Jump to content

Discuții generale Superb 3


Makron
 Share

Postare recomandată

Acelea sunt comunicate ca "o sa" - nu am gasit nicaieri o sursa reliable care sa fi testat asa ceva sau care sa fi descris modul de functionare la asa ceva. Oricum colegul @75NOR stie cel mai bine ce aduce Skoda in Romania :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Funny. Informatia mea e de la "botul calului", dincolo de comunicatele sforaitoare cu "to be rolled out accross all group motors quickly". Se discuta de acum 2 ani ca de la MY2017 se va introduce FP pe benzine, dar nu s-a intamplat nimic in fapt. Da, Octaviile 1.5TSI au primit FP. Nu sunt sigur pe Kodiak 2.0TSI 190 - o sa ma mai interes strict pentru asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa cunosc si impresia colegilor legat de Dynamic Mode Selection fara DCC dupa o discutie inceputa pe topicul lui @Epo

Optiunea DMS fara DCC e 122 EUR si nu i-am acordat importanta traind cu impresia ca DCC e substanta.

Cei care aveti masinile configurate cu DMS, dar fara DCC si fara DSG ce schimbari simtiti intre profilele eco, normal si sport ?

Fara DMS pe care profil se pliaza din cele de pe DMS ?

Raspunsul la acceleratie are legatura cu setarea VCDS "Audi throttle response" ? Adica in versiunea fara DMS poate fi "activat" modul sport cu VCDS ?

To be or not to be ... DMS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kpk1 Concret, am DMS cu manuala fara DCC.

In Eco, pedala de acceleratie raspunde mai greu, de parca ai pierde cativa cai (in realitate cred ca de fapt modifica actionarea ei, de ex. apesi 50% dar de fapt mai departe e trimisa comanda de 30% cand esti in Eco, si 80% sa zicem cand esti in Sport), volanul este mai "prietenos", adica se misca mai usor si e mai confortabil in oras de manevrat, farurile adaptive nu se misca (cica asta ar economisi energie, ma rog, mi se pare mai mult poveste, dar probabil toate cumulate chiar duc spre o economie reala), clima e data cu o treapta mai jos, nu mai sufla vantul asa, de altfel, o alta economie.

Pe Normal, acceleratia raspunde intuitiv, nici repede nici greu, directia ramane moale in continuare, farurile se misca, dar nu foarte mult, clima e pe normal.

Pe Sport, acceleratia raspunde rapid, cum spuneam, directia se intareste, farurile se misca foarte rapid la orice miscare rapida a volanului, clima ofera tot ce poate.

Pe Individual (eu doar pe asta il folosesc), iti poti seta fiecare aspect din cele de mai sus in functie de dorinta proprie, eu de exemplu tin motorul pe Sport (adica sa raspunda rapid acceleratia, dar uneori in oras poate fi enervant, ca nu prea poti sa pleci mereu rapid, iar acceleratia raspunde foarte prompt, ala din fata pleaca usor, iar tu te duci prea repede peste el - asta daca nu patinezi ambreiajul din greu - eu evit asta, mai ales ca oricum o folosesc foarte mult in Bucuresti; pentru Bucuresti mai bun e modul Eco, ca sa nu ai tendinta sa pleci mereu tare de pe loc), directia pe Normal (circuland mult in oras, e enervant sa fie tare) si cand ma dau pe serpentine o pun pe Sport pentru putin fun, climatronicul pe Eco (uneori ma enerveaza sa sufle prea tare si prefer sa am mai multa liniste in masina, cand am nevoie de el tare pentru 2-3 minute il dau manual din buton mai tare), farurile pe Sport (imi place sa se miste foarte rapid dupa volan, uneori chiar sunt utile si in oras cand faci manevre mai bruste).

Senzatia mea e ca per total, daca mergi pe Eco in oras scoti cam ~1% mai putin la consum, dar nu pot sa zic ca am testat prea mult (am facut doar cateva drumuri cu modul Eco activ).

P.S. Nu confunda DMS cu un sistem care iti ajusteaza suspensia - ala e DCC, fara sa iei DCC, DMS nu iti modifica cu nimic raspunsul suspensiei, ea e fix la fel tot timpul.

Daca nu iei DMS, vei resimti modul Normal din DMS. Practic nu te vei putea folosi de incetinirea raspunsului la acceleratie la mersul mult in oras si eventual un consum mai mic, si nici de intarirea directiei + miscarea rapida a farurilor cand vrei sa dai pe Sport. Treaba cu climatronicul banuiesc ca nu te intereseaza in mod special, cred ca suntem inca in stare sa folosim butoanele dedicate, nu ne trebuie 50 de sisteme care sa actioneze orice nimic din masina.

Din VCDS vei putea activa raspunsul acceleratiei ca la Audi, dar asta nu suplineste functiile DMS, e ceva diferit, poti avea si raspunsul mai rapid de Audi, combinat cu DMS va fi un raspuns si mai rapid pe Sport. In schimb, fara DMS, nu ai cum sa actionezi intarirea directiei, clima sau farurile la o simpla atingere. La fel cum nu poti limita raspunsul acceleratiei cand ai chef de asta. (cred ca in fraza asta deja ma repet, dar am raspuns pe rand la fiecare din intrebarile tale)

Sper ca te-am lamurit.

 

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima saptamana, prima dezamagire.

Azi dimineata am gasit geamurile inghetate, ceea ce este normal in perioada asta a anului. Am pornit masina si implicit incalzirea pentru parbriz/luneta. Am razuit geamurile usilor si curatat cu acelasi razuitor gheata topita de pe parbriz/luneta.  Intrucat soarele batea din fata cand am plecat, am observat mai multe zgaraieturi atat pe luneta cat si pe parbriz.

Am verificat razuitorul , nu era murdar sa zic ca a prins mizerie si a zgaraiat. Am verificat stergatoarele, par in regula la o verificare vizuala.

Intrebarea mea este daca geamurile incalzite sunt mai supuse zgaraieturilor sau daca s-a mai confruntat cineva cu problema aceasta? Refuz sa cred ca este vorba de calitatea geamului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

It recomand cu caldura spray de dezghetat geamurile. il gasesti prin benzinarii. Daca te incalzeste cu ceva l-am luat dupa ce am patit ca tine. Si nu am prabriz incalzit.

Daca totusi vrei sa folosesti acea lamela fa in asa fel incat sa nu prinzi mizerie intre ea si geam adica impingi in ea. Intre ea si geam se formeaza un un unghi ascutit (al' mai mic) si unul obtuz, Ca sa nu prinzi mizerie vei imping tot timpul cu lamela. Dar nici varianta asta nu recomand.... Ca sa fii sigur ca nu mai patesti arunci toate lamele si ramai doar cu o perie. Daca e bocna se dezgheata masina singura dupa 5-10 minute de la pornirea motorului. In timpul ala savurezi scaunul incalzit...

Si acu intrebare - daca ai dezghetare pe fata de ce mai folosesti racleta? Merge foarte bine doar cu o perie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu as folosi racleta decat in conditii extreme si asta dupa ce as lasa masina sa se incalzeasca putin. Metoda optima pentru curatare este sa pornesti motorul, sa pornesti incalzirea in parbriz / luneta si sa dai drumul climei la maxim. Lasi 2 minute, dai cu niste lichid degivrant si apoi stergi cu o carpa.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV Multumesc !

Eram constient ca fara DCC nu afecteaza suspensia in vreun fel.

AC-ul ma intereseaza cel mai putin, catre deloc. Directia iarasi nu ma entuziasmeaza neaparat modul sport.

Ramane raspunsul acceleratiei . Aici as fi curios daca acea curba de presiune pe pedala e doar decalata  in functie de modul ales sau mai variaza si alti parametri pe turbina/motor.

Despre faruri da, din ce ai explicat e pe deplin justificat. In modul custom/individual poti alege modul de lucru pt faruri (AFS) ?

La mine rulajul prin oras e neglijabil, nesemnificativ; merg pe jos. Doar cumparaturile scot masina din garaj.

Suma nu e mare si as pune mana pe telefon sa cer o modificare daca i-as gasi justificarea. La inceput nu i-am dat atentie pentru ca l-am asociat cu DCC si nu-i gaseam utilitatea fara acesta.

Modificat de kpk1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BeCool esti constient ca in 6 luni o sa fie zgariat de la praful de pe drumuri. Eu zic sa nu iti faci atatea griji, fa-ti treaba cu ea, e o masina excelenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu teoria. M-am uitat in manual.

Modurile sunt Eco, Confort, Normal, Sport, Individual. Confort e disponibil numai celor care au DCC.

  • Eco

- acceleratia e mai lenta.

- ACC e mai lent

- Xenon e fix, AFS dezactivat

- Clima e mai light.

"The maximum vehicle acceleration (kick down function) is possible also in driving
mode Eco."

  • Confort 

"This mode is suitable for driving on roads with poorer surface or for long motorway
journeys."

  • Normal

"This mode is suitable for a conventional driving."

  • Sport

- Suspensia DCC e mai ferma

- Directia e mai tare

- Acceleratia e mai dinamica

- ACC - acceleratia e mai ridicata decat in modul normal

- Xenon - "The headlamps adapt to the driving style more dynamically than in mode Normal"

  • Individual

In the Individual mode, the following menu items can be set.
■ DCC: - Set the shock characteristics
■ Steering: - Set the power steering characteristics
■ Drive: - Set the driving characteristics
■ ACC: - Set the vehicle acceleration when adaptive cruise control is activated
■ Dynamic Cornering light: - Set the characteristics of the Xenon headlights
■ Air conditioning: - Set the Climatronic characteristics
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, BeCool a scris:

Prima saptamana, prima dezamagire.

Azi dimineata am gasit geamurile inghetate, ceea ce este normal in perioada asta a anului. Am pornit masina si implicit incalzirea pentru parbriz/luneta. Am razuit geamurile usilor si curatat cu acelasi razuitor gheata topita de pe parbriz/luneta.  Intrucat soarele batea din fata cand am plecat, am observat mai multe zgaraieturi atat pe luneta cat si pe parbriz.

Am verificat razuitorul , nu era murdar sa zic ca a prins mizerie si a zgaraiat. Am verificat stergatoarele, par in regula la o verificare vizuala.

Intrebarea mea este daca geamurile incalzite sunt mai supuse zgaraieturilor sau daca s-a mai confruntat cineva cu problema aceasta? Refuz sa cred ca este vorba de calitatea geamului.

 

De ce ai mai luat parbriz incalzit daca pui racleta pe el? Doar in caz cu ploaie inghetata sau conditii extreme, dar altfel nu are sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kpk1 Da, am omis functionarea ACC, si acolo e o diferenta clara cu DMS.

Da, pe individual poti seta efectiv cum vrei sa functioneze fiecare sistem individual, adica ACC il poti da pe Sport chiar daca toate sunt pe Eco, sau invers, sau cum vrei. La fel si farurile, le reglezi sa se miste cum vrei din DMS.

Referitor la acceleratie, ma indoiesc ca e vorba de modificari in presiunea turbinei, injectie, etc. Ar fi prea complex si nu ar avea rost, mai ales ca e suficient sa-i modifici acceleratia omului. In general noi suntem obisnuiti cu masina pe care o conducem zilnic si daca iti modifica cineva actionarea acceleratiei cu siguranta vei zice ca e mai lenesa sau mai sprintena, dupa caz, chiar daca masina dpdv al cailor, cuplului, e fix la fel. Asta pentru ca esti obisnuit sa apesi pana in punctul X pentru a primi feedback-ul Y, iar daca tu apesi tot atat si primesti mai putin, practic te multumesti cu asta si vei obtine o economie, plecand mai usor de pe loc, iar daca apesi tot atat si obtii dublul acceleratiei, la fel, vei crede ca trage mai bine, doar pentru ca pleaca mai repede in aceeasi conditie. Sper ca m-am facut inteles.

@BeCool Nu mai folosi racleta. E cea mai proasta solutie, mai ales daca ai parbriz incalzit. Dureaza maxim 5 minute pana se dezgheata singura, iar daca ai si incalzire auxiliara, o poti porni din casa si cand ajungi la masina ea e deja dezghetata.

Apropo de incalzirea auxiliara, dupa noptile astea cu ger mi-am reamintit cat de placut e sa ajungi la masina, toti vecinii sa isi dezghete masinile, iar eu sa ma urc in ea deja calda, sa ma dezbrac de hainele groase si sa plec direct.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, BeCool said:

Prima saptamana, prima dezamagire.

Azi dimineata am gasit geamurile inghetate, ceea ce este normal in perioada asta a anului. Am pornit masina si implicit incalzirea pentru parbriz/luneta. Am razuit geamurile usilor si curatat cu acelasi razuitor gheata topita de pe parbriz/luneta.  Intrucat soarele batea din fata cand am plecat, am observat mai multe zgaraieturi atat pe luneta cat si pe parbriz.

 

Cu siguranta este de la razuitor. Nu conteaza ca este sau nu murdar, el tot agreseaza si zgarie geamul.

Ideal este sa pornesti dezaburirea si incalzirea lunetei si a parbrizului, dai jos zapada cu o perie moala, si, dupa ce se incalzeste ghiata, incerci sa o dai jos tot cu peria moale (eu am una cu maner lung).

Racleta zgarie geamul in momentul in care il atinge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, RzzV said:

Apropo de incalzirea auxiliara, dupa noptile astea cu ger mi-am reamintit cat de placut e sa ajungi la masina, toti vecinii sa isi dezghete masinile, iar eu sa ma urc in ea deja calda, sa ma dezbrac de hainele groase si sa plec direct.

Asta daca nu ai garaj si masina e calda in cele mai reci zile. Din punctul meu de vedere parbriz incalzit (cu firele alea enervante in el) + incalzire auxiliara sunt waste of money daca nu stai la munte. De banii care ii dai poti sa pui alte sisteme care sunt all year around folositoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun: care fire enervante in parbriz ? Vezi ca la Superb si Passat nu mai e incalzire prin fire. La Octavia este. 200Eur pentru optiunea parbriz incalzit e o suma mare pentru a scapa de racleta si altele ? Despre colegul care avea parbriz incalzit si totusi a folosit racleta...no comment :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun Nu sunt de acord cu tine. Asa cum zice si Cristi mai sus, la Superb nu exista fire prin parbriz, iar in Bucuresti din pacate nu am garaj, saptamana asta dupa fiecare noapte era un strat serios de gheata pe masina.

Si eu priveam incalzirea auxiliara la fel inainte, dar am zis sa o incerc, am dispus de banii respectivi si nu m-am abtinut de la nicio alta optiune pe care mi-o doream ca sa o iau pe asta. Asa am ajuns sa realizez ca incalzirea auxiliara (evident daca nu pleci zilnic cu masina din garaj) este optiunea care iarna iti ofera un confort de nepretuit. Chiar si cand masina nu e inghetata, iar afara sunt ~0 grade, ii dau drumul cu 5-10 minute inainte sa ies din casa si o gasesc calda. Chiar si cand pleci de la munca si masina e pe o raza de cateva sute de metri in jurul cladirii e minunat sa ii dai drumul si sa gasesti masina calda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, inca un rateu marca "dealer". Mi-a zis expres ca incalzirea e prin fire si vazusem la un Qashqai cat de oribil se vede. My bad. :)

@RzzV te inteleg, e doar parerea mea, probabil parerea ta legat de webausto e la fel ca "scaune incalzite" de care nu pot sa ma despart. Anul asta in Bucuresti nu am simtit nevoia de incalzire suplimentara, dar recunosc ca ma bucur de parcare subterana si ies cu masina bec. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun: mda, poti sa-i multumesti dealerului pentru ca a fost atent la cursul de produs :banghead: si/sau ca l-a interesat ce vinde.

Eu zic ca fiecare avem o lista de "must have" optionale, in functie de ce e important pentru fiecare, in fond suntem cu totii diferiti :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As i said, e doar o parare persoanala in fuctie de caz, eu am bifat DCC + Jante pe 19 in fata la parbriz incalzit, incalzire auxiliara si haion electric. :)

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 26.01.2018 at 12:02 PM, BeCool said:

Prima saptamana, prima dezamagire.

Azi dimineata am gasit geamurile inghetate, ceea ce este normal in perioada asta a anului. Am pornit masina si implicit incalzirea pentru parbriz/luneta. Am razuit geamurile usilor si curatat cu acelasi razuitor gheata topita de pe parbriz/luneta.  Intrucat soarele batea din fata cand am plecat, am observat mai multe zgaraieturi atat pe luneta cat si pe parbriz.

Am verificat razuitorul , nu era murdar sa zic ca a prins mizerie si a zgaraiat. Am verificat stergatoarele, par in regula la o verificare vizuala.

Intrebarea mea este daca geamurile incalzite sunt mai supuse zgaraieturilor sau daca s-a mai confruntat cineva cu problema aceasta? Refuz sa cred ca este vorba de calitatea geamului.

 

Sunt firme care poliseaza parbrizul cu o solutie speciale, chiar eu am vazut cum au facut la un Megane, a iesit parbrizul ca nou .

Daca vrei sa faci asta iti pot recomanda o astfel de firma, dar e din Buc si are sediul langa IDM Basarab. (iti trimit PM cu numele firmei si adresa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Azi mi-am bagat nasul in portbagaj si am observat rezerva ridicol de mica. Intrebarea mea este, nu cred ca ma pot risca sa folosesc o roata mai mica decat cele pe 19 ( ca diametru) , pentru ca o sa fac praf Haldex-ul ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se va intimpla daca respecti indicatiile de folosire (umflare rezerva la presiunea nominala si rulare cu max 80 km/h).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@darksun: Din pacate este o problema. Reala. Am mai ridicat si eu problema asta, acum ceva vreme. Din motive de cost saving nu au dimensionat rezerva astfel incat sa ai acelasi diametru exterior al rotii, ca in cazul platformei vechi, Superb 2. Acolo, chiar daca aveai 225/40/18 pe masina, rezerva era 205/55/16, adica acelasi diametru exterior.

Acum, am tot 205/55/16 la rezerva, dar 235/40/19, ceea ce da o diferenta de 6% in circumferinta :( 

Ce se poate intampla ? Nu sa bulesti Haldex-ul, pentru ca nu ai Quattro :lol: In schimb, vom avea bordul "Pom de Craciun": TPM va fi primul cu eroare, va interpreta rezerva ca fiind "pana" datorita numarului crescut de rotatii vs celelate roti. Foarte posibil sa se aprinda si martorul ABS si cel de ESP la rulaj mai mare cu rezerva, intrucat e de fapt acelasi senzor, care masoara rotatiile rotilor, iar in caz de diferente, fiecare sistem al masinii traduce altfel informatia.

Ce putem face ? Sa rugam un coleg care are 215/60/16 sau 215/55/17 (pentru ca au acelasi diametru) pe masina sa faca un test, daca roata intra in locasul rotii de rezerva.

@RzzV ai facut cumva testul asta ? Stiu ca tu ai 17''

Daca raspunsul este DA, atunci trebuie doar achizionata o guma 215/60/16, montata pe janta de 16'' a rezervei si problema e rezolvata. Diferenta de circumferinta este de doar 0.8% in cazul asta.

Pentru ca tu ai rezerva "slim" e mai complicat. Ori o lasi asa, ori scoti rezerva si partitiile despartitoare si pui rezerva conform metodologiei descrise mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Daca spuneati inainte sa schimb rotile cu cele de vara faceam testul. Acum deja le am puse la hibernat pe cele de iarna.

Eu zic totusi ca va faceti griji degeaba. Nu vor fi probleme la rularea cu roata de rezerva pe distante relativ scurte si cu viteze de max 80km/h asa cum e recomandat. De principiu roata de rezerva o pui doar in caz de urgenta, iar la prima vulcanizare o rezolvi pe cealalta si faci schimbul inapoi.

Daca nu testeaza nimeni pana la toamna/iarna cand fac iar schimbul de roti, o sa incerc eu sa vad cum vine in portbagaj roata cu 215/55/17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot mi se pare un risc sa pui o roata cu MULT mai mica. La prima revizie o sa discut cu dealer-ul sa vad ce parere are. Nu mi se pare "safe" sa rulez cu masina intr-o "rana" si nici okey sa am bordul pom de craciun.

@75NOR nu cred ca intra o roata de circumferinta celor de 19, deja asta e inghesuita, dar una cu 6% mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!