Jump to content
Sign in to follow this  
macipda

Ulei vegetal / Motorina

Recommended Posts

macipda

     Va salut, m-am hotarat sa scriu acest topic pentru ca metoda testata de mine functioneaza si nu vad nici un motiv sa nu o impartasesc. Ideea  a venit acum aproximativ un an de la o discutie cu privire la adaugarea de ulei 2t in motorina pentru o mai buna ungere a pompei de injectie si a injectoarelor.

 De aici dupa cateva seri de cautat pe forumuri (cele mai multe externe) am ajuns la concluzia ca se poate folosi si ulei vegetal pentru alimentare.Sunt oameni care merg cu ulei de fast food decantat si filtrat si sunt si unii oameni "in extremis" care merg cu ulei recuperat de la service-uri.

 Problema se punea ca drumul servici-acasa este de 120km/zi si indiferent de stilul de condus consumi ceva motorina, asa ca intr-o dimineata mi-am luat inima in dinti si am pus in rezervor 6 litri de ulei de la supermarket (rezervorul aproape jumatate) si dupa vreo 20km motorul a devenit mai silentios, consumul instant a scazut de la 0,3l/h la 0,2l/h. asta a fost de test, afara primavara cam 10......15 grade dimineata, imi era teama de vascozitate, dar nu a fost cazul. Dimineata la pornire nu a fost nici o diferenta si parca a mai disparut din palculetul de fum tipic.

  La urmatoarea alimentare am mers pana la 70/30 si a consumat-o excelent, nu exista lipsa de putere nu scoate fum la "talpa". am mers asa cam 3luni pana am facut schimbul de ulei, filtrul de motorina se prezenta normal fara depuneri sau mazga.

   Apoi pe perioada verii folosesc raport de 50/50 si cel mai bun ulei este cel de la lidl (promena) (sper sa nu se considere reclama).

  Diferenta majora se observa in buget de cand cu acciza minunata si la o socoteala iese cam asa:

3000km/luna la un consum de 5%=150litri din care 75x6.43lei si 75x3,49lei total 744lei fata de 964, diferenta 220lei, deloc neglijabila.

 Toate bune.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Pentru o mai buna explicatie,ar trebui sa specificati si celor mai putini cunoscatori in ale mecanicii ca motorul dumneavoastra pe care ati facut testul este un motor de generatie veche diesel clasic cu pompa de injectie rotativa si injectoare clasice ,nu acelasi sistem de injectie folosit la PD si mai nou CR la motoarele de generatie actuala.Sisteme mai complexe si mult mai sensibile la calitatea carburantului.

Edited by calin.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
macipda

Perfect de acord, mea culpa, mai jos modele la care se preteaza:

 

  • Audi 80 1.6 TD, Audi 100 2.5 TDI, Audi A2 1.2 TDI 3L, Audi A3 1.9 TDI, Audi A4 1.9 TDI, Audi A4 2.5 TDI, Audi A6 2.5 TDI
  • BMW 320 D, BMW 320 TD, BMW 324 TD, BMW 325 TD, BMW 325 TDS, BMW 524 TD, BMW 525 TDS
  • Chevrolet Blazer K5 V8
  • Citroen AX 1.4 D, Citroen BX 17 TD, Citroen BX 19 D, Citroen C 15 1.8 D, Citroen CX 25 TD, Citroen Evasion 1.9 TD, Citroen Jumper 1.9 TD, Citroen Saxo 1.5 D, Citroen Xantia 1.9 TD
  • Daihatsu Rocky 2.8 TD
  • Fiat Doblo 1.9 D, Fiat Ducato 1.9 D, Fiat Ducato 2.5 D, Fiat Ducato 2.8 TD, Fiat Fiorino, Fiat Scudo 1.9 D
  • Ford F350 7.3 TD, Ford Escort 1.8 D, Ford Fiesta 1.8 D, Ford Focus 1.8 TD, Ford Focus 1.8 TDDi Turnier, Ford Mondeo 1.8 TD, Ford Ranger, Ford Scorpio 2.5 TD, Ford Transit 2.4 TDE, Ford Transit 2.5 D, Ford Transit 2.5 TD
  • Hyundai Gallopper 2.5 TCI
  • Isuzu Trooper 2.8 TD
  • Iveco Daily 2.8 D
  • Jeep Grand Cherokee 3.1 TD
  • Kia Carnival 2.9 TD, Kia Carnival 2.9 TDI, Kia Pregio, Kia Retona 2.0 TD,
  • Land Rover Defender 90 2.5 D, Land Rover Defender 110 2.5 TD, Land Rover Defender 110 2.5 Td5, Land Rover Freelander 2.0 D, Land Rover Range Rover
  • Mazda 323F 2.0 D, Mazda E 2.2 D
  • Mercedes 190 D, Mercedes 200 D, Mercedes 208 D, Mercedes 210 D, Mercedes 220 D, Mercedes 220 CDI, Mercedes 240 D, Mercedes 250 D, Mercedes 300 GD, Mercedes E 300 TD, Mercedes 308 D, Mercedes 310 D, Mercedes 407 D, Mercedes 410 D, Mercedes 709 D, Mercedes 814 D, Mercedes 817 D, Mercedes A-Klasse 140 CDI, Mercedes A-Klasse 170 CDI, Mercedes Sprinter 208 D, Mercedes Sprinter 210 D, Mercedes Sprinter 211 CDI, Mercedes Sprinter 212 D, Mercedes Sprinter 312 D, Mercedes Sprinter 313 CDI, Mercedes Sprinter 316 CDI, Mercedes Vario 815 D, Mercedes Vito 108 D, Mercedes Vito 110 D
  • Mitsubishi Carisma 1.9 TD, Mitsubishi L200 2.5 TD, Mitsubishi Pajero 2.5 TD
  • Nissan Almera 2.0 D, Nissan Almera 2.2 TD, Nissan King Cap MD22, Nissan Patrol 2.8 TD, Nissan Sunny 2.0 D, Nissan Terrano II 2.7 TD
  • Opel Astra 1.7 TD, Opel Astra 1.7 DTI, Opel Combo 1.7 DI, Opel Corsa 1.5 D, Opel Corsa 1.7 DI, Opel Frontera 2.5 TDS, Opel Frontera 2.8 TDI, Opel Kadett 1.6 D, Opel Omega 2.5 TD, Opel Omega 2.2 DTI, Opel Vectra 1.7 TD, Opel Vectra 2.0 DTI
  • Peugeot 106 1.5 D, Peugeot 205 1.9 D, Peugeot 306 1.9 D, Peugeot 309 1.9 D, Peugeot 405 1.9 TD, Peugeot 605 2.1 TD, Peugeot Boxer, Peugeot Expert 1.9 TD
  • Renault Espace, Renault Kangoo 1.9 DTI, Renault Laguna, Renault Master, Renault Megane 1.9 DTI, Renault R 5 1.6 D, Renault R 21 D, Renault Rapid 1.9 D, Renault Safrane 2.5 TD, Renault Scenic 1.9 DCI
  • Seat Alhambra 1.9 TDI, Seat Arosa 1.4 TDI, Seat Ibiza 1.9 TDI, Seat Inca
  • Skoda Fabia 1.9 SDI, Skoda Felicia 1.9 D, Skoda Octavia 1.9 TDI
  • Smart CDI
  • Ssangyong Musso 2.9 D
  • Toyota Avensis 2.0 TD, Toyota Corolla 1.8 D, Toyota Land Cruiser 3.0 TD, Toyota Hilux
  • Vauxhall Combo 1.7
  • Volkswagen VW Caddy 1.9 TDI, VW Golf II 1.6 TD, VW Golf III 1.9 TD, VW Golf III 1.9 TDI, VW Golf IV 1.9 TDI, VW Jetta 1.9 TD, VW Lupo 1.4 TDI, VW Lupo 1.7 SDI, VW LT 28, VW LT 35 2.8 TDI, VW Passat 1.6 TD, VW Passat 1.9 TDI, VW Polo 1.9 SDI, VW Sharan 1.9 TDI, VW T2 1.7 D, VW T3 1.6 TD, VW T4 1.9 TD, VW T4 2.4 D, VW T4 2.5 TDI
  • Volvo 240 D, Volvo 740 2.4 TD, Volvo 850 2.5 TDI, Volvo S80 2.5 TDI, Volvo V70 2.5 TDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Hai sa nu fim ironici cu acesta lista copiata de pe alta site-uri ,nu cred ca vreun posesor de A6 ,BMW 535,Mercedes..... sta cu bax-ul de ulei vegetal ca nu are bani de motorina.

Aici corect este sa prezentam propriile experiente de pe masinile personale,nu ce vedem la altii ca nu este o noutate acest tip de coctail.

 

Mai este un topic deschis pe aceasta tema,consider ca nu isi are rostul.http://vwforum.ro/topic/7651-biodiesel/

Edited by calin.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
macipda

am pus lista pentru informare, si nu este vorba ca nu ai/am bani de motorina, expun o metoda  care poate aduce o economie financiara.

Ca o pranteza cunosc personal 2 posesori de Mercedes care folosesc "coctailul".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioda

Am incercat sa pun ulei intr-un golf 5 (4litri ulei si 5l motorina). masina mergea acceptabil, dar nu tragea ca de obicei. Dupa 3000 se accelera degeaba, nu prea avea putere si dupa 160 nu prea mai urca.

 

Sincer, mi se par niste boschetareli lucrurile astea, sa pui ulei in loc de motorina. In doi ani parca vad ca o puna lumea pasta de dinti in rezervor.

 

Merge sa apelezi la asa ceva in situatii exceptionale sau cand ai un cazan de 400 de euro si plina debaraua de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Daca puneti ulei de bucatarie, incercati sa cumparati engros la bidoane mai mari ca si pentru restaurante sau cantine, nu la 1L din rafturile magazinelor. Bine decantat si filtrat merge si uleiul de motor care ramane dupa ce faceti schimbul.

   Metoda nu se adreseaza motoarelor moderne dupa cum s-a spus mai sus.

Edited by Ebi

Share this post


Link to post
Share on other sites
CT91MOC

Da..din ce in ce mai multi utilizatori de masini de generatie mai veche folosesc asa ceva..si pe la Tv vazusem la o televiziune din Republica Moldova..oricum nu merge la PD , CR clar..la Tdi-urile classice merge..eram in obor si un tip isi lauda Vito-ul ca arde ulei vegetal sau de motor folosit si ca nu simtea diferente de putere..Oricum in America de mult se face asa..vedeam pe Discovery acum 4-5 ani cum la Mertz-urile vechi le facea un fel de instalatie cu filtre si mai stiu eu ce  :tuktuk: si mergeau..gen GPL si toti luau ulei de la Mc si cand treceau pe langa tine mirosea a cartofi prajiti :)) 

Din lista pusa , nu merg chiar toate unele fiind generatie mai noua  :icon_bounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vwart

Merge repede vestea :) Au facut si la stirileprotv un reportaj despre ulei: pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
T4 doka

Am vazut la stirile tv,pe diferite site-uri si pe you tube tot mai multi oameni care afirma ca motoarele diesel de generatie mai veche ar merge fara absolut nicio problema cu ulei vegetal. Voi ce parere aveti? A incercat cineva pe t4? Sunt constient ca bine nu face motorului dar sunt curios daca a incercat cineva.

PS: am pus si niste linkuri mai jos. Dar la o simpla cautare veti gasi mult mai multe.

http://www.4tuning.ro/inovatii-auto/ulei-vegetal-in-loc-de-motorina-mit-sau-realitate-22426.html

http://m.jurnalul.ro/stiri/observator/solutia-soferilor-pentru-scumpirea-carburantilor-ulei-vegetal-comestibil-in-loc-de-motorina-665230.html

http://m.youtube.com/watch?v=MG7dilF2BZQ

Edited by T4 doka

Share this post


Link to post
Share on other sites
z e n i t h

vezi aici

Share this post


Link to post
Share on other sites
boobby

Salut colegi, dupa ce am citit mai multe sit-uri despre uleiuri vegetale mi-am luat inima in dinti si am bagat si eu....... rezultatul merge perfect, cei drept 60% motorina si 40%ulei de floarea soarelui la bidon de 1 litru,toti prieteni radeau pe langa mine si nu le venea sa creada, ba ca nu porneste ba ca se imbacseste filtrul de motorina si asa mai departe,a pornit super si este si putin mai silentioasa masina, nu am sesizat nici diferente de putere, va tin la curent.

Edited by boobby

Share this post


Link to post
Share on other sites
danov

Salut. Am un Golf 4 AXR si as incerca ulei vegetal in loc de motorina. Un prieten a pus in Passat BMP si merge brici.  A incercat cineva pe AXR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
T4 doka

Motorul tau este PD si din cate am inteles sunt mai sensibile la asemenea amestecuri :D . E drept ca si BMP-ul este tot PD. Fiecare cu alegerea lui. Dar totusi gandeste-te la riscuri,eu vreau sa incerc pe un 2.4D dar pana nu vad pe altcineva cu ochii mei nu risc.

PS. Gandeste-te cat costa un injector

Edited by T4 doka

Share this post


Link to post
Share on other sites
akon

in axr am pus eu.merge bine cu exceptia pornirii(porneste de parca afara sunt -30gr).daca pui in concentratie 50/50 nu e nici o problema dar nu vad avantaj deoarece deja motorina e 6.1 si uleiul 4.1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

Avantaj? 2 lei/litru adica 100 lei/plin. E ceva...

Dezavantajele sunt imediate (pornire balbaita, scadere de putere si mai mult fum) si pe termen lung (depuneri in motor).

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Voi nu va dati seama ca este un fiasco total aceasta optiune,si daca ar fi luat degeaba acest ulei ,nu renteaza sa distrugi masina ,ce economisesti pe moment duce la o cheltuiala majora pe termen lung.Calculele teoretice facute de unii la mii de km de functionare cu acest vegetal sunt doar statistici teoretice ,in practica distrugerea motorului este mai rapida decat avantajul material oferit de aceasta solutie .

Edited by calin.g

Share this post


Link to post
Share on other sites
akon

eu totusi nu cred ca distruge motorul prea repede numai ca nu prea renteaza mai deloc,dupa calculele mele economia la plin fiind sub 100lei(trebuie pus si vreo 10l de motorina pt subtiere si ceva benzina cu naftalina) si asta numai pe sezon cald.Merita plobabil la cineva care circula mult dar la un om normal care face plinul o data pe luna nu vad mare economie deoarece se scumpeste constant,in 2-3 saptamani a crescut cu 50bani la profi.

Daca as gasi la pret ceva gen 2-3lei litru ,personal,as continua sa bag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
boobby

Ce ar putea strica asa tare??? faptul ca face niste depunere pe supape pe care daca ai sta sa dai chiulasa jos ai putea sa le cureti dupa zeci de mii de km de mers?eu am bagat in combinatie de 50/50 si mergea motorul mai rotund decat cu motorina simpla, am inteles ca nu esti de acord dar nici asa pesimist ca tine nu as fi. pana la urma fiecare face ce vrea.. apropo dieselul cand a fost inventat functiona pe ulei de arahide. :winter:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muale

...dar de atunci motorul diesel nu a ramas la fel, a evoluat si are alte cerinte.

Motorul ala de care zici ar functiona si acum bine-mersi dar un E5 bi-turbo V8 de 400cp daca simte ulei de rapita crezi ca se bucura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
RA1977

Motorul lui Rudolf Diesel a funcționat prima oară cu ulei de alune.Am mers cu un Passat din 2000 care merge cu 15 L de motorina si ulei pana la plin.Nu are absolut nicio problema post-129675-1400353353697_thumb.jpg

Motorul lui Rudolf Diesel a funcționat prima oară cu ulei de alune.Am mers cu un Passat din 2000 care merge cu 15 L de motorina si ulei pana la plin.Nu are absolut nicio problema post-129675-1400353353697_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Ai perfectă dreptate şi după cum vedeţi în poză seamănă perfect cu un motor TDI PD

Diesel%27s_Engine.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
colin

Si are aceeasi injectie electronica si supape moderne care nu se vor distruge....sunt convins!

Eu am avut curajul sa recunosc ca pe motorul meu modern crdi nu functioneaza. Pur si simplu amestecul e prea gros..

Ma intreb cati au curajul sa recunoasca partile negative

Share this post


Link to post
Share on other sites
akon

Ca parte negativa eu as remarca pornirea la rece care este rea.

In ceea ce priveste mersul nu am observat diferente.Personal nu mai bag deoarece nu mai vad nici un castig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri