbi economic si 3500-4000+ in depasiri.

 

daca apesi pedala de acceleratie si nu "inainteaza" imediat, inseamna ca trebuie sa schimbi treapta ca sa accelerezi.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand mergi subturat sub 2000 de ture ,inainte sa bagi piciorul in ea retrogradeaza viteza sa cazi pe cuplu ca de aia tacane.Cauta sa nu mai mergi sub 2000 rot.ca nu faci nici o economie,cand ai nevoie de demaraj nu te ajuta prea repede motorul,nu raspunde ferm la acceleratie.

Azi ce o porni ca sa fac o tura cu ea si nu se mai auzea nimic. Probabil ieri era in toane sau cum ai zis tu, am schimbat treptele prea devreme si de-aia se auzea asa.

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erai subturat, de aceea ti-a tacanit. Adevarat ca acea tacaneala, care defapt precum a spus un antecoleg sunt detonatii, nu apar la fel de usor cand se foloseste benzina 98+ deoarece aceasta rezista mai bine la compresie, deci detoneaza mai greu.

Cand esti in sub 2000 de ture trebuie sa fii foarte fin in acceleratie, sa dozezi putin cate putin si liniar acceleratia, orice fortare iti va da fenomenul de mai sus.

 

Legat de ulei, eu vorbesc din practica, nicidecum din mituri Romanesti.

E posibil ca tipului tau de motor si un 0w40 sa fie potrivit, insa eu am recomandat un 5w40 adaptanmd conditiile tale, un motor cu ceva km in spate si care consuma si umpic de ulei.

 

Si eu eram tentat dupa baze pao, gama premium de uleiuri, cand practica, repet pt al meu motor mi-a demonstrat ca un 5w40 obisnuit e perfect. Asta dupa ce m-am ars si nu mi-a mai trebuit.

Dar trebuie tinut cont si de faptul ca nu toate 5w40-urile sunt la fel, neavand aceeasi vascozitate chiar daca sunt din aceeasi gama.

Si asta nu inseamna ca am un motor uzat, ci inseamna ca nu toate motoarele sunt uzate la fel, implicit nu tuturor li se preteaza uleiuri precum am spus subtiri, pt ca 0xw orice a-ti spune asa sunt comparativ cu cele deja obisnuite din gama 5w40.

 

Dupa parerea mea o valoare a vascozitatii la 40 de grade de min 80 iar la cald in jur de 14, chiar peste, ti se vor potrivi cel mai bine.

 

Alegerea uleiului potrivit tie tine totul si de uzura, pt ca acum nu ne raportam la o nava spatiala gen veyron, ne raportam la un motor garantat cu ceva uzura in el, cu tolerante ce nu se mia incadreaza in normele unui ulei subtire.

De aceea am zis ca trebuie sa adaptam uleul in functie de conditiile date, nu de conditiile ideale.

 

Sa fim f bine intelesi, eu nu vreau sa-ti recomand SacreDro cel mai bun ulei teoretic, eu vreau sa-ti ofer un sfat care sa te ajute sa-ti alegi cel mai bun ulei practc pt tine in acest moment. Daca maine ti-ai schimba tot ce-i uzat in motor, desigur alta ar fi recomandarea mea.

 

In al meu motor Mobilul face casa cea mai buna. Aici gandindu-ma la urmatorii factori:  pret, performanta (comportament al motorului mai bine spus) , consum ulei.

 

Ca si comportament eu nu am parere proasta nici pt Castrol, care l-am folosit, insa adevarul e ca era consumat o idee mai mult fata de Mobil.

 

Legat de mixul acela, eu unul l-am experimentat odata fara voia mea, chiar la recomandarea celor de la reprezentanta vw din Bacau si personal nu m-am putut plange de vre-un efect negativ. Ba din contra. De mixat se mixeaza perfetct, chiar si Mobil spune asta in specificatiile lor.

Adevarat ca am facut-o doar o data insa repet, pt motoarele neaflate la prima tinerete, acel ulei mobil 1 5w50 poate reprezenta solutia. Sau mix daca consumul de ulei e mic, precum in cazul masinii lui SacreDro.

 

Important Sacredro sa gasesti formula castigatoare pt tine, un Veyron e alta poveste, motorul tau nu e tocmai tanar si de nou oricum nu era gandit sa foloseasca uleiurile potrivite motoarelor de performanta.

 

Conteaza f mult si cum mergi cu masina, cat de des treci de 2/3 din turatii smdp.

La un regim de exploatare corect pt motorul tau, un ulei obisnuit adica fara full pao smdp, insa schimbat la timp trebuie sa ofere suficienta protectie.

Si te salveaza si la buzunar, cu exceptia LM, 

Ca firme Mobil, Motul, LM sunt cu recenziile cele mai pozitive. Dar mai sunt si alte firme desigur, importanta e sursa uleiului, pt ca din pacate sunt si produse contrafacute pe piata.

LM are cel mai gros ulei 5w40 dintre toate 3. Dar nu tuturor li s-a potrivit la fel de bine, e si normal nu toate masinile cu acelasi motor sunt uzate la fel.

Si Castrol e un ulei f bun sa stii, insa practica a aratat ca e consumat cel mai mult dintre toate exemplificate. Dar repet, asta nu inseamna ca el ca ulei nu-si face treaba.

Spre exemplu, mie Castrol-ul Magnatec 5w40 imi era consumat in jur de 600 ml la 10.000 km. Mobil, daca mi-a fost consumat max 400 ml si asta pe cand ma dadeam la masina nu gluma, insa uite acum, dupa 7000 km, am in minus doar 3 liniute din acelea punctate de pe joja. Nu stiu sa-ti spun cu exactitate cat inseamna insa cred undeva la 100-200 ml. Si folosesc mobil super 3000 x1, mobil simplu, nu mobil 1 nu stiu de care. Dar recunosc, merg mult mai linistit, mai defensiv, ca de, fetita de 4 anisori imi impune asta.

 

Si tine minte, ca in oras nu neaparat stilul de condus e daunator uleiului, ci distantele scurte, cand uleiul nu are timp sa se incalzeasca suficient, indeosebi iarna recomandandu-se ca primul drum sa fie mai scurt de 7 km. Intrebarea care se pune este cati il si fac? 

 

Odata ce ti-ai gasit uleiul potrivit motorului, ramai la el, nu are sens sa-l schimbi de dragul schimbului.

Eu raman fidel mobilului, indiferent de ce retete minune voi vedea.

Am incercat Ravenol, m-am ars, iarna era f zgomotos motorul, nu mi-a placut desi pe hartie era superior mobil-ului.

Dar, la fel de bine altora le place, de aceea din pacate va dura nitel pana iti vei gasi uleiul potrivit motorului tau.

 

Si am de acum ani buni cu acest ulei mobil, motorul se comporta la fel ca-n prima zi, consumul de ulei e f bun, initial recunosc ma gandeam si eu ca am pbme la el, gandul ma ducea la semeringuri, chiar si la segmenti insa timpul mi-a demonstrat ca doar a trebuit sa gasesc formula de ulei potrivita si nicidecum atelierul mecanic potrivit.

 

Si asta pe vremea cand inca foloseam Castrol si parca de la an la an imi crestea consumul ( desi f putin). Era si efectul placebo, contand si cum exploatam masina.

 

Atat timp cat intre schimburi nu-ti consuma mult peste 1 L, e perfect. Desigur si motorul sa aiba comportament (inclusiv sonor) corespunzator.

Peste acest consum chiar daca nu da cu fum smdp, in timp iti poate afecta catalizatorul.

 

Ca se da o valoare de 1 L la mia de km e pt a-ti da papucii daca mergi in garantie cu pbma consumului de ulei. Simplu. Pt acel lucru e scris acolo, nu pt altceva. Dar un motor care ajunge sa consume atat, e varza. Sa fim seriosi e o valoare absurda aceea de 1L/1000 km. Doar nu-i Trabant.

 

Ca un ultim sfat, evita turatiile inutile, incearca sa exploatezi masina intre 2-3000 ture, sub nu e recomandat indeosebi daca nu simti masina si nu dozezi cat trebuie acceleratia, pt ca nu are cuplu f mare la sub 2000 ture. Desigur sunt si exceptii cand nu ai ce face, gen mers cu 5-20 km la ora dar de regula aceste situatii sunt rare. Ca idee la 2000 de regula motoarele aspirate au in jur de 80-85% din valoarea de cuplu. Gandeste-te ca la 1500 de ture deja ai o valoare si mai scazuta dintr-un cuplu si asa nu f mare. Trece de 3000 spre 4000 rpm doar cand vrei mai multa forta gen urcat rampa, iar peste 4000 tureaz-o doar intr-o depasire sau strict cand e necesar.

Nu ai un motor de raliu sub capota, asta trebuie sa constientizezi, nu abuza de el aiurea si te va tine mult si bine.

La un motor nu 100% sanatos, consumul de ulei poate creste destul de mult daca se trece in mod constant de 4000 ture.

 

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan, eu cand schimbat treptele si acul incina unveda putin sub 2000 de ture, apasam pe acceleratie, nu apasam cate putin ca sa urce lin, ci apasam mai lung ca sa ajunga mai repede la 2000+.

Azi de exemplu, ma mai dadui nitel la ea pe la 3-4000 ca sa se mai curete, eu facand de regula drumuri scurte, zisai sa mai "ard" din acele impuritati.

Cat despre ulei, cred ca la urmatorul schimb o sa pun Mobil 1 ca sa vad cum se comporta. Merg pe mana celor de la reprezentanta, ei zicandu-mi ca nu pot sa zica care e mai bun dintre cele 2 marci, deci probabil cum ai zis si tu, trebuie sa-l aleg in functie si de cum utilizez masina.

jag, am renuntat la benzina premium pentru ca atunci cand aveam 5w30 Liqui Moly si imi papa ulei, am zis ca era arderea prea puternica si de-aia manca ulei. Cand deschizi capaul ca sa alimentezi, pe el scrie 91/95, asa ca m-am hotarat sa bag benzina de 95 :)

Modificat de SacreDro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!