Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Eu unul nu vad o problema mare cu roata de rezerva de dimensiuni reduse. Te obliga sa rulezi cu ea le distanta cat mai scurta si la o viteza mai mica. Am fost nevoit sa merg cu space saver si da, nu merge ACC, apar erori, dar in rest merge fara probleme. Prima data cand se reporneste masina pe rotile ei standard e ca noua.

Roata de dimensiuni normale e si mai grea, dar mai ales micsoreaza portbagajul.

Cu space saver vin mai toate masinile VAG. Sa zicem mersi ca VAG inca nu a adoptat runflat :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun Nu e chiar asa. Hai sa nu dramatizam prea mult, nu se intampla nimic daca mergi 50km pana la o vulcanizare asa, daca nu ai pretentii sa mergi cu 150km/h. La urma urmei, daca intra 205/55/R16 sunt convins ca intra si 215/55/R17 daca o lasi umflata doar la 1bar si o umfli cand ai nevoie la 2+bari.

@The_Ego Roata nu e din aia mica/subtire, e o janta de tabla cu anvelopa 205/55/R16 (clasica dimensiune pentru rotile de 16inch din gama vag in ultimii 20 de ani).

@Rave Nu, nu e asa rezerva la Superb 3. Dar la ceva de genul ma refer si eu in ce am zis in prima parte a postului.

Oricum, dpmdv e absolut inutil sa-ti bati capul cu asa ceva. Eu la Octavia, in aproape 9 ani am folosit rezerva de vreo 2 ori, totalizand un kilometraj de maxim 30km facuti cu ea pusa. Deci, pentru 30km facuti in 10 ani cu roata respectiva (sau poate niciun km), nu vad rostul agitatiei, nefiind pusa in pericol siguranta noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg cum se ia decizia asta si daca doar la 19. Eu spre ex am roata de rezerva cu janta de 18.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV nu dramatizez, mi se pare aiurea sa merg cu erori, nu zic sa merg cu 150 la ora, zic sa merg cu orice viteza si cu bordul pom de craciun. La o masina de 40k EUR.

Plus ca nu cred ca intra la mine 16 pe fata pentru ca am discurile si etrierii prea mari. :(

@sln la VW se pare ca dau si o roata de rezerva la fel ca rotile de pe masina, cum mi se pare de altfel normal. La tata pe Tucson i-au dat roata de rezerva pe 19 de aliaj, identica cu cele de pe masina.

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun Daca ai 205/55/R16 si janta nu intra pe disc, atunci e altceva si aia e o problema pt care ai putea sa faci scandal sa-ti dea o janta de 17 in locul celei de 16 - totusi cred ca nu ar fi asa tampiti sa dea o roata de rezerva care sa nu poata fi pusa pe masina.

De altfel si eu imi doresc la orice masina noua cumpar sa primesc roata de rezerva identica cu setul pe care-l comand cu masina - dar nu prea se intampla asta la niciun producator - ma mir ca la Tucson i-au dat asa tatalui tau, pe alte Hyundaiuri nu dau asa nici ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, sln said:

Nu inteleg cum se ia decizia asta si daca doar la 19. Eu spre ex am roata de rezerva cu janta de 18.

Janta normala, cum sunt cele de pe masina, sau din aceea subtire, "de roaba" ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guys....ce face Skoda e o tampenie crasa. Ofear rezerva, chipurile de 16", care tot de uz temporar e.

Eu avand experienta Golf-ului 6 care a avut roata de rezerva pe 16" (aceeasi dimensiune ca echiparea originala), am optat, evident si la Skoda pentru acelasi lucru. Am zis ca nu vreau roata de bicicleta.

Cand colo, surpriza, rezerva desi pe 16", tot de uz temporar e. Aberatie maxima.

 

Probabil ca au avut pe stoc o gramada de jante/anvelope din ultimii 20 de ani, sau pasajele de portbagaj, sau whatever, si au gandit sa faca un mic cost saving, si/sau sa enerveze clientii.

O decizie luata fara cap. Pentru ca iti ofera posibilitatea sa optezi pentru roata de rezerva pe 16", dar nimeni nu iti explica ca de fapt e o idiotenie, tot de uz temporar e si asta pe 16", si ai face bine sa comanzi roata aia de roaba/bicicleta in loc (ca cel putin ocupa mai putin spatiu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce face Skoda este normal pentru a putea “mari” artificial portbagajul; o roata normala, care poate ajunge pana la 8J, ridica foarte mult podeaua portbagajului si, desi se mai pot pune una alta pe langa ea, mananca foarte mult spatiu util.

Eu, de cand am permis, n-am avut niciodata nevoie de rezerva si am fost o singura data pasager intr-o masina la care am schimbat rezerva; si nu conduc chiar de ieri. Asa ca eu prefer spatiul extra in portbagaj in detrimentul unei roti de aliaj lucioase care nu ar vedea vreodata lumina zilei.

Asta lasand la o parte ca mi se pare aiurea sa schimb eu roata de rezerva. La o masina de 40k. Ar trebui sa vina ori echipaj de interventie de la fabrica ori platforma sa duca masina in prima reprezentanta. Si ma astept ca, la o masina de 100k, sa iasa un brat robotizat care sa schimbe roata singur (soferul s-ar murdari si apoi ar murdari masina ceea ce e inacceptabil...). Sau macar un elicopter care sa ne ia de acolo...

Pai ori suntem domni ori nu mai suntem...?!? :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ar trebui sa se rezume in a oferi roata de bicicleta si atat (ca posibilitate de uz temporar).

In cazul actual, they are missleading. N-are absolut, da' absolut nici un rost sa oferi o roata de uz temporar pe 16" (doar de a colecta mai multi bani de la fraieri, pardon, clienti). Aia de bicicleta e mai mult decat suficienta.

Poate cineva sa-mi explice care e avantajul rotii temporare de 16" comparativ cu aia de bicicleta? Ca io nu vad nici unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, it's all about the money.

Sunt in stare sa fac pariu ca reperul "Oala portbagaj roata de rezerva" de pe Superb 3 MQB este identic cu cel de pe Superb2 non MQB. Este vorba de un efort substantial de cost saving.

Asta inseamna ca s-au pastrat si jantele tabla 16'', care vin echipate cu 205/55/16. Aceeasi echipare este si la Octavia, deci, din nou standardizare.

Catch-ul este asta: la Superb 2, roata tabla 16 cu 205/55/16, pentru ca era identica in diametru exterior cu restul dimensiunilor de pe masina (225/45/17 si 225/40/18), nu era marcata ca fiind "de uz temporar". La Superb 3, pentru ca diametrele si latimile rotilor sunt diferite fata de cele de Superb 2, a aparut problema rezervei. Pe care au rezolvat-o cu un sticker de 2 lei, galben, marcand-o ca "uz temporar". De ce? Pentru ca avand diametre exterioare diferite, va da senzatia de masina cazuta intr-o rana si probabilitatea erorilor in bord: ACC/TPM/ABS/ESP.

Problema se rezolva oarecum simplu: pastrezi janta de tabla 16 si pui pe ea 215/60/16. In felul asta echivalezi diametrul rotii cu cele de pe masina si gata. Ca fabrica trebuia sa faca de la inceput asta, e o alta discutie. Ei s-au absolvit de orice, prin stickerul cu "uz temporar"

In alta ordine de idei, fostul meu Superb2 a ajuns la 100k rulati in 5 ani, fara sa fie folosita rezerva macar o data. Pentru ca TPM-ul si-a facut treaba in cele 3 ocazii cand a fost nevoie.

In ceea ce priveste "roata de bicicleta" nu inteleg de ce anumite Superburi o au, altele nu. La Kodiak inteleg - pentru ca e subwoof Canton pozitionat acolo. Dar la Superb nu se aplica.

In ceea ce priveste optiunea cumpararii unei roti rezerva identica cu cele de pe masina, ea a disparut inca de la Superb 2 - pentru ca "oala aia" in care sta roata nu permite echiparea cu 17 sau 18 la dimensiunea de pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Habba ai dreptate, e fix cu aceeasi utilitate ca cea de "bicicleta". Dar a platit cineva ceva in plus pentru a avea roata asta de rezerva? Mie asa mi-a venit fara sa existe vreo optiune de selectat in sensul asta, nu ma deranja daca aveam roata de bicicleta in portbagaj si mai mult spatiu de depozitat.

@75NOR La mine si la Octavia, la care am la fel rezerva 205/55/R16 scrie pe ea ca e de uz temporar cu max 80km/h, desi e dimensiunea identica cu rotile de aliaj venite din fabrica pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 @RzzV: nici pe mine nu ma deranja sa am versiunea "de bicicleta", avea aceeasi utilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV

Dap. Am platit 80 de euro +TVA pentru optiunea de roata de rezerva de 16". Aveam posibilitatea de a alege pe cea de bicicleta (nu mai stiu daca gratuit, sau mai ieftin, sau la acelasi pret, a fost mai mult de 2 ani in urma).

Masina nu e achizitionata in Romania.

 

Va dati seama ca daca as fi stiut de la inceput, as fi optat pentru roata ingusta. Am avut (si) asa ceva pe primul Golf 6, si si-a facut treaba cand am avut nevoie  (o singura data in 125k de km).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, Rave said:

Asta lasand la o parte ca mi se pare aiurea sa schimb eu roata de rezerva. La o masina de 40k. Ar trebui sa vina ori echipaj de interventie de la fabrica ori platforma sa duca masina in prima reprezentanta. Si ma astept ca, la o masina de 100k, sa iasa un brat robotizat care sa schimbe roata singur (soferul s-ar murdari si apoi ar murdari masina ceea ce e inacceptabil...). Sau macar un elicopter care sa ne ia de acolo...

Pai ori suntem domni ori nu mai suntem...?!? :)) 

O sa iau postul tau ca un pamflet (probabil te plictiseai si ai zis ca poti sa fii amuzant).

O cerinta de bun simt sa ai o roata de dimensiune identica cu cele de pe masina nu cred ca e de nasu' pe sus. Nici eu nu am folosit roata de rezerva vreodata in 10+ ani de condus. Dar nu asta e ideea, este ca am platit pentru ceva ce mai bine faceam skip, decat sa fie in bataie de joc sau vorba lui @75NOR, cost saving de prost gust. Daca era Skoda Rapid inghiteam in sec si eram okey, doar e entry level la ei, dar la flag ship sa vezi de astea...

La fel ca si foot rest, pun pedale sport dar foot rest il lasa plastic negru, si apoi il pui retrofit, pentru o piesa de 20 de EUR. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, 75NOR said:

Janta normala, cum sunt cele de pe masina, sau din aceea subtire, "de roaba" ? 

Cum sunt cele de pe masina. Perfect interschimbabil, tot cu cauciuc self-seal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ironia din partea a doua a postului meu era ca unii oameni iau prea in serios niste lucruri foarte marunte si ca, vorbind serios acum, lumea ar trebui sa verifice lucrurile astea inainte de achizitie ca apoi, in primul rand, sa nu ramana cu un gust amar fata de un bun pe care o sa-l detina ceva vreme si, in al doilea rand, sa nu ajunga sa dea cat nu face pe niste lucruri ca dupa achizitie sa le schimbe - pedalele optional costa aproape cat setul complet cu tot cu footrest la reprezentanta; roata aceea de rezerva, daca e optionala, se poate cumpara dupa achizite cu o roata normala la costuri nu mult mai mari etc.

Cand cumperi o masina, sau orice altceva de altfel, te interesezi bine despre toate aspectele, si bune si rele si daca ai luat decizia constienta de a achizitiona X lucru mie mi se pare aiurea sa te plangi ca face asa si nu face asa... Odata ce ai luat decizia de a cumpara inseamna ca-ti asumi toate partile produsului sau ca nu te-ai documentat cum trebuie. Aici vorbesc pur generalist, nu specific lui @darksun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine @Rave, dar nu poti sa acoperi tot si cred ca stii cum e cand cateva little things strica the big thing. In fine, am trecut peste, am inteles parerea colegilor, o sa dau afara roate si iau kit de reparatie, mult mai practic si eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acestea fiind zise, va propun sa progresam si sa inchidem aici subiectul roata de rezerva, mai ales ca este reincalzirea unei discutii similare de anul trecut care lamurise deja problema. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Alta luna alta problema...

Stie cineva de ce nu mi se deschid oglinzile laterale dupa ce descui masina din cheie?

Am un superb din 2017 2.0 150 cai.

Ms mult.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi să nu fie lăsate pe poziția "rabatat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si asa era, insa dupa ce le.am pus pe pozitia 0 tot nu se deschid.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste masina, muta pe "rabatat" apoi pe 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel e si la Octavia.

Trebuie sa pui butonul pe pozitia ,,oglinzi rabatate" (nu conteaza daca motorul este pornit sau oprit), apoi pornesti motorul si comuti butonul pe 0. Vei vedea ca oglinzile se deschid. Daca nu o fac, ai o problema, posibil siguranta arsa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am reusit s-o fac.

Multumesc ptr ajutor...altfel trebuia sa stau iar prin service.uri.

O zi minunata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!