Jump to content

Duba Libre


zeroweb

Postare recomandată

Buna ziua lume!

Pentru ca urmeaza sa pornim la un drum lungut, pana in Mongolia, am zis sa dau si aici de veste despre aventura pe care eu si inca 3 prieteni urmeaza sa o avem anul acesta in duba noastra.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2NWAkd1_OAo

 

De cum m-am urcat la volan m-am indragostit de ea. O masina sincera, fara pretentii, dar facuta clar sa reziste. La anii ei tabla e intreaga, toate lucrurile sunt la locul lor si nu e pretentioasa deloc.
 

Duba Libre, pentru ca asta e numele ei, e nascuta in 1980, merge minunat pe ulei uzat si avem si panou solar pentru a ne satisface nevoia de tehnologie pe drumurile astea frumoase. La inceputurile ei a fost masina de posta in Anglia, iar pana a ajuns pe mana mea, al cincilea proprietar, a fost ingrijita si customizata. Volanul e la locul lui acum, motorul de 1.6 D merge uns, eu am transformat-o in camper anul trecut cu manutele mele, apoi i-am schimbat cutia din 4 trepte in una de 5, si uite asa reusim sa prindem si noi suta cu vant din spate.


Daca vreti sa urmariti aventura noastra pana in Mongolia, avem si o pagina de facebook: https://www.facebook.com/dubalibre

Cu speranta ca va deschid apetitul la intrebari si raspunsuri si alte discutii pe marginea acestui subiect, inchei aici prima postare. Promit sa revin in fiecare saptamana cu mai multe detalii.

O zi faina va doresc tuturor!
 

Link către comentariu

Bre, frumos :)

Mi se pare ca sunteti niste hipioti ordinari care dau dovada de bun gust in doze apreciabile ;) montajul e o incantare pentru ochiul meu de profan si promit c-o sa va urmaresc cu aceeasi devotiune cu care l-am urmarit pe un prieten de-al meu din Timi. Omul s-a avantat de tanar avocat in Bucuresti si, la 34 de ani, in loc sa-si ia casa in Pipera, un E Klasse, sa-si traga o nevasta si 2,63 copii, a vandut tot, si-a luat un KTM si s-a dus pana la Ulan Bator. Si-napoi. De doua ori :)

Drum bun si tovarasescul "Viva la reVWolucion!"

Link către comentariu

Salutare! Si multumiri pentru cuvintele frumoase!

Traseul va fi urmatorul: Romania - Ungaria - Slovenia - Cehia (aici se da startul oficial Mongol Rally pt Europa de est), apoi inapoi in Romania si urmeaza: Bulgaria - Turcia - Iran (daca rezolvam cu carnetul de passage - 16.000 de euro !!!) sau Georgia - Azerbadjan - traversare marea Caspica cu bacul - Turkmenistan - Uzbekistan - Tajikistan - Kyrgystan - Kazakhstan - Rusia - Mongolia  si inapoi in Romania pe acelasi traseu.

Am vrea foarte mult sa trecem prin Iran, pentru ca e o tara minunata, dar acel Carnet de Passage e infiorator si nu avem fondurile necesare. Toata "distractia" o sa ne ajunga pe la un 10-12 mii de euro, din care 1000 de lire sterline pt donatii, 1000 pentru garantie masina (sa fie siguri ca nu lasam Duba undeva pe acolo), 600 pentru inscriere, 2500 pentru vize/4 persoane. Ne luptam sa facem rost de sponsorizari, e greu, dar avem sperante.

Pe langa filmarile ce tin de "turism" o sa avem in fiecare saptamana tot felul de filmari despre masina, despre cum o aranjam si pregatim pentru aventura si unele random, de fun:

 

https://www.youtube.com/watch?v=59zaHHVafNI

 

Voi reveni cu si mai multe detalii, acum stau cu mainile ocupate cu pregatirile. Multumesc inca o data!

Modificat de zeroweb
Link către comentariu

Foarte tare ! Deschide ti topic si in sectiunea Social si postati si acolo mai detaliat ;)

Link către comentariu

Bafta multa cu indraznetul vostru plan si neaparat sa filmati pe unde mergeti!  :icon_thumleft:

Link către comentariu

Multumim domnilor, cum sa nu filmam, filmam si pe aici pe la noi, in fiecare saptamana, sunt niste sanse sa ne vedem si pe tv, dar nu promitem pana nu batem palma. Duba se comporta exemplar in ultima vreme, se repara singura, nu stiu cum, ori se strica invers ;)

Usa laterala se inchide, dupa ce am tras de ea un an de zile pana spuneai ca pica, o incuietoare de la usa soferului nu mai mergea si acum merge, dar cu alta cheie, duba imi tragea putin stanga, acum nu mai trage, a scazut consumul simtitor...cred ca abia asteapta sa plece.

Nu am reusit sa punem sus pe youtube si primul episod, din cauza muzicii, dar va pot da un link unde puteti afla cum a disparut eroul nostru de sofer in stuf, e pe pagina noastra de Facebook, sper sa nu fie problema...

https://www.facebook.com/photo.php?v=219531651577007

 

In caz ca nu ati aflat, fiecare filmare poate fi la alegerea publicului, pe pagina de facebook puteti vota o tema, chiar si o locatie speciala. Cu astea chiar v-am ruga, daca stiti de locuri mai putin cunoscute unde am putea filma ceva frumos, v-am fi mai mult decat recunoscatori!

Modificat de zeroweb
Link către comentariu

,,(daca rezolvam cu carnetul de passage - 16.000 de euro !!!)''

Asta este exclusiv pentru teriteoriul Iranian (4000 euro de persoana) ?

Ce aberatie colosala.

Link către comentariu

Salut GabiVVX, Carnetul este pentru masina, nu pentru persoane. E o metoda prin care cateva tari se asigura ca nu vei lasa (sau vinde) masina la ei in tara fara sa platesti. Se lasa suma in cauza la ACR in Romania, suma pe care o recuperezi in momentul in care te intorci cu masina in tara. Nu stiu exact cum se calculeaza suma, dar banuiesc ca e bazata pe anul de fabricatie si cilindree. Ideea e ca am intrebat si ni s-a raspuns.

Exista insa si metode de a evita plata acestei sume, dar trebuie sa cunosti un "fixer", o persoana din tara respectiva care te poate "ajuta" cu astfel de lucruri la intrarea in tara.

E o tampenie, dar sper sa dispara, in anii trecuti acest Carnet de Passage era o problema si pentru cei ce doreau sa calatoreasca prin America de Sud, mai exista inca si in unele tari din Africa (Egiptul iesise de pe lista mea prin 2011 cand eram plecat cu motocicleta, fix din acest motiv). 
 

Link către comentariu

va doresc succes in calatorie.

mi se pare interesanta faza cu 85% ulei uzat + 15% benzina, s-a modificat ceva la motor? presupun ca nu se mai pune problema de noxe, nu? :P

Link către comentariu

Salut Muale, si multumim!

Nu am facut nicio modificare la motor. Filtrez uleiul bine (exista diferite metode, dar o sa facem un video despre asta), benzina se adauga doar pentru a ajunge la vascozitatea necesara ca sa nu obosim pompa. Am incercat cateva sute de kilometri pe drumuri de munte (urcari destul de grele) si fara benzina. Numai ulei. Dar era destul de cald afara, in timpul iernii in loc de benzina se poate pune motorina in procent mai mare (50-50 sau 70-30 motorina-ulei). Motorul asta accepta orice "abuz".

Noxe....Cand e frig afara si motorul rece, in primele 2 minute nu prea poti sta langa masina ;). Dar la anii ei, scoate fum mult mai putin decat unele masini mai noi, dar mai praf decat ea...

Link către comentariu

Au fost 440 de kilograme de faina.

Tocmai ce ne-am intors din delta de la o actiune umanitara facuta de cei de la Off Road Adventure Romania.

Episodul de saptamana asta si apoi imagini de la umanitara pe saptamana viitoare:

https://www.youtube.com/watch?v=tgxlzq9_44Q

Modificat de zeroweb
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

RESPECT SI DE LA MINE :icon_thumleft:

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!