Jump to content

Sfat achizitie Skoda Rapid


rayn
 Share

Postare recomandată

Oricum Rapid eu il vad cumva intre Fabia si Octavia. Deci nu prea este in aceeasi liga cu Focus.

Asa cum si Jetta este intre golf si passat.

Probabil 1.2tsi de 105 cp :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ; Focusul se compara cu Golf , Astra,etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum s-a mai spus, Focus este in clasa cu Golf, Astra, Megane, 308... Asadar comparatia in ceea ce priveste nivelul calitativ al materialelor din interior este nu numai dificila, dar si incorecta. Iar diferenta de clase sa vede si in pretul  standard al celor doua (unde % discounturilor oferite de diversi dealeri nu trebuie luat in calcul) - diferenta de circa 2000 e la echipari similare.

 

Punctele tari/punctele slabe enumerate de tine sunt corecte, unele fiind deja enuntate si de alti participanti la discutie, deci nimeni nu cred ca se poate supara. :)

 

La bani similari si eu as alege Focus in loc de Rapid, insa cu o singura conditie: raportul motorizare/greutate sa nu fie (sensibil) mai slab.

Focus Wagon 1.0 100CP are o greutate de 1308kg - cu 140 kg mai greu decat Rapid Sb, si ii lipsesc 5CP + 5Nm fata de Skoda. Aparent nu e o diferenta asa mare, insa daca ma uit de ex. la acceleratie (chiar daca nu e singura relevanta, dar spune o parte din poveste) Focus - 12,7 s, Rapid 10,2 - important e insa ca diferentele se vor pastra, procentual, si la reprize, mai ales la viteze mari. 

 

Nu incerc sa te conving ca Rapidul e mai bun decat Focus, pentru ca la acelasi pret de achizitie, nu este; ce incerc sa-ti sugerez e sa ai grija ce motorizare iei la Focus, pentru ca 1.0 100 CP in 3 cilindri, combinata cu o greutate destul de mare, mai ales incarcata cu 3/4 pers. si bagaje, nu pare o afacere care pe mine cel putin sa ma multumeasca. Urasc ca, atunci cand plec in concedii, sa ma screm sa depasesc - ajung la destinatie rupt de oboseala psihica. :))

Sunt destui care regreta alegerea unui model dintr-o clasa superioara cu cea mai mica motorizare, atunci cand se vad in imposibilitatea de a face o depasire pe o autostrada din Austria, in urcare. Crede-ma, sunt patit, cu masinile altora. :)) 

 

Eu, daca as alege maine un Focus, mai ales Wagon, as trage cat mai mult in sus de motorizare, inaintea unor optionale (care mai adauga si ele greutate - Climatronic, unitate GPS, etc), si mai ales as fi atent la valoarea de cuplu. Sincer, prefer plastic pe usi si pe bord (si la Focus, pe usi sus e plastic) si sa am o masina cu care sa ma pot misca "mai cu talent", decat o clasa superioara, mai dotata, mai grea, dar care sa nu depaseasca un Logan 1.4 (0-100 - 13s). :)) Asta e principiul pe care il aplic eu, intre oricare modele de masini, nu doar intre Rapid si Focus.

 

Succes :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai mare dreptate, la Ford multi aleg variantele superioare de 125CP. Totusi diferenta de cuplu intre Rapid 1.2TSI si Focus 1.0 este ca la Rapid e disponibila de la 2500 rotatii, pe cand la Ford de la 1500 rotatii. Din (ne)fericire eu conduc ca un pensionar bleg, ca altfel imi termina sotia timpanul  :lol:

 

Cum ati zis si voi, trebuie incercata masina si fiecare isi alege dupa gusturi, buget si asteptari. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai mare dreptate, la Ford multi aleg variantele superioare de 125CP. Totusi diferenta de cuplu intre Rapid 1.2TSI si Focus 1.0 este ca la Rapid e disponibila de la 2500 rotatii, pe cand la Ford de la 1500 rotatii. Din (ne)fericire eu conduc ca un pensionar bleg, ca altfel imi termina sotia timpanul  :lol:

 

Cum ati zis si voi, trebuie incercata masina si fiecare isi alege dupa gusturi, buget si asteptari. Va multumesc.

Vezi ca si la 1.2 TSI cuplul porneste tot de jos (1550 - 4100rpm) - asta ca chestie, la nivel de discutie doar :D :P

 

Acu' daca oricum nu conduci "ca pe probe speciale" :)) (din motive obiective sau subiective) probabil ca o sa te intelegi ok si cu varianta de 100CP de la Ford! :)

post-145462-0-78649000-1427731677_thumb.

Modificat de RaduSk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt pe principiul mai bine un S 500 chel decat un S350 + multe dotari muhahahahaah :D

Focus all the way, ii mai face baiatu si un chip in caz ca cei 100cp nu ii sunt de ajuns daca e

Modificat de Serban F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RaduSk, ai dreptate cu rpm-ul, m-am uitat eu prost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Întrebare pentru cei care au făcut TD cu ecoboostul: cum se simte motorul? Nu ma refer la cai și Nm, ci el ca unitate... Întreb asta pentru ca încă nu am mers cu un 3cil echilibrat... La fel sunt toate de la vag, benzina sau motorina... Zgomotoase, trepideaza destul de mult după un anumit număr de km...

E drept, cele de generație noua cu care am mers, par o idee mai bune însă tot îmi par loud

Sa compari rapidul cu Focus e o idee cam mult după cum mai spuneau alți colegi de forum aici., singura adevărată fiind cea din prisma prețului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Am nevoie destul de repede de o informatie de la voi, va rog.<br />

Jante de tabla model 5x100, 6Jx15H2, ET 38 sunt compatibile pt Rapid?<br />

Ma deruteaza acel H2.<br />

Ms.<br/>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Mai bine cauți în alta parte... Nu se potrivesc începând de la distanta intre prezoane/șuruburi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, rapid ca si ibiza 6j si noul seat toledo au 5x100, et 43 ; eu zic ca se potrivesc fara probleme !

Screenshot_2015_04_01_19_40_09.jpg

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posesor Skoda Fabia 1.2 tsi 2011 (distributie lant)

Probleme intalnite pana acum in aproximativ 40.000 km:

 

1) Operatiunea saiba care este clasica pentru toti posesorii de acest model

2) La 1 an dupa ce am luat masina se auzea un zgomot enervant in habitaclu, aplicat operatiunea buretele, se miscau intre ele furtunasele de combustibil si transmiteau vibratii

3) Inainte sa imi aplice buretele si sa citesca si ei anumite documente de specialitate deja intalnite mi-au tras de toate conductele la service pana mi-a frecat un furtunas de a.c. de cureaua de la alternator, rezultand spargerea acestuia si pierderea freonului

4) Distributie schimbata anul trecut in toamna, zgomot dimineata la pornire, lant slabit

 

Noile motoare au distributie pe curea teoretic ar trebui sa nu mai fie probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar reluam asta cu lantul sau nu pe rapid.....pe bune, la 5 pagini reluam subiectul....

Rapid are motorul 1.2 cu distributia pe lant, fabia 3 are motorul cu distrib curea, octavia 3 are distrib curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ba da, rapid ca si ibiza 6j si noul seat toledo au 5x100, et 43 ; eu zic ca se potrivesc fara probleme !

Screenshot_2015_04_01_19_40_09.jpg

Corect, scuzele mele.

De la o vârstă...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri.

Totusi e diferenta de ET, din ce imi arata bgd_b92.

Stiam ca rapidul are ET 38.

Eu am dubii cu acel indice H2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite un articol care te lamureste exact :

http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/jantele-auto-de-la-a-la-z-5208.html

Diferenta este tolerabila ( insesizabila ) pt acel ET ; merg fara probleme.

Poate nici siteul ala nu e precis 100% .

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...
On 01.04.2015 at 8:21 PM, warlock said:

Iar reluam asta cu lantul sau nu pe rapid.....pe bune, la 5 pagini reluam subiectul....

Rapid are motorul 1.2 cu distributia pe lant, fabia 3 are motorul cu distrib curea, octavia 3 are distrib curea.

 

    A trecut destul timp de la postul tau care era adevarat la vremea lui, dar acum in 2016 lucrurile s-au schimbat si poate cineva citeste posturile si nu ar trebui sa fie dezinformat. Am fost la reprezentanta, am si poze facute la motor, si in mod sigur si pe Rapid/Toledo sunt motoare pe benzina TSI Euro 6, 16V, de 90 si 110CP cu distributia pe curea. Se vede admisia in fata si evacuarea cu turbina in spate ca si la Golf 7, Octavia3. Am pus o poza a motorului  la sectiunea Skoda Rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm ca Ebi are dreptate 100% :). Sunt motoare EURO 6, distributie curea LONG-LIFE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu chiar am intrebat la cat se schimba cureaua si au zis niciodata. Probabil este pe intreaga durata de viata a automobilului, adica fiecare intelege ce vrea. Eu inteleg 200.000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica durata de viata a automobilului tu o vezi a fi 200 000 de km? Si apoi ce se intampla? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il folosesti in continuare, dar mai schimbi poate vreun ulei la cutie desi este lubrifiata pe viata, mai o curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata medie de viata a unui autoturism este de 8 ani ( scrie si in certificatul de garantie ) . Dupa 8 ani se mentioneaza o verificare a curelei din cand in cand pentru a se vedea uzura. Deci LONG-LIFE inseamna 8 ani + ceva, in functie de uzura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Care e diferenta intre 1.2tsi 90cp si 1.2tsi 110 la Rapid? Este doar de soft sau 1.2 90cp e in 3 cilindri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua sunt cu 4 cilindrii, motorul este acelasi (bloc motor, pistoane, alezaj, cursa), dar cel de 110CP are o turbina mai mare si un intercooler mai mare. Desigur si alt soft + cutie de viteza cu 6 rapoarte fata de cel de 90CP care are 5. Costa in plus vreo 800 euro si consuma putin mai mult. Ca si cuplu, unul are 160 Nm si celalalt 175 Nm.

A existat la inceput un motor MPI de 1,2 in 3 pistoane de 75 CP, dar s-a scos din configurator.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos pt detalii, m-a intrebat un amic si chiar nu stiam ce sa-i spun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!